13 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

13 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

aa a « ea ee 3 Kabataş havuzu Vakıa bu mevzuun yeri bu sü - tün değil gibi görünüyor... Çünkü Bâzetemizde iş bölümü — vardır. 'nim görüşüm,,e indi, şahsi mü- talâalar yazılmak gerektir. » Çok güzel olması ica- bederken müstekreh manzarasını Maalesef her gün — seyrediyorum. Hava uygunsuz esince de kokusun dan burnumuzun direği kırılıyor!.. Bütün mahalleli de, bundan do layı şikâyetçidir. Gazeteci oldu- bildikleri için, bana geldi- »« Belediyenin bu havuzu mut- temizletmesini rica ediyorlar. Burası, sandallarn barmması hayrat olarak yapılmış... Hat 'h.ııııîlcr tatlr su alsın diye üze- bir deçeşme inşa edilmiş... Rıhtrmları hâlâ da sapasağlam d—_ıyu... Ancak, çeşmesinden su akmadığı gibi içine de sandal gi- Temiyor. | - Hıydî çeşmesinden vazgeçtik.. | Fakat, önümüz kıştır... Civarın bü Babilir... Halbuki, havuzun içi, ka- Yık giremiyecek derecede dolmuş- tur... Hem de ne doluş... Dip tara- fa oturan pisliklerden maada, su tathında yüzen leşler, karpuz ka- Vun kabukları... Çöpler... Bu havuz, Kabataş iskelesinin fam yanındadır. İskelenin üzeri, tiyar halkım mesiresidir... Sofaret- olsun, eşhasın olsun motörle- n ı_..l!ı yanaşıyor.., Şirket ve a- taba vapurları da, keza uğruyor... ayet, tramvayla, otomobille ge . Arkada koskocaman bir ma- yardır... Diğer cihetten ispir- Tolu içkilere zit asri bina... Dolma- içe sarayı da yarım kilo metre ç dır... , Bütün bunları göz önünde bu- _ırırık, muhterem Belediye- kısa bir zaman içinde şu dur- suyun pisliğini temizleterek semtte memnun etme- Ed.ı, hem kendi namıma, hem de Ptsha vasıtamla bu yazıyı yazdı- Tanlar namma rica ederim. (VaA-NO) - Kat'i hesâp raporları > 1931 senesi kat't h Büyük DŞ Ka hesap raporu Millet Meclisinde kabul e- vetasdik olunmak üzere gönderilmiştir. 1932 ve f ——— — Su ihtiyacı Belediye yeniden 60 bin Jira Kötraf ederek Büyükada rıhtımı- vu ihtiyaer işi halledil - Ö Üzeredir. Hükümet tarafın - V su vermek için icap tesisat masrafma iştirak o - —'uhır. Belediyece hazırlıkla- başlanmıştır. hĞYIIııııiyı:de su deposu Z hlOyıııııiyıılokiııdıııı'ıoııııtııı bitmiştir. Şimdi depodan şnyı kadar boru döşenerek f . Rakı üsküdarda Enveri öldüren Ibrahim on seneye mahküm oldu 932 yılı teşrinisanisinde Üskü- darda Enver isminde birini öldü - ren İbrahimin — muhakemesi dün ağır ceza mahkemesinde netice - lenmiştir. Cinayet şu şekilde ce - reyan etmişti: Ibrahimin de dahil olduğu bir eğlence âleminde birkaç arkadaş rakı içerlerken, Osman efendinin karısı gelmiş, kocasının fazla iç- tiğini ileri sürerek götürmek iste - Ticaret odasında toplantı Ticaret Odası meclisi dün gü - rültülü bir içtima aktetmiştir. Dünkü toplantıda bazı âzanın merzuniyet talepleri, yeni kazanç kanununa göre, kanunda zikre - dilmiyen san'at erbabmm vergi mikyasları, zikredilenlere göre tan zim ve kabul olunmuştur. Bundan sonra elektrik Tesmi hakkında iktısat vekâletinden ge- len cevap okunmuş, Görele Tica- ret odasımım fındık nizamnamesi hakkında mütalea serdedilmiş, ni- hayet çuval ağırlıkları hakkında ticaret borsasmm — nizamnamesi kabul olunarak toplantı bitmiştir. . Ticaret mektebi mezunları Yüksek ticaret ve iktısat mek- tebinin ıslahr bittikten sonra bu mektep mezunları tercihan vekâ - let teşkilâtında kullanılacaktır. Hazırlanan talimatnamede bu hususta bir kayıt mevcut olacak- tır. TRgiei Tahran sefirimiz geldi Dün Yeni Tahran Sefirimiz E- nis Bey, Romanya vapuru ile Ati- nadan şehrimize gelmiştir. Enis bey bundan bir müddet evvel İran Şahenşahı ile beraber Tahrana gitmiş ve oradan — veda etmek için Atinaya dönmüş bu - lunuyordu. —— Kurşun hırsızları sinden 420 kilo kurşun aşırmakla suçlu Ahmet, Mehmet, Mustafa, Ali Abbas ismindeki — şahısların duruşmaları bitmiş, Ali bir seneye Mustafa iki güne mahküm olmuş- lar Ahmet ve Mehmet beraet et - mişlerdir. Tahkikat devamda Dün sekizinci ihtisas mahkeme- Si istintak hâkimliğince, bundan üç sene evvel Köstenceden buğ - day yüklü olarak gelirken karaya oturup, batmadığı halde battı di- ye gösterilen ve bu suretle 15 bin liralık gümrük resmi kaçırılan Andreas — vapuruna ait tahkika - ta devam olunmuştur. — Tüccarlarla görüştü Bir müddettenberi şehrimizde bulunan İç ticaret umum müdürü İsmail Hakkı Bey dün Ticaret ©- dasında bazı tüccarları davet e - | miştir. Orada bulunan arkadaş- lar, eğlencenin — tatsızlaşacağını söyliyerek Osman efendinin git - mesine mani olmak istemişler, bu yüzden bir kavga çıkmıştır. Bu a - rada Enver isminde biri dişçi İbra- hime bir tokat vurmuştur. İbra - him yerinden sıçramış, Enveri ta- kip etmiş ve kendisini odada sus- talr'çakı ile vücudünün muhtelif yerinden yaralamıştır. Enver, der- hal Zeynep Kâmil hasathanesine kaldırılmış burada aldığı yaraların tesiriyle ölmüştür. Müddeiumumit Kâşif Bey suçlu- nunceza kanununun 448 inci maddesine göre tecziye edilmesini, yalnız tokadı ilk defa Enver efen- dinin vurması dolayısiyle kanunun Ampul çalarken Fatihte oturan Orhan, dün ge- ce Saray sinemasından 6 ampul Içki yüzlinden Arnavutköyünde, Akıntı bur - nunda eğlenen Hüsamettin ile Ahmet içki yüzünden kavga et - mişlerdir. Neticede Ahmet, Hüsa- mettini başından ağırca yarala - smiş, Alanel yolieloninışlar. Nuri yakalandı Eminönünde Yemişçi hanında oturan hamal Süleymanm, Nuri isminde biri 14 lirasiyle bir takırm elbisesini çalmıştır. Nuri yakalan- mıştır. Denize düştü Üsküdarda Paşalimannıda mav nadan saman boşaltan İsmail is - minde biri kazaen denize düş - müşse de bilâhare kurtarılmıştır. Araba altında Haydarda oturan Yasin dün a- rabasiyle Çarşamba pazarmdan eşya taşırken arabanın arka te - kerleği kırılmış ve Yasin arabanın altında kalarak ağır surette yara - lanmış ve hastaneye kaldırılmış - tır. Bir ziyaret Dün vali muavini Ak Rıza bey İran Jeneral konsolosu tarafın - dan ziyaret edilmiştir. gel ae Deniz yolları da vapur alıyor Denizyolları İdaresi elindeki wapurları yenileştirecektir. Bunun için çok eskimiş sefer masrafları fazla olan vapurlar tedricen kad- rodan çıkarılacaklar ve yerlerine yeni vapurlar almacaktır. Bu me- yanda Gülcamal vapuru da var- dır. Ayrıca ihtiyat olarak yeniden iki vapur almacaktır. İIdareye Fransa ve İngiltereden bir çok teklifler vaki olmuştur. Bunlar bir hey'et tarafından tet- kik olunmaktadır. ZAYİ — Kadıköy Hisesi üçüncü sınıfından aldığım tasdiknameyi zayi ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. K. köy lisesi S: 3 No. 982 Mus- — tefa Nemik — (3066) — — | | 51 inci maddesinin ilk fıkrasmın mazarı dikate alınmasını istemiş - tir. Maktulün annesi Fatma hanım: — Oğlumu öldürdü. Ben mah- kemeye ilk defa geliyorum. Ne ka- rar verirseniz razıyım, demiştir. Mahkeme heyeti müzakereden sonra İbrahim efendinin on sene ağır hapse mahküm — edilmesine | karar vermiştir. Vecihi beye tak- dirname verilecek Tayyare bayramında beş tay- yaresiyle beraber merasime işti - rak eden sivil tayyareci Vecihi beye, Tayyare Cemiyeti tarafın - dan bir takdirname gönderilme - si, ve sivil tayyare mektebine nak- ti yardımda bulunulması, cemiye- tin İstanbul şubesinin dünkü top- lantısında karar verilmiştir. aa ezalaR İtalyan üniversitelileri geliyor Piero Fascari vapuru ile 18 ey- lülde şehrimize İtalyan üniversi- telilerinden bir grup gelecektir. İtalyan talebeler şehrimizde gün kaldıktan sonra gidecekler - | dir. Kendilerinin grup halinde ve meccanen müzeleri gezmeleri te- min olunmuştur. ği Türk heyeti gidiyor Bu akşamki ekspresle, Belgrat Beynelmilel parljmentolar iktısat konferansına iştirak edecek olan | Türk heyeti, Belgrada doğru yola çıkacaktır. Heyette reis olarak Mustafa Şeref (Burdur) bey ve âza ola - rak da Zeki Mes'ut (Edirne), Ali | Rrza (Mardin) Adnan (Aydm) Beyler bulunmaktadırlar. Üai Vilâyetle belediye binası | Vilâyet binasınım şimdiki bu - lunduğu afsada masrafı belediye ile vilâyet tarafından yarı yarıya 1 | yapılması tasavvuru mevkii icra - ya konmak üzeredir. — Florya plâjında müsâmere Hilâliahmer cemiycit Bakır - köy şubesi yarın Florya plâjında bir müsamere verecektir. Müsa - mere öğleden sonra başlıyacak, muhtelif koşular, eğlenceler ter - tip edilecek ve hediyeler verile - cektir. — . İnhisâr istiyor Gaz, benzin cinsinden madde - lerin muhafaza depolarmı inşa et- mek üzere bir zat belediyeden bir nevi inhisar istemiştir. Müracaat tetkik olunmaktadır. | ——— İran da iştirâk edecek Şehrimizde 23 eylülde topla - nacak olan beynelmilel parlâmen- tolar konferansına İran murah - hasları da iştirak edeceklerdir. 13 Eylil 1934 aa SİYASET [Sovyet Rusya mil- . « letler cemiyetine . « giriyor Üç gün evvel Cenevrede toplanas milletler cemiyeti konseyi Sovyet Russ yayı milletler cemiyetine davet etmeğe ekseriyetle karar verdi. — Konseye gay- ri daimi aza olarak iştirak eden Arjane tin ve Portekiz Rusyanın davet mesele- si reye konulduğu vakit müstenkif kal- mışlardır. Sovyet Rusyanın milletler cemiyeti- ne daveti ve bu işte, yukarıda bahset- tiğimiz, iki devletin müstenkif kalma- ları meselesi günün en mühim — siyasi hâdişesidir. Sovyet Rusyanın milletler cemiye« tne girmesi Fransır — Soövyet dost « | huğunun neticesidir. Fransa, büyük harpten sonra Al- manyanın etrafındaki devletlerin ekseri- | siyle müttefik bulunuyordu. Versay muahedesinden büyük istle fadeler temin eden Polonya, Çekoslo. vakya ve Belçika bir çok defa Fransm dan mali yardım gördüler. Bu devlet« lerin ve küçük itilâfa dahil — Romanya ve Yugoslavyyanın emri- 'leri Franstz €mniyetiyle müşterek olduğu için mev- zuu bahiş ittifaklar sağlam asaslara is tinat etmektedir. Yalnız geçen senedenberi Polonya Fransadan yür çevirip Almanyaya dön- müş bulunuyor. Şarkta Polonyayı kaybeden Fransa kendisine daha çok kuvvetli — bir dost bulmuştur. O da Sovyet Rusyadır. Sovyet Rusya yeni rejimi kabul el tikten sonra Fransaya olan borçlarını tanımamıştı. Milli servetlerinin dokuz- da birini Rusyada batıran — Fransızlar bir daha bu milletle dost olmıyacakları- n uzun uzun ilân etmişlerdi. Siyaset cilvelerinden olarak bugün eski Rus — Fransız dostluğu tekrar ih- ya olunmuştur. Bu dostluk şark hudutlarında — bir Japon tehlikesi bulunan Sovyet Rus- yanın da İehine olmuştur. Milletler cemiyetine Sovyetleri da « vet için Fransa baş rolü oynamaktadır. Japonya ve Almanyanın çekilme « leriyle zayıfladığı söylenen milletler cemiyeti de dünyanın — en büyük ve kuvvetli devletlerinden biri olan Sov. yet Rusyanın kendilerine — iltihakiyle hayli Sövyet Rusya milletler cemiyetine girince kendisine konseyde dalmi aza« lık verilecektir. Uzun zamandanberi daimi azalık istiyen ve bu talepleri is'af olunmıyan Arjantin ve Portekiz bu noktadan do- layı darılmışlar ve Rusyanım — daveti bahsolununca müstenkif kalmışlardır. Refli Şükrü Belediye fen işlerinde Belediye fen işleri müdürlü « ğünde mimart ve beton arme şu « beleri birleştirilmiş ve inşaat şu - besi namını almıştır. Ayni suretle tasarruf ve intizam temini maksa- diyle imar ve harita şubeleri de birleştirilmişlerdir. aislğime Konservatuvara müracaat Bu sene konservatuvara pek çok müracaat vaki olmaktadır. Bunların içinde üniversite ve yük- sek mektep talebeleri büyük bir yekün tutmaktadır. Konservatu « vwar bir teşrinievelde derslere baş- hyacaktır. Vefat Uzun müddettenberi İstanbul adliye başmüfettişliğinde ve ad - liye vekâleti teftiş heyeti reisli - ğinde bulunmuş ve son zamanlar- da temyiz mahkemesi — azalığına tayin edilmiş olan Yusuf Şükrü Bey Eskişehirde vefat etmiştir. Adliyeciler arasında çok - sevilen Yusuf Şükrü beyin irtihali dostla- rını ve tanıyanları müteessir et - miştir. Ailesine ve akrabasına ta- Bre a