22 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

22 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

KE ŞEGDİLMENİ GARP KİTABI EVET ADAMDAN dl HAKSIZ ei az BALKAN FESTIVALI AN Pazartesi akşamı Taksim Bahçesi veda gecesi. NASIRLA R İstanbul asliye mahkemesi birinci ticaret dairesinden: İnhisarlar Umum Müdürlüğü avu - katı Bay Faruk Derelinin İstanbulda Yeni Postane arkasında Türkiye ha. nında Zİ numarada Şarl Rene Gotye aleyhine Muğla Tütün İnhisar İdare - siyle aralarında münakit 7 Temmuz 990 tarihli mukavelename mucibince 1,043,433 sigaranın temettü noksanı o lan 4733 frank 33 santimin tutarı 392 lira 48 kuruşun faiz açtığı 985/369 | numaralı davanın arzihali sureti müd İ3 delaleyhin ikametgâhını nerede oturduğu bilinmediğinden teb: liğ edilemiştir. Mahkeme reisi H.U.M. leri kanununun 141, 142 ve omuaddel ISI nci maddeleri mucibince bu teh - liğin ilân suretiyle yapılmasına ka * rar vermiş ve 183 ncü maddeye göre de cevap müddetini bir ay olarak ta yin ve muhakemenin 23 T.Evvel 935 çarşamba günü sanat 14 te icrasını ten- sip etmiştir. Tebliği lâzım arzuhal su- veli ve daneliye mahkeme diyankane sine asılmıştır. Bu ilânm gazete ile yayıldığı günden itibaren müddela - Teyhin bir ay içinde cevap vermesi ve vda yazılı muhakeme (ogününde 105 P — Jan Dalbre mi? terkederek İii Kiralık daire Kabataşta, Sedüstünde Çürük-! sulu Mahmud Paşa apartımanında gayet güzel manzaralı büyük beş oda ve bir sofalı, mükellef ha: mamlı bir daire kiralıktır. Tramvay istasyonunun hemen verir Taksime de yakındır. Diş hekimi Ratip Türkoğl! Ankara caddesi Mesörret oteli Karşısı numrara (88) er ZAYİ: Eminönü kaymakamlığın - dan esas kayıt 4282 ve 928 /866 numa” | | ralı beratımm maaş cüzdanımı kay * | bettim. Yenisini çıkaracağımdan hük- mü yoktur. Mütekait mülâzim merhum Os- gan efendi zevcesi Ruhsat mahkemede hazır bulunması lüzumu tebliğ yerine geçmek Ooüzere ilân o - Tunur, (14706) ARDAYANLAR kendisi de korkmuş olduğu Ayağınıza kundura giymek imkânı- | nı selbederler. Yürüyüşünüz size azap verir. İşte; nasırları kökünden sö - kecek pek kolay ve az (masraflı bir tedbir: Akşanıları derunüna kâfi mik- tarda RADİO SALTS ilâve edeceği - niz suda ayak banyosunu yapınız. Bir kaç gün zarfında bü azap veren na - “sirları kolayca çıkarabileceksiniz. Hemen bu akşam eczanenizden bir kutu RADİO SALTS isteyiniz. Her eczanede satılır. halde co- Biletler NATTA da inhisarlar U.Müdürlüğünden: ( 1 — Çamaltı Tuzlası için şar. name ve listesi mucibince 1200 Ji ra muhammen bedelli elektrik mo törleri açık eksiltmeye konulmuş / tur, 2 — Liste ve şartnameler Ka bataşta levazım ve mübayaat şu | besinden bedelsiz olarak verilir. 3 — Eksiltme 8 — 10 — 935 salr günü saat 14 de Kabataşta le yazım ve mübayaat şubesindeki (alım komisyonunda yapılacaktır. 4 — Fiatsız teklifnameler iha leden 6 gün evvel tuz fen şubes müdürlüğüne verilecektir. 5 — Eksiltmeye girmek istiyen lerin 90 lira muvakkat teminat pa ralariyle muayyen gün ve saatte omezkür komisyona müracaatları. i i ” (4501) Yeni çıktı Dün ve Yarın tercüme külliyatı: Numara 39 HAYDAR RIFAT HERAKLIT Eski Yunan filozoflarından 1 rid Fiyatı 25 kuruş — Dağıtma yeri VAKIT matbaası İstanbul PARDAYANLAR 105 Baterin titredi, Gözlerini açarak — Evet Katerin — Jan Dalbre ha.. Oh, ne felâket. Ne felâket, Katerin dö Mediçi ayağa kalkarak sanki gözlerinin önünde < birdenbire bir uçurum hasıl olmuş gibi geri geri çekildi. Ayaklarının ucuna bir yıldı - rım düşmüş olsaydı bu kadar dehşet ve hayrete kapılmazdı. Fsyecandan vücudu baştan aşağıya k titriyerek: “üÜnahımın şahidi en amansız bir di manrmın elinde bulunuyor hal. öüz.erini söyledi. Rüjjiyeri kekeliyerek — Jan Dalbrenin şüphesiz bundan haberi yoktur?! dedi. — Sus, sus. o Mademki bu çocuğu Jan Dalbre büyüttü,o halde her şe Yi biliyor demektir, Ben bunu şimdiye kadar öğrenmiyeyim ha!, Fakt o mu- hakkak öğrenmiştir. Onun için ölme - lidir. Görüyorsun ya, bu kadı ken - dim için en tehlikeli bir düşman ola - Tak seçmekte aldanmıyormuşum. Ah | Jan Dalbre. Bundan sonra aramızda | s#itanatın hangimizin mensup bulun - ön aileye ait ( olacağından doğan bi» iatikhal endişesi — değil bir hayat ve lüm meselesi (o bulunacaktır ve bu korkunç kavgada omağl polacak sensin. Boğuk boğuk söyledişi bu sözlerden sonra Katerin dö Mediçi kendini top- lar gibi oldu. Heyecandan gişen göğ - sü taş gibi hareketsiz kaldı. Ateş sa- çan gözleri sakinleşti. Ruhsuz bir ce - set gibi kaskatı kesildi. Soğuk kanlı - Tikla: — Söyle bakalım, ne vakit ve nasıl bu işi anladın? sualini sordu. Rüjjiyeri, uyandırdığı bu hiddetten vap verdi: — Madam, dün bu delikanlının ya” nından çıkarken, -— Jan Dalbreyi kurtaranın yanın - dan mı? — Evet, bu Pardayanın yanından çı karken.. Oteli terkedeceğim sırada ev- velâ beni hayrete düşüren bir hayal görerek donup kaldım. Bir adam ba- na doğru geliyordu. İşin saçları dim- dik eden korkunç tarafı adamın tıpkı “bana benzemesi idi. Sanki ben, gene kendüne doğru geliyormuşum sandım. Fakat şahsın bu ikinci kopyesi yirmi sene evvelki halimdeydi, Sanki bir çey rek asır kadar gençleşerek aynaya ak seden kendi hayalimi görüyordum! Rüjjiyeri bir kâbusu kovmak isti - yormuş gibi elini gözlerinin üzerinden geçirdi. Kraliçe soğuk bir tavırla; — Devam et! dedi. — Evvelâ delirdiğimi sandım. Sonra yüzümü örttüm, Çünkü eğer bu adam beni görmüş olsaydı ayni acı duygu - lara kapılacaktı. Şaşkınlığım geçtik * ten sonra bu adamın çıkmak üzere bu lunduğun olele girdiğini gördüm. Ka- terin, zihnim karmakarışık oldu. Gör- seniz hali ve tavrı ne kadar hazin ve yeisli idi, Rüjjiyeri Katerinde az çok bir he- yecan İzi görebilmek umuduyla bir sa” niye kadar bekledi. Sonra içini çeke - rek sözlerine devam etti: — O vakit aklıma o müthiş bir dü” şünce geldi. Yılızların bana onun sağ olduğunu haber verdiklerini hatırla- dım. Ve “bu odur, bu benim oğlum * dur,, dedim, Ah Katerin, bu anda ka- famda çarpışan düşünceleri size an - vakit geçirirken (Fransada saltanat sürmek için benim de kuvvetli olmak” lığım lâzımgeliyor.. Ayağa kalkıp oda içinde birkaç a - dım attıktan sonra Rüjjiyerinin önün- de durdu: — Evet, saltanat sürmek, başa geç- mek davasında bulunan Gizlerin, Ko linyilerin, o Monmoransilerin yardı - mına muhtaç kalmamak, hükümleri altına girmemek isterim. Rene, düşün! Bir gün Giz sarayın anahtarlarını alıp gitmişti.. Bu olur şey mi?” Ben koca sarayda mahpus kalmıştım. Düsün mel'un Kolinyi Burleon hanedanın Valvalarm yerine geçirmek için çalı - şiyor kimsesiz ve Zavallı kaldığım za- manlar beni hakaretlere Oboğan bir sürü düşmanlarımı düşün, işte çocu - ğumun hakkını bu hainlere, uzatılan bu müthiş pençelere bu keskin dişlere, karşı koruyacağım. Rüjjiyeri soğuk bir tavırla: — Hangi çocuğunuzun? diye sordu. — Fransanın İleride kralı olacak o - Jan Hanrinin. Dünyada beni seven ve anlıyan bir kimse varsa o da Hanridir. Şarlın — kıskandığı Hanri Danju. o - zavallı çocuk, başkumandanlık şere - finden mahrum edilen Hanri! Benim evlâdım olan Hanri!, Ah, ne demek İstiyeceğini anlıyorum, Şarlım da be - nim oğlum olduğunu söyliyeceksin de- gil mi? Ne yaparsın, bir ana, ancak kendisine kalbi ile düşüncesiyle bağlı! olan çocuğu için hakiki bir ana olabi -| Tir. Rüğjiyeri haşımı © kaldırarak o da kimsenin bulunmadığını bildiği halde gene sözlerinin başkası (tarafından duyulmasından korktuğunu anlatır bir tavır ve yavaş bir sesle: — Ya öteki omadam. Ondan hiç bahsetmiyorsunuz.. dedi, müneceime şiddetli bir bakış fırlat - tı: —üteki dediğindekim Oluyor? Maksadın nedir? diye sordu. Bir cadının hareketine benziyen ba- kışların altında Rüjjiyeri ezildi. Boy- nunu büktü. Hakikaten bu dakikada Katerin demin söyledigi gibi ölüm ko- kusu dağıtıyordu. — Zannedersem kendinde değil» sin! Rir daha dikkat et, ağzından böy- le bir 1âf kaçırma !,. sözlerini ilâve et- ti, meğe mecburum, — Bununla beraber. Bundan bahset Rüjjiyeri bu sözleri söylerken ba - şını önüne eğmişti. Bu vaziyette gene sözüne devam etti: — Oh, korkmayınız Madam. Bizi dinliyen kimse yok., Bu evde yalnızız. Uykusuz geçen gecelerimde kendime bile itiraf etmeğe korktuğum bir şeyi size söylemekten maksadım, Tanrının adaletinin yakında yerini bulacağını anlatmaktır. Bunu size (o söylemeğe mecbur 'la,am, mwbterel kraliçem, yıldızları sorguya çekerek (onlardan Tâzımgelen cevabı almaklığımdan ileri geliyor. Katerinin vücudu o baştan aşağıya Kadar titredi. Kalbi korkudan buz gi” bi dondu. Hiç bir cinayetin karşısmda titremiyen bü kadın yıldızların teh * ditleri önünde baş eğiyordu. Bunun üzerine Rüjjiyeri sözlerinin tamamen dinleneceğinden emin ola - rak başını kaldırıp söylemeğe başladı? — Artık Madam, rahat rahat uyu” yunuz. Artık ötekini Me düşünmeyi - niz Katerin. Onu ben o düşünüyorum. Uzun zamandanberi uyku uyuyamıyo” Forma: 14