22 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Dünkü müsabakalardan evvel atlet ler sahada Balkan marşını dinlerlerken solda beyaz formalı atletler Tür ktür. Ondan sonra gelenler sıra ile Yu nan, Yugoslav, Romen, Bulgar, ve Ar navut takımlarıdır. Balkan oyunları dün başladı Cirif atmada birinci, yüksek atlamada ikinci, 700 metrede üçüncü olduk. Yunanlılar 47 - Yugoslavlar 52 - Romenler 57 - Bulgarlar 3,Atnavutlar 2 puan aldı Musabakalar, şehir bandosunun, çal dığı bir marşla, önde hakemler ol - mak üzere, takımlar, bayraklarının ax kasında Arnavutlar, Bulgarlar, Ro - menler, Yugoslavlar, Yunanlılar ve Türk takımının sıra ile geçmesiyle haş ladı. Tribünlerin önünden geçen takım lar, general Fahrettin, İlbay Muhid - din, saylav Cevdet Kerimin — bulun - duğu onur tribünü önünde dizildiler. Teknik bakanı Ali Rıza çok kısa i- ki cümle ile: — Altıncı Balkan oyunlarını açıyo - rum. Atletler meydan sizin! Diyerek müsabakaları açtı. Ondan sonra, Türk atletizm federasyonu rei- si Bürhan Felek ortaya gelerek, uzun bir söylerle Balkan oyunlarının bir tarihçesini yaptı. Faydalarından bah- setti, Son olarak bütün takımların, Bul - gar federasyonu reisinin ölümü mü - nasebetiyle tepelerine siyah tül asıl mış olan bayrakları ortaya geldi ve bir Türk atleti tarafından olimpiyat yemini edildi. Ve bundan sonra mera-| sim nihayet bularak müsabakalar baş| ladı. ... Müsabakalara o başlanmadan evvel Balkan yarışlarının ilk müsabakası 0- lan ve altı ay evvel Atinada yapılan | Maraton koşüsunun neticeleri okun- | du. Birinciliği 3 saat, 7 dakika ile Ro - manyalı GAT, ikinciliği gene Roman- yalı Topaba, üçüncülüğü (Yugoslav Şporen, dördüncülüğü Bulgar Figa - rof, ve beşinciliği de Yunan Sarasın kazandığı anlaşıldı ve şeref direğine merasimle Romen bayrağı çekilerek Romen milli marşı ayakta dinlenildi. Bundan sonra müsabakalara geçildi: 1090 metre Seçmeler çok asabiyetli / yeçti. Bi - rinci seçmede dört, ikincide üç ve fi- salde beş defa fodepar (Yanlış çıkış) yapıldı. İlk seçmelerde Yunan Saka - lariu 10,8, Yugoslav Bayer 109 ile i- kinci ve Semih 11 ile üçüncü gelerek finale kaldılar. Bu yarışta o Semihin kendisini 6 kadar sıkmadığı görülü - yordu. İkinci seçme daha heyecanlı oldu. Raif, 10,6 ile birinci gelen Romen Ka- | vaçdan sonra 10,8 le ikinci gelen Yu” man Frangudisden — bir göğüs kadar geri kalarak 10,9 ile üçüncü oldu ve bu şekilde o da finale kaldı. Yüz metrenin finali çok heyecanlı oldu. Ralf birinci, o Frangudis ikinci, Kovaç Üçüncü Sakarya dördüncü, Se mih beşinci ve Bayer de altıncı kulu varlara düşmüşlerdi. Yukarda da de diğim gibi koşu (başlarken tam beş defa fodepar (yanlış Semih çok asabi görünüyordu. Niha- yet yarış başladı. Frangudis, Kovaç, Bayer ilk anda önde görtindüler. Yarış büyük bir sü: rat ve heyecanlı devam ediyor. İşte Yunanlı Sakalaryu da iki metre ka - çıkış) yapıldı. | dar mesafeyi kapatmak için çalışıyor. Fakat on bir saniyeden (daha aşağı koşan rakipler arasında bunu kapat - yoktur. 60 metreden son ra Raif de Sakalaryu ile Kovaça yak- | aştı ve en önde Frangudis ve yarım İ metre gerisinden de Raif, Kovaç, Ba” yer bir hizada yarışı bitirdiler. Her - kes Raifi ikinci gördüğü halde neti - cede Kövaçın kendisini (bir göğüs | farkiyle geçtiği anlaşıldı. Neticede Frangudis (10,6 ile (yeni Balkan rekoru) birinci, Kovaç 10,8 i- le ikinci, Raif 10,9 ile üçüncü, Bayer 1 ile dördüncü, Skalaryu (beşinci ve Semih altrner oldular. Semihin falisiz- ! tiği bize bu yarışta daha fazla puvan İf almağa imkân vermedi, Gerek Fran- güdis, gerek Koraç ve Raif güzel ko- şular yaptılar. 800 metre On atlet iştirak etti. Bizden işti - rak edenler Receple Galip idiler. Mü” sabaka fevkalâde güzel ve heyecanlı oldu. Birinciliği Yunan Yorgakopulos 1,588 ile (yeni Balkan rekoru) aldı. İ | İ sille Cirit almada bize birincilik kazandıran Karakaş Onu 2 dakika ile Yugoslav Nikkazi ta kip etti ve sıkı bir mücadele ve gö * ğüs farklariyle de Romeh ( Lajusan, | üçüncü, Yugoslav Grosek dördüncü, Galip beşinci, Romen Manea altıncı oldular, Yorgakopule'nu yaptığı rekor çok kıymetlidir. Bizim Recep iyi bir koşu yapamadı. Bunun sebeplerinden biri virajlarda önündekini geçmek iste - mesi yüzünden kaybettiği en a7 on! İ metre mesafedir. Buna mukabil Galip | kimsenin ümit etmeğdiği derecede mü &emmel bir koşu yaptı. Son on met - reye kadar üçüncü mevkide olmakla| yüksek kabiliyetini isbat etti. Galip | gelecek sene 800 metreyi muhakkak | surette (eğer çalışmakta devam eder- se) 2 dakikada koşabilecektir, Kıy * metli 800 cü Ömer (Besim 800 deki mevkiini bu genç atlete bırakmakla gösterdiği sportmenlik böyle güzel bir netice vermiştir. 5000 metre İşte geriliğimizin çok belli olduğu bir mesafe. Birincinin yaptığı 16 daki- kalık derece çok iyi olmamakla bera - ber az daha bizim Rıza oMaksuda tur bindiriyordu. Neticeler şudur: Birinci Yugoslav Brükan, ikinci Ro- men Dinu 16,94, üçüncü Yunan Kutis 16,183, dördüncü Yunan o Vartzakis 16,26,7, beşinci Yugoslav Kangler, al- tner Romen O Kononesku, Bizim Riza Maksut yedinci (geldiğinden derece alamadı. Rıza Maksudun altrner ile arası bir ara yarım tuf küdar açilmişsa da ya” vaş yavaş bu mesafeyi 2) metreye ka- dar indirmeğe. muvaffak (olmuştur Hattâ bunu da kapatması mümkündü. Kapatmamasına sebap Oo müsabakayı bitirdiğini bilmemesi ve bitirmek için İ daha bir turu olduğunu zannetmesi - dir. Nitekim yarışı bitirdikten sonra “durmadan daha yarım tür koşmuş - tur, Bu hata gong (O memurundadır. Son turda olduğu kendisine haber ve rilecekti. Bu yarışta koşan Arnavut atletle- ri de muvaffakıyet göstermişlerdir. Yüksek atlama Haydarm sakatlanması neticesin * de atlamalara katılmaması kazanma- yı umduğumuz o şampiyonluktan bizi mahrm etmiştir. Yügoslav Mikiç, Türk Pulat, Yugoslav Maher ve Yu - nan Paterakis 1/75 Yunan Patazis ve Cihat 1,70 atlamışlar çekilen kur'alar da yukardaki isim sırasiyle birinci, &- kinci, üçüncü, dördüncü, - beşinci ve altıncı olmuşlardır. Pulat biraz şans- W olsaydı 180 i asacak ove şampiyon olacaktı, Atmalar Dün en zorlu müsabakalarımızı at- malarda yaptık. Karakaş ( fevkalâde İ bir derece ile Balkan şampiyonu ol - du. Veysi de Yunan © usulü diskte az bir farkla dördüncü oldu. Karakaşın derecesi ayni zamanda yeni Türkiye rekoru olmak Üzere o 59,21 dir. İkinci Romen Vamanu: 58, lav 5. Meyda 57,20, dördüncü Yunan Haciyanis: 56,65, beşinci Yunan Miha- lopulos: 55,2! as: 53,12 oldular. Yunan usulü diskte ise birinciliği 41,89 ile Yunan Sillis (yeni Balkan rekoru), ikinciliği 39,79 ile Yugoslav Narençiç, Üçüncülüğü 2941 ile Yu - goslar Klent, dördüncülüğü 39,10 İle | Türk Veysi (yeni Türkiye (rekoru), beşinciliği 37.70 ile Yunan Fikotis, #l- tınerlıği 96,60 ile Romen Hovalet ka - zandılar. 4,400 kayrak yarışı Dereceler: Birinci Yunan takımı: 3,284 (yeni Balkan rekoru) ikinei Yu- goslar takımı 3,292, üçüncü Romen İ altıncı Yugoslav Mari- 5000 metre başlarken: En başta beşinci gelen Yugoslav, biz 25 ikinci ge len Romen, ve üçüncü gelen Rıza Mak sut resimde dördüncü vaziyette olan Arnavut atletin arkasındadır. , takımı, 3,321, dördüncü Türk takımı 3,18,6,; beşinci Arnavut takımı. Esasen en zayıf koşularımızdan bi- rini bu yarışın teşkil edeceğini yaz - mıştım. Bu tahminim tamamenta- bakkuk etti. Bereket versin takıma Be simin alımması ve Mehmet Alinin çok güzel bir koşu yaparak kendisinden 20 metre önce bayrağı alan Arnavu - du geçebilmesi bizi sonuncu olmaktan kurtarmıştır. Takımın böyle fena bir derece al * masına sebep ilk 400 zi koşan Cemalin çok fena koşması, ve bayrağı arka - daşlarına âdeta yürüyerek getirmesi * dir. Mufahham, Besim ve Mehmet Ali, güzel koşular yapmışlar ve mesafeyi tedricen azaltmışlardır. l Umumi tasnif Altı ay evvel yapılmış olan Mara - ton yarışları da dahil oolmak Üzere Balkan olimpiyadında bugünkü pu - yan vaziyeti şudur: Birinci 52 puvan- Ja Yugoslav: ci, 48 puvanla Yu nanistan, üçüncü 37 puvanla Roman - ya, dördüncü 25 puvanla Türkiye, be- şinel 3 puvanla (Bulgaristan, altıncı 2 puvanla Arnavutluk. Maamafih Balkan yarışlarmın ikin ci günü olan bugün Yunanlıların Yu- goslavları, ve Türklerin de Romenle - ri geçmesi ümit edilebilir. M. SERTOĞLU Bugünkü müsabakalar Bugün saat (15) de başlıya- cak olan ikinci küme müsabaka- larr şunlardır: Saat 15 o—200 metre seçmeler. 15,20 — 400 metre manialı seçme, 15,30 — Uzun atlama. 16 —bDiskatma. 16,30 — 200 metre sonu. 17. — 400 metre manialı koşu sonu, 17,20 — Balkan bayrak yarışı (100 - 200 - 400 - 800).