14 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

14 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Kıark Geybi, Joan Kravford ile beraber oynadığı bir filmde filmlerine karşı itirazlar teşkilâtımını baş sansörü Jozef Brin Avrupa se- yahatinden dönünce yeni Ameri- kan filmleri hakkında birçok şi- kâyetlerle karşılaşmıştır. Amerika sansür Bu se- ferki şikâyetler, filmlermi açık oi - masından ötürü değildir; mevzu- ların haydutluk vakalarından se- çilmesine itiraz edilmektedir. Sansür teşkilâtı bu vaziyet ü- zerine film kumpanyalarını ikar © ederek böyle mevzular üzerinde | f'lm yapmamalarını bildirmiştir. Esasen böyle hareket edilmesi ayni zamanda ticari bir mecburi- yet haline de gelmişt:: o Çünkü İngiltere ile Kanada, haydutluk vakalarını anlatan filmlerin mem- .eketlerinde gösterilmesine müsa- ade vermiyeceklerini bildirmiş- lerdir. Figüranları beslemek de zor! Kalabalık filmlerde tigüranla- ri beslemek işi sinema «x.mpanya- larını gerçekten düşündürür. Bakın Amerikada büyük bir âlm yapılırken neler yenmiştir: 110 koyun paçası, 6500 kilo bonfile, 2000 kilo kıyma, kilo domates, 3750 parça keyk, 1250 litre süt, 14700 şişe soda, bir milyon cigara... Key Fransi 1000 # Anna Bella son rilminde Eski yıldızlardan bir kaçı daha! sinema hayatma dönüyor. Bunlar-| dan bir kaçını sayalım: Rudölf Valantino'nun ilk ka- rısı Jan Aker.. Şarlonun eski karısı Mildred Harris ile Luiz Bruks, Doroti Se- bastian.. Mildred Harris 1931 denberi müzikhollerde çalışıyordu. İlk önen eskiler sesli filmi bir komedi müzikal o ' lacaktır. Luiz Bruks sinemadan ayrıl. dıktan sonra dansözlüğe başla. muşta. Erkeklerden de Çarls Rey tek. rar tinemaya dönmüştür. Jküçük haberler| * “Genç Rus kızı Aryan, fil. minde gördüğümüz Fransız artis. * ti Viktor Fransen yakında Berline giderek Lilyan Harveyle birlikte bir film çevirecektir. * Anna Sten'in Londraya gele rek bir film çevireceği söyleni- yor * Fransada Rus bestekârı Çay koski'nin hayatına dair bir film hazırlanmaktadır. Filmin adı “Rusya şarkısı,, dır * Filmlerde çalışan figüranlar- dan bir çoğunun son zamanlarda pek az iş bulabildiklerini gözönü- ne alan Fransa harbiye nezareti, * yapılacak filmlere ordu efradınır. figüran sıfatiyle verilmesini yasak etmiştir. * Olga Çekova Almanyada “Ar tist aşkı,, adlı bir film çevirmiş- tir. * Hüget Dülfo Berlinde yapı lan “Son güller,, filminde rol al- mıştır. * Komik Şarlonun yeni filmi bi- rinci teşrinin on birinde Nevyork ta gösterilmeğe başlanacaktır. * Rejisör Marko dö Gastin İtal yada meşhur İtalyan sanatkâr: Leonar dö Vinçi'nin hayatıma da: ir bir film çevirecektir (Filmde Dö Vinçinin Mikel Anjle rekabeti Mona Liza ile olan aşk macerala- rı anlatılacak, İtalyanın rönesan: devri tasvir edilecektir. * Rejisör King Vidor “Gül g: bi kırmızı,, filmini tamamlamak üzeredir, Joan Kravford, Klark O-x0l ile birlikte oynadığı yeni bir filmde