27 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

27 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

p m : al ila 37 MART — 1938 men inin Her sabah aç karnına bir kahve kaşığı alınız. KABIZLIĞI defeder, Yemeklerden birer saat sonra alındıkta HAZIMSIZLIĞI MİDE EKŞİLİK ve yanmalarını giderir. Ağızdaki tatsızlığı ve ko- kuyu izale eder. HOROZ markalı ambalâjına dikkat, Deposu: MAZON ve BOTTON ecza deposu, Bahçekapı, İş Ban- kası arkasında No. 12., İstanbul 3 üncü İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına 200 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çev- rilmesine karar verilen ve tamamına 800 lira kıymet takdir edilen Kartalda Harmanlık caddesi mahallesinde Osmancık sokağında es- ki hesap 658 yeni 848/53 - 53/1 numaralarla murakkam maa müş- temilât ve bahçe ahşap evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Kimmiye. iştirak edecek müşterilerin kıy- meti muhammenenin “4 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir ban- kanm teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi Il —4 — 936 tarihine müsadif cumartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 27 — 4 — 936 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar icra edile- cektir. Birinci artırmada bedel, kıymeti muhammenenin 9 75 ini bul- duğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son artırmanın teahhü- dü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 12 — 5 — 936 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar daire- de yapılacak ikinci artırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bi- rakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve iflâs kanununun 126 ncı mad- desine tevfikan hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyan ipotekli alacak- larla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden iti- baren 20 gün zarfında evrakı müsbiteleriyle birlikte dairemize bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilleriyle sabit ol- mıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim ver. gi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan belediye rusumu ve vakıf i- caresi ile 20 senelik vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunür, Dâha Tazfa malümat almak istiyenlerin 34/95” Mümaralı dos- yada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu gö- rüp anlıyacakları ilân olunur. (1627) “ 88 FAUSTA İ — HABER — Akim pori 8000 liraya satılık bisküvi fabrikası Üsküdar Selâmi Ali efendi mahalle'| sinde Acıbadem caddesinde (322-328 numaralı 353 metre murabbar zemin üz€ rinde ve yüzü 32,60 metre uzunluğunda iki kât kâgir bina ile içindeki (o İngiliz Vikras markalı sabit makineleri ve oto matik fırını birlikte satilacağından daha farla malümat edinmek ve (fabrikayı görmek için isteklilerin Üsküdar İcadiye Çamlıca caddesi 33 sayılı cvde fabrika sahibine başvurmaları. Istanbul 3 üncü icra memurlu- ğundan: Satılmasına karar verilen Ma- ruken oda takımı ve yazı masası vesaire | — 4 — 1936 Çarşamba günü saat 10 — 10,30 a kadar Galata Ömer Abit han zemin kat 6 No.lı yazıhane önünde açık ar- tırma ile satılacağından, almak iş- tiyenlerin mezkür gün ve saatte mahallinde bulunmaları ilân olu- nur, İstanbul Altıncı Noterlikten: Maçkada Kâğıthane yokuşun- da Seylânlı Ali Vefa apartıma- nmda oturan İsmail dairemden resen tanzim ve tasdik edilen 24 — Mart — 1936 tarih ve 3371). numaralı senet mucibince İstan - bul Kasapları Türk Anonim şir - keti ile müteahhit Cevat Azizden satm aldığı cins evsaf ve miktarı mezkür senette yazılı makinaların bedelinden borçlu bulunduğu ma- Tümülmiktar meblâğın ödenmesi - ne değin makinalar üzerinde satr- cılarm mülkiyet haklarını muha- faza etmelerini kabul ettiğini be- yan ve ikrar eylemiştir. Keyfiyetten üçüncü şahısların haberdar olmalarını teminen ta - lep veçhile tanzim edilen bu ilân neşredilmele üzere“haber gazete-| İstanbul Altmer Noteri | Galip Bingöl. RADYOLİN Radyolin bilkimya saf kalaylı | tüplerdedir. ELELE TAİ Satınalma Komisyonu İlânları Maltepe Askeri Lisesinde bir arteziyen kuyusu açılması müna- kasası 10 Nisan 936 cuma günü sa at 15 de kapalı zarfla yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 8000 lira dır. İlk teminatı 600 liradır. Keşif şartnamesi her gün öğleden evvel komisyonumuzda görülebilir. Bu işi yapmağa istekli olanların evve lâ komutanlık inşaat şubesinden! bu tarzdaki işleri yapmış ve yapma ğa muktedir olduklarına dair ala. cakları vesikalarla birlikte teklif mektuplarını belli gün ve saatte vakti muayyeninden en az bir saat evveline kadar Fındıklıdaki ko- mutanlık arttırma ve eksiltme ko misyonuna vermeleri. (1621) iye &raköy — Ekselsiyor.. mağazası Yaninda. Her gün öğleden sonra ?-den8-ekadar. Tel: 41235 < En büyük sergilerde 18 dip-| loma' 84 madalya kazanmış, tır. Böyle güzel dişler yalnız Radyolini Diştabipleridiyork "Dişlerin ve ağzın sihhati sabah ve akşam günde Iki defa dişleri temizismekie kabiidir.,, ET BİEL İl ELELE | Komiszonuilânları Maltepe Askeri lisesi için 100) adet etek ve 100 adet baş havlu ve 1600 adet yüz havlusu 30 — Mart — 936 Pazartesi günü 14,30 da Tophanede S komisyonunda açık eksiltme ile alınacaktır. Hepsinin tahmin deli 1088 liradır. İlk teminatı 81 lira 60 kuruştur. Şartname ve nü! muneleri komisyonda görülebilir. İsteklilerin belli saatte ei . gelmeleri. (o (452) (o (1312) | » La > İ Trakyada bulunan kıt'at içi n. 430 ton buğday kırdırılması 2 Nisan — 936 Persembe günü 14 de Tophanede Satınalma ko! misyonunda pazarlığı yapılacak» tır. Tahmin bedeli! 4800 lira 5 kuruştur. Son teminatı 720 lira 8 kuruştur. Şartnamesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin belli si te komisyona gelmeleri. pek de kayıtsız kalmak istemiyor- du. Gece olunca Pardayan uyandı. Gerindi. Kılıcmın kayışmı düzelt- ti. Tüylü şapkasmı kaşının üzeri- ne oturttu. Islıkla eski bir av ha - vası çalarak kapıdan dışarıya çık- tı. Pipo da yavaş yavaş peşinden geliyordu. Dışarı çıkınca Parda - yan, Viyolettanın boyun atkısmı Pipoya koklattr. Pipo atkıyı süz - dükten sonra bir müddet kokladı. Ve kısa kısa birkaç kere uludu. Kendisinden ne istendiğini hemen anlamıştı. Bununla beraber yalancı bir köpek olduğu için bir çeyrek ka- dar atkıyı kokladı. Muayene etti. Bu suretle Şövalyeye yaranmak is. tiyordu. Hemen yürümeğe başla” dı. Kuyruğunu sallıyor, yolu bul - duğunu anlatıyor. Pardayan: — Pekâlâ! Anladık... Haydi bakalım ileri!.. İlk dört yol ağzında Pipo biraz telâş ve ümitsizlik gösterdi Biraz tereddüt ettikten #onra ok gibi Deviniyere fırladı. Sonra hızla bir kavis çizerek geri döndü. Parda- yanın yanına geldi. Pipo kokuyu almış. Asıl araş- tırmağa başlamak üzere bulunu yordu. Pardayandan yirmi adım ka- dar geride, karanlığın içinde du- im varlara sürünerek üç gölge ilerli- yor, onun hareketlerini gözden kaçırmıyordu. Bunlardan ikisinin elinde son derece keskin ve ucu sivri birer hançer bulunuyordu. Üçüncüsü ise bunlara kılavuzluk ediyor, arkadaşlarını Pardayanın üzerine saldırtmak için fırsat kol yordu. Bu adam Moröverdi. Öbürleri ise Belgoder kumpanyasının iki Hergülü Kroas ve Pikvik'diler Moröver Pardayanm Devini- yer'den çıktığını görünce peşine düşmüş, Esperans otelinin kapısı- na kadar onu takip etmişti. Pardayan içeride Belgoderin gelmesini beklerken Moröver dı - şarda Pardayanın çıkmasmı bek. Jiyordu. Moröver sabırlı idi. Eğer lâ - zım gelirse ertesi sabaha kadar © rada bekliyecekti. Fakat Şövalye- nin bulunduğu yere girmek onun için imkânsızdı. Onunla karşı kar. şıya gelmeği düşündükçe soğuk bir ter alnını kaplıyordu. Pardayan Pariste! Senelerden- beri süren delice kacış yeniden mi baş gösterecekti. O kendisini mutlaka öldürecekti. Hem nasıl ölüm. Aklına öyle fena ölüm sekil. leri geliyordu ki, bunları düsüne düşüne ken#isinde, Şövalyenin o- nu muhakkak bunlardan hirivle öldüreceği düşüncesi hasıl olmuş EİN (1578) mm m R ç g FAUSTA 85 i Dudaklarmdan ağza alın-| mer gibi hissiz duran yüzde bir 7 maz kaba küfürler saçılıyor, bo - ğazlanan bir kurt gibi uluyordu. Düşes acı bir çığlık, bir ölüm çığlığiyle salonu geçti. Dış kapıya geldi. Onu da açarak sokağa fırla- dı. Giz ayni küfürleri canavar se - siyle tekrarlaya tekrarlaya onu meyhanenin büyük salonuna ka - çarptı. Başı döndü. Zeminin ayak- larının altmdan kayarak kendisi. nin sonsuz bir uçuruma yuvarlan- dığmı hisseder gibi oldu. Sonra yere çöktü. Bayıldı. Kıpkırmızı hançeri hâlâ avucundaydı. .. Kon dö Luvanyin upuzun yer- de yattığı odada bir kapı, halılar- la örtülü gizli bir kapı, Faustanm sarayıyla oteli biribirine bağlıyan gizli kapr gürültüsüzce açıldı. Bir kadm içeriye girdi. Luvanyine şöyle bir bakış frlattıktan sonra geçti, Meyhanenin büyük salonu - na girdi. Kapmın açık olduğunu gördü. — Katerin dö Klere ölmüş. Hanri dö Giz Fransa kralı olacak. Ben de Kraliçe... Müthiş bir gülümseme yüzünü avdınlattı. Fakat kapıya doğru giderken birdenbire avağına bir sey takıldı. Eğilip baktı. Dik 45 Gizin bayılmış, tasla - rr “zerinde hareketsiz vattığını gördü. Gözleri büyüdü. Bu mer- m Me peri değişiklik, bir karmakarışıklık ol- du, Fakat ayni saniyede kendisine hâkim olarak sakinleşti. Fausta boğuk bir sesle: — Katerin dö Kler kurtulmuş. Dedi... Sonra soğukkanlılıkla ilâ- ve etti; — Bir engel.. Bir geri kalış se- bebi! Başka bir çare bulmalı. Fausta geri döndü. . Kont dö Luvanyin yanmda bir adamım diz çökmüş olduğu halde yarasını muayene etmekte olduğunu gör - dü, Kraliçe Margo ile Katerin dö Bövilliye ortadan kaybolmuşlar- dı. Salon şiddetli ışığı, baş dön- dürücü kokusu, devrilmiş masası, Luvaniyin yarasmı yoklıyan a-- dam ile birlikte hazin bir manzara almıştı. Fausta yere diz çökmüş olan adama yaklaşarak omuzuna do. kundu. Adam doğruldu. Fauata: — Ölmüş mü? Diye sordu. — Hayır Madam! Hem de ök miyecek... Fausta biraz düşündü. Kafasın- da uzak ve anlaşılmaz bazı düşün- celer dolaştı. Sonra: — Metr Rüjjiyeri, bu adamın ölmesi için ne yapmalı, Dedi. Rüjjiyeri ismiyle anılan adam korkune bir soğukkanlılıkla: — İsterseniz isini bitirebilirsi- niz! Cevabını verdi, Fausta başını salladı: