27 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

27 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Nakil Vasıtalarının Paraları Deuvlet Demiryollarında bilet pa- raları indirilince kazanç mübim suretle artaıış. Bu hadisenin halk arasında bıraktığı tesirin serpinti- Jerini aşağıya yazıyoruz. Faik Bey ( Beykaz Yalıköy Çayır eüddesi ) — Devlet demiryolları bilet poara'arını ucuzlatınca geliri artmıştır. Şimdi yolculuk işlerinde — kazanem açarı elde edilmiş demektir. Çok para ile az yolcu taşımaktan ise axz para ile çok adam taşımak bugünkü budunlar arası kazanç yollarına da pek uygun düşen bir iştir. Şimdi sıra Şirketi Hayriye, Akay, Deniz yolları- na geldi. Bunlar da biletlerini ucuz- latırlarsa hem Boğaziçi ve Anadolu yakasının köyleri haraplıktan kurtu- kur, hem de kendileri çok kazanırlar. Bu üç girket hiç durmadan Devlet demiryollarının yaptığı işe uysunlar, İşin başka türlü çıkarı yoktur. x» Hayreddin Bey (Paşaşabahçe is- kele baddesi) — Fazla hareketten ten korkuyorlardı. Halbu ki hayat ucuzlamış, herşey ucuzlamıştır. Bilgisizlikleri onları tereddüt içinde bacalatıyordu. Nihayet Devlet demir- yolları Geretleri yarıdan aşağı kırdi. Birkaç aylık tecrübe de çok kazın- dığını gösterdi. Zaten az kazanıp çok elro yapmak iktısat kaidelerinin ba- gında gelir. Şimdi Akay, Şirketihayri- ye gibi milli müessese'erimiz de derhal fiatı indirmekten başka çare yoktur. Paşabahçeye bir adam laırk kuruşa — gölürülüp getirilmes. Kırk kuruş bugün bir âmele yevmiyesidir. * Nuri B. ( Beşiktaş Ihlamur caddesi 72) — Boğasiçi yıkılıyor, diyoruz. Şirketi Hayriye de bu yıkılıştan Şikâyetçi, — garesini —anyor. — Hal buki Boğazın kurtarilması — şirketin elindedir. Eğer vapur ücretlerini in- dirirse boğaza rağbet artacak artınca da boş kalan yalılar kiracı bulacak, imar edilecek. Bundan boğar gibi şirkette irtifadâ edecektir. Bence Şirketi Hayriye ve akay gelecek ilkbahardan itibaren fiatları hiç olmazsa yarıyarıya kırmalı ve Üç aylık bir. deneme yapmalıdır. Eminim ki o vakit boğaza ve karşıya yolcu taşıyacak vapur - yetiştiremiye- cekler. Devlet domiryollarının rak- kama dayanan tecrübesi önde oldukça bu girketler hiç korkmasınlar. Yalandolan Atmış Kendisine memur süsü vere- rek Galatada bir otelde İki ka- dından para sızdırmak İstemekle suçlu Hasan Efendi adında birisi dün Üçüncü Ceza mahkemesinde sorgüya çekilmiş, şahitlerin çağı- rılması için sotgu başka bir güne bırakılmıştır. l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Gevik Yemek istemişler Erenköy—Nahîyesina;İÜç Belediye Memuruna İşten El Çektirildi Erenköy mahiyesinde kullanılan belediye üçüncü komiseri Sadullah Bey ile belediye memurlarından Hikmet ve salâhaddin efendilere, bazı kimselerden gevik (rüşvet) yedikleri ve yolsuz para aldıkları ileri sürülerek işten el çektirilmiş ve dün topu bir- den müddeiumumiliğe gönderilmişlerdir. — Polisin yaptığı ilk soruşturmada ortaya çıktığı ileri sürülen şeyler gşunlardır: Komiser Sadullah Bey Bağdat yolunun asfalt olarak yapılmasını üzerine alan demir satıcılarından Baki beyden 25 lira ve Kadıköy gazeteler satıcısı 2000 Lira Ödeme Parası o |İİsteniyor dir. Çocuğun nesinin kucağında idi. İleri sürül- düğüne — göre, yarak koparmıştır. Yüreği daya- niksız olan annesi de kanlar kar- şısında yere düşüp bayılmış ve o gündenberi kendisi dertlenmiştir. Müddelumuntlk çocuğu Adliye doktoruna — muayene ettirmiştir. Çocuğun ayağının yarası daha kapanmamıştır. Birkaç gün sonra mühakemelerine başlanacaktır. Adliye Mektebinden Çıkanlar Adliyo Meslek mektebinden çıkanlar Adliye Vekâletine müra- ecaat ederek — kendilerine hiç olmazsa — takipçilik — için — müsa- bunların — müracaatlerini esas itibarile kabal etmiştir. Baro bunlara birer vesika verecek ve Teralarda, mahkemelerde halkın işlerini takip edebileceklerdir. Yasak Silâhlar Evelki gece Tahtakalede ya- pılan aramada birçok adamların üzerlerinde taşınması yasak olan kama, bıçak, çakmak, tabanca ve kasaturalar — bulunarak — toplan- mıştır. kanuna Mustafa efendinin Kadıköyünde yuptırdığı bir evin olduğunu ileri sürerek isi uygunsuz den (15) lira, Caddebostanında plâj işletenden (10) Hra, Erenköyünde Etemefendi caddesinde Remzi efendinin fırınından her bafta altı lira istemiş ve ileri sürülen suçlar Kadıköyünde işlendiği için bu işe ancak Üsküdar müddeliumumisinin karışabilece- ğini söşliyerek suçluları kâğıtlarile beraber Üskü- dara göndermiştir. Bir Geçmişi Bozuk|24 . Sorgusu Yapılırken Abuk Sabuk Söylendi Yankesicilik yaptığı için ya- kalanan ve tevkifhaneye tılılan geçmişi — bozuklardan — (sabıkalı) Mustafanın dün Asliye üçüncü ceza mahkemesinde — duruşması yapılacaktı. Mustafa Adiiye ke- ridorunda boyuna söyleniyordu: — Hey bana bak. Sakalımı öptüğüm, bıyığımı kokladığım, be- ni kalese soktular. Vız gelir... Daha böyle, birçok abuk, sa» buk şeyler sölüyordu. Ellerine lâle zincir vurulmuştu. Mahkeme- ye girerken jandarmalara: — Çözüverin şu ellerimi ba- kayım ağalar, diyor ve içeriye atılıyordu. Suçlu yerine giderken de: — Şimdi ben hâkimi okur üf- lerim, gözünü bağlarım Estebeta püf, derim, diyordu. Mustafa, hâkimin önüne otur« dü ve baş parmağımı yukarıya kaldırarak yılanbaşı gibi oyaatımı- ya başladı, Reis Hikmet Bey gür sesle bağırdı: — bakalım ayağa, adın ne senin? Suçlu uslanır gibi oldu: — Adım Mustafa! Yemiş le- kelesinde hamallık yaparım. — Kaç numarada oturuyor- sun? — Reis Efendi ben numarada filân oturmam. Sokakta hamallık aparım. : Şahitler gelmemişlerdi; Muha- keme başka güne bırakıldı. Mus- tafa yine dervişler çlbi bu çeke- rek mahkemeden çıktı. , Havaya Silâh Sıkmış Feriköyünde oturan Apustol adında biri evelki gece Iki kere tabanca ile ateş ettiğinden tutuk- muştur. Saatin ” D . Hâdiseleri Mıgırdiç adlı bir. marangor Kadıköyünde Fatma Aliye Hanı- mın evini tamir etmekte iken eli- nin bir elektrik teline dokunmas sile sarsılarak İskeladen düşmüş ve muhtelif yerlerinden ağır ola- rak yaralanmıştır. 3f Beyoğlunda Ali Ismet adlı bir manav 12 yaşında Marsel adlı bir çocuğu başından yara- lamıştır. * Galatada perşembe paza- rında Miçonun demir fabrikasın- da çalışan 13 yaşında Salih par- maklarını makineye kaptırarak yaralanmıştır. * Fenerde şoför Arap Ab- dullahın - kullandığı 3356 — sayılı otobüs Mehmet adında birine çarparak başından yaralamıştır. 3f Tepebaşından geçmekte olan 2097 sayılı otobüs- 2552 sayılı otomobile çarpmış bu oto- mobilde bulunan Madam Aygiro başından yaralanmıştır. * Galatada tavukcu Yorda- nn lokantasında ahçı Ohannes bir İş yüzünden çıkan kavgada f:norn Yani kolundan - bıçak- Hmıştır. * Ahmet adında biri kendi- sine dost olmak İstemeyen Aba- nozda 26 numaralı evin sermaye- lerinde Nerimanı kolundan ve ayağından bıçaklamıştır. İkmalde Dönenler Dün Istanbul Erkek lisesi ye- dinci sınıfın B şubesinden 17 ta- lebe İngilizce imtihanına girmiş ve bu talebelerden biri geçerek, di- gerleri sınıfta kalmıştır. Geçen talebe de ancak 3 numara alabil- miştir. 16 talebe birer numara almışlardır. Günün Tariki ). İhtisas Mahkeme- sinde İki Sorgu Gümrükteki Sekizinci ihtisas mah- kemesinde —iki kaçakçılık — davüsı neticelenmiştir. Bursadan şebrimize esrar setirir- ken yakalanan Kadıköylü Kahraman isminde bir suçla 1 sene, 200 lira para cezasına mahküm almuştur. * Altı ay övvel beraberinde gizli olarak ipekli kumaş getiren Maksut iamindeki bir başka #suçlu da 6 ay hapse 800 lira para cezası ödemiye mahküm edilmiştir. Bunlardan başka, dün iki kaçrlı çılık vak'ası meydana çıkarılmıştır. 4Prenses Marya vapurile Selâniğe giden Polikseni ismindeki bir mada- mın Üzerl arandığı zaman papuçlarının içerisinde 9 B:îlı altını bulunmuş, tahkikata başlanmıştır. 4 Zonguldağın Terakki mahalle- sinde oturan Ali Efendinin evinde arama yapılmış, duvarın içerisinde 1344 gçakmak taşı bulunarak — tahkikata başlanmıştır. Elektrik Ve Tramvay Elektrik ve tramvay — girketleri murahhasları bu hafta Ankaraya gi- deceklerdir. Ay başında Nafia Vekâ- letile müzakerelere başlanılacaktır. Elektrik girketi, parası — ödenen saatlerin abonelere maledilmesi hak- kındaki karara itiraz etmiştir. Bu meselede görden geçirilmektedir. Diğer taraftan, Kadıköy su şebe- kesinin islâhı için toplanan komlsyon çalışmalarına devam etmektedir. Firdevsinin Ölüm Yıldönümü Tahran, 26 (ALA.) — Gelecek ayın ilk iki haftasında, bütün İran, büyük şair Firdevatnin bininci yıldönümü büyük çenliklerle kutluluyacaktır. Ayın üçünde Tahranda başlıyacak olan bu genlikleri Beynelmilel mahiyeti! baiz olacak ve ayın onuna kadar sürecek- tir. Bu esnada resmi kabuller ve tiyatro temsilleri verilecektir. Ayni günlerde, İrana dost olan başlıca memleketlerin hükümet mer- kezlerinde de — Firdevsinin — şerefine merasim lera edilecektir. Karar Tasdik Edildi Kaçakçılık suçundan hapis ve pa- ra cezasına mahüm olan Odesa baş konsolosu Rauf Hayri B. hakkındaki karar temyiz mahkemesince tasdik edilmiştir . Ölçü İşleri Marmara mıntakâsı ölçüler ve ayar başmüfettişi Kudret Hakkı Böy, İktisat Vekâleti sanayi tetkik heyeti azalığı- na tayin edilmiştir. Liman Şirketinde Liman şirketi umum? heyeti bugün toplanacak, tasfiye işleri etrafında görüşülecektir. Havagazı Fiatları Havagan girketi 1984 senesi ikinel Üç aylık ücret tarifesini teabit etmiş- tür. Yeni tarifeye göre fiatlar, Kadı- köy havagamı metre mik'abı 7 kuruş 4 para, İstanbul havagaz fiatları İse altı kuruş otuz. paradır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: an B. Diyor Ki: | Hasati B. — Kadınların Bele- diye Meclisinde çoğalmaları.. ]hxı meydan; e Kılıbık erkeklerin azalmış, kların — çoğalmış a koyar.. l çilmelerile.. — Hiç sanmâam Hasan Bey; . Kılıbıkla, kazaklığın ne il- rın Belediye Meclisine se- | Çi vardır ? Hatan Be — Hiç kilbık bir aha l tanbul Kent Derneğiae kadın Böyü (Şehli Meclirine kadın Ara) seçmek acarlığını gös lerebilir mi ?..