27 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

27 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

li « İ AD aei ESNAF VE IŞÇI İşçi şikây Tavukların dirisi yirmiye, pişmişi yetmişe Yolcu ve kaldırrmer amelesin- 'den Sabri efendi yazıyor: Bugünlerde ortalıktaki tavuk bolluğuna ne dersiniz?. Çarşılar, pazarlar diri tavuktan geçilmiyor. Akşamları Beyoğlu Balıkpazarın- da, Kalyoncuda, Gedikpaşada, Yemişte yirmişere, yirmi beşere, tavuklar satılryor. Sonra bu tavuk- lar yerlerinden toptan olarak da- Ha ucuza almıyor. İstanbul civa- rındaki köylerden arabalarla ge- len bu tavukları madrabazlar de- mek daha ucuza alıyorlar ki, yol- larda yirmi beşere, yirmişere satı- yorlar. Böyle olduğu halde hâlâ Tokantalarda, ahçılarda ve son za- manlarda işi yarı tavukçuluğa pi- I&vcıliğa, çorbacılığa döken ma- hallebicilerde pişmiş tavuklar ü - ge, dörde bölünüp her parçası yir- miye, yirmi beşe satılryor, bunla- rmr suyu ile yapılan çorba ve pi - Iâvdan edilen istifade de ayrı.. Ben bir beküâr işçiyim ve perhiz vemekleriyle yaşıyan fakir bir a- damrm. Fakat diri tavuğunm bu bolluğu ve ucuzluğu karşısmda onların pişmişlerinin. bu kadar pahalıya satılması doğru mudur Mtaba?. Tavuğun dirisini yirmi İaruşa alıp bumu biraz suda haş- İadıktan sonra altmışa, yetmişe -;hlııi ve syundan ayrıca kâr etmek doğrusu ihtikârm daniska- #ıdır. Ve ahçilardaki, lokantalar- daki, mahallebicilerdeki tavukla- rm fiatları bu bolluk ve ucuzluk- ta hiç değilse yarr yarıya inmeli değil midir?. Yemişcinin şikâyeti Unkapanı, Hacıkadın cadde - gin'de 114 mumaralı dükkânda ye- mişçi 'AdIl efendi şöyle diyor: Bizim meyvehoş artık çekile- mez bir hale geldi. İi küfe üzüm almak için orada saatlerce bekle- Sebebi de bir takrm kabzimal- menfaat maksadiyle küfe sa- in küfelerini zaptetmesi - dir. Meselâ bir adam oraya beş Külfe üzüm getirmiş, Kabzimal bu- nu alır. İstediğine ucuza satar, İs- tediğine pahalr, Hem de gönlü o- luncaya Kkadar saatlerce orada bekletmek şartiyle.. Bundan maa- da dükkânm erken kapatılması da bizi zarara sokuyor. Yemiş, ak - şam Üzeri ve gece satılır. Halbu- ki dükkânlarımız tam alışveriş za- manmda kapatılıyor. Yeni neşriyat di Kültür Kültür, on beş gün sonra çıkacağı nüsha ile bir yaşını bitirmiş olacaktır. | İzmirde, bir kaç münevver arkadaşımı- zın verdiği bu eser, gittikçe zengin- leşmektedir. Meocmuanın 22 nci sayısı çıkmıştır. Tavsiye ederiz. Holivut Holivut'un 26 Eylül nushası hafe tanın film mevzuları ve güzel resimle- Fi veen san sinema haberlerini havi | olarak intişar etmiştir. Devren satılık dükkân Yedikule Kazlıçeşme Demir- | adene caddesi No, 84 aşçı dükkânı | devren satılıktır. İstiyenlerin mez- | vi temlik ve kat'ı alâka ettiğimden et ediyor Kasaplar Mezbahada çabuk iş istiyorlar Küçükpazar caddesinde Kasap Tahir Efendi diyor ki: Vaktiyle belediye bir emir çı - kardı: “Koyunlar mezbahada ke- silecek.,, Şimdi bu emir üzerine koyun- | lar mezbahada kesiliyor. Bittabi | biz de kesik koyunları mezbaha - dan alryoruz, Sabahları erkenden oraya gidip sıra kapmak lâzım- dır, Yüzlerce kasabın biriktiği bu yerden koyun almak ne kadar müşkül oluyor bilseniz. Gelen kasaplar, istedikleri ko- yunları alrp gitseler çok iyi, fakat öyle olmuyor, baytar muayenesi, Pul parası, beyanname doldurmak ve saire muamelelerde her kasap için yarım saatten fazla zamana mal oluyor. Bundan maada mese- 1â iki buçuk liraya tasarladığımız bir koyunu, tâbi olduğu masrafi- le üç buçuk İiraya alıyoruz. Bu hal bizi çok zarara sokuyor. İstanbul Asliye Mahkemesi 4 üncü Hukuk Dairesinden: Tevarihi muhtelifede Büyük- çekmecede Darıca ve Tirileye sev keylediği elli dokuz bin üç yüz o- tuz beş kuruş zımnmda muhteli - fülcins keresteler ile levazımı in - şaiyenin mevridine vusulünü müş- ir iş'arı resmi varakası iki ay zar- fmda ibraz eyliyeceğini ve ibraz eylemediği takdirde mezkür eşya- nın kıymeti olan 59335 kuruşu te- diye edeceğini taahhüt eylediği halde işbu taahhüdünü ifa eyle » mediği gibi meblâğr mezburu da tediyeden imtina eylemiş olduğun dan meblâğı mezburun — maafaiz ve masarifi muhakeme tahsili ta- lebiyle Rüsumat müdiriyeti tara - fmdan İstanbulda Kerestecilerde 108 No. da mukim tüccardan Yu- yagim efendi Cerrah oğlu aleyhi- ne 16-9-928 tarihinde ikame edi - len dava Adliye yangınında yan - mış olmasından naşi bu kere müd deinin talebiyle evrak yenilena - rek mahkememizin 34 - 208 nu - marasına kaydi bilicra mumai- leyh Yuavkim efendi namma gön- derilen davetiye zahrmda muma- ileyhin Yumanistana gitmiş oldu - ğu mübaşirin meşruhatmdan an - laşılmakla tebligatım kendisine i- lânen icrasına ve tahkikatın 16 - 10 - 934 tarihine müsadif salı gü- nü saat 14 de talikine ve müdde- aaleyhe bir ay müddet itasma ka- rar verilmiş olduğundan müddea- aleyhi mumaileyh yevmi mezkür- 'da bizzat veya bir vekili kanunisi ispatr vücut etmediği takdirde hakkında gıyap kararı verileceği ilânen tebliğ olunur. (236) —e İLAN Beyoğlu üçüncü noterliğinden: Kadıköyünde Söğütlü çeşme sokağında kiracısı — bulunduğum 30 numaralı Lâmbacı dükkânm - da mevcut bilcümle emval ve eş - yayı bedeli malüm ve makbuzum mukabilinde Vasil oğlu Yorgi Pa- padopulo efendiye kat'iyyen dev- keyfiyetin ilânı. Kadıköyünde Daireci Sami sokağımnda 8 No, da Simyon AAYüL M eu ulan Dalar Yotam Yazması benden: Sahasız spor! Nasıl temelsiz bir bina kurulmazsa spor da öylece sahasız yapılamaz.. Yapılamaz amma, bu en tabil ve ba- sit kalde bizde en son hatıra gelen İş sırasına giret.. Kötü bir arsaya iki direk dikildi mi tamam... Hemen bir kaç klüp teşkil e dilir. Biraz sonra lik maçları şampi- yonluğu ve belki de mıntaka - teşkilâtı birbirini takip eder . Fakat saha, hep işin mahalle arası oyunları smrasındaki şeklini kaybetme- miştir. Bolki, —bu arsanım kenarları çizilmiş, kaleler için bir kaç beyaz di- rek dikilmiştir... Fakat hepsi bu kadarl... İhtimal şehrin, kasabanm çocukla- rı dişlerini tırnaklarına takarlar, karda, yağmurda, çamurda, — sucakta, tozda Çarpırar, çalışır ve memleketlerine -iyi bir dereca hattâ bir de şampiyonluk kazandırabilirler... Halbuki saha gene hep o arsalıktan kurtulamaz ve çamur, toz, taşlık de- wam eder, gider... Ta ki o taraflara, me- deni bir şehrin en tabii bir ihtiyaer olan sahasızlığı duyabilen bir vali, bir kay- makam, bir belediye reisi, bir kuman. dan gelsin... Yoksa, iş bu arsanın kenarmna çizgi çizdirmek, direklere bir ağ almak için bile on parası olmayan teşkilâta kalır- sa, arsa; hep o ilk günkü arsadır... En ileri, en medeni vilâyetlerimiz - den Kocaeliye yaptığım son seyahatle » rimde, ilk nazarı dikkatimi calbeden hep bu sahasızlık, hep temelsiz işler oldu. Vilâyet merkezi İzmitte, senelerce futbol bozuk düzen, hattâ ortasından bir de dekovil hattı geçen sahalarda oy- nandıktan sonma, geçemlerde bir - saha yapılmış, fakat işe yaramamış, şimdi tekrar kenarındaki tribünle baştan sa- hayı da yapıyorlar.. Henüz oynanmıyacak bir halde... Bizzat görmeden, fakat sahanm bittikten sonra çok güzel olacağıı id- dia eden İzmitlilerin bu iddialarını red- dedenleri de dinlemek icap ederse, ba yeni sahada ihtiyaca kâfi gelmiyecek kadar nizamnamenin tahdit ettiği as- gari bir hadden küçük olacaknış.. Yani yepyeni bir saha — yapılırken, gene gayri tabii hareket edilmiş. Kocaeli final maçmın yapıldığı A dapazar tahasmna gelince, saha bugün- kü haliyle de nizami, — fakat yukarda söylediğim arsa halinden kurtulama. müş. Boy, en, etraf, mevki her şey mü- Kemmel, ufak bir gayretle, bir tesviye- yi turabiye yapılsa, bugünkü tümsekli arsa, beş iyi klübe malik bulunan Ada, pı-'ııhııyııııhılıdylo kâfi ve Çünkü, stad ihtiyacını hissedenlerin elinde kuvvet yok... Halbuki diğer tarafta, bu işi pek &. 14 halledebilecekler ise, atıl duruyor- larmış.. Ve zavallı 'Adapazar gençleri de, ancak bir iki aylık ufak bir gayret, küçük bir masrafla, medeni bir saha- da oynıyacakıyları yerde, tümsekli bir| — arsada çabalıyorlar!.. Adapazarının bugünkü belediye re- isi, Ahmet Bey, halkın umumi mu- habbetini kazanmış, çalışkan ve çok kiymetli bir zattır. Kendisiyle bizzat görüştüğüm kay. makam Agâh Bey de ayni evsafı haiz kıymetli, genç bir. memurdur. Gerek böyle bir belediye reisi ve gerekşe böyle bir kaymakama malik bulunmak Adapazarlılar için iyi bir ta- lih eseri olmalıdır. Şimdi kıymetli bir derece İle vilâ- yet şampiyonluğunu kazanmak — şere- fini aldıktan sonra, bu iki zatın el ele wereceklerini ve ne yapıp yapıp; — ihti- mal büyük bır yorucu gayretle, haddi 27 Eyilil 1934 N N Evvelki senenin iıld finalı ıgın Galatasaray - İstanbul- spor yarın karşılaşıyor Galatasaray futbolcuları Evvelki senenin şilt final maçı | fin da idmanlı olmamaları, maçın için Galatasaray ve İstanbulspor yarm saat 15,30 da Taksim stadın da karşılaşacaklar. Geçen hafta dömi final maçm- da hiç beklenmediği halde Fener- bahçeyi yenerek İstanbulsporla karşı karşıya kalan Galatasaray, yarın sıkı bir imtihan daha geçire- cek demektir. Takımlarm bu maçaen kuv- vetli kadroları ile çıkacakları mu- hakkak olmakla beraber; iki tara- Atletizm birincilikleri | Türlüye — atletizm Hrindllduine.; Ö bugün Kadıköy stadında başlandı. Fe- derasyonun tebliğinden de amlayıldığı gibi zengin bir program içinde yapil- ması beklenilen Türkiye atletizm - bi- rincilikleri yarın nihayet bulacak ve neticeler anlaşılacaktır. Lik maçları Teşrinievvel içinde başlıyacak olan İstanbul lik maçlarının fikistörü, bu ak- şam saat 18,30 da muntaka merkezinde klüp murahhaslarının huzuriyle çekile- cektir. Istanbul mıntakası Duyduğumuza nazaran, şimdiye ka- dar İstanbul Halk Fırkası binasında kalmakta olan Türkiye İdman Cemi- yetleri İttifakı İstanbul mmtakası, ve Federasyonlar merkezi, Fırkanın İs tanbul teşkilâtmdaki spor merkezi olan Beyoğlu Halkevine taşmnacaklardır. Masmafih bu havadisi kaydı ihti- yatla yazıyoruz , Voleybol Voleybol ve Basketbol Heyetinden: Voleybol ve basketbol birincilikle- lerine 19 — 10 — 1934 tarihinde baş- lanacağından mezkür bödnciliklere iş- tirak edecek klüplerin fikistür tanzimi için 30 — 9 — 1934 pazar günü saat 17 de heyetimize salâhiyetnameli birer murahhas göndermeleri tebliğ olu- nur, oldukları güzel bir saha hediye rıma nümune olacak kadar dürüst ha- reket eden Adapazarlıların saha işinde, temelsiz spor yapılamıyacağını göster- mekte; diğer mıntakalara, — diğer vilâ. yet ve kasabalarımıza, belediyelerimi- xze de nümune olacaklardır ki.. bu da Adaldar için ne kadar büyük bir - ifti- har vesilesi olsa, gene az olacaktır. zevkini azaltacaktır.. Istanbulsporun bugünkü vazi- yeti de bilinmediğinden yarmki maç için, kat'? bir fikir yürütmeği imkânsız bırakmaktadır. Şimdiden muhakkak olan, ge - rek sarı kırmızılılarım, gerekse sa- rı siyahlıların ayağa kadar gelmiş bir şampiyonluğu kaçırmamak için dişlerini tornaklarıma takarak bütün varlıklarımı sarfederek ça- Jhşacaklarıdır. Tebliğ Türkiye “Atletirm Federasyonun- 934 Atletizm Türkiye birincilikleri 27 Eylül perşembe ve 23 Eylül cuma günleri Fener stadında — yapılacaktır, Umumi merkez kararı mucibince — bu müsabakalara Ankara, Balıkesir, Bur- sa, İzmir ve İstanbul mıntakaları işti« rak edecekleridr. Program aşağıdadır, Duhuliye (25) kuruştur. 27 Eylül perşembe (birinci gün) Saat 11,00 11,16 100 m, seçme 400 m. manla seçme Öğleden sonra 800 m. Yüksek atlama 10000 m, Disk atma Uzun atlama : 400 mania 100 m. final 4xX400 28 Eylül (ikinci gün) Öğleden evvel 200 m. seçme 400m. 110 mania Öğleden sonra Gülle atma 1500 m. Sırıkla atlama Y10 manla 5000 Üç adım atlama 200 m. Cirit atma 400final 4X100 final 16,00 16,08 1610 16,18 16,38 16,50 17,00 17,10 11,00 11,15 Hacı Fidan merbumun halefi 1 inci sınıf Sünnetçi Emin Terkettiğim eski kabinem ve isim müşabeheti dolayısile muh terem müşterilerimin yanılma- ması için yeni adresime dikkat: Beşiktaş: Benzin deposu yanım- da Erip B. apartımanı Tel. Kabi ne 44395 ev 40621