14 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

14 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

AKDENİIZDE Küçük Akıncılar Bizans, Türklerin eline geçtik- ten sonra, Fatih donanmaya ehem- miyet vermeğ* başlamıştı. Ak denizdeki adala ra kaçan Bizan: Rumlarından bir çoğunun bu ada larda kaçakçılık yaptıkları işitili yordu O vakit Fati hin emsile İmro. adasında yerle şen Bizans zenginlerinden bazıla rı, adadan Venediğe kacmak içi” fırsat bekliyorlardı. Bu zengin- lerden Promos adlı bir adam bir gün ahaliyi başıma topladı: “— Padişah Istanbulda Bizans dilberleriyle eğleniyor. Bizimle uğraşacak vaktı yok. Gizlice bir »! kaç gemi tedarik edelim ve Türk- Tere sezdirmeden kaçalım.,, Dedi. O sırada Çanakkale dışında — düşman kaçakçılarını gözlemek ü- zere — dolaşan Mahmut Reis, ge- misindeki otuz iki arkadaşiyle ya- kın adalara kadar uzanmıştı Mahmut Reis uzaktan kendile- rine doğru gelen bir yelken kayığı gördü. Bu kayığın icinde çocuk dene - cek çağda üç Türk genci vardı. Babaları İmroz önlerine düşmüş! bir balıkçıydı. Adalılar bu adam- dan şüphelenerek kafasını kes - mişler ve çocuklarını deniz orta - sında bırakmışlardı. Süzme sözler | Tabiatr şimşek, beşeriyeti gü- | zellik kamaştırır. i ... | Edebiyatın kaynağı his ve ha -| yal olmasına rağmen, insanlığı | aydınlatan birçok fikir ve haki - katler edebiyattan fışkırmıştır. “»y Mektep yalnız dimağı, yalnız zekâyı inkişaf ettirmemeli; daha | çok hisleri, sevki tabiileri terbiye! edebilmelidir. Denilebilir ki, bu - günkü medeniyetin istikbali bu terbiyeye bağlıdır. ... Fenalık yılanmı ancak temiz sağlam bir tenkit ve kontrol hava- sı boğar. Raif Necdet Kestelli Hangisi haklı? — Siz bana kalın kafalı diyorsunuz ama.. Dün beni doktor muayene etti: (Oğlum sen çok İncelmişsin.. Kopa . caksın!) dedi. Mahmut Reisin bir hilesiydi. Küçük akıncılar sahilde büyük bir gemi gördüler. İşte adalılar bu gemi ile kaçacakladı. Adalılar bu gemiyi Kefalonyalılardan kirala- mışlardı. Zenginler akşamdan gemiye yerleşmişlerdi. Geceyarısma doğ- ru adadan açılacaklardı. Limanda bir Venedik gemisinin göründü - ğünü sevinçle karşılrran Bizans zenginleri biraz sonra, baskına uğ- rayan kendi gemilerinde Türk pa- İlalarının parıldadığını gördüler.Ve gemiciler şaşmıp kalmışlardı. Ne yapacaklarını bilmiyorlardı. Kü- çük Ahmet, babasını kesen düş - manını arıyordu. Mahmut Reis: Mekteplerde askerlik dersi Çekiçle çivi kakar. Budakları rendelerim. İngilterede de bazı mekteplerde as- Ustam gelir, ateş yakar; — Heyyyy... Kırmıldamayın... Hepinizi yakarım! diye bağırdı. Zenginler korkudan titreşiyor - lardı. Mahmut Reis küçük denizcile - rin alnından öperek: — Bunları Istanbula götürece- ğiz... Dedi. Mahmut Reis, Ahmedin! (o Dedi, sonra kulaklarma fısılda» gözü açık bir genç olduğunu gör-| dı: müştü. Bu durum karşısmda İmro- — Sizi yanımdan ayırmıyaca - za doğru dümen kırdılar. Mahmut Reis küçük deniz arka- daşlarını kendi gemisine almıştı. Kayığı da geminin arkasına bağ- lamışlardı. — Mahmut dayı! Babamın ö -| cünü adalılardan sen alacaksın! diye yalvarıyordu. Mahmut Reis adanın önüne var- dığı zaman sular kararmıştı. Türk gemisinin sancak direğinde Vene- dik bayrağı dalgalanıyordu. Bu, Balıkçının çocuklarımdan Ah - met — ki sonra donanmada reis olmuş ve çok yararlığı görülmüş- tü — ada kayrkçılarmdan işittik. lerini söyledi: — İmrozlular kaçmağa hazır » İarıyorlar. Ne duruyorsunuz? lıkları padişah duyarsa, ki çok memnun olacaktır, Düşman gemisini zapte'lerek, yolcularıyle birlikte İstanbula ge- tirdiler, Fatihten ihsan ve iltifat gördüler, aa o. Ve küçük denizciler, Fatihin son günlerinde Türklerin en bü - yük, en tanınmış akıncıları sıra - sında anılıyordu. Ishak FERDİ umarım Yüzmeyi kimlerden öğrenmişiz?! ALA Nd Yy Bir İngiliz mecmuasında şöyle bir karikatür gördük. Bir yüzme mite. hassısısın iddiasına göre insanlar İlk önce yüzmek bilmezlermiş. Maymun - lar ırmaklarda yüzerken, (insanlar bunları taklide haşlamışlar! Karika. türde maymunların yürüyüş ve yüzüş tarzlarından bir kaç poz görünüyor. m a YA İ| Bugünkü bulmaca Sekiz harfli bir çiçek bulunuz? 1,2,3 harflerim sizi üşütür. Baş- tan dört harfım bir renktir. Son - dan üç harfım bir hayvan adıdır. van adıdır. Bulmacamızı doğru bulanlar - dan birinciye: 2 nciye bir sinemanm bir aylık! za da muhtelif hediyeler veriyo » | Tuz, Bilmece müddeti 17 gündür. HABER | ÇOCUK SAYIFASI Bilmece kuponu | 4 —9 — 935 Açık konuşmala * e " adar ee -eraT Geçen haftaki resimli gönderiniz. İ bulmacamız * İzmirde Semiha Şükrü — Sor-| duğunuz en büyük göz hekimi Peştededir. Adı da Profesör Grotz'dur. * Beykozda F. Naki — içi) gunden, okuyucularımızın © per bir Türk lisesine girmek istemi . | Saları yapıştırmakta güçlük çeke- Geçen haftaki sayfamızda çı - kan resimli bulmacamız, güzete basılrrken klişesi bozulmuş oldu- yorsunuz? cekleri şüphesizdir. Klişenin ba- i zı nüshalarda temiz çıktığını da Bir tashih gördük. Neticeyi ancak bilmece müddetini ile - Geçen haftaki (sayfamızda hayan inin sonunda anlıyabile ğım. Bu yaşta gösterdiğiniz yarar« | karnesi ve ayrıca 200 okuyucumu- | © Malikenin şiiri altında yanlışlıkla Me.| <€ğiz. Bundan dolayı özür dile - Jiha İmzası çıkmıştır. Özür dileriz | riz. kerlik dersi koymuşlardır. Resimde İnliyerek ben arkada, bir çocuk, mektebin meydanında man- Kisil demirler delerim. tarlı tüfekle nişan talimi yaparken | | Ben bir küçük demirciyim! görünüyor. Belkıs TUNÇEL Küçük pastacı Bir gorilin yavrusu Geçenlerde Amerikan sirklerinden rinde kaza neticesi olarak bir go . Tİl yavrusu ölmüştü. Yavrunun anası Ben im işte. Benden yiyen bu kazaya sebebiyet veren (o bekçiyi Çok geçmeden iyileşir. gete uyurken boğmuştur. > Radyoda Aman çocuklar! Az yeyin; İyi yeyin..? Tatlı yeyin. maymun sesi Tatlı, çok kan yapar, derler. Çocuk'ar ta'lı severler. Yeyin.. Yeyin.. Tatlı yeyin! M. OKTAY Aman çocuklar, hasta var! Pırında taze paste var, O meşhur tatlıcı Beşir, Kazananlar Sayfamız - © “aki bilmecemi- © ii doğru çözen! © erden Beşik - aşta Abbasa * 4 'a mahallesin - — Her akşam yerinizden bile kıpır. de Numara 3 | damazdınız! Bu gece (gorilin sesini A. Gazer duyunca nasıl dansediyorsunuz?! — Yavrum, sen yemiyorsun? e — Babam: (ben seni çok severim. Senden ayrılan!) diyordu, Şimdi Habeşistana gönüllü gitmiş. — 0, seni sevmediği için değil, ben den bıktığı için uzaklaştı, Merak etme, yavrum! Tilkinin dolaştıktan osonra dönüp geleceği yer gene kürkçü dük - kânıdır,