27 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

27 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

mrm güzel yıldızlarından Eddi Kanter “Haberler — ğş.,- Yıldızlardan Bazıları Film Seyretmiye | Bir Haftalık Program Melek Sana Tapıyorum İpek Sumer Türk * Bir Gönül Avlandı Saray : Büyük Kate Hilâl * Sefiller Elhamra : Kadın parmayı ve Grand Dedikodu Yüzün- den Gücenmeler Fransız - yıldızlarından Kolet Darföy dedi kodu yapmasını da pek sever. Bilhassa son zaman- larda bu dedikoduculuğu çok ileri götürdüğü bazı arkadaşları ken- disine karşı güceniklik göstermeye başlamışlardır. Geçenlerde Marsel Şantal #0- ğuk algınlığından — birkaç gün hasta yatmış. Güzel Kolet bu hastalığı fırsat bilerek derhal ortaya bir dedikodu mevzuu atmış. nüne gelene, Marsel Şantal'in çok içki içtiğini ve bu yüzden yatağa düştüğünü söylemiş. Bu uydurma dedikodu nihayet Marsel Şantal'in kulağına gitmiş, fena halde gücenmiştir. Hattâ bu yüzden iki güzel yıldız mahkeme- lik olacaklarmış. Fakat araya giren ler buna meydan vermemişlerdir. * , Haylı Düşkünlük Gvösteriyorlar Yakarıda: Amerikanın en genç ve Beni Yıldızlarından alita Karol Lombard ve Gari Kuaper kotra safas Yeni Bir Sinema Almanyada Eedlinde büyük bir sinema salonu — yapılmıştır. 1900 kişi — alacak büyüklükte — olan bu salon Avrupanın en asri asine- masşidır. Glenda Farel, | | | yız. Bir kısım sinema Yıldızların sinema seyircisi ol- malarına ne dersiniz? Biz muhar- rirler ekseriyetle kendi yazılarımızı, gazetede çıktıktan sonra okuma- yıldızları da kendi çevirdikleri filimleri seyretmezler. Fakat bazıları da iptilâ derecesinde sinema merak- hsıdırlar. Bu hususta dikkate değer bir istatistik ya- pılmıştır. Bü cetvelden anlaşıldı- ğıma göre sinema meraklısı - olan yıldızlar içinde güzel yıldız. Eve- lin Venabl başta gelmektedir. Her ay on iki defa sinemaya Holivutta | | gitmektedir. Bundan sonra Sert- | rüd Mihael ve Gail Patrik gek mektedir ki bunlar da ayda on defa gitmektedirler. Yine güzel Elissa sinemaya yıldızlardan gitmektedir. Karol Lombard ile Gari Grant | ve Con Loç ayda üç defa gidi- | iltifat | yorlar. Sinemaya en az eden yıldızlar da şunlardır: Klodet Kolber, Gari Kuper, Silviya Sidney ve Mae Vest. Bu yıldızlar ayda ancak birer defa sinemaya giderler. | gösterecekleri “Roma | kolleksiyon Haftanın Piogramı Bir Tarihi Film, İki Sevda Ve İki De Kahkaha Filmi Seyredeceğiz Şehrimiz sinemalarının bu hafta filimlere ait şu satırlarda kısa, fakat özlü malü- mat bulacaksınız: Melek sineması — Dün akşam- dan itibaren * Sana tapıyorum ,, filmini göstermeye başladı. Sesi billüâr gibi olan Magda Şnayder | ile Villi Forst tarafından çevrik | miştir. Nefis şarkılarla bezenmiş bir sevda filmidir. Aşk ıstırapları bu filimde bütün hüviyetlerile canlandırılmıştır. Saray sineması — Bu akşam- dan itibaren “ büyük Katerina ,, Filmini gösterecektir. Tarihi bir filimdir. Çok güzel çevrilmiştir. mevzu, tarihin en canlı sayfala- rından alınmıştır. Duğlas Ferban- ke ile Elizabet Bergner tarafından çevrilen eserlerden biridir. Bu filimde kadın ihtirasının azametini göreceksiniz, Sumer sineması — Dün akşam- dan itibaren komik ve eğlendirici bir filim olan “ Aşıklar oteli ,,ni göstermektedir. Alman filmidir. Güzel şarkılarla bezenmiştir. Çap- aĞRLA ha. ateşler içinde, filminde — Turandot Alman stüdyolarından birinde çevrilmekte olan “ Turadot,, filmi bitirilmek üzeredir. Şimdiki halde #on sahneleri çevriliyor. Bu filmin Fransızça kopyasında en maruf bulunan Evelin Venabl en ziyade | acıklı filimlerden hoşlanmakta ve | en çok komik Şarlo ile Silviya | | ee c FK r ı Landi haftada bir defa sinemaya | Sidneyin filimlerini eyenmektedir. x En son olarak “ aşk nağ- meleri ,, filmini çevirmiş olan büyük yıldız Karl Brisson evvelce bir fotograf amatörü imiş, binlerce çekmiş, — muazzam bir yapmıştır. —Günün birinde sinema yıldırı olacağını aklına bile getirmemiştir. Fakat bugün en ileride bir yıldızdır. fotograf kın ve sevimli yıldız Anni Ondra-s nın en yeni eserlerinden biridir. Sizi iki saat kahkahalar içinde kıvrandıracaktır. Türk sineması — Seyircileri teshir etmek kabiliyetine en fazla malik yıldızlardan — Kay Fransis'in çevirmiş oldağu “ Bir gönül böyle avlandı ,, filmi bu akşamdan itibaren Türk sinema- sında gösterilecektir. Mevzu çok tatlı ve cana yakındır. Sevdanın bütün inceliklerini canlandırmak- tadır. Ayrıca meşhur Senar del Pozo'nun İspanyol orkestırası da enfes parçalar çalacaktır. olan lpek sineması — Bugün mati- nelerden itibaren mevsimin en güldürücü bir filmi olan “ Çılgın hayat ,, 1 gösterecektir. Vilyam Haynes, Meç Evens, Konrat Nagel tarafından temsil edilmiştir. Gençler ve bilhassa sporcular bu filmi — kaçırmamalıdırlar. — Güzel yıldız Meç Evens bu filimde hari- kalar yaratmaktadır. Alkazar sineması — En gilel macera filimlerini intihap ederek s#eyircilerine heyecanlar yaşatan Alkazar sineması “Aslan Tarzan,, filmini — göstermektedir. Meşhur Olimpiyat — yüzme — şampiyonu Buster Krabbe tarafından temsil Yukarıda: Madlen Özere, aşağıda: Vanda Varel