27 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

27 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

BUGÜN 16 SAYIFA HABER 4 Kuruş £ Telefon: 23872 Dün Dil Bayramımız büyük 27 Eylül bir sevinçle kutlulandı Halkevinde ve radyoda konferanslar verildi Başkan Saffet Beyin değerli sözleri Birinci Türk Dili Kurultayımıu yıl dönümü, dün yurdun her bu - cağında Dil Bay rami olarak kut- lulandı. İstanbuldaki | bayram OHal- kevinde ya - pildr. Cümhu riyet Halk Fır - kası umumi kâti- bi Recep,Başkan Başkan Saffet Saffet, Fırka u - Bey mumi idare heye ti âzaları, fırka vilâyet heyeti rei- si doktor Cemal bey, vilâyet idare heyeti azaları, Harp Akademisi Kumandanı Fuat paşa, meb'uslar, muharrirler, birçok tanınmış kim- seler toplantıya gelmişti. İstiklâl marşmın söylenmesiyle kutlulama başladı. Sonra Halkevi Reisi Ali Rıza bey söz söyleme yerine gele- rek dedr he Halkevinde Dil bâyramında bulunanlar ve kurultay marşını *“— Bugün, yeryüzünün bütün budunlarını karşısında (parmağı ağzında baktıran Türk değişim sa- Yaşının ana halkalarından biri 0- lan özleştirme savaşımızın ikinci yıl dönümüdür. Bu bayram, Türklüğe, budununa benliğini duyuran Ulu Kanserin mikrobu daha bulunmuş değildir Alman hükümeti üzerine bir tebliğ neşretti Ankara, 27(A. A.) — Sıhhi- ye vekâletinden tebliğ edilmiş - tir: “Son zamanlarda Almanyada ihtisasının kimya olduğu sonra - dan anlaşılan Dr. Brehmer ismin- de bir zatm kanser mikrobunu keş fettiği hakkında bir takım neşri " yat yapılmıştır. Bu mesele hakkında Almanya Imparatorluk Sıhhat idaresi Teis- liğinin gazetelerde yaptığı resmi tebliğin bir suretini aşağıda ay - nen neşrediyoruz: “Tıp dünyası ismindeki tıbbi mecmüanm 25 ağustos 1934 tarih li 34 üncü: numarasında Dr. V. Brehmer tarafından “.Fithomof - tora hpolymorpha,, kanda bulu - nan yeni bir mikrop ve bunun ti- nörler usulü ile olan müpasebeti (Devamı 14 neti de) Firdevsinin Bininci Yıldönümü Debison Ross ile bügünkü İngilterenin ve battt diinyanın en meşhur şairlerin. den Drink Water Pirdevsinin bininci yal dönlümtinde Tahranda bulunmak Üzere gekrimizden geçmişlerdir. | Kendilertle yaptığımız mühim bir mülâkatı yarınki nüsbumızda Değredece- yapılan neşriyat Gürültüsüz tayyareler Yeni inşaat ve askeri bakım- dan en büyük kıymeti haiz bir İn- giliz. tayyaresinin Hanworth tay- yare meydanında tecrübeleri mu- vaffakıyetle yapılmıştır. Bu yeni tayyarede gerek.mo- ! i Buğday fiyatları törlerin, gerekse pervanenin gü- rültüsü hemen hiç işitilmiyecek derecede izale edilmiştir. Tayya - renin çıkardığı gürültü, modem büyükçe bir otomobilin gürültü- sünden fazla olmuyor. Bu : keşfin hava taarruzlarına karşı müdafaa rüyet hallerinde ne derece mües- sir olacağı tasavvur edilebilir. Sazan Adi Piarum daha on altı yaşıma yeni basmıştır. Beyoğlunda Sebah fotoğ- İ rafhnnesi salonlarında dün bir resim sergisi açmışlar. Şimdiye kadar. hiç'bir hocadan dora almamıştır. v > x diz X A resim Üstatları ziyaret ederek geyç san'at. İkirı tebrik etmişlerdir. Mele ye yalan | * tablosa vardır. Kk işlerinde bilhassa geceleri fena |: söyliyen genç kızlarımız © Mezbaha dava edildi ig | Celebin 21 koyunu ken- disinden habersiz mi 2 mezbahası aley - hine, Kasımpa - şa celeplerinden Nazif Ağa tara- fmdan bir dava açılmıştır. Davaya göre; Nazif Ağa Kuru çeşme mer'asm - |Celep-Nazit da otlyan 21 Ağa koyunu mezba » banın kapıcısı tarafından yirmi i - ki gün evvel sürüklenip mezbaha- ya getirilmiş, 21 gün karantineye (Devamı 14 nci de) Kemal Zaim B. yüksel- diğini söylüyor Ankara, 27 (Hususi) — Ziraat Bankası umumi müdürü Kemal Zaim Bey buğday meselesi hak- kında şu beyanatta bulunmuştur: — Son zamanlarda harice sat- makta olduğumuz buğdaylarm fi- yatı mütemadiyen yükselmekte- dir. Hariçten aldığımız her sipariş her zaman bir evvelkinden daha yüksek olmaktadır. Bundan dola - yıgerek fiyatlarda, gerek satış miktarlarımızda henüz bir istik- rar yoktur. Orta Anadoluda satın almış ok duğumuz buğdayları iki tip üzeri » ne Standar ettik. Sert ve yumuşak. Sert buğdaylar fazla miktarda glüten ihtiva . ettiklerinden bu tip buğdaylar daha fazla ve daha yük .sek fiyatlarla satm- alınmaktadır. fazla'ekilmesi'için hükümet nez“ dinde teşebbüs edeceğiz. 1534 Perşembe Sene 4 & KURUŞ 868 Sayı: 4 Kuruş kısmı “kadının koynunda çıktı Gümrük mühafaza memurları altı kişiden mürekkep bir esrar kaçakçısı şebekesi yakalamışlar « dır. İzmitin Çakırca köyünden Hü seyin vapurdan çıkarken yaka - lanmış, torbasında beş buçuk kilo İ esrar bulunmuştur. Hüseyinin Fe- İ riköyündeki evinde de arama 'ya- | tur. Tahkikat derinleştirilince Hü seyinin Kasımpaşada kahveci Ca- hide de esrar sattığı anlaşılmış ve Cahidin üzerinde araştırma yapıl- mıştır. Cahidin evinin apteshanesinde ve karısmın koynunda da hayli esrar bulunmuştur. Hüseyin, Ali, Cahit ve karısı Binnazla eniştele- rinden mürekkep olan esrar ka » çakçıları yakalanarak emniyet müdürlüğüne overilmişlerdir. On üç kiloya baliğ olan esrarlar mü - sadere olunmuştur. Kaçakçılar kralı Varşova, 277 (Hususi) — Bü- tün dünyadaki eroin, kokain ve morfin kaçakçılarının reisi oldu - Zu anlaşılan B. Halpem isminde biri bundan bir müddet evvel bu- rada yakalanmıştı. Cereyan eden muhakeme neticesinde bu adamm Türkiyede, Mısırda, Bulgaristan - da, Filistinde, Avusturyada, Çe » koslovakyada, Fransa ve İspanya- da müteaddit defalar kaçakçılık işiyle meşgul olduğu anlaşılmış - tır. B. Halpern asıl faaliyet mer- kezinin Bulgaristan olduğunu iti « raf etmiştir. Muhakeme neticesinde bu teh- likeli kaçakçı - altı- sene 'hapse mahküm olmuştur. | pılmış, dört kilo esrar bulunmuş- | Esrar kaçakçılığı yapan bir şebeke yakalandı On dokuz kilo kaçak esrardan bir | İ l öldüm Küri Madam Kürinin kızı Radyumu sun'i olarak yapabilecek ve ucuza mal edecek — Jüt seneye mahküm oldu; Son gelen İngiliz. gazeteleri Dün, Belediye Radyumun kâşifi meşhur Madam Küri'nin kızının yeni ve fevkalâde mühim bir keşfinden bahsediyor- lar, Okuyucularımız Madam Küri' nin son zamanlarda vefat ettiğini hatırlarlar. Madam Kürinin kızı ayni zamanda bir doktorla evli o- lan İren Joliot'un annesinin kaşfet tiği radyumu sun'i usullerle elde et mek üzeredir. Malâmdur ki kanserin tedavi - sinde kullanılan ve radyoaktif de- nen müessir şunlar neşreden © bu madde fevkalâde pahalıdır. Bu- nun pahalı olmasınm sebebi istih- sal edilirken çekilen müşkülâttır. İren Joliot'un kocası Ferdrik Jo (Devam 14 net de) Romen murahhası profesör Pella hitabet kürsüsünde Parlâmentolar konferansı İran murahhası sözünde Türkiye dostluğundan bahsetti Parlâmentolar Gök körüne ef heee Misilbei manik ZA Hena ferans yeniden açılmış ve reis Ha- Eserleri kendi ;tstidnt “ve! Bundan'dolayr'bu tip” buğdayların |'dünilkü içtimamm öğleye kadarki | san Bey İran grupunun bu sene ilk gayretinin malısalloridir; Sergisini; bir -90k| lecek mahsul” senesinde daha e dük 'nüshamızda bildir- | defa olarak konferansa iştirak et - tiğinden bahsederek İran murahi « KDovanaz 14 neti deyi N