8 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

8 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

> Dünkü hava kupası maçlarında: Galatasaray: 6 -Istanbulspor: Beşiktaş Beykoza 5-1 galip geldi Dün Taksim stadmda (hava kupa - sı maçlarının çeyrek son (kar döfinal)| oynamağa başladı. müsabakaları yapıldı, İlk maç Vefaya karşı güzel bir gali. doğru Galatasaray daha üstün 41 nci dakika - da da Adnan ikinci golleri attı. Z nci devre Galatasarayın hücumlari biyet kazanmış olan Beykozla, Beşik -İle başladı.Ve daha ikinci dakikada Nec taş arasında yapıldı. Ve (Beykozun beklenmiyen bir mağlübiyetile bitti, Ikinci maç da gene böyle hiç umul. mayan bir netice verdi. Ve bir hafta evvel Pera gibi bir ta - kımı yenen İstanbulsporun Galatasa - rayın, Münevver, Avni elemanların - dan eksik kadrosuna 6 - 1 mağlübiyet tile bitti, . Günlün ilk oyununda takımlar saha- ya şöyle dizildiler: Beykoz :Kandilli, Halit, Turgut Meh met, Sait, İsmail Hakkı, Bahadır, Şe- hap; Daniş; Namık. Beşiktaşma: Mehmet Ali, Nuri, Hüsnü, Faruk, Lütfi, Hayti, Hakkı; Muzaffer; Şeref, Eşref, şeklinde dizildiler. Maç karşılıklı hücumlarla başladı. Sonra yavaş yavaş Beşiktaşm üstün - lüğü belirmeğe başladı. Ve 7 inci da- kikada Şeref ilk fırsatı kaçırdı. Ma - amafih Beykozlular da ezilmiyorlar, Fırsat buldukça onlar da hücumda ge ri kalmıyorlardı, Oyun bu şekilde devam ederken tam 71 inci dakikada Beşiktaşlılar bir hü- cum yaptılar. Şerefin şütünü kaleci çeldi. Fakat Muzaffer yetişerek topu ağlara taktı. Bundan sonra Beykoz - Tular bir iki güzel akın yaptılar, 34 üncü dakikada sol iç Daniş güzel bir kafa vuruşuyla (beraberlik golünü yaptı. Bundan 4 dakika sonra da Hak- kı bir karışıklıkdan istifade ederek topu ikinci defa Beykoz kalesine sok- saim, Vaziyet gene 2.1 oldu. Kırkın - © dakikada da Muzaffer ağmi şekil - de Beşiktaşın üçüncü golünü dört da - kika sonra da Eşref penaltıdan dör - düncü sayıyı yaptı. Ve haftaym bu şe- kilde 4 - 1 Beşiktaşım (üstünlüğü ile Yitti. İkinci haftaym 7Tinci (dakikada Beşiktaşlılarm atamadıkları bir pe - najt: ile başladı. VeZinci dakikaya kadar oyuna kâh . Beşiktaş ve kâh Beykoz hâkim oldu, Fakat (Beykoz hücumlardan istifade edemiyordu. 21 nel dakikada gene karışıklık oldu. Hakkı topa vurdu vetop kalecinin bacakları arasından (girerek beşinci gol oldu. Ve oyun Beykozluların hiç bir netice vermiyen hücumları arasın da 5-1 bitti Günün ikinci ve en mühim maçı İs- tanbulsporla - Galatasaray arasında oynandı. Çok zorlu bir maç yapacakla rı umulan takımlar sahaya şöyle çık - tılar: Galatasaray - İstanbulspor İstanbulspor : Osman, Sabih, Samih, Süleyman, Hasan, Enyer, Nevzat; Şi- nasi; Sami; Ismail; Aziz. Galatasaray: Hızır, Tevfik, Lâtfi, Kadri; Hayrullah; Ibrahim; Necdet, Adnan; Gündüz; Fazıl; Danyal. Ha - kem: Şazi Tartan. Oyun Galatasarayın İstanbulspor kalecisini (o zorlamasiyle (o başladı. İlk anlar hiç bir taraf bir üstünlük göstermiyordu. Haftaymm yarısma detin pasiyle Gündüz Galatasarayın üçüncü onuncu dakikada da kafa ile dördüncü go'ünü yaptı. Bu golden sonra İstanbulsporlular canlandılar. Arka arkaya bir iki hü - cum yaptılar. 17 inci dakikada Gala - tasaray bekleri İstanbulspor for - vetlerini hatalı bir şekilde (durdur - duklarından hakem penaltı verdi İs - tanbulsporlular bu şekilde bir gol yap tilar. Fakat Galatasaray 30 uncu dakika - da gene Gündüzün ayağıyla beşinci gollerini atmeca vaziyet oldu. Son dakikada Galatasaray firikten son birgol daha attı. Ve maç 6 .1 Galatasarayın galibiyeti ile bitti. *.. Dünkü maçlardan sonra, hava ku - pasmda takımların vaziyetleri şudur. Galatasaray doğrudan doğruya fi - nale kimıştır. Beşiktaş, bugün (karşılaşacak olan Güneş, Arnavutköy galibiyle çarp! - şacak ve bu maçın galibi de Galata - sarayla final maçı yapacaktır. a Sy lll > oyuncularından bazıları, Bir okuyucumuz diyor ki .Hava kupası ma çlarında Finale kalan iki takımla, Fener bahçe de karşılaşmalıdır Dün okuyucularımızdan Bay takımların teknik vaziyetleri ve Sabriden bir mektup aldık. Bu| zamanları yeni maçlara imkân br- mektupta şöyle deniyor: rakabilecek midir, bunu bilmiyo “Hava Kurumuna bir para te *İ ruz. min etmek için yapılan Hava Kur pası maçlarında Fenerbahçe, Tür- kiye şampiyonluğu ( dolayısiy- le hariç kalmıştı. Fakat Hava Kupası maçlarında en çok hasılat toplıyabilecek ta - kım da Fenerbahçeydi. Böyle bir paranm Hava Kuru: muna temin edilmesi hâlâ müm - kündür. Fenerbahçe, Hava Kupasında finale kalan iki takımla birer maç pmalıdır ki, bu maçların, en yüksek hasılatı toplıyabileceğine şüphe etmemek lâzımdır.,, Okuyucumuzun fikrine fazla birşey ilâve etmiyeceğiz. Böyle bir maç, hiç şüphesiz kuruma iyi para kazandırabilecektir. Fakat Beşiktaş Beykoz maçından bir görünüş, İşte asıl düşünülecek nokta bu rasıdır. Bugünkü maçlar Fener - Izmir Altın- ordu karşılaşıyor Türkiye şampiyonluğu final maçı için, İstanbul şampiyonu Fe- nerbahçe ile, İzmir şampiyonu Altınordu bugün Taksim stadyo * munda karşılaşacakladır, Maçın hakemi Sadi Karsandır. Bu maçtan evvel, Hava Kupası maçlarından Güneş - Arnavutköy müsabakası yapılacktır. Atletizm tecrübe koşuları Balkan oyunlarına hozırlık ol- mak üzere atletlerimiz tarafın- dan yapılacak tecrübe koşuların- dan ilki dün Kadıköyünde yapıl- mıştır. (110) metre manialıyı An- karalı Faik 16,2 yapmıştır. Disk | dar 1,75 şi aşabil atmada Veysi 43,37 ile yeni re - kor kırmıştır. (200) metreyi Semih 23 de anlaşılmış | a Mağlüp olunca Doyle boksa veda etti İngiliz boksörlerinin son zaman - i larda hakikaten hiç de şansları iyi git miyor, Bir zamanlar dünya şampiyonlu- ğüna namzet gösterilen Jack Peter - son'un arka arkaya mağlübiyetinden sonra bütün ümitler Irlandalı Doyle üzerinde toplanmıştı, Bunun da Max Baer'in Okardeşi Buddy Baer ile yaptığı son maçta fe ci surette yenilmesi Obütün ümitleri kırmıştır. On beş bin seyircinin önünde Nev yorkta yapılan bu maçta Jack Doyle Alman Ulusal takımı ingiltereye çağırıldı İlk defa olmak üzere Alman mil - Ni takımı İngiltere milli takımiyle kar şılaşmak üzere Londraya çağrılmış * tır. İngiltere federasyonu, İtalya, İs - panya ve Çekoslorakyanın müracaat - Tarımı rededtmiş, Alman takımının sırf amatörlerden mürekekp olduğu - nu nazarı itibare alarak bunu İngil - tereye resmen davet etmiştir. Eğer Almanlar daveti kabul e - derlerse maç 4 Kânunuevvelde Lond- rada yapılacaktır. Almanya ile İngil - tere milli takımları son defa 1930 da Berlinde karşılaşmış ve üç üçe bera - bere kalmışlardı. Iki hakemle oyun tecrübesi Norveçte yapılan bir futbol maçın da ilk defa olarak İki hakem ile oyu- nu idare etmek tecrübe edilmiştir. Son zamanlarda epeyce dediko - duyu mucip olan bu usulün tatbik sa- hasında ne netice vereceğini görmek için maçta büyük bir kalabalık bulun muştur. Her hakem kendine ait olan nısıf- sahadaki oyunun idaresini üzerine al- mıştır, Ve maç bu suretle idare edil - miştir, Maahaza kabul ettirilmek isteni- len bu şekil Norveçte hiç beğenilme - miş ve gene eski tarzın muhafazası in. tizam noktal nazramdan daha muva- fık görülmüştür. İrfan 13,31 metre gülle atmış- tr. 4X100 bayrak koşusunda atlet- koşmuştur. Yüksek atlamada Hay| lerimiz 44,2 yapmışlardır. Ağabeysi Max Beer dünya şampi yonluğunu kaybederken, kardeşi Bud- di Baer boks âleminde yeni muvaffa kiyetler peşinde koşmaktadır. Yukarıki resim, geçen hafta Irlanda ağır sıklet şampiyonu meşhur İngi- liz boksörü Jak Doyle ile yaptığı ve kazandığı maça çıkmadan evvel, Bud- di Baer'in Nevyork boks komisyonun da geçirdiği muayeneyi gösteriyor. daha ilk devrede nakavt olmuştur. Birinci devre başlar başlamaz hasmmdan 15 kilo fazla olan aBer hemen hücuma geçmiş ve giddetli bir yumrukla onu yere serivermiştir. Güçlükle kalkan Doyle daha he - nüz kendine gelmeden ikinci bir yum - rukla yuvarlanmıştır. Dört sayıldıktan sonra kalkabi| miş Irlandalı boksörsol bir. upedceet ile üçüncü defa yeri boylayınız ha - kem oyunu durdurmuş ve Amerikalıyı galip ilân etmiştir, Maç iki dakika 38 saniye sürmüştür, Yeni bir futbol sistemi Iskoçyada turnuva omaçlarında son zamanlarda yeni bir futbol siste- mi tatbik edilmeğe (başlanmıştır. Ba da altı kişilik futbol maçlarıdır. İngilterede beş kişilik futbol oyu- nu bugüne kadar görülmüş ise de al- tı kişilik oyun görülmemişti. Takım bir kaleci ile beş oyuncu - dan teşkil edilmektedir. Bu beş oyum- cu her tarafa gidebiliyor. Oyunda of m sayt yoktur, Müsabaka yedişer buçuk dakika « lık iki devre olmak on beş dakika sü - rer, Gol dört puvan, korner de bit pu- van yazılıyor. Kış sporlarından evvel Almanyada, önümüzdeki | kış için muazzam bir (kış sporları salonu) ha- sırlanmaktadır. Resmimizde bu fevkalâde güzel sta- dın kapısını ve onun üstündeki kuleyi görüyorsunuz. )