27 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

27 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

r 20 mızda hediye kazanan vaçu okuyucularımızdan bir kaçı 42 00 liralık müsabaka: Paylaşılamıyan kazanan Hukuk Fakül.! Haydarpaşa lisesinden| Nişantaşı Kız orta oku- tesinden Rauf Fuad lundan Perihan — Beşinci liste 9 uncu sayfadadır. Karısını doğrayan Rizeli genç Bu korkunç cinayeti neden ve nasıl ; Zeytinburnunda nr caddesinde 169 numaralı evde © turan Rizeli Hafız Alinin, karısı Havvayı yirmi yerinden bıçaklı. | yarak öldürdüğünü dün yazmış tık. | Bir arkadaşımız cinayet etra - fında yeni malümat toplamıştır. | Yazıyoruz: İ Hafız Ali otuz, karısı Havva | ise yirmi iki yaşındadır. Sekiz se. | ne evvel Rizenin Pazar köyünde| evlenmişlerdir, Bir sene sonra, şimdi: yedi :yaşmda-olan, kızları Hüriye doğmuştur. Hafız Ali evlendikten “birkaç sene sonra delirmiş, bunun Üzeri- ne babası Abdullah tarâfından fstanbula getirilerek © Bakırköy emrâzı akliye hnstahanesine yatı- rılmıştar. “Abdullah Zeytinburnunda bir kahve tutarak işletmeye başlayın- ca diğer oğlu Şükrüyü de memle- ketinden çağırmış, Bakırköy fab - rikasıta yerleştirmiştir. Hafız Ali bir sene kadar hastahanede yat - tıktan sonra iyileşmiş, çıkarılmış- tır. Hafız babasmın yanımda bir ay.evveline kadar iyi bir surette çalışmış, fakat son günlerde kah- veye gitmiyerek evinde kapanmış- tur. Hafız Ali ara sıra elinde kova ile civarda kuyuya kadar gidiyor, kovayı doldurduktan sonra hemen evine dönüyormuş. . “ Kocasının bir aydanberi odası- na kapanması, karısı Havvayı çok endişelendirmiş, kocasınm hasta - haneye 'yatırılmasını babası Ab - dullaha ve dayısmın oğullarına söylemiştir. Evvelki gün dayısmın oğulları Hafız Aliyi ziyarete gitmişler, bir müddet görüsmüşler ve kendisine neden sokağa çıkmadığını sor- muşlardır. Hafız Ali üstünün ba- sının İyi olmaması yüzünden s0 - kağa çıkmadığı cevabını vermiş tir. Havvanm bunlara söylediğine göre, Hafız Ali gece, gündüz oda: nm içinde dolaşıyormuş, kendi kendine söyleniyormuş. Dayı oğulları ertesi günü gelip Hafızı hastahaneye © götürmeye kârar vermişler ve evden ayrıl. mışlardır. Evvelki gece sâbaha karşı Ha- fiz “Ali yatağından kalkmış, elbi- İ selsrini giymiştir. Karışı Huriye! uyanmış, kocasını giyinik görüs | <e: Gkülelikei daime değil Değ el nd işledi ? — Nereye gidiyorsun, diye sor- muştur. Hafız buna şu cevabı ver- miştir: — Kendimi denize atacağım. Oraya gidiyorum. Kadın bu söz üzerine kocasını dışarı bırakmamaya “savaşmış, kollarından tutmuştur. Buna rağ- men hafız oda kapısını açarak 40- faya çıkmış, karısı da arkasından atılıp belin 'en sarılınca Hafiz A- li iğri Lâz bıçağını karısının muh- telif yerlerine saplamaya başla. Kadınm feryatlarına ayni kat- ta oturan Bakırköy çimento fabri- kası bekçilerinden Ahmet ile karı- sı koşmuşlarsa da merdiven ba - şsmda karısını mütemadiyen bı - çaklıyan Hafız Ali bunları görün. ce üzerlerine atılmıştır. Ahmetle karısı bu vaziyette bir şey yapa - miyacaklarını anlayınca oda ka - pılarını kapayarak içeri çekilmiş- lerdir, Hafız Ali yedi yaşındaki kızınm önünde karısını yirmi ye- rinden bıçakla yaralıyarak öldür - müş, sonra evden uzaklaşmıştır. Dün akşama kadar deniz ke - narlarında, civardaki şüpheli yer- lerde aramalar yapılmışsa da katil bulunamamıştır. Üst katta oturan Fatma cina - yet hakkında diyor ki: “ — Dokuza kadar oturdum. Sonra namaz kılıp yattım. Derin bir uykuda iken bitişik odadaki komşum Emine duvari küt, küt, diye vurdu: — Fatma bir gürültü var nedir 0? diye sordu. Uyandım. Aşağıdan bir takım gürültüler geliyordu. Kocam evde olmadığından alt kattaki Ahmede seslendim. Bu sırada Huriye: — Anneciğim! Gelin! Diye bağırıyordu. Gürültü kesildikten sonra aşa. ğıya indim. Hafız karısını öldür - müştü, Ölüm tehlikesi atlatan Ahmet de diyor ki: “ — Bir gürültü işittim! Uyku- dan uyandım. Karşıki odadan 40. faya Hafızla karısı çıktı. Hafız elinde bıçakla karısına vuruyor - du. Gidip elinden bıçağı alayım dedim. Bana da saldırdı, Kork- tüm. Kapıyı kapayarak odama çe. kildim. Ses kesildikten sonra dı- şarı çıkınca kadının ölmüş oldu - * ğunu gördüm... * ,rine neticeleneceği zannile Beyazıt Ismarlama kundura | 14 liralık saat kazanan) bikör takımı kazanan :| a A AN HABER — Alişam potlası çocuk larında tulan karı koca ortadan kaybolmuşlar ! Fatma ve Nezahat isimli iki ka- İ dının birden bir çocuğa sahip çık- | maları şeklinde bir davanm başla- dığını, kan tahlili yapılmasına ka- rar verildiğini haber vermiştik. Yazıldığına göre; çocuğu yanla - rında tutan tatlıcı Mehmet Ali ile zevcesi Nezahat davanın aleyhle- taki evlerinden habersizce taşın- mışlardır. Mehmet Ali de evvelki güntenberi işinin başına gilme- miştir, Söylendiğine göre karı ko- ca Karamürseldeki bir akrabala- rının yanına gitmişlerdir. Flanden Tevfik Rüştü ve Litvinofla görüş- | mek üzere Intihap dairesinden Parise geliyor Paris, 27 — Dairei intihabiye- sinde bulunan Hariciye nazırı Flanden, dün gece Londradan bu- raya gelen Bay Litvinof ve Hari. ciye vekili Tevfik Rüştü Arasla görüşmek üzere bugün Parise dö- necektir, Velçef ile Stançef | Asılacaklar, kararı temyiz tasdik etti VELÇEF VE STANÇEF Sofya, 26 — Askeri mahkeme tarafından asılmak suretiyle ölü - me mahküm edilmiş olan Velçef ile Stançef'in bu ölüm cezalarmı askeri temyiz heyeti tasdik etmiş- tir, Karsda zelzele Kars, 27 (A.A.) — Son iki gün içinde Kağızman ilçesinin di- ğer hududuna yakm Kötek kamır nunun iki köyünde zorlü ve sürek- li zelzeleler olmuştur. 84 ev, 106 ahır ve samanlık tamamen yıkıl- mış, 104 evin ve 124 ahır ve sa- manlığın duvarları genişçe çatla" mıştır. Zelzele başlar başlamaz halk derhal dışarı çıktıkları için insan- <a zayiat yoktur. Fakat hayvanat telefatı pek fazla olmuştur. Yer depremi bölgesinde bütün balk çadırlarda barınmaktadır. Kızılay ilk yardım olmak üzere felâketze. delere 200 çadırla para gönder - miştir, : İlbaylık tarafından alman ted-! birler sayesinde felâketzedelere tam zamanında ve faydalı yar:| dımlarda bulunulmuştur. i | i yareleri bu ileri hareketleri ko - İ hareketine başlamışlardır. Maama Son Dakika: Yavaş. yavaş 27 MART m 1936 « Nermin yer İtalyan askerleri ilerlemekte devam ediyorlar, fakat Kuvvetini bizzat Iltalyanların da itiraf ettikleri Bir Habeş ordusu karşılarında | mevki almış bulunuyor Londra, 27 (A.A.) — İtalyan kolları, Misir Sudanı hududu. bo- yunca ve Gondar ve Gojjam isti- kametinde ilerleyişlerine yavaş ya vaş devam etmektedirler. Oga-| dende görülen bütün Habeş te - cemmuatını şiddetli bir bombar- dıman altında tutan İtalyan tay- laylaştırmaktadırlar. : Adisababaya gelen haberlere bakılırsa, İtalyanlar, Sassabaneh istikametinde toplu bir | ilerleme! fih, bu şehrin işgal edildiği hak - kında Habeş paytahtına henüz hiç bir haber gelmemiştir. imparatorun ordüsu Roma, 27 (A.A.) — Şimal cep-! hesindeki İtalyan umumi karar - gâhı, yolların inşası biter bitmez! Ambalaciye nakledilecektir. Bu da gösterir ki, Makalle tehlikede değildir. Maamafih, şurası bir hakikat: tir ki, imparator, 70 bin kişilik bir ordu ile Aşangi gölü önünde mev- zi almıştır ve bu orduya impara- torun muhafız kuvvetleri ile ge ne imparatorun Şeva, Vollo ve Harrardaki kıtaatı da dahil bulun- maktadır. Bu ordu iyi talim gör- müştür ve İyi teçhiz olunmustur. Elinde takriben iki bin mitralyöz, tayyare ve tank topları o vardır. son sistemi ellitop ve bir çok da tayyare ve tank topları vardır. Bu ordunun eksiği yalnız'tayyare- dir. İmparator bizzat kumanda ot- mektedir. İtalyanlar bir yer daha işgal ettiler Tigre cephesi, 27 (A.A.) — Havas ajansı muhabiri bildiriyor: İtalyan ileri hareketi süratle i- lerliyor. İtalyanlar düm Mai Tim- keti işgal etmişlerdir. - -Habeşler Tembieni ve Şireyi tamamen tah- liye etmişlerdir. Ras Kassa Ras Seyyum ve İmrunun elyevm, 12 bin kişiden fazla olmıyan bakiye kuvvetleriyle" “Gondar' “civarında karargâh kurdukları haber veril - “mektedir. Ingiltere Sovyetlere teminat verdi Fransa ve Relçika- nın einiyetlerini Tekeffüt eden bir Londra, 27 (A.A.) — Havas Ajansını haber verdiğine göre, Bay Eden, Britanya hükümetinin, | 19 Mart tarihli lokarno anlaşma” | larında zikredilen mektubu Fran- sız ve Belçika.hükümetlerine ya » kında gönderecğine dair Bay Lit- vinofa teminat vermiştir. | Bu mektup, Almanya ile yapı. lan müzakereler esnasında, erkâ- | nı harbiye heyetleri arasında ya -! pılan anlaşmalar yolu ile bu iki memleketin emniyetinin tekeffü.! lüne dairdir. ; Siyasi mahfellerde söylendiği- ne göre, bu mektup Fransanın eli- ne geşliği takdirde, hali hazırda" ki tereddütlü vaziyetin sebep ol - duğu Fransız — İngiliz gerginliği zail olacak ve Almanya ile yapr lacak müzakerelere, Fransa tara- fmdan daha istekli bir şekilde! başlanmasını temin edecektir. Bu görüşmelerin Londrada de- Zil, Pariste, hattâ Brükselde yapıl mast daha kuvvetle muhtemeldir. nektup verecek Bu hususta-henüz hiç bir karar verilmemiştir. Şaht istifa edecekmiş Londra, 27 (A.A.) — Deyli He- rald gazetesinin Londra ve Berlin finans mahfellerinden aldığı ma- lümata nazaran, B. Schaht'ın 29 mart seçimlerinden sonra istifası muhakkaktır. B. Schaht markın kıymetinin tenzilini istiyen $ol nasyonal sosyalistlerin tazyikine boyun eğmektense, patlak vermek tehlikesi gösteren mali buhrandan evvel istifayı tercih etmektedir. Hitler gene bir nutuk söyleyecekmiş Berlin, 27 (A.A,) — Siyasi mahfeller yeni Reichstag'm 31 martta toplantıya davet edilmesini beklemektedirler. B. Hitler yeni meclis huzurunda dış siyaset hak kında yeni bir nutuk söyliyecek ve bu nutukta, Avrupa sulhu hak- kındaki büyük plânını daha tam bir şekilde izah edecektir, Hakiki harbiye nazırı iş Başında? ie İnsilin Geriliği > YE e İL leme Mİ Gi iliği i