11 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

11 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

H EYLÜL — 1996 AŞÇı ARAYANLARA irka alafranga yemek pişirmeğe mükemmelen vâkıf büyük konaklar. $ bir ahçıbaşı iş aramaktadır. Arzu edenlerin İstiklâl caddesinde Abdullah Efendi lokantası alıçrbaşısı Ah met ustadan sormaları. Ali usta TERİ ZIRAAT BANKASI Dana BIRİK TiREN RAHAT-EDER TATE anam se keyi Hekimi Ferit Ramiz # nel İstiklâl Cad. Rüştü pasa Rİ Apartiman Tel, 43413 224 Diş hekimi Ratip Türkoğlu Ankara caddesi Meserret oteli Karşısı numrara (88) MAĞLUP FAUSTA Giz bu sözleri müteakip belin- den hançerini çıkarıp fırlattı ve: itaat değildir. Yapacağınız şey- leri gösterdim; yalnız bensiz bir | nı kabul eder, Cumartesi günleri 14 HABER — Akşam Poifav. RL Muhasebe işlerine vakıf tecrübeli bir memura intiyaç vardır İsteklilerin bir fotoğrafla evvelce ça- lıştıkları yerleri ve tahsil (o derecelerini askerlikle alâkası olup © olmadıklarını! bildiren bir mektupla 46 numaralı posta kutusuna göndermeleri, ” Tanınmış Alman Firması Yeni ve eski Her nevi buhar kazanları, lokomobiller, diesel ve elektirik mötlrleri, gereratörler, şerit destereler, marangozluk makineleri, iş! makineleri, yemek kazanları, demir fıçdlar,| tulumbalar, kânt ve çikolata (o fâbeikaleri| makineleri, değirmenler, boyahaneler © mal Kine ve setleri teslim eder. | Gayur vekil arıyor “DAMAK, G. m. b. H. Kantstr.-162 BERLİN Yakacıkta satılık arsalar Yakacığın en güzel yeri olan Sa- natoryom caddesinde gayet ucuz fi- yatla satılıktır. Arzu edenler Şeref otel müste- sirine müracaat, KU RUN Doktoru Necaeddin Atasagun Her gün 16,30 dan 20 ye kadar Lâlelide Tayyare apartımanların- da daire 2 numara 3 de hastaları- den 20 ye kadar muayene parasız- dir. rincisi, dürmek krala sizin kendisini öl - Lti MOHIKALARIN SONU mm Kırmızı Derililerin Büyük Kahramanlık Destanı *FENİMİRE COOPER'İN) romanından alınmış (Tüccar Horn artistleri tarafından temsil edilen barikalar filmi. Istanbul Altıncı icra Memurluğundan: Ahmedin Emniyet Sandığma birinci derecede ipotekli bulunup tamamına 976 lirakıymet takdir edilen Salmatomruk mukaddema Kefevi, elyevm Dervişali mahalle sinde eski Sena yokuşu yeni Sarraf ve halen Faizci sokağında eski 11, 25 yeni 11 numarataj 33 No. lı sağ tarafı yedi buçuk metrelik arkası 93 ve sol tarafı 94/1 harita No. lr mahaller cephesi 9 metrelik yol ile mahdut ve evsafı aşağıda yazılı evin satılmasına karar verilmiştir. Bina haricen sıvasız kâgirdir. Bah. çesinde birkaç ağaç ve bir kuyu ve binaya muttasıl kâgir bir katlı mutfak vardır. Zemin katında bir taşlık üç oda ve bir helâ mevcut. tur. Bahçenin etrafı kısmen tahta perde ve parmaklıkla muhattır. U. mum mesahası 78,87 metre murabbat olup bunun 56 metre murabbar bina zemini 10 metre murabbaı mutfak ve kalanı bahçe olan bir evin tamamı açık arttırmaya vaze dilmiştir. ” Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıy. meti muhammenenin $b 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millt bir ban. kanm teminat mektubunu hamil olmaları icep eder. Müterakim ver- gi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şart. namesi 6. 10, 936 tarihine müsadif salı günü dairede mahalli mahsu- suna talik edilecektir. Birinci arttırması 9. 11, 936 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, bi- rinci arttrımada bedel, kıymeti muhammenenin “b 75 ini bulduğu tak- dirde üstte bırakılır. Aksi takdirde sor arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 24, 11, 936 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâ. kadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zar. fında evrakı müsbiteleriyle birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyanlar satış bedeli. nin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tan- zifiyeden ibaret olan Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müza- yededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi taviz bedeli müsteri. ye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 35/2789 mwumaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (1180) —— EE MAĞLUP FAUSTA 221 uğrıyarak ölsün.. Gene farzede - istediğinizi isbat eden| lim ki Hanridö Navar (yerinden — Emrediniz! İtaate hazırım!.. dedi. Faustanın, Gizin gözü önüne koyduğu parlak hayaller, eğer pa- ra ve ordu bulunsaydı, kendisi ta. rafından ve Faustaya ihtiyacı ol- madan da meydana getirilebilir. di. Gizde yalnız cür'et ve cesaret değil, harp sahasında iyi bir gö- rüş, seri karar verme ve cepbe tut- mada maharet gibi vasıflar da var. dr. Eğer bir hükümete veya ordu. ya sahip olsaydı, tarihçilerin fa- tih, dâhi diye yazdığı adamlardan daha üstün çıkacağına şüphesi yoktu. Fakat ne yapsın ki elinde ne bir hükümet ve ne de bir ordu bulunuyordu. Bunları tedarik et. mesine imkân da yoktu. Dünyada öyle kimseler vardır ki milyonlara sahip olacakken sırf yüz bin frangı olmadığı için sefa- lete düşmüştür. Gene öyle asker. ler vardır ki, dünyayı kana boya- yacak yaradılışta iken sırf bir or- duya malik olamaması yüzünden iktidarını gösterememiştir. Giz de işte bunlardan biriydi. Fausta kendisindeki noksanı tamamlıya- caktı. Fausta, Gizin kendi fikirlerini kabul etmesinden memnun ola- rak: — Dük! dedi, sizden istediğim iş yapmıyacağmızı ve ancak be nimle birleşirseniz Avrupaya hâ- kim olabileceğinizi anlatmak iste- dim... Dük kendini toplıyarak: — Peki, o halde ne istiyorsu- nuz? — İsminizi! — İsmimi mi? — Kudretinizin ve şöhretinizin yarısını. Oturacağınız tahtın ya- nında benim için de bir yer!.. Si- zin anlıyacağınız, siz kral ben de kraliçe olmak istiyorum... Beni dinleyiniz! Zannedersem Katerin dö Klevden ayrılmak için elinizde kâfi sebep var. O şimdiki halde gayri meşru bir hayat geçiriyor... Ondan bir ay içinde kurtulabilir ve sekiz gün sonra da biz evleni. riz. Bunun için imzalıyacağınız mukaveleyi ben hazırlıyacağım... Dük mırıldanarak: — İzdivacımız! diye söylendi. Fausta devam etti: — İzdivacımızın ertesi günü Bluvaya hareket ederiz... Sonrası bana ait... Farnez, Üçüncü Hanri ve Hanri dö Bearn'ın orduları ba- şma geçerek İtalya yolunu tuttu- ğunuz zaman, sizin gibi taç giy- miş, takdis olunmuş; menfaat hırs ve şanmıza iştirak hakkını ka- zanmış olan Fransa kraliçesini, ya- kâğıtları (o götürecktir. Giz dişlerini gıcırdattı. — İkincisi ise Nanta, yani Hanri dö Navar'ın yanma gide - cektir. Hanri dö Navar orada on iki bin piyade, altı bin süvari ve otuztopla hazır bulunuyor, Gön- dereceğim kâğıt (ona, düşünce ve maksatlarınızı öğretecek ve Hanridö Valva'nın ölümünde tahta sahip (olmanın yalnız bir hareketle vukubulacağını anlata - caktır ki oda Fransa kraliyle anleşrp Paris üzerine yürümek - ten ibarettir. Mösyö Lö Dük, bu iki orduya kar-! şı koymak için acaba (ne kadar asker ve paranız vardır. öğrenebi- lir wiyim?. Bu konuşmalar esnasında her ikisinin her hareketini © ayrı ayrı tetkik eden Pardayan: — Kuvvetli, hem de çok kuv- vetli! o diye söylendi. Dük ise bu sözler karşısında uzun bir nefes aldıktan sonra izti- rapla: — Fakat madam, dedi. Zan. nedersem beni tehdit ediyorsu - nuz? — Hayır, sadece sizi deliller. le ikna etmek istiyorum. Farze. delim ki allahin ekseriya kralla- rın ve büyük adamların yolu üze- rine çıkardığı kazalardan birine İ ! kımıldamasın; yani sizin için tac giymekten başka yapacak bir iş kalmasın.. Taht ve taca karşı olan hakkınız herkes tarafından tas- dik olunsun... — Buna olan hakkım, Franso va dö Roziyerin kitabımda yazılı- dır... — 9vet, bu kitaptan iki yüz bin tane bastırarak memurla. rımla bütün Fransaya ben dağıt. mıştım.. Dük kekeliyerek: — Doğru madam dedi, — Buna olan hakkınız, baş papas Roziyer'in kitabından kop- ye edilmiş olan ikiyüz bin nüsha sa yesinde herkese gösterilmiştir. — Buna kimse itiraz edemez ki... , Fausta müsterih bir tavırla? — Haklısınız! Fakat kitabı yazan müstesna. Dedi.. Giz ölü gibi sarararak dik dik Faustaya baktı.. Bu son darbe o kadar şiddetli idi ki iki tarafma sallanmağa başladı vebu sözler için izahat istemek bile aklına gelme- di. Fausta oturduğu yerden ma. sa üzerinde duran bir kitabı alarak Gize uzattı, — İşte, mösyö Lö Dük, Tul baş piskoposu Roziyer'in yeni bir kitabı sizin hakkınızda, nüfuzu-