21 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

21 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

4 KURUŞ 4 Kuruş Bağ eğ eğlencemiz bugün 'l'eıeion 23872 Eğlencemiz, umıdımızden fazla bir alâka ile karşılandı Bağ eğlencemize iştirâk edenlerden iki intiba Ollaummucelavımız irin tertin atki- | la rağhat gÂren eğlancamice — da- | #imiz "Bı Eğlencesi,, bugün Top kapı dışında Remzi Beyin Nümu - ne bağında yapılıyor. Bağda cazbant ve incesaz. bu - vetlimiz olarak iştirak edenler | yanlarında ayrıca misafirler de getirmiş oldukları için kalabalık | fazlalaşmış ve seyrisefer idaresi - hunmaktadır, büfe de gayet ucuz - | nin de biraralık otobüsleri işle- dur. Okuyucularımız, kendilerine | tahsis olunan ve Edirnekapı ile Topkapıda bulunan — otobüslerle bağa kadar götürülmektedirler. Bu nakil vasrtalarının sayısını, gazetemize müracaatla davetiye almış olan okuyucularımızın mik - tarına göre hesap etmiştik. Halbu- ki ümit ve temennimizden çok faz mekten menetmeğe teşebbüsü üze rine bu kalabalık daha çoğalarak okuyucularımızdan otobüs bekle- meğe mecbur kalanlar olmuştur. Kendilerinden, mazur görülmemi- zi rica ederiz. Eğlencemize iştirak edenlerin hoşça bir gün geçirmelerini dile- riz. Lâstik tekerlekler kaça mal olur ? B tekülek malüki alnız Istanbul için 600,000 liradan bahsediyor. Belediyenin yük ar;hılınnı, ; mıyacaktır. Fakat, bir lâstik te- Rürültü ile mücadele için, lâstik | kerleğin iktisadi vaziyetimize na- xlek takmıya mecbur ettiği | sıl bir tesir yapacağını da düşün- Balümdur. Luhk tekerleklerin, belki gü- | ltü ile mücadeleye yardımı do- | ktır. Yük arabaları gelip lerinde belki insan kulakla- “nr rahatsız eden gürültü çıkar- mek icap eder. Daha doğrusu İstanbul - s0- kakları — vaziyetinde bulun - dukça — bu tahmi - nen fevkinde olacağı da id- (Arkası 6 ncıda) zararın | Gazi Hz. . | Dün Ankaraya | gittiler Gazi Hazretlerine İsmet Paşa ve Şükrü Kaya bey refakat ediyorlardı Epeyce zamandır şehrimizi şe- reflendiren Büyük Gazimiz dün akşam Başvekil İsmet Paşa Haz- retleri ve Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey ile birlikte —Ankaraya hareket buyurmuşlardır.Gazi Hz., dün öğleye kadar Dolmabahçe sa- rayında meşgul olmuşlar, öğleden sonra saat beşte motöre binerek Haydarpaşa istasyonunu teşrif bu yurmuşlardır. Büyük misafirimizin Ankaraya | avdet edeceklerini haber alan ka - | labalık bir halk kütlesi Haydarpa- şa istasyonunu — doldurmuşlardır. | Gazi Hazretleri rıhtima çıkınca halk tarafımdan alkışlanmışlar ve | yaşa nidaları arasında istasyona 1 girmişlerdir. 1934 CUMA Sadettinmetresi Fatmayı (Arkası 6 ncıda) ı Eşref efendi sokağında nasıl Sene 4 Sayı: 4 KURUŞ 862 4 Kuruş öldürdü Onun yüzünden işinden de koğulan katil, sevdiği Fatmasıle barışamaymca Fatmanın fabrikada çalışdığı sıralarda alı nmış bir resmi Salt ğgünü Şişlide genç bir ba- İrkçı çırağının metresini on yımızda yazmıştık. Bir muharri- rimiz vaka yerinde tahkikat yap- mış, tafsilât almıştır : Balıkçı Sadettin, Pangaltıda Madam arası açılıyor Habeşıstan açıktan açığa hudutları içine silâh ve cephane dolduruyor İtalya ile Habeşistan arasımnda bir harp çıkması ihtimalinin Avru pa devletlerini yakından alâkadar Ecnebi esnaf Artık yerlerini tamamile türklere bırakıyor Küçük san'atların Türk vatan - daşlarma tahsisi hakkındaki ka- nunun tatbikatma devam edilmek tedir. Amelelik eden ccnebilerden işini bırakmamış olanlar, bugün - den itibaren işlerini brrakacaklar- dır. Bunlara tebligat yapılmıştır. | Tebligat yaprlanlar arasında çal - gıcılar, şoförler, garsonlar, bar artistleri, ameleler vardır. 21 Eylülden 21 Teşrinisaniye kadar ticarethane, han, otel, — şir- ket ve hertürlü diğer müessese- lerde bekçilik, kapıcılık ve odaba- şılık, otel, han, hamam, kahve, ga- zino ve barlarda hizmetçilik ya- pan ecnebi kadın ve erkekler işle- rini brrakacaklar ve hizmetleri yalnız Türk vâtandaşlar alabile - ceklerdir. Alafranga orkestra — ve caz işlerinde çalışma sahası geniş- lemiştir. İyi piyanistlere oldukça, iyi pa- ra verilmektedir. Bundan bir çok aile san'atkârlarınm istifade etme leri tavsiye olunmaktadır. ettiği İngiliz gazetelerinde okun - maktadır. İtalya hükümeti, bunun aslı ol- madığını tekrar tekrar bildirmek- te ise de, bir yandan da hududunu tahşit etmekte olduğu, ve tayyare kuvvetile sağlamlaştırıldığı yazıl- maktadır. Habeşistan Budutları içinde, Habeşistan Kralı, efrada talim göstermekle meşguldür. Hemen açıktan açığa memleke- te silâh ve cephane ithal etmekte- dirler. Aşiretlere mensup muhırıpler, asri silâhlarla harp etmeği öğren - mektedirler. Geçen Mart aymda, İtalyan Başvekili Musolininin — söylediği nutuk, ve bu nutukta bilhassa Af- rika içerlerine doğru İtalyanın ge- nişlemesi lüzumundan bahsedişi, Habeşistandaki bütün İtalyanlara karşı bir şüphe uyandırmıştır. (Arkası 6 ncıda) altı | yerinden bıçakladığını dünkü sa- | Virjine ait bir evin alt kısmında bir odada kiracı ve bekâr olarak oturmaktadır. Sadettin yedi ay evvel Cideli Fatma isminde — bir genç kadınla tanışmış ve yedi ay muhetlif yerlerde Fatma ile ya - şadıktan sonra araları açıldığı i - (Arkası 6 ncıda) (Lındberg in çocuğunu unu kaçıran Habeşistanla Italyanın yakalandı Bu bir hapishane kaçkınıdır | Fidye —olarak aldığı paralardan kendisi ol- duğu anlaşıldı. Fakat o, inkâr ediyor! Vaşington, 21 (A:A) — Haupt- man şahitlr tarafından, fidyeyi a« lan şahıs olarak tanınmıştır. Haup tman, Bronks nahiyesinde tevkif edilmiştir. Orada beş senedenberi, zevce - sile yaşıyordu. Zevcesi de bir lo- kantada polis tarafından tevkif e- dilmiştir. Halk, Hauptman hak- kında hasmane bir tavır takımmış ve bağırmıştır. Hauptmanım on aylık bir de çocuğu vardır. Vaşington, 21 (ALA) — Nev- york polisi, 35 yaşında ve sabık bir Alman muharibi olan Rişar Hauptman'ın sırasile: 1) Fidye olarak verilmiş olan paralardan olduğu tahakkuk eden yirmi dolarlık bir varakai nakdiye —Devamı 6 ncı sayfada— Hançerli Kadın Büyük Zabıta Romanı Yakında başlıyoruz