September 21, 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

September 21, 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

700 bin den greve giriyor Nevyork, 20 (A.A.) — M, Gor- man, mensucat amelesinden daha yüz bin kişinin pazartesinden iti- ; | baren greve iştirake davet edil- diklerini haber vermiştir. Vatervyil'de akşam üzeri, yeni- den arbedeler olmuştur. — Polisle beraber Milis kıtaları grevcilere karşı mücadele etmektedirler. Filadelfiya'da, zabıta, yüzlerce grevciyi lobutlarla dağıtmıştır. Ceorciya'da örft idare devam ediyor. 138 kişi tevkif edilmiştir. Nevyork eyaletinde Littlefalls- da, polis, grevcileri dağıtmak için su hortumları ve gözyaşı gazları kullanmıştır. Ankara-Kayseri-Diyari- bekir arâsında tayyare seferleri Ankara, 20 (Hususi) — Bu pa- zar günü Ankara, Kayseri, Diya» rıbekir arasında bir uçuş tecrübe- si yapılacaktır. Tecrübeden iyi ne- tice alınırsa her hafta pazar günü gidiş, pazartesi dönüş olmak ü zere İstanbul — Diyarıbekir ara- sında muntazam hava seferlerine başlanacaktır. ——— “Fransada tehlikede Paris, 20 (A.A.) — Marsilya- dan cenubi Afrikaya gitmek üze- re vapura binen Lort Roter Her- mene, matbuata şu beyanatta bu- lunmuştur: “— Frafsız halk kütlesi beynel- mifel 'vaziyetteki tehlikelere etra- fiyle vakıf değildir. Almanya ge- niş bir programla tayyare inşaa- tına çalışmaktadır. Müthiş Hein- kael tayyaresi mühim miktarda i- mal edilmektedir, Fransanın sulhu muhafaza hu- susunda yapabileceği — en büyük yardım kendi hava ordusunun, ya- rın karşısında kalacağı vaziyetle- re karşı tamamiyle hazır olduğu- nu bütün dünyaya göstermekte- dir.,, Nafıa Fen mektebi mezun- ları tayin ediliyorlâr Ankara, 20 (Hususi) — 1934 Na- Fin Fen mektebi mezunlarından 60 E- fendiden 37 si kur'a ile muhtelif yer. lere tayin edilmişlerdir. Diğerlerinin de istekleri Vekâlette tetkik edilmek- tedir. ——— Istanbul ithalât gümrüğü müdürü | Ankara, 20 (Hususi) — Istanbul | ithalât gümrüğü müdürlüğüne güm - | rük müfettişlerinden Tahsin Fazıl, o- nun yerine ithalât müdürü Arif Bey- ler nakledilmişlerdir. Evlenme B. M. M. Reisi Kâzım Paşa Hz. nin biraderzadeleri Saadet Hanı- mefendiyle İzmir deri fabrikatörü Mehmet Ruşen Beyin nikâhları dün Beyoğlu evlenme dairesinde yapılmıştır. Merasimde B. M. M. Reisi Kâzım Paşa Hz. Meclis reis vekilleri Hasan, Esat, vali ve be- lediye reisi Muhiddin Beyler, B. 4. M. azaları ve tanınmış bir çok yüksek zevat bulunmuşlardır. Gazetemiz yeni'evlilere saadet- jer temenni'eder. kişi | Amerikada yeni- | İspanyada ihtilâl mi başlıyor? Asiler Dah HABER — Akşam Postası iliye ve Hariciye Neza- retlerini havaya uçuracaklarmış Para hırsı ile kan dökül- mesine sebep olanlar Bomba ve tüfek satışlarını çoğaltmak için her çareye baş vuruyorlarmış Bu hareketin gayet şumullü olduğu zannediliyor Madrit, 20 (A.A.) — İspanya- da bir ihtilâl hareketi — hazırlan- makta olduğu zannedilmektedir. Zabıta, birçok araştırmalarda bulunmuş ve bilhassa üniversite mahallesinde ve halkevinde mü- him miktarda silâh ve infilâk edi- | ci maddeler meydana çıkarmıştır. İhtilâlçılar gerek vilâyetlerde, gerek Madritte umumit binaları ele geçirecekler ve dahiliye ve hari- ciye nezareleriyle posta, emniyeti umumiye binalarını havaya uçura- caklardı. Bu ihtilâl hareketinin gayet şümullü olduğu zannedil- mektedir. Parlâmentolar - birliği konferansında İngiltere Londra, 20 (A.A.) — İstanbul da toplanacak olan parlamentolar arası ittihadı konferansma iştirak edecek İngiliz murahhas heyetine Sir Park Goff intihap edilmiştir. Bu heyet Britanya ittihadı fahri kâtibi M, Bossam ile Geoffrey Pe- to Filip Davson ve Geoffrey Man- derden müsekkeptir. SAA 14 Büyük — manifaturacılar vergi verecekler Ankara, 20 (Hususi) — — Maliye Vekâleti alâkadarlara gönderdiği bir tamimde, gayri safi iradı 2 bin liradan daha fazla mahallerde — ticaret yapan manifaturacıların, mütedavil sermaye üzerine iş yapanlardan oldukları bal- de, Kazanç kanununun muvakkat ü .- çüncü maddesinde — yazılı mütedavil sermaye üzerine iş yapanlar meyanına dahil bulunmadıkları görülmüş, kanu- nun yedinci maddesi mucibinde be - yanname esasına göre vergiye tabi tu. talmaları bildirilmiştir. ——— Maarif cemiyetinden mu- allimlik istiyenler Ankara 20 (Hususi) — Maarif ce- miyötine muallümlik için mürsenatler devam ediyor. Evvelce yapılan müra- cantler, Bursada bulunan cemiyet rel- si ve umumi kâtibi tarafından tetkik e- dilmek üzere Bursaya gönderilmiş - tir. Sabah gazeteleri ne diyorlar? CÜMHURİYET — Yunus Na - di Bey Bulgaristanda Trakya ce - miyetinin kendi kendini feshetmiş olması haberinden bahsederek bu ecemiyetin son bir marifet olarak Bulgar hükümetini tekzip ettiğini söylüyor. Bulgar hükümeti Trakya cemiyetinin bir hayır teşekkülü ol- duğunu iddia eder dururdu. Hal- buki cemiyet fesh beyannamesin- tahakkukunu Bulgar hükümetine bıraktığını bildirdiğine göre — hü- kümetin bu iddiası tekzip edilmiş olmaktadır. Cümhuriyet başmuharriri böy - ! Vaşington, 20 (A.A) — Silâh- lanma tahkikat komisyonu, fede- ral Laboratory kumpanyası tara- fından cenubi Amerikada bomba, el bombası ve tüfek şatışlarını art- tırmak için kullanılan gayri ahlâ- ki usuller hakkındaki tetkikatıma devam ederek — bu kumpanyanın mümessillerini dinlemiştir. Bun- lar Avrupa kumpanyaları vekille- ri tarafından kullamılan ayni u- sulleri kendilerinin de — ittihaza mecbur kaldıklarını bildirmişler - dir. Bu kumpanyanın acentesi M. Joinas, komisyonun elinde bulu - nan bazı evrakın neşredilmesini talep etmiş ve aksi takdirde Ame- rikanın cen-” * Amerika ticaretine tamamiyle hatime — verileceğini söylemiştir. Buna rağmen komis- yon mükimemrat ful L alarının Ja şecekleri müşkül vaziyeti nazarı dikkate almaksızım tahkikatmı i- lerletmeğe karar vermiştir. Komisyon namıma söz söyliyen Dünya sulhu Sar yüzün- den tehlikeye girebilir Nevyork, 20 (A.A.) — Sar sta- tükosunu müdafaa için muhtelif nazi aleyhtarı Amerikan teşek- külleri tarafından bir komite tesis olunmuştur. Bu komitenin kana- atine göre, Sar'ın milli sosyalist Almanyaya avdeti binlerce işçiyi bir tethiş rejimine tabi kılacak ve dünya sulhunu tehdit edecektir. — Fevzipaşa-Diyaribekir hattında faaliyet Ankara, 20 (Hususi) — Fevzipa » şa - Diyarıbekir hattının 346 ıncı ki- mirmladeki Yolçatı istasyoniyle 26 ancı kısım nihayetinde bulunan 90 ki- lometrelik kısım 29 Eylülde ihale edi- lecektir. le teşekküllerin devlet otoritesine halel getirecekleri cihetile — orta- dan kaldırılmasını Bulgar hükü- meti için bir muvaffakıyet olarak kaydettikten sonra Bulgaristanın bu icraatile Yugoslavyaya yaklaş- mak emelini takip ettiğini yazı- yor şöyle diyor: “Onun bu gayre - tini bütün samimiyetimizle takdir eder ve muvaffakıyetini candan dileriz, Bulgaristan hiç olmazsa Balkanlılardan bir tanemizle an - laşsın. Elbette diğerlerine de sıra gelir. Maamafih hepsile birden a calıssa daha iyi edece- ğini ilâve etmekten de kendimizi anlasma | l ayandan M. Bone demiştir ki: *“Biz Amerikalı vatandaşların mühimmat fabrika ve tüccarları tarafından dünyanın her tarafın - dan kullanılan usülleri milletler sulhu için bir tehlike teşkil ettiği- ni bilmelerini istiyoruz. Bu hâdi- seleri meydana çıkarmak için na- muslu bir tarzda sarfı mesaf ettik. Hiç bir Amerikalı — kumpanyayı bundan masun bırakmadık. AÂv - rupa milletlerinin de bu mühim - mat fabrika ve tacirlerinin tesi - ratından kurtularak buna müma - sil tahkikat heyetleri tesis ede - ceklerini ümit ediyor ve bekliyo « YUZ.,; Federal Laboratories kumpan- yasının Venezüella acentesi mira- Jay Desanta Anna 1932 senesinde “İĞIBİ hu lsvandan-vüzde 50 sini resmen ve büyük bir kısmını da gâyri resmi olarak hükümete ver- mek mecburiyetinde kaldığından şikâyet etmiştir. Sovyet Rusya ve Arnavutluk Roma, 20 (A.A.) — Arnavut- lukla Sovyetler arasında diploma- tik ve konsolosluk münasebetleri- nin tesisini tezammun eden nota- lar, evvelisi gün Romada, iki dev- let maslâhatgüzarları arasında te- ati edilmiştir. Frengi mıntakaları Ankara, 20 (Hususi) — Bu sene daha bazı yerlerde frengi mımtakaları tesisi düşünülmektedir. Bu arada — Zonguldakta yeni bir frengi mücadele — dispanseri vücude getirilecektir. Bunun için faaliyete gi- rişilmiş ve dispanserin kadrosu ha - zırlanmağa başlanmıştır. alamıyoruz.,, - MİLLİYET — Mecdi Sadrettin Bey Ankaradan gönderdiği yazı- sında belediye seçimi münasebe - tiyle belediye işlerimizden bahset- mektedir. | ZAMAN — Ebüzziya Zade Ve- lit Bey de bugünkü makalesine mevzu olarak Bulgar Trakya ko - mitesinin feshi haberini almıştır, bu hâdiseyi şimdiki Bulgar hükü- meti için bir muvaffakıyet olarak kaydetmetke, fakat Bulgar ideali- nin tahakkukunu temin isinin hü- kümete devredilişini mânidar bul- maktadır. Z20 Eylül 1954 Bağ eğlencemiz —— Nasıl gidilip . gelinecek? Büyük bağ eğlencemize iştirak edecek davetlilerimiz için gazete- miz muhtelif otobüsler tutmuştur. Bu otobüsler Topkapı ve Edirne- kapısı ile gidilecek bağ arasında işliyecektir, 1 — Üzerlerinde (HABER) I-' şareti olan bu otobüsler sabahle - yni saat dokuz buçuktan itibaren Topkapı ve Edirnekapıya gelecek davetlilerimizi oralardan alacak, Maltepedeki Remzi Beyin Nümu- ne bağmna götürüp bırakacaktır. 2 — Otobüsler sabahleyin do- kuz buçuktan öğleyin on ikiye ka- dar kale kapılarından — bağa da- vetlilerimizi taşıyacak ve on iki- den sonra paydos edeceklerdir. 38 — Ayni otobüsler akşam saat altıdan itibaren bağdan dönecek olan davetlilerimizi alıp tekrar Topkapı ve Edirnekapısına geti- receklerdir. 4 — Bağdan dönüşün arkası ni- hayet saat sekiz buçukta almacak ve o saatten sonraya kalmak isti- yenler gene otobüslerimizden is- tifade edemiyeceklerdir. 5 — Bu otobüslere binecek o- lan davetlilerimiz otobüs şoförle- rine giderken de gelirken de Ha- berin davetiyesini — göstermeğe mecburdurlar, — Davetiyesiz hiç bir kimse otobüslere binemiyecek- Bağda büfe vardır. Bağın büfesi bugün için satışını her zamankinden daha ucuz ya- pacaktır. Okuyucu davetlilerimi- ze bir kolaylık olsun diye bağın büfesinde bugün için bulunduru- lacak şeylerin bir listesile fiatleri- ni neşrediyoruz; Pirzola Şişkebabı Salata Yumurta salatası Çiroz salatası Sardalyalar Kaşar peyniri Beyaz peynir Çifte böbrek Piliç haşlaması (bütün) Zeytinyağlı dolma (büyük kutu) Zeytinyağlı dolma (küçük kutu) İskara köftesi (tanesi) Buzlu bira (şişesi) Keçe suyu (şişesi) Rakı, şarap vesair içkiler şişe başına (10) kuruş farkla satıla- caktır. Kadehler Kahve Gazoz 10 Sandoaviçler 10 Ekmek ve francala narh üzeri” nedir. —— — —D İi idinğilBli Vekâlet emrine alınan üç kaymakam Ankara, 20 (Hususi) — Melâzgi'? kaymakamı Rahmi, Karakese kaymı” kamı Ruhi, İznik kaymakamı — VehiP Beyler Vekâlet emrine alınmışlardı" 7,5 7,5 10 10 e 2 ZM M z v e Ha r w a. a