27 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

27 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

RALKINGGÖZÜ! HALRIN. KURAĞI HALRİN ı)tı.l Sene 5 — No. 1501 Yazı işleri telefenuz 20203 — PERŞEMBE — 27 EYLÜL Dünkü kurultayda bir takım sözcüler belik (silâh) lle (güven) işlerinde düşünüşlerini anlatıyorlar Budunlar Birliği Kurultayı Silâh İşi, Günün İleri Gelen Konuşması Oldu Budun dernekleri birliği kuru- I ll tayı dün sabah saat 10,30 da yine toplandı. Başkanlık yerinde Ha- san Bey vardı. İlkağızda, Cu mur reisi Gazi Mustafa Kemal Haztretlerine gönderilen tel yazı« sınım karşılığı alkışlarla okundu. Sonra, genel as1, N SH Ü ilallan okudu, Bunda Norveç kolu toplantıda bulunmasına engel çık- tığını bildiriyor, Birliğe, güzel 1ş başarımı isteğini gösteriyordu. Bu arada, İngiltere ile Japon- yadaki son yıkım ile kasırga oluş- ları için Fransız kolundan M. Mortiyenln ilerl sürdüğü beraber- €e yaslanmak isteği alkışa tutul- Mmuş, beraberce benimsenmiştir. Bundan sonra da güvenme ve beliksizlenme (silâh) karışık der- heginin genel yazıcım M. Perren söz almış, bu komlsyonda sözü geçen İşler için verilen koyuş ( karar ) taslağından konuşağını söylemiştir. M. Perren önce bu taslağı okumuş, sonra bir aydış söylemiştir. Bu —aydışında İse komisyonun geçen - toplantılarının Umut verici olduğunu, biribirine aykırı asığ (fayda) ların 1ssı (sahibi) ©lan — adamların — karşılaşmaları bile bir anlaşamamazlık doğur- Bizim genel yazıcı aydışını okurken madığını öğmüş, bundan — çıkan tulığın aşağı, — yukarı bir beraberlik oyuşu — olduğunu söylemiş, Şbunun pek çok sevinç verici olduğunu bildirmiş, de- miştir ki : — Beliksizlenme - ( silâh ) yo- lunda karşılanacak biçimler çok- tur ve bunlar turaklarla doludur. Birtakım budunların andlaşmalarla kendilerine — yüklenen — ezimleri (mecbüriyet) sırtlarından atmışlar- ( Devamı 13 üncü yüzde ) Öz Dil Bayramı İçten Gelen Coşkunlukla Kutlulandı Dün Halkevinde dil bayramı kutlulama şenliğinden bir görünüş ( yarım 14 üncü yüzümüzdedir. ) | Kayıplara Karişan vembenenesa ee ereeseceLereL AAA Telefon Plâni Telefon — şirketinin — yeraltı kablo plânının kayıplara karıştı- ğını — yazmıştık. âğnndlğlmııe göre, şirket son verdiği karşılıkta bu plânın kendisinde olmadığını açıkça bildirmiştir. — Halbuki, şirketin — kendisinde — bulunması ileri sürmesi bir baylı dikkate değer görülmektedir. Bize söylen- diğine göre, bu yeni vaziyot kar- şısında almması — gerek - olan kararlar, — telefonda — araştırma yapan heyetin işlerini bitirme- sine bağlıdır. Plânın yok oluşu meselesi, bu araştırmadan sonra girişilecek olan satın alma pazar- lığı sırasında görüşülecektir. Yaraltı plânı bir tüörtü bulunamıyan llılm oloıııfık telefonlardan biri Amerikada Grev Hareketleri Vaşington, 26 ( AA ) — Mensucat işçileri grev komitesi reisi M. Gorman, patronların, sendika — mensuplarına karşı tatbik ettikleri tedip muamele- sinden ötürü, cenup — eyaletlerindeki işçilerin yeniden grev ilân etmek istediklerinini söylemiştir. Bir Tiyatro Yazıcısı Öldü Roma, 26 (A.A) — Meşhur tiyatro yazıcın Daryo Nikomedi ölmüştür. | seyyar gerek olan bu plânın yokluğunu | 1934 İdaze işleri — telefonur ——— aa ee aa eee a son Posta 20203 Fiatı 5 kuruş Kilosu Beş Kuruşa Süt Olur Mu? Sütçüler, Bazı Müteahhitlerin Bu Ucuz- luklarını Bir Türlü Anlıyamıyorlar Söütçüler, dünkü toplantılarında Lstanbulu süt derdinden kur- tarmıya söz veren süt müstah- silleri, bunu meydana koyabilmek için ciddi faaliyete geçmişler ve sütçülerile temasa girlş- mişlerdir. Seyyar satıcılarla yapı- lan ilk görüşmeler anlaşımıya doğ- ru müsbet neticeler vermek istida- dını göstermiştir. Hattâ bir kısmı, kendilerine temiz ve halis olarak verilecek sütleri ayni şekilde ve az bir kârla satacaklarını şimdi-« den taahhüt etmişlerdir. Seyyar esnafla bugünlerde yeniden te- maslar yapılacak ve bu mesele müstahsillerin doğrudan doğruya işe sarılmalarına lüzum kalmadan halledilebilecektir. Süt mütehasilleri dün, esnaf cemiyetleri müşterek bürosunda Sayfa bir toplantı yaparak süt derdim etraflı şekilde görüşmüşlerdir. Bu içtimada, esnafla yapılacak son temasin şekli ve neticesi alımdık- tan sonra girişilecek faaliyetin sahası da konuşulmuştur. Öğrendiğimize göre, kreması ve yağı alınmamış hâlisjsüt satınak yolundaki teklifi kabul etmiyen soeyyar satıcıların bu anlaşmanın dışında bırakılmaları takarrür et- miştir. Müstahsiller, şehrin dört bucağında tesis ettikleri depolar- dan esaslı şekilde iİstifade İmkân- larını da araştırmışlar ve bu bu- susta bazı kararlar vermişlerdir. Dünkü toplantıda hileli süt satanların cezalandirılmaları için belediyeye yeniden müracatta bu- lunulması da tasarlanmıştır. ( Devamı 13 üncü - yüzde ) Sayfa Kafesler kalktıktan sonra, göreceğimiz görünüşler : 1