13 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

13 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

W A - 5 AM O D AU MA 5A Bir Rekor ——— Gençlerin en eskisi! | İsmi ve resmi son zamanlarda sık sık işi- tilmeğe ve görülmeğe başlıyan sarışın Ameri- kan yıldızı Meri Karlâyl Amerikan artistleri arasında yaşının küçüklüğüne rağmen olduk- ça eskilerden sayılır. Meri Karlâyl henüz yir- Mi baş yaşındadır. ve İlk defa 1920 senesinde Çeki Kugan ile birlikte “Eğer Kral olsay- dim?” filminde oynamıştır. O zaman daha ço- cuk olan Meri Karlâyi — bu film tecrübesini Holiypdda bir stüdyoda çalışan amcası saye- #inde yapımıştır. Aradan bir kaç yıl geçtikten aohra Meri Karlâyl öon beş yaşında tekrar bir film tecrübesi yapmış, bunda muvaffak o- lunca Universal şirketi hesabıma çevrilen kı- sa spor filmlerinde aynamağa başlamıştır, Fa- kat o yaşta bir gencin mektebi bırakarak si- nemacılık yapması Amerika kanunlarına ay - kırı olduğu cihetle Maarif idaresi - genç kızın | filmlerde oynadığını öğrenince bunu menet - miş, Meri Karlâyl tekrar mektebe dönmüştür. Genç kaz ertesi sene tekrar sinema haya- | tma dönmüş, M. G. M. şirketi hesabına çevri- len filmlerde ufak roller almıştır. Böylece git- gide kendisini tanrtan Meri :Karlâyl sonraları daha mühim roller almış, nihayet uzun müd- detli bir mukavele ile şirkete bağlanmıştır. Son bir yıl içinde çevirdiği filmler ondan faz- ladır, Şimdi de cski korsanlar devrine sit bir komedi filminde rol almıştır. Sandet yerine felâkol! “Trader Horn,, filminin yıldızını bu film mahvetti! Harn filminde gör- —“ıâı Edvina, But sine - mada servet ve saadet değil, Felâket ve hastalık bulmuş - tur. 'Trader Horn filmi Afrika- da çevrildiği zaman hattı üs- tüva mermleketlerine mahsus bir hastalığa yakalanmış, bu hastalığın ne olduğu bir türlü anlaşılamamıştır. Zavallı yıl - dız yirmi üç aydan beri has- tadır ve yataktan çıkmamış - tır. Edvina But — geçenlerde Londraya götürülerek — sıcak Memleketler — hastalıklarının tedavisine mahsus bir hasta - haneye yatırılmıştır; fakat i- » Yileşmesi ümidi pek az görül- Mmektedir. Genç kadınm ailesi “Tra. iren si- | | çekiliyor. Meri Karlâyi nema şirketi aleyhine bu has- talığa sebep olmak dolayısiy- le bir milyon dolarlık — zarar ve ziyan davası açmışlardır. Yıldızın sinemada — kazandığı bütün para mahkeme masra- fıma verilmiş, fakat dava he - nüz neticelenmemiştir. Edvina kendisini — ziyaret eden bir gazeteciye şöyle de- Yaiştirr — Sinema bir - coklarına saadet, şöhret ve servet ge « tirmiştir. Bana ise hastalık, felâket ve sefalet getirdi. Be- ni en çok üzen şey ise “unü- tulmak” tır. * Meoşhur İngiliz roman - csı Çarla Dikoasin — “Antikai mağazası” eseri İngilterede filme alımmaktadır. Ayni mu- harririn — “Davit Koperfilt” romanı da Amerikada — filme l Beti Förnes ( KISA HABERLER |) — — * Gloria Svanson en eski | * Kolumbia şirketi tara - fından angaje edilen Barbara Kid çocuklar müstesna, Ho - livudun en genç artistidir: Bu güzel yıldız 16 yaşındadır. * Greta Garbonun - çevir- meğe başladığı yeni filmin a- di “Boyalı poçe” dir. Filmde rolleri olan — diğer artistler şunlardır: Jan Herşolt, Her- bert Marşal, Sesilya, Parker. * Misirin en meşhür ko - mik artisti AK Kassar Masır- da “bir sinema kumpanyası kurmuştur. İlk filmde baş re- lü kendisi yapacaktır. * Ronald Kolman ile Vil - ma Banki'nin oynadıkları “Si- yah Melek” filmi çok muvaf- fakiyet kazanmıştı. Amerika - da bu mevzuu bu sefer sesli olarak tekrar filme alacaklar- der; Artistler henüz belli de - gildir. sinema — artistlerindendir ve hâlâ sinemayı brrakmamıştır. Yeniden çevirmeğe - başladığı filmde Klark Geybel ile bera- ber oynamaktadır. * Amerikalılar Avrupanın yetiştirdiklerini — Holivudda toplamaktadır. “Mektepli kız. lar” filminin rejisörü Madam Leontin Sagan da Amerikaya çağgırılmışlır. * Villi Friç bir Alman ci- gara fabrikası aleyhine zarar ziyan davası açmıştır. Sebep; fabrikanın çıkardığı — cigar ların paketlerine Villi Friçi rTesmini koymuş — olmasıdır. Villi Friç bu resmi çok fena ve kendisini karikatürize eder mahiyette bulmuştur. *Meoc Evans — ve Heys şey” filmini çevirmeğe başla- mışlardır. Cin Parker —— Sinemaya nasıl girdi? Cin Parker Amerikan yıldızları arasında sinemaya en yeni başlıyanlardan biridir. He- nüz yirmi yaşında olan bu sevimli artist bir tesadüfle sinemaya başlamıştır. 1932 de Los Angelos Olimpiyadının açıl- ma merasiminde, çiçeklerle süslü bir araba ile Ölümpiyat sahasından geçecek güzel kızlar" ve- | silirken Cin Parker de bunlar arasında intihap edilmişti. Bu arabanın telerde — çıkan bir fotoğrafında Cin Parkerin saf ve masum gü - zelliği bir rejisörün nazarı dikkatini , celbet - mesti neticesinde genç kız ticaret tahsilini bı- rakmış ve Holivuda gitmiştir. O zamandan beri talih peşini bırakmamış, küçük Çeki Ku- nen'le birlikte çevirdiği ilk filmi muvaffâkiyet kazanmıştır. - Cin Parker şimdi -Amerikada “Masum genç kız” rollerinde birinci derecede sayılan artistlerden biridir. Cin Parkerin çocukluğu pek mesut geç memiştir. Fakir ailenin kızı olduğu ve babast da © ufakken öldüğü için genç kız küçük kar- deşine bakmağa, — annesine yardım etmeğe mecbur kalmış, sefalete yakın bir derecede parasızlık çekmişlerdir. Cin Parker: “ — Talih bana çok yardım etti" demek- te ve ilâve etmektedir: * — Fakat şimdi yalnız talihime güven- menin doğru olamıyacağını çok iyi biliyorum. Çok çalışmak mecburiyetini duyuyorum; mu- vaffak olmak için çok çalışmak lâzım.. Bu se- beple bilmediklerimi öğrenmek — maksadiyle elimden geleni yapıyorum.” Helen | “Her. kadının bildiği | Eğer erkek olsaydım! Mey Vest dünyaya erkek gelseydi boksör olurmuş! Mac Vest bu, yüz kiloluk ve elli yaşında hatun, Ameri- kalıların propagandadaki ma- haretlerini göstermek için en büyük bir delildir. İsmi etra- fında yapılan reklâm ve gü- rültü ile kendisine — muhak- kak geçici — bir şöhret temin edilen bu “artist” Amerika - da tertip edilen bir ankete yor ki: mi yapandım? pek nahoş bir şey olacaktı, Maamafih eğet örkük'ol » saydım zannederim ki, baba- boksör olurdum. Hangi tipte bir er mm izini takip eder, kek olmağı söylemek benim i- Kadınların ekserisi esmer, uzun — boylu we zarif erkekleri beğenirler. Ben de öyle... Fakat bünların çin imkânsızdır. verdiği cevapta hülâsaten di | Xçi tipte olanlara — karşı da c | nefret duymam. Bunun için - — Eğer erkek olsaydım ne | G Ki hangi tipte bir erkek Ben bir erkek | Çlmak — istediğimi — söylüye « olmağı bir dakika bile düşün- | mem. memişlim. Hem bunu niçin temenni edeyim? Şimdiki — halimden — pek memnunum, Eğer - kadın ol - masaydım, tabiatiyle bana â- şık olan erkekler de bulunmı- yacaktı ki, bu da benim için İyi amma niçin erkek ol « mak istiyeyim!, “Kamelyalı kadın” yeni- Fran- den filme alınacaktır. sada çevrilecek olan bu film- de Margrit Gotye rolünü İvon Prentan yapacaktır. a Vircinya Brus