23 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

23 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

(00 metre manialı seçmelerinden bi rincisi yapılıyor. Almer Palkan oyunlarının — ikinci günü dün yapıldı. | İlk güne nazaran, bizim için daha büyük muvaffakıyetsizlikler o izinde geçen müsabakalarda alınan teknik ne ticeler şunlardır. 200 metre Müsabakalar 200 metre seçmesiyle başladı. İlk koşu Yunan Sakalaryu,| Romen Kovaç, Yugoslav Matzi Türk Raif arasında oldü. Yarış çok çabuk ve heyecanlı oldu. Neticede Sakalaryu 2 i, Raifle Kovaçda 228 ile ikinci ncü olarak finale kal- dılar; Yuzoslav Matzi 4 metre kadar! geride kalarak elimine oldu. Raif ko şusunu çok rahat, etrafına bakınarak isci, Romen Yardaş 23, angudis 289 ile: üçüncü, Hilmi dördüncü oldu. Franzudis de bu koşu- | yu gayet rahat, kendisini | koştu. Semihin yerine koşan Hilmi fi- ! nale kalamadı. Semihin neden koş *| madığını anlıyamadık. Eğer koşsaydı, en az 6 da bize bir iki püvan kazan - dırabilirdi. 200 metrenin finali çok heyecanlı ve güzel oldu. Neticede Frangudis 22, 2 ile birinci, Raif 225 ile ikinci, Yu nan Sakalariy le üçüncü, Romen Kovaz dördüncü, Yugoslav Bayer be- şinei ve Romen Yordaş altıncı oldu - lar. Raifin derecesi çok kıymetlidir. En dış kuluvarda koştuğu (halde ikinci gelmeğe muvaffak olmuştur. Bu genç | çok değil, daha bir sene ciddi surette çalışacak olursa gelecek Balkan olim- piyatlarında 100 ve 700 ometrelerde Balkan şampiyonu olabilir. 400 manialı Birinci seçmede Yunan Skiadas 59, ile birinel, Romen Maysku 1,0,3 ile ci, Yugoslav Stefanoviç 1,049 ile üçün- cü oldular. İkinci seçmede ise Manti- | kas 593 ile birinci, Ziya 1,1,8 ile ikin - ci Yugoslav Bançkok üçüncü oldular, Finalde Balkan şampiyonu Manti - kas 57,1 ile birinci, Yugoslav Bançkok 574 ile ikinci, Yunan Skiadas © Düzeltm Dünkü spor sayfalarımızın neti - celerini bildiren kısmında iki tashih ve tertip İratası olmuştur. Serlevhada takımların aldıkları pu- van tamamen yanlış çıkmıştır. Doğrusu şöyle idi. Yugoslavya (52) - Yunanistan (4) * Romanya (37) - Türkiye (25) - Bul- garistan (5) - Arnavutluk (2) puvan- aldılar. Yazım başında açılma töreninden | bahsedilirken, Tekitler (o Bakanı Ali Rânâ denecek yerde (Teknik hakanı | Ali Rıza) şeklinde yazılmıştır. Özür diler ve düzeltiriz. larında Mantikaz 400 metre manlalı Balkan rekoru kırıldı Bugüne kadar, Yunanlılar 88 -Yugoslavlar 78-Romenler 58 - Türkler 39 - Arnavutlar 4 - Bulgarlar 3 puan aldı üçüncü, Romen Maysku 59 ile gel cü, Stefanoviç beşinci, Ziya altıncı 1 du. | Koşu yuğoslav Bançkak ile Manti | ücadelesiyle geçti. Mantikasın htiyarladığı anlaşılmaktadır. Nitekim Yugoslav oOson maniayı da sıkmadan | Yü Altıncı Romen Lupan 642 Halbuki bu mesafede ümidimizne kadar fazla idi. Yazık oldu, pek yazık oldu. Balkan bayrak 8004001200100 metre olan koşu Veysi Türkiye rekorunu kırıyor Mantikastan evvel aşmış ve Mantikas yarişı Zoru zornna ancak yılların ver- diği tecrübe ile kazanabilmiştir. Eğer Yugoslav İvanoviç gelseydi Mantikas ilk defa olarak Balkan ( yarışlarında gecilebilecekti. Bizim Ziya da son 50 metreye kadar dördüncülüğü muhafaza etti, Ra -| kipleri son metrelerde kendisini ge - çince büsbütün gevşetti. Disk atma Dün bizim için en omuvaffakıyetli geçen müsabaka bu oldu, Veysi çok güzel bir atışla (diski 45,58 metreye kadar fırlatarak yeni bir Türkiye re- koru tesis etti ve az daha da Balkan şampiyonu oluyordu. Fakat Yunan Sillâs son alışında 48,41 atmak sure - | yle bü rekoru kırmağa muvaffak ol- du. Yeysiyi candan tebrik ederiz. Tek- nik dereceler söyledir. Birinci Yunan Sillâs, ikinci Veysi, üçüncü Yugoslav Marençiç , dör- düncü Romen Havalet (42,55 beşinci Yugoslav Kleut 41,60, altıncı Yunan Fikiyotis 41,53,yedinci kırk metre ile Naili gelmiş bulunuyordu. Uzun atlama Bizim için çok feci bir netice verdi. 'Trükiye rekortmeni Hüseyin Şükrü hastalanmış olduğundan müsabakaya giremedi. Onun yerine Tevfikle Avni Sıtkı atladı. İkisi de biribiriyle yarı - şır gibi berbat atladılar ve biri Arna- vut atletten bile daha (geriye kaldı. Bunun üzerine ikisi de o elimine oldu. Neticeler şudur : Birinci Yunan Lanbrakis 7,10, İkinci Romen Jonesku 7,08, üçüncü Yuzos « lav 6,85, dördüncü Kallay oYugoslar 6.71, beşinci Yunan (o Paterakis 6,67, | Bu müsabaka da Yunan ve Romen atletlerinin biribirleriyle mücadele - si ile geçti. Neticede Yunan takımı 3, 26,7 ile birinci Romen - takımı 3,27 ile ikinci, Yugoslav takımı 3,321 ile üçün cü, Türk takımı 3,94,5 ile dördüncü ve Arnavut takımı ds beşinci oldular. İlk koşulan 500 ü bizden Galip koş- tu ve bayrağı Mufahhama Yugoslav - dan on metre geride olarak verdi. | Fakat Yugoslav arayı 15 metre kadar | açmış 200 ve 100 de de bu mesafe aşa- &ı yukarı değişmemiştir. Umumi görünüş Umumü görünüşte yarışlar çok mu- vaffakıyetli olmuştur. Uzun atlama - da, diskte Balkan bayrakta Balkan re- korları kırılmıştır. Fakat hava biraz rüzgârlı (olduğundan bu rekorların kabul edileceği şüphelidir. Dünkü yarışlarm bir hususiyeti de hepsinin Yunanlılar tarafmdan ka - zanılmasıdır. Umumi netice Yunanlılar 8 puvan alarak Yugos- lavları geçmişler ve birinci . vaziyete girmişlerdir. Yugoslavların 78, Ro - menlerin 58, bizim 29, Arnavutların 4 ve Bulgarların 3 puvanı vardır. Gelecek hafta yapılacak son müsa - bakalarda Yunanlılarla (Yugoslav - larm şiddetli bir çekişmelerine daha şahit olacağız. Romenlerse bizi 19 pu- van geçerek üçüncülüğü sigortalamış- Jardır. Bizde henüz hiç yarışmayan Bulgarlarla Arnavutlar: (geçmiş ve dördüncülüğe hak kazanmış (1) bir haldeyiz. Gelecek haftaki maçlar hakkındaki son tahminlerimi başka bir gün ya- zacağım, M. SERTOĞLU YY , ne her sahada yarışta birinci geliyor. ikinci gün nasıl geçti? Dün ütün birincilikleri Yunanlılar aldı, üç GEELEN TELGRAFLAR Dünkü yarışlar esnasmda (yedind Balkan atletizm kongresi tarafından hükümet reislerine çekilen telgrafla- ra gelen cevaplar okunmuş, ve hara - retli surette alkışlanmıştır. Gelen tel- graflar sıra ile şudur: ATATÜRKTEN GELEN TELGRAF Yedinci Balkan atletizm kongresi tarafından çekilen (o telgrafa müte - hassis olan Cumur Başkanı beni ta - rafınıza en samimi muvaffakıyetler temennisine ve genç Balkanlılar ara - sında büyük dostlukların yaşaması « na temenniye vazifedar etmiştir. SOYAK SEKRETER BULGAR KRALI BURİSTEN GELEN TELGRAF Sevgili telgrafmızdan pek mütehas- sis oldum. En samimi teşekkürlerim - le beraber Balkan gençliğinin doğur - duğu atletizm kongresine muvaffakı- yetler dilerim, Boris YUNAN CUMHURRBİSİDEN GELEN TELGRAF Yedinci Balkan spor kengresine bü- yük gayretlerinden dolayı teşekkür e- derken spor sahasında olan anlaşma- nm Balkan hükümetlerinin biribirleri yaklaşmalarma yar - dımcı olmasını temenni ederim. Zayimis — , 200 metre bitişi, Soldan itibaren ikin ci gelen Raif, birinci Yunan Prangudis, Frangudisin arkasında görünen üçün- cü Sakalaryus, dördüncü gelen Romen Kovaç, ve beşinci Yugoslav Bayer