27 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

27 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

K 933 Şildi Galatasaray - İstanbulspor 932-933 Şildinin geçen Cuma yapılan dömifnal müsabakasında Fenerbahçeyi yenerek finale ka- lan Galatasaraylılar yarın o şik din — şampiyonluğunu kazanmak Özere — İstanbulaporla — karşılaşı- yorlar. 932-933 Şilt şampiyonluğunu kazanmak Üüzere ellerinden gel- diği kadar çalışacaklarına biç şüphe etmediğimiz bu iki takım- dan hangisinin galibiyeti temin edeceğini düşündüğümüz vakit şöyle bir kanaate varıyoruz: Galatasaraylılar geçen Cuma Fenezlilere bkarşı oynadıkları seri ve seyyal oyunu İstanbulsporlulara da tatbik edebilirlerse, şildi ka- zanmak ihtimallerini yüzde sekse- ne kadar) çıkartmış olurlar. Istanbulun en genç ve en muntazam çalışan elemanlarına malik olan İstanbulsporlular ge- çen mevsimİn sonunda biraz sar- sılmışlardı. Bu tatilde Anadoluda türneler yapan İstanbulspor ta- kımının bazı eksikleri düzeltilmiş ye cem'i nefes kabiliyeti artırıl- mış olması da pek muhtemeldir. Her ne de olsa, fikrimize göre, bu karşılaşmada — Galatasarayın valibiyetl daha muhtemeldir. Balıkesirde Spor Balıkesir, (Hususi) — Şehrl- miz İdman yurdu bir maç için Çanakkaleye gitmişti. Zayıf bir kadro ile gitmesine rağmen Ça- nakkale takımını 3-1 yenmiştir. Samimi hislerle ayrılan Yurt- ; lar gelirken Bigaya — uğramış ve Biga takımımı da 2-0 yenorek gece Balıkesire dönmüşlerdir. Balkanların En Kuvvetli Tenisçilerini Şehrimizde Yarın Göreceğiz #sescesssssAeAA AA AA AAA LA AAA AA BAAAAA Balkan Güreş ereeercarAAAAAA AAA AAA AAA A AAA AAA AAA AA AAA CA AAA AAA AAA LA LAA A LA LA AAA LA A LA LA SELAAMA /— Bu Sefer De Galibiyet Bekliyoruz 934 Türkiye Atletizm Birinciliği Türk atletizm federasyonum- | dan tebliğ edilmiştir: VŞam—priry_o—n-;sımn Üçüncüsü Başlıyor WT TeraEm ı TT ”va » ö A Birinel ve ikinel Bolkan şampiyonasını bize mal eden göreş takımımız Üçünect Balkan olimpiyatlarının açılmasına tam bir hafta kaldı. Bütün güreşçilerimiz muntazaman çalışmalarına devam ediyorlar ve her halde üçüncü Balkan güreş- lerini de bizim kazanmamız İçin azam! gayret göstereceklerdir. Son gelen Bulgar gazetelerin- de, müsabakalara iştirak edecek Bulgar takımının iyi neticeler alacağı yazılmaktadır. ve geçen senedenberi harırlanan güreşçile- rin tam formda oldukları da kaydedilmektedir. Müsabakalara iştirak edecek güreşçilerin biletleri gönderilmiş- tir. Gelecek hafta içinde Pazartesi günü Plireden gelen Romanya va- purlle Yunan'ılar, Salı günü Ru- menler ve Çarşamba günü de Şehrimlse gelen Yagoslav şamplgonlarının Istanbulda çıkarılmış resimlerinden Balkanların battâ Avrupanın birçok memleketlerinin en kuv« vetli şampiyonlarile boy ölçüşmüş ve onları mağlüp etmiş olan Yugoslav — tenisçileri davetlmizi kabul ederek bizim şampiyonlarla karşılaşmak üzere şehrimize gel- mişlerdir. Yugoslav tenis takımı Punçets, Şafer ve Madam Gostiçadan mürek- teptir. Yugoslavların tenisteki dere- celerini anlatmak Üzere Punçets'in Fransız şampiyonu Boussus'i (6-3) (6-1) yendiğici hatırlalırız. Bu kuvvetli tenisçilere karşı yarın Ateş Güneş tenis kortların- da — çıkaracağımız. takım — şöyle tertip edilmiştir: Şirinyan, Sedat, Madam Sea- ger ve Matmazel Godeski... Saat 15 de başlanacak — maç- lar hem yeni yetişen tenisçilermiz, hem de güzel tenise meraklı olan güzidelerimiz için pek Istifadeli safhalar arzedecektir. Tenisteki beynelmillel derece- mizin yükselmesine yardımı ola- cak böyle kuvvetli şampiyonların sık sak davetini Tenis Heyetinden temenni ederiz. Yugoslav ve Bulgarlar şehrimiz- de bulunmuş olacaklardır. Per- şembe akşamı da üçüncü Balkan olimpiyatlarının küşat resmi icra olunacaktır. Birinci Balkan olimpiyatlarına Rumen, Yugosla ve Yunanlılar iştirak etmişler ve neticede Türk takımı birinciliği, Rumenler ikin- ciliği, Yugoslavlar üçüncülüğü ve Yumanlılar dördüncülüğü —almış- Tardı. Bu şampiyonada yedi kilo- nun beşinin birinciliğini Türk ta- kımı almıştı. Ikinci Balkan şampiyonasında ise, birinciliği yine Türk takımı İngiltere Maçları lagiliz birinci küme takımları arasında yapılan maçlar şu suretle neticelenmiştir: Birmingham » Blackburn İ -0 Everton - Huddersfleld 4-2, Grim Sby-Wolverhampton 2-1, Leeds - 0-3, Leicester-Manches- ter 1-3, Preston-Cbelsea 2-0, Wedensday-Arsenal 0-0, Stoke- Middels-Borough 9-0, Sunderland- Derby 1-4, Tottenham - Aston Villa 0-2, Westbromwich - Porta mouth d4-2. İskoç birinci küme: Airdrieonians-Ciyde 0-0, Ayr- GCucehs Park 5-1. Celcit-Aberdeen 4.1, Dundee - Hamilton 2 - 1, Dunfermline-Albion 1-3, Falkirk- St. Jobnstone 3 - O, Hibernian - Övcen South 1 - 1; Motherwell - Kilmarnoch 3-2, Partich - Hearts 1-3, St. Mirren-Rangers 0-2. Eskişehirde İkinci At Koşusu Eskişehir, ( Hususi ) — Yarış ve aslah encümeni tarafından Eskişehirde tertip edilen at ya- rışları pek rağbet bulmuştur. Birinci Tay koşusunda — Naci Paşanın Seyyarı birinci, Mustafa Beyin Cihanı ikinci, Cafer Efen- dinin Kenanı üçüncü gelmişlerdir. İkinci koşuda Şaban Efendinin Ceylânı birinci, — İlyas Paşanın Mes'utu ikinci, Mahmut — Beyin Maisteri Üçüncü gelmişlerdir. Üçüncü koşuda Kemal Beyin Al dervişi birinci, Tevfik Beyin Civanı ikinci, Şaban Efendinin Süleki de üçüncü olmuşlardır. Dördüncü koşuda Rüstem Be- yin Suhası birici, Tınası ikinci, Salih ağanın Bozkurdu üçüncü gelmişlerdir. ikinciliği Yugoslav takımı, üçüm cülüğü Yunan takımı ve dördüm- cülü de Bulgar takımı kazanmış- lardır. İkinci Balkan güreşlerin de yine Türk güreşçileri yedi gü- reşin beş birinciliğini elde etmiştir. Yeni yapılacak üçüncü Balkan güreşlerinde de Türk takımının evvelki derecelere yakın bir ne- tice elde edeceğini tahmin et- mekteyiz. Diğer spor şubelerinde müte- madi mağlübiyetlere uğramaktan hasıl olan bezginliği güreşçileri- miz dahilde ve hi yaptıkları savaşlardan galip çıkarak gideri- yorlar. Bu itibarla Türk sporu onlara karşı çok geyler borçludar. Yalnız şunu da unutmamalıyız ki, bu seferki şampiyonluğu her me bahasına olursa olsun almıya * 1934 atletizm Türkiye birin- cilikleri 27 Eylül Perşembe ve 28 Eyiğâi Cuma günleri Fenerbahça stadında — yapılacaktır.. Umumi merkez kararı mucibince bu mü- sabakalara Ankara, Balıkesir, Iz- mir ve İstanbul mıntakaları — işti- rakedeceklerdir. Galatasaray Kongresi Galatasaray kulübü reisliğindem 28 Eylâül 934 te toplanması ilân edilen fevkalâde heyeti umu- miye içtimaının bazı İstihzaratın tamamlanmasına binaen 5 Teşri- mlevvel Cuma gününe tehirine mecburlyet — elvermistir. Mezkür günde azayı kiramın sabah saat 10 da kulüp merkezine teşrifleri 3 — İntihabatın tecdidi. İzmirlilere Bir Teklif Gelatasaray denizcileri; Izmir denizcilik heyetine İzmirde ya- pilmak Üzere, bir kürek mü- sabakası teklif — etmişlerdir. Her ikl tarafça da — mutaba- kat hasıl olmuş, tarih ve müsa- baka teferruatına ait hususatın tesbitl Türkiye denizcilik federas- yonunun reyine bırakılmıştır. çalişacak olan rakiplerimiz de pek hazırlıklıdır. Fakat biz yine, Çoban Mehmedin, Saimin, Mus- tafanın, Abbasın bu seneki şam- cal eminiz. Alman Şampiyonu Yine Meramına Şimeling Son Yapdiği Maçda Dünya Alman ağır siklet şampiyonu Şimeling cihan şampiyonluğunu kaybettikten sonra elinden kaçır- dığı geyin ne büyük bir unvan olduğunu hemen anlamıştı. Fakat onu takiben dünya şampiyonluğu kemerini beline takan (Dev adam) lâkabile maruf İtalyan Karnera öyle kolay kolay haklanır bir mahlük değildi. Yalmz boyu ve kollarının uzunluğu — hasımlarını yıkmıya kâfı geliyordu. İnsandan ziyade bir deve benziyen o adamı nasılsa Amerikalı Bear dövdü. Amerikalının — galibiyetinden sonra Almana dünya şampiyon- %% ei mpiyonluğu Namzetliğini Kazanırkaı luğunu kazanmak üÜzere yeniden bir yol açılmıştı. Çünkü Almanın boyu ve sikleti Amerikalıdan Pek farklı değildi. Nitekim münekkit- ler bu iki boksörün tekrar karşı« laşmasını muvafık — bulmuşlardı. Yalnız Amerikan boks federas- yonu şu şartı ileri sürdü: Alman boksörünün — Avrupadaki bütün hasımlarını yendikten sonra cihan şampiyonluğuna yegâne namzet olacağını ilân etti. Halbuki son len ÂAmerikan gazetelerinde bu haber tekzip edilerek, Almandan evvel başka Amerikalıların mev- cut olduğu ilân edilmektedir.