22 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

22 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Dün gece Beylerbe- Giridliler yindeki Çok güzel Dün gece Beylerbeyi sarayında ter- Üp edilen festival gayet muvaffakı - yetli ve eğlenceli olmuştur. 'Tophâhe Akay rıhtımından her yö rım saatte bir kalkan vapurlar da - vetlileri ve bilet alanları çok güzel donanmış olan saraya taşıyordu. Kapıya ortada bizimki olmak üzere, böş milletin fener şeklindeki bayrak - Tarı asılmıştı. Projektörler, “ütayı bembeyaz bir efsane sarayı haline gö. tirmişti, Yukariki havuzun yanına | kadar bütün bahçede Kübik tenvirat tertibâtı yapılmıştı. , İlbay Üstündağ, Genöral Fahretiln, ! birçok saylarlar, sefirler, misafir Yu- nan bahriye (o zabitleri ve şehrimizin güzide şahsiyetleri Sârâğ ve bahçeyi dolduran Kaldbalığı teşkil ediyordü. Habeşistân sefiri â& gelmişti. Evvelâ sataym içi gezildi. Saat 22,20 da oparlörle programın bhaşliya- cağı ilân edildi. Yukariki büyük ha * vuzun köhatına madleğef Kerkesö kü - fi gelmiyecek miktarda sindalye kön- rüştü. Betdket veri ki manzara pek züzöldi de ayakta kulunlar da ağnç - Tara #kseden tenvirafr, suyün #atiıh- da yâktlah Yenerleri, kâruzün orfağin- ! dâ Sil şeklindeki sahneri seyröderek oyalanıyorlarâr. Bü hal sâlmeye sırâ ile 'Bülgar, Yur Han, Romieh, Yüğoslür ve Türk ekip - teri çıktılar. Bülgar, Romen ve Yugoslâv oyün -| Târmm dâhâ >iyade Kirihirinö benze -| diği dikakti celp ediyordu. Yalnız; Bulgarlarınkinde dağ o sösleri, Ro- Bir saylâv | öldürüldü Şehirdeki kârışiklıs ğın önüne geç- mek için Manilla, 22 (A.A.) — Yeni başkandan yana olanlardân sây- Tav Nalundasan öldürülmüştür.| Şehirde karışıklıkların önüne geç- #hek için kir jandarma âlayı rüh. telif kollarda devriye gezmekte-! dir. Gm mii Yugoslav. meb- uslârı dövüştü Birisi çök ağir bit su e yaralandı Sofya, 21 (Hususi muhabirimiz telefonla bildiriyor) — Belgrad » dan alınan haberlere göre, dün, küz grevinde hiçbir değişiklik ol muştur. Yevtic, paftisinin Bel - grad kulübünde mebüslar dövüş- müşlerdir. Bu kavgada mebuslardan Bo . roş&viç ağır surette yaralanmış ve hastahaneye kaldırılmıştır. Bu hâdise Belgrad siyasi ma- hafilinde çok fena akisler uyan- dırmıştır. aliyim Bir kalpazan çetesi yakalandı Varşova, 22 A.A.) — Polis) mefkezi Budapeştede bulunan ve; Polonya, Çekoslovakya ve Roman ya paralarını taklit eden kalpa- zanlar çetesini yakalamıştır. Çete reisi yabancı bir memlekete kaç- Selâmi izzet Fiatı: 75 kuruş Festival oldu menlerinkinde ovada at, âraha Koğtur- | maktan mülhem sesler kulağa çarpi- yordu. o Yugoslavlarınki — ise bizde hora diye tanman oyunların en Bâriz nümünesidir. Yunan ekibi alaturka diye bildiği” mİZ havdların Yünan adalarına mah- süs ve su seslerini taklit eden çeşit - leriyle danslar yaptı. Bunlar öteki milletlerinkinden ayrılıyordu. Daha nizehin dânslardı. Hele beyazlara bürünmüş periler gibi Kızların eski Yünün dansları pek beğehildi. Bühlardan sonra Türk ekibinin 6 - yünlârı, bizim diğerleri arasında ne küvvetli, ve nevi şahsına mahsus ve he hâmleri millet olduğumuzu göste riyördü. Öğretmenler tarafından oy - iüfün zeybek, Hakiki zeybeklerin, Bo- ganiçi Wessi talebesi tirafmdan oy - nünân Anadolu oyünları, ve nihayet Kürâdehiz uşaklarıtim oyunları, bizim küvvet, kihremanlık uinsürları içinde nie çevik, ite cöğkün bir millet olduğu” mü?ü mukayeseli bir şekilde ortaya koyüyürdü. Yerli ve öcitebi o ekseriyet: Klâsik Yutün 'dürist da fevkalâde ama, hele Türkleriki diye kouşuyordu. Prog- ramdah Sonra aşağı inildi. Sarayın eh altıtıdaki kısmıda bulunan havu - rün etrafımda dturuldü ve suyu çıka- ilik Merter havuz içinde dansedil- di. Büfeler çok © zerxindi. Saat 2 den itibâren vaptırlar hâlkı geri taşıdı.Da- vetlilerin yüzünde memnuniyet görü * rüyördü. | İ j V: Kelle Ibrahim Aşk yüzünden dayak! yedi Böykoz külübürün — tanmmış eski fütböleülarindan Kete — İbrahim iki) gün evvel Böykozda bir taarruza uğ - ramış ve hiç bir kabahati Ooltünadiği halde ve santlerce dayak (yedikten, ölümle tehdit edildikten sonra güç - belâ Yakasını mütecivizlerden kurta- Milihiştir. Bu mütetavizler (o Bnyor, avcı Ce - mil, kürt Ali, Mustafa, isminde dört €rkek Kanite Oisminde bir kadındır. Tecavüze sebep de Kanitenin kızı Mu- alâ ie Ibrahimin arkadaşı Beykozlü Şehadın sevişmesidir. İ Aşk yüzündeh dayak O yiyeh Kelle İbrahime geçmiş olsun (deriz. Polis 'mütecavizlerden Enverden maadasını yakalamiştm. Enverin Ankaraya kaç tığı söyleniyor. e imani. 2 birinci teşrinde grev yapıyorlar Meksiko, 22 (A.A.) — Vera- küz grevinde hiç bir değişikliş el. mamıştır. Deniz ve tarım işçileri 8 birinci teşrinde genel grev ilât edeceklerini bildirmişlerdir. Diğer federasyonlar siyasal buldukları bu greve katılmıyacaklardır. Japonya Büyük Okyanustaki adaları niçin tahkim ediyor ? Londra, (Özel) — Cenevreden gelen baberler, Uluslar Kurumu siyasal komisyonunda çıkan bir meseleden bahsediyor. Bu mesele, Japonyanm büyük Okyanosta mandası altında bu - © lundurduğu adalarda son yaptığı tahkimattır. Japon delegesi, bu tedbirlerin sadece ticari sebeplerden alınmış olduğuna ileri #ürmüşse de, ko - misyon âzalarından bazıları Ja - ponyanın bu izahı “mukni,, bul- mamaktadırlar... Cumhuriyeti müda- faa için icap ederse silâha sarılacaklar Atina, 20 — Giritten haber veril - diğine göre Giritliler ocümhuriyet rejimini şidedtle Okorumağa karar vermişlerdir. Hattâ icap ederse silâht bile müracaat edecekleri söylenmek - tedir. Giritte bulunan kralerlar hükü- mete müracaat ederek vaziyeti anlat - mişlar, ve kendilerine de silâh veril - mesini istemişlerdir. Çaldaris geneloydan ve kralcılıktan bahsetti Atina, 21 — Başbakan Çaldaris dün kralcıların merkezini ziyaret ederek bir söylev vermistir. Başbakan bü 657 levinde bütün çalığmalarin memleketi süküna kavuşturmak olduğunu söyle dikten sonrâ bunun İçin krallığın ye- niden kurulmasını ilâve etmiştir. Eh sonra da Geneloyun tam bir bitaraf - Ifkla yapılacağını tekrârlamıştır. Alacakları cepheyi kararlaştırıyolarmış Atina, 21 -- Bir çok o cumhuriyetçi teşekküller aralarında o toplanarak xeneloy karşısında alacakları cepheyi müzakere etmişlerdir. Cumhuriyetçi teşekküller geneloyda elbirliği ile ça- Mşacaklar ve krallığın yeniden kurul masına ellerinden geldiği kadar mâni olmağa çalışacaklardır. Venizelosdan sonra Liberal parti» nin başına geçen Sofulsi, rejim ve ge- reloy etrafında şu sözleri söylemiş - tir; — Cumhuriyetçiler hiç bir vakit mücadeleden vazgeçmiyeceklerdir. E- Shsen ulusun yüzde sekseni cumhuri- yete sıkı bir şekilde bağlıdır. Bunun ! içih krallığın kazanmasına imkân yoktür. Yaltiiz geneloyun tatbik edi - letek ret verme üsülü iyi değildir. Bir kimsenin Wirküç defa rey verebilmesi —o— Gazeteci Jakob Hihayet Almanlar tarfından serbest bırakldı a İ tirilecek ve yeni anlaşma Güzeteci Jakob Paris, 21 — Geçen Mart ayın- da Hitlerciler tarafından İsviçre. den Almanyaya kaçırılan gazete- ci Jakob nihayet Almanlar tara- fından serbest bırakılmıştır. Jakob doğruca Parise gelmiştir. A Pervaheden halatı çıkarayım derken Bir tayfanın sırtı yarıldı, ötekinin parmakları Koptu Mudanyadan gelen Ayten va - purunhun Karamürsel önlerinde pervanesine halat sarilmış. İki! tayfa bünü kurtarmak için suya girmişler, Fakat bunlardan birisi. | nin sırtı yarılmış, ötekinin de par makları kopmuştur. (4680) ,(*50*) Yunan ta 22 EYLOL — 1938 yyareleri geldi Tayyareciler Perapalasa misafir edildiler - Yunan donanmasiyle birlikte şeh - rimize gelmesi beklenen Yunan tay - yare filosu bir gün Çanakkalede kal- dıktan sohra dün Şehrimize varmışlar ve Büyükderede denize (o ihmhişlerdir. Binbaşı Müzüfferin başkatdığı 8) - tında Üç deniz ve beş kara otayyaresi! Yunanlı misâfirleri Çanakkalede kar şlmışlârdır. Tayyareciler karaya çıktıtktan son- râ parlak bir ören yapılmıştır. Bün- dan sonra Perapnlar oteline misafir edilmişlerdir. Hava Kurumu tayyare ciler şerefine Perapalasta bir öğle ye" meği vermiştir. Yunan deniz filosu oerkânıda dün Heybeliada deniz harp İlsesini gez - mişlerdir. “Kral Aleksandırın | katilleri Cenevre, 21 (A. A.) — Yugos- lavşa Kraliçesinin avukâtı olani Pol Bönkür'a, temyiz mahkeme - sinin kararı bildirilmiştir. Kral A. leksandr'm katilleri hakkinda ilk teşrin ayı içinde karar verilecek - tir, ... Fransrz dış bakaniyle birlikte Marsilyada öldürülen Yugoslavya Kralı Aleksandr'ın katillerinin mühakömesi devam etmektedir. Müddei Yugoslav Kraliçesinin ve. kili eski Fransız dışbakanı pol! Bonkurdur. Bu mevzu üzerinde|| sön gelen telgraf şudur: l Cenevre, 21 (A:A.) — Yugos-!| lavya kraliçesinin avukatı B. Pol | Bonkür'a temyiz mahkemesitin kararı bildirilmiştir. Kral Alek- sânür'in katilleri hakkında ilk teş- rin ayı içinde karar verilecektir. abi Mensucat işçisi mektebi Sumer Bank'ın İstanbuldaki mensucat fabrikalarından birine bağlı olarak bir mensucat mekte- bi açılacaktır. Bu mektepte ilk ve orta tahsillerini yapmış genç- lere yalnız mesleki dersler değil, her türlü kültürlerini kuvvetlen - direcek dersler verilecektir. all Romanya ve Yuna- nistanla ticaret anlaşması Gelen malümata göre Atinada Türk - Yunan tecim anlaşmasının yeniden yapılması için cereyan etmekte olan konuşmalar ancak on güne kadar bi - imza edi « lecektir. Römanya ile yeni tecim anlaşması yapılması için görüşmeler'de Ankara" da başlamıştır. Türk heyetine dışişleri İl genel sekreteri Numan Rıfat başkan- Wk etmektedir. Kasim Futbolcuları kampa davet Futbol Federasyonundan: 1 — Kamp 23 Eylül pazartesi günü Modada açılacak ve o gece“ den itibaren futbolcular kampta kalacaklardır. 2 — Aşağıda isimleri yazılı 0- yuncuların pazartesi günü sabah saat 10 da beraberlerinde getir - mek meğburiyetinde oldukları gi - yecekleriyle spor levazımatmı ha- milen Federasyonlar merkezinde kamp müdürü Bay Nüshet Abbasa müracaat etmeleri, Genel Sekreter Beşiktaştan: Hüsnü, Feyzi, Fa- ruk. Şeref. Galatasaraydan: Avni, Ibrahitn, Münevver, Lütfü, Necdet. Güneşten: Reşat, Rasih, Faruk, Selâhattin. Fenerden: Fikret, Niyazi, Na- ti, Esat, Yaşar, Cevat, M. Reşat, Necdet, İstanbul Spordan: Hasan. Vefadan: Muhteşem. (10 ve 15 liraya Palto ve pardesü 20 ve 25 liraya ısmarlama kostüm Safi yün dayanıklı mevsimlik münte- hap çeşit ve yerli kumaşlarımızdan en son moda iki prova ile temiz malzeme İyi iş yapılır, Ankara caddesi Orhan bey han birinci kat terzi Halil Kâmil Karyola somyası yapanlara (Kurmalı cümbüş somyası) adıyla icat etmiş olduğum imtiyazlı yeni tip somyalarımı bu kere piyasaya çikar- dığımdan ileride o ihtilâfa (omahal “—amak üzere o meslektaşlarımın beni taklitten çekinmelerini dilerim. Zeynelabidin Kızılay Beşiktaş şubesinden: Beşiktaş Kızılay kazası Ilk okullar için 50,000 adet kaliğrafi defteri 25,9935 çarşamba (günü saat 18 de Ya einle vi e —A2E RA iy Kemik 2 ihale edilecektir. Bu işe girmek istiyenlerin 150 Hira - lık muvakkat teminatlarını teklifle - rini ayni gün saat 17 ye kadar kaza merkezine vermeleri lâzımdır. Şartna mesi Beşiktaşta Akaretlerde Kızılay merkezinde hergün görülebilir. i Hayatın neşesi Dinç olmaktır. Hormobin Tabletleri Yorgun vücutları dinçleştirir | Iktıdarsızlığı ve bel gevşekliğini giderir, yaşamak neşesini iade e- der. Eczanelerde bulunur. İstanbul. da fiyatı 150 kuruş. o Tafsilât için Galata posta kutusu 1255 Yeni neşriyat Havacılık ve Spor Havacılık ve Sporun Son çıkan 151 nci sayısında şu yazılar vardır: Tarla ve tohum hazirdir - Server Ziya Gürevin, Kaybedecek o vaktimiz yok - Şakir Hazım Gökmen, Bir uçak arkasında (Şür) - Şükrü Halil, İngiltere yapıcılar sendikat odasının yıllık gösterişi , Gece Virilde atlama - Amohin, Halkımız (26) uçak daha bağışladı. Yedekte çekilen üçak, Yilley Post öldü. Hava kahramanlarının hayatı ;