11 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

11 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Cim Londos - Dinarlı karşılaşacaklar mı? Köyünde olan Londos son dedikodulara cevap veriyor Dün serbest güreş sabık şampiy nu Cim Londos Kivaryani ismindeki; Rus rakibini mağlüp ettikten sonra tekrar gelmek üzere şehrimizden ay. rilmiş olduğu malümdur, Tekrar geleceği beklenen Yunan. lıya karşı çıkarılacak pehlivanı seç mek için müsabakalar yapılmış ve Di.! nirli bu seçmeleri kazanmıştı, Dinarlı — Londos müsabakası ar. tık bir gün meselesi olduğu zaman Yunanlı pehlivanın İstanbula gelmek istemediği, Dinarlıdan kaçtığı gibi şeyler de söylenmeğe ve bir hayli de. dikodu yapılmağa başlandı. Şehrimizde, iki gündür tavsayan| bu dedikoduların şimdi Yunanistana sirayet ettiğini dün gelen Atina gaze. telerinden öğreniyoruz. Yunanlılar, çok güvendikleri Lon. dos hakkında kullanılan “korktu, kaç. tı,, kelimelerine çok kızmaktalardır, Yunan spor gazetelerinden biri. nin muharriri bu mesele hakkında köyünde olan Londosla görüşmüştür. Sabık dünya şampiyonu: — Hakkımda söylenen bu sözlere, bilhassa Dinarlının “Londos benden kaçtı,, demesine hayret ediyorum. Müteaddit defalar mağlüp ettiğim bul pehlivan, böyle bir sözü nas:l söyliye. bilir. i i Ven hiç bir vakit İstanbulda gü. reşmem demedim. Her yerde ve her kesle tutuşmağa hazırım, Istanbulda bu müsabakaları or. ganize edenlere bazı şartlarım oldu. funu bildirmiştim. İstanbulda bir de ajanım var; eğer Dinarlı ile karşılaş. mamı muhakkak istiyorlarsa şeraitimi kabul ettiklerini ajanıma söylerler, ben de gider güreşirim.Ben burada her gün onlardan cevap beklemekteyim İstanbul gazetelerinde aleyhimde çıkan yazıları takip ediyorum lardan şunu anliyorum ki: Aleyhim. de neşriyat yapmakla beni mahçup e. decekler ve sinirlendirecekler; teklif ettiğim şartları münakaşaya bile lü. zum görmeden İstanbula gidip Dinar. İr ile tutuşacağım, Bun. Yapılan neşriyatın bundan başka hiç bir sebebi olamaz, Dediğim gihi ben İstanbulda mü. sabaka yapmam demedim, arzumu İs” af etsinler derhal hareket demiştir. Kardeşinin ağır hastalığı dolayı. siyle Londosun İstanbula gelemediği de söylenmektedir. edeyimi.,, ingilterede futbol İngiltere futbol Tig pek sıcak gitmesine raj Londra stadyomun: maçları bu hafta başlamıştır. en stadyomlar ağır ağıza dolmaktadır. dolduran seyircilere bakan, güneş sıcaklığından ko- ME Havaların hen runmak için ellerindeki gazeteleri şapka daha doğrusu birer külük yaparak Daşlarıma geçirmişlerdir. Yugoslav | atletleri Balkan oyunlarına hazırlanıyorlar “Atinada yapılacak 7 inci Balkan oyun arma iştirak edecek Yugoslav atletleri bir hayli zamandanberi çalışmaktadırlar. Bu sporcular arasında son müsabaka | evvelki gün yapılmıştır. Alman netice- der şunlardır: 100 metre: 10,7, Gülle atina: 14,4, Urun atlama: 6,77, Disk; 45,19, 200 metre: 51,4, 10.000 metre: 35,12,6, 400! manialı: 55 saniye, Sırıkla atlamak: 3, 41, 110 manlalı: 15,6, Üç adım: 13,69, Çirit atmak: 54,48, 800 metre: Amerikadaki Yunanlı sporcular Amerikada bulunun Yunanlıların tanmmış atletlerinden Hılenços Nev- yorkta yapılan müsabakalara 4,27 met re yüksek atlamıştır, Bay Hödüğün spor yüzünden başına gelenler Japonlar 12 nci olimpiyat için hazırlığa başladılar 1940 senesinde Tokyoda (yapılacak olan 12 inci olimpiyat için (Japonyada şimdiden büyük hazırlıklara başlanmış- tır. 1940 ta ilk Japon imparatoru Jim- münun tahta çıkışının 2600 üncü yıldö- nümü olduğundan bütün (Japonyada büyük bayramlar yapılacaktır. Milâd- dan 664 yıl evvel tahta çıkan ilk Japon İmparatorunun sülâlesinden bulunan şimdiki Japon İmparatoru bu mwünase - betle yapılacak merasime bizzat riyaset edecektir. Balkan oyunlarına iştirâk edecek atletler Yakında Atinada başlıyacak olan Balkan oyunları için, sporcularının İ- simlerile fotoğraf ve rekorlarını gös- terir birer liste göndermeleri; Balkan oyunlarına, iştirak edecek milletlere irilmiştir. | Anadoluhisar (kasımpaşa klübündi Güreş Müsabakaları idman yurdu Senelik idman bayramını 12 - 13 eylâ! günleri yapıyor Anadoluhisar idman yurdu sene -) lik idman bayrammı 12 eylül cumar- tesi ve 15 pazar günleri kendi vaha de W 16,15 12 (Yarış ro metres? kö- yundan Bebek koyuna gitme ve gelme takriben 2 deniz mik ve 1 gomüna). Yarışlar (O beyi milel yelken yarış federa (.XY.RU) göre yapılı Am İer yüzme yarışı rından Küçüksu sarayı | 1730 Padilbot yarışı (umuma). Saat 21 den itibaren Yurt de davetlilere bir cektir, VAPURLAR Köprlide 13,20 14,50 16.— Pazar Saat çesin garden parti verile 13.30 Klüp sporcuları tarafından ge- çit resmi Cim Gülle atma Yüksek Çuval yarı Uzun Yu ; 3 Futbol maçı. Maçm sonu. 100 metre koşu. Üç ayak yarışı. Futbol maçı. Sokak koşusu (sahadan hare ketle Çubukluya Hidivin köşkü önline kadar gidip gelme). 18.40 Maçın sonu. 18.50 Tevzii mükâfat. VAPURLAR: Köprüde 1105 Iğm 14.30 15.25 ei Karagümrük stadındaki maçlar Bu pazar günü Karagümrük halk stadmda muhtelif futbol müsabakala- rı yapılacak ve zafer kupası maçları. na devam edilecektir. Müsabakaların programı şudur: 1 — Saat 10 da İstanbulspor — Fe-| neryılmaz genç 'T. TU — Saat 11,30 da Karagümrük — Eyüp genç T. TI — Saat 13,15 te Bozkurt — Kü- çükpazar A takımları arasında kupa maçı hakem Adnan Amin. IV — Saat 15 te Feneryılmaz - Ka. rTagümrük A takımları arasında husü- si mahiyette intikam maçı. Hakem Feridun Kılıç. V — Sant 16,45 Eyüp — İstanbul. spor A takımları zafer kupası maçı. Not: On beş dakika geciken takım ükmen mağlçp sayılacaktır. 13.50 14.— 14.10 14.20 14.35 1440 15— 16.35 16.40 16.50 11 17.20 kana. Hisardan 16.43 1855 20.30 nel (Ru-| Müsabakalara iştirak © Güreş zandıkları şilerimizin oli muvaffakıye lerimizde güreşe a uyanmıştır. ye den sonra! halk ve ge karşı derin bir al İstanbul klüpleri içinde güreşte en) önde gden ve geçen yi tecrübesiz güreşçiler müsabakasında birincil kazanan Kasımpaşa klübü güreş şu- besine yazılmak üzere son ay içinde elli kadar güreş heveslisi genç müra-| caat etmiştir. Klüp idare heyeti bu talebi karşılı yabilmek için güreş tesisatını letmeğe karar vermiştir. geniş- dalını diken şampiyon , , Japonları yendi Berlin olimpiyatlarından (dönerken Japonlarla İtalyanlar arasmda Torino- da bir atletizm mllsabakası yapılmış ve müsabakaları 86 puvana karşı 92 puvan la İtalyanlar kazanmıştır. Bu müsabakalarda alınan bazı derece- ler: Sırıkla atlama: 4,25 Japon, uzun at- Tama 7,21 Tapon, 1500 metre 3,576, İtal yan, 800 metre 1,53,2 İtalyan. “Boks maçları Bu pazar Romanyalı boksör, Kiryako ile karşılaşacak Yarı orta siklet Romanya şampiyonu namzeği Teodorisku en müstait amatör boksörümüz Melih ile bir müsabaka yap mak üzere iki gün evvel şehrimize gel- mişti, Romanyalı boksör bu pazarı boş ge çirmek istemediğinden İstanbulun en iyi Kiryako ile karşılaşmasını münasip gör organizetörler den Kasım atta ka -| şı güreşçileri Haber aldığımıza güre, i İstanbul gü spor teşkilâtı Kasımpaşa kaz” di yardımda bulunmağa karar tir, Bu pazar vi klüp azası saba ! sabakalar : çok çetin ve o nl 936 olimpiyadında kazandığı meşe » Italyan atletleri Izmir - yecanlr olmuştur. Güreşlerde “e reş takımımızdan bir çok de hazır bulunmuşlardır. ş Meşesiyle beraber büyüye" - Edirne Karışık tana maçını İzmirliiğ. > kazandı Sergi münaseebtile İzmire çi Edirne karışık (Ofutbol o tali" muhteliti ile yaptığı maçta olmuştur. La Ayni günde oynanan Altay ri ordu şilt maçı da Altay m Altınorduyu yerimesile nihay' tir, Belgrad ve Bükre” yapılan maçi8'# Küçük Antant toplantısı miri le muhtelif Küçük Antant eli rinde spor hareketleri (o yap! iyi Bu arrda Bükreşte yapılan sü“. cilik müsabakalarını Vagon zanmışlardır. Belgratta yapıla” arasındaki kılıç (o müsi akla Çekoslovaklar, Romuanyalıları etmişlerdir. ge yumrukçularından| müsabakası yapılacaktır. gi Kendine çok güvenen Ron e müşlerdir. Binaenaleyh bu pazar Tak-| sör Kiryakoyu mağlüp ederse # İ sim stadında (YAZISIZ HİKAYE) Teodorisku — Kiryako! hafta Melihe karşı çıkacaktır”