23 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

23 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

HABER — Akşam Postam Bulgar Askeri Birlik Başkanı ye kral düşmanı Dançef öldü öldürüldüğü de rivayet olunuyor Bulgaristanda Tevkifat devam ediyor Akina, 23 (Özel) — Bulgar as! keri birlik başkanı ve Pilevne gar.) nizonu komutanı General Dançef”| in öldürüldüğü haber verilmiştir. | Dançef, Velçef'in dostlarındandı. Ve Bulgar Kralı Boris ile fikir ay- rılığı vardı. Generalin ölümü süratle etrafa yayılmış ve cesedi Sofyaya geti - rilmiştir. Cenaze töreni yakmda yapılacaktır. Ingiliz donanmasının Yunanistanı ziyareti Atina, 22 — İngiliz donanma- “ sının Yunan limanlarına yapaca- ğı ziyaret yüzünden bazı İtalyan gevrenlerinde (muhitlerde) çı - karılan dedikodular ve bilhassa bu dedikodulara Yunanistanm istik- lâlinin karıştırılması Yunan ef- kârr umumiyesi üzerinde büyük! bir tesir yapmıştır. Halbuki İngiliz donanması Yuz) nanistanı ziyars? edeceğini çok ev- velden bildirmişti. Sonra bu zi- yaret her sene lekrarlanan bir an- ane halini almıştır. İngiliz donanması her sene bu mevsimde Yunanistanı ziyaret e- der, Yunan sularında İtalyan yek ss5l donanması szköndra (Özel) — Atinadan ge- len habere göre, Yunan kara sula- rında İtalyan gemilerinin bulun- ması hâdisesi hakkımda Yunan dış bakaritnın verdiği raporu Yunan kabinesi gözden geçirmiş ve neti- cede, bu meseleye dair Roma hü- kümeti nezdinde teşebbüsde bu-! lunmağa karar vermiştir. KURUN — SE Zili Us, İtalyanın cevabı adlı başyazısında | İtalyanın beşler komitesi kararına verdiği red| eevdbındaki “asgari derecedeki istek. | lerimiz bile tatmin edilmiyor. kaydır | dan konuşma kapılarının tamamiyle kapanmadığı mânası çıkarıldığını söy- liyerek diyor ki: Eöet kapanmımuştır ama çok dar - dır. Barışın bozulmasından endişe de olan her memleket tedbirlerini alı - yor. İsviçre hükümetinin bile sefer . berilk hazırlıklarına girdikleri söyle. niyor. Sigortalar gemileri harp teh » likesine karşı sigorta etmemeye başla. muşlardır. Bir saat içinde bile arsuulusal bariş | bozulabilir. Böyle bir durumda her devletin kendi menfaatlerini muhafa sa İçin korunma tedbirleri alması pek tabitdir. ZAMAN — Elinde Tramvay şirke - tinden alınmış bir past olduğu halde sahlekârlıkla itham edilerek tram - vaydan «fılan bir talebenin hakarele uğradığından bahsederek şikâyette bu lunuyor ve bu hakareti yapan Tram - vay şirketi memurlarının işlerine ni- hayet verilmesini istemektedir, CUMHURİYET — Abidin Daver, General Kâzum Dirikten istediğimiz ve beklediğimiz adli | başyazısında Yrakyanın Türkiye için ne kadar mü. him bir yer olduğunu — etrafiyle an - lattıMan sonra buraya bayındırlığı * nt ve yüzünü güldürmesi için en de « Gerli iş adamlarımızdan Kânm Dİ - İ teciler cemiyetinden çekilmişlerdir. | gazetesi, Titüleskoyu “Litvinofun Tutulanlar arasında kadınlar da var Sofya, 22 — Bulgaristanın Ma:| kedonya kısmı olan oCumaibalâ havalişinde müstakil bir Make - donya hükümeti yapmak için ih - tilâl hazırlamakta iken geçen gün tevkif olunan solcu Makedonya - lılarm tevkiflerine devam edil * mektedir. İhtilâl yapacaklar ara « sında bazı Makedonyalı kadmla « rm da bulunduğu anlaşılmıştır. Bileznakova adında bir kadın dün Romanya ile Lehistanın arası gittikçe açılıyor Romanya le Sovyet Rusya ara- sında bir karşılıklı yardım misakı yapılacağına ve bunun projesi ha- zırlandığına dair havadisten son- ra Romanya « Lehistan ilgileri e- pey gerginleşmiştir. Hükümetten yana “Polonya, adamı,, diye tavzif etmektedir. Fakat Lehistanda her hangi xı retle Romanyaya protesto çekildi- #! havadisi yatanlanmaktadır. yani Italyan gazeteciler cemiyetten çekiliyor Londra, (Özel) — Cenevreden gelen haberlere göre, İtalyanın on gazete muhabiri arsrulusal gaze- Bu cemiyet yabancı muhabirleri bir araya toplıyan en büyük cemi- yettir, Öğrenildiğine göre, İtalyanlar yakında cemiyette (sentlik se- çim yapılacağından ve bu arada faşist aleyhtarı olmakla tanınmış kimselerin başa getirileceğini sez- diklerinden çekilmişlerdir. Fransız donan- ması büyüyor Paris, 23 (A. A.) — Sü Bakanı Pietri, Ekselsior gazetesine diyev- de bulunarak hiçbir deniz devle » tinin Fransa kadar donanması kuvvetlendirmeğe çalışmadığını, Fransanın buşün 426 bin tonila - toluk bir donanması olduğunu, buna yapılmakta olan otuz beşer tonilatoluk iki zırhlinm dahil bu. lunmadığını ve bu zırhlıların ö - nümüzdeki yaz hizmetine gire « ceklerini söylemiştir maa a a riğin getirilmiş olmasından Bahsedi- yor ve diyor ki: Trakyada yapılacak bütün işler &- “s'edir. Orada 28 buçuk veya 37 de - rece hararetle değil 40 derece ile ça- lışmak ve programlı çalışmak, eski tabiriyle “ehemmii mülhimme takdim,, ederek çalışmak, Trakyada bir bayın- dırlık ve medeniyet o harikası yarat- mak lâztrr. Tralıyanın ve Türkiye» nin general Kâzım Dirikten istediği ve beklediği işte, bu harikadır. tevkif olunmuştur. Bütün mevkuf. lar, hükümeti koruma kanunu mu cibince ittihbam olunmaktadırlar. Bulgar Komünistlerinin Selvi Balkanında saklanmakta olduk - ları yeni bir mağara bulunmuş - tur, Polisler dün birçok komünist evrakı, gizli kömünist edebiyat kitapları, şapiroğraf makineleri ve komünistlere mahsus elbiseler bulmuşlardır. Italya 12 ada Rumlarının gönüllerini kazan- mak için Valiyi değiştirdi Bu sabahki posta ile gelen in- gilizce gazetelerden “Deyli He- rald,, da okunduğuna göre, İtal yan hükümeti on iki adadaki Yu- nanlıları kazanmak üzere, onların halka kendisini sevdirememiş valisini değiştirmiş, yerine Rite li isminde bir diğer İtalyanı getir- miştir. Yeni İtalyan valisi Ritelli Yu- nanlılara vartlarda bulunmakta- dır. Bunların en başlıcası, Yunan kilise ve mekteplerinin tekrar a. çalıcağıdır. Yunan ve İtalyan hükümetleri arasındaki hoşnutsuzluğun tâ Sevr muahedesindenberi olduğunu ya- zıyorlar. Bu muahede ile on iki ada resmen İtalyanlara geçmişti Bu hoşnutsuzluk Leros adasımın İ- talyanlar tarafından tahkim edile. rek essibahri haline konmasından sonra derinleşmiştir. 1925 senesinde de bütün ada sakinlerinin İtalyan tebaası olmak mecburiyetini ihdas etmişti. yeğ Fransız bakanı Frank için ne diyor? Grenoble, 22 (A.A.) — İçba- kanı İzerde verdiği bir söylevde demiştir ki: — Frank sembolik kıymeti haiz bir para değildir. Fakat finans adamının parası olmaktan ziyade işçinin ve köylünün parasıdır. Hü- kümet, sergüzeşt hareketlerinden sakınmakla herkesin malı olan pa rayı kurtardığına Fransız saisinin Samiye Cahidin 2 EYLUL —. 1008 Dünkü yarışta yaralanan Burhan sihhati iyicedir Sporcu kadının hurdahaş olan kolu heniz alçıya konulamadı. Bir de kaburga kemiği kırıldığı anlaşılıyor. Dün Zincirlikuyuda yapılan 6 - tomobil ve motosiklet yarışları fe- ci bir kaza ile neticelenmiş ve ya- rışçılardan Samiye Burhan Cahit direksiyonu elinden kaçırmak ne - ticesinde saatte 130 - 140 kilomet- re süratle yoldan fırlryarak ağaç. lara çarpmış ve yanımdaki şoför- İe birlikte ağır surette yaralan mıştır, Bunu dün ilk olarak okuyucu - larımıza bildirmiştik. Bugünkü bir akşam gazetesi, hastayı tedayi eden doktor ope - Bir işçi Kaynar zift altında kaldı Dün Sirkecide acıklı bir kaza olmuş, Ali adında bir amele kay- nar zift altında kalarak ağır su- rette yaralanmıştır. Ali orada yol yapılmasında kullanılan kaynar zift fıçısını ye- rinden oynatırken fıçınım müvâ- zenesi bozulmuş, kedisi de kaça- ratör Rasim kızı Suat Sarıya at « fen Samiye Burhan Cahidin ya « ralarının ağır olduğunu yazıyor - du. Bugün operatör Suatla konu- şan bir arkadaşımıza doktor; — Bayan Samiye hakkında ba- na şimdiye kadar birşey soran ol- madı. dedi. Hastanın umumi ah - valinde şimdilik vahim birşey yok tur. Rontken yapıldı. Sol koluyla beraber, sol kaburgasınm da kı - rik olduğu anlaşıldı. Tedavi edi - yoruz. Yaralnm ıstırabı da pek fazla değildir. Vaziyet bir iki gü- ne kadar tavazzuh edecektir.,, “Alman günü,, kutlulandı Berlin, 22 (A.A.) — “Alman günü,, Almanyada ve dışarda bu. lanan 100 milyon Alman tarafın. dan bugün kutlulanmıştır. B. Hess verdiği söylevde Al- manya için günün en ehemmiyetli meselesinin Memel meselesi oldu- mıyarak kaynar ziftin altnda kal- mellilerin büyük yart aşkını kay- mış, birçok yerleri yanmıştır. Za- vallr işçi baygın bir halde hasta- naya kaldırılmıştır. i e üiüik öneri Viyanada Nazilerin gizli hir silâlı deposu keşfedildi Viyana, 23 (A. A.) — Zabıta, boş bir arsada gizli bir silâh de » posu ve bu depoda birçok tüfek ve mitralyözlerle verici bir telsiz cihazı keşfetmiştir. Başka bir ma- halde, bütün şehirde şubeleri bu- lunan bir Nazi propaganda mer - kezi meydana çıkarılmıştır. Bir « çok Nazi tevkif edilmiştir. Doktor Hüseyin Usman Sabık Haseki hastanesi dahiliye mütehassısı TAleli Lâtüf apartımanı saat 4-76 yg gg güvenimiz var- Nüfusumuz artmıştır Murüsumuzun arttığma şüphe Ancak nerelerde ne kadar arttı? En çok hangi yerlerde arttı? Niçin başka yerlerimizde bu kadar artmadı? Çok artan yerde ne var ki ötede yok? Ol - miyan yerlerde bunu yaratamaz mı yız? İşte bir sürü (sorgu ki bunları ancak: 20 ilkteşrin Pazar günü ? gg, yy yg 10 ve 15 liraya Palto ve pardesü 20 ve 25 liraya ısmarlama kostüm Safi yün dayanıklı mevsimlik münte- hap çeşit ve yerli en son moda iki prova ile temiz malzeme İYİ İş yapılır. Ankara caddesi Orhan bey han birinci kat terzi Half) Kâmil MAKINA, MOTÖR - ELEKTRİK mukaddes kıymetine hiç bir za - rar verilmemesini temin etmiş ol - duğuna kanidir. Bakan hükümetin bayındırlık işleri için bir milyar masraf derpişi eden plânı altı y:! yerine üç yıl i- çinde tatbike karar verdiğini ha- tırlatmıştır. MEKTEBİ 1 — Tedrisata 7 Birinteşrin (1885 pazartesi başlanıyor. Eski talebenin mektepte bulunmaları. 2 — Ayni tarihte MOTÖRLER ve DİZEL şubesi ile ELEKTRİK ve TELSİZTELGRAF eman td - risata başlanacaktır. vardır. Bu sı” nıfı bitirenler şubelere girerler. 4 — Ortamektep mezunları doğ « radan doğruya meslek şubelerine a - lmirlar, Bu şubelerin o müddetleri i - kişer senedir. 5 — Mektep yalnız gündüzdür. Ka- yıt işlerine başlanmıştır. Galatadı Çinilirmtim hani karşı» sında Mumhane caddesinde Makine, Motör Elektrik mektebi,