23 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

23 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Eseri hazırlıyan: Nüzhet Abbas Dikkat: Bu yazı, yalnız pazartesi, çar şanba ve cumartesi günleri neşredilir. Yürümek ve koşmak en iyi Atletlerimiz bugün hareket ett! idmandır —3— Anform kalabilmek için şu hale gö- re, kalp ve ciğerlerimizin sağlam, ha zım cihazımızın matlüp şekilde ifayı vazifesi etmesi lâzım geliyor demektir, Her şeyde olduğu gibi yemeklerde de intizam esası şarttır. Vaktinde air) nan gıda vücuda yaradığı kadar va-| kitsiz yenen abur cuburda o kadar zararlıdır. Alelümum yemek aralarında bir geyler yemek çök mahzurludur. Hatta akşam üstü çay ve pasta ve buna ben- zer geyler de iyi değildir. Pek çok acık miş ve akşam yemeğine kadar sabre- demez bir halde iseniz biraz yemişle bu açlığı telâfi mümkündür. Gıda meselesine ait bu kısa izahata gunu da ilâve etmek isterim ki futbol- cuların yemek hususunda en dikkatli davranacakları gün müsabaka günü- dür. Bilhassa müsabaka günlerinde yemekle beraber su içmek caiz deği! dir. Suya olan ihtiyaç iki yemek ara- sında ve hazım tamamlandıktan 8on- ra defedilmelidir. Müsabaka günü her halde hafif yemek şarttır. Hazmı güç yemekleri bilhassa bugün bir tarafa! bırakmalrdmr. Kuvvetli bir sabah kah-| vealtisma mukabil hafif öğle yemeği| en iyisidir. Sporun herhangi şubesi ile meşgu! olursak olalım kendimizi anform sak- lamak istiyorsak antrenman hususun- da çok muntazam olmalıyız. Bu mese-| le hakkında (antrenman) bahsinde de tafsilât vereceğimiz için burada esas! hatlarını çizeceğim. İnsan vücudu işlemek, işletilmek için yaratılmış bir makine olduğu için atalet bırakılan vücutların vaktinden evvel ibtiyarladığı, yıprandığı görül- mektedir. Bu 'tibarla yalnız futbolcu olduğu- muz için değil, sırf sıhhatta yaşamak için bile olsa vücudumuza bakmamız icap eder, Vücudu anform saklamak için gay- ri tabil hareketleri ihtiva etmiyen ve istemiyerek zorla yapılan idmanları bir tarafa birakmak şartile herhangi bir idmandan, spordan ve atletizm ha- reketlerinden istifale edebiliriz. Açık havada uzun gezintilerden, me- safe çok uzun olmamak şartile koşu- lardan tutunuz da, her türlü sporlara varmcaya kadar hepsinden istifade kabildir. Sporlar ve anform kalmak için yapılacak antrenmanların içinde yaşadığımız asır maalesef bize çok az serbest vakit bırakmaktadır. Bu itibarla kabiliyeti tatbikiyesi olmıyan, olsa da, mali mülâhazalarla ekseriye- timizin yetişemiyeceği, yapamıyaca-| ğı sporları burada zikretmiyeceğim ve sadece hepimizin biraz arzu biraz gay- retle tatbik edebileceğimiz idmanları İnsana yürümek ve bunun bir baş- ka şekli olan koşmak kadar faydalı hiçbir idman olmadığını söylemeliyim. / Meselâ genç sporcuların işlerine gi- derken ve işlerinden âvdet ederken tramvaya binmek yerine hiç olmazsa ikâmetgâhlarma kadar olân mesafe- nin bir kısmını yürlimeleri, bazan da koşmaları kadar faydalı bir şey ola- mıyacağını düşünerek bu fırsattan iş- ade etmelerini son derece şayanı tavsiye görmekteyim, İnsan yürüme için yaratılmış bir makine olduğu içi sıkı bir yürüyüş kadar faydalı hiçbir gey yoktur. Koşulara gelince bunlarm da bilinerek bir metot dahilinde icrası lâzıradır. Gelişi güzel bir tarzda ve ko- şüdan sonra kendini muhafaza edemi- yecek gartlar altında yapılınası ise bir takım mahzurları havidir. | Gerek anform kalmak ve gerekse herhangi ağır bir spora hazırlanmak için yaptlacak antrenmanlarda başlıca esas vücudun bütün adalesinin 1 zamanda ve aynı kuvvet ve mukave- mette idman ettirilmesidir. Birçokla- rrmızm sirf bir sporla meşgul olmak neticesi, belki daha hafif olan diğer bir beden fanliyeti neticesinde son de- rece yorgunluk hissetmemiz, bütün âdalenin aynı derecede idman ettiril. miş olmamasından doğar, Bütün adalenin, kalp ve ciğerleri: birlikte ilman ettirilmesi lâzımdır. Kalp ve ciğer antrenmanı, yürümek İ koşmak ile olduğu gibi sabahları açık bir pencere önünde beş on dakika te-| nefüs hareketleri ile de intizama 80- kulmak lâzımdır, Her futbolcunun sa- bahları açık pencere önünde beş deki- ka teneffiiz hareketi yapmasını en fay dalı bir şey addetmekteyim, Bütün adalenin çalıştırılmasmı te- min edecek idmanlar arasınla vücut hareketleri çok şayanı tavsiyedir, A- daleye elâslikiyet, yumuşaklık temin &decek beden harekelerinin deği: olması da şarttır, İnsanlarm monoton şlerden çabuk bıktığını hatırdan çe karmamak ve bunun de bıkkınlık verecek kadar aynı şeyleri lüzumun- dan fazla tekrarlamamak lâzımdır, (Devamı var) Gazetemizin su topu şampiyonası Federe, gayrifedere bütün klüplerin, mekteplerin iştirâk edebileceği müsabakalar 26 Eylül cumartesi başlıyacak Gazetemiz tarafından büyük bir su topu şampiyonası hazırlanmaktadır. Su sporları federasyon ve ajanlığının. kontrolü altında yapılacak olan müsabakaların geraiti şudur: 1 — Su topu müsabakamıza bütün mektepler ile, federe, gayri federe ve €- sporcuları iştirak edebilirler. 2 — Müsabakalar turnuva usulile yapılacaktır. 3 — Maçlar iki kategori üzerine yapılacak ve büyükler ile küçüklerin şam- piyonları gâzetemiz tarafından ayrı ayrı konacak olan iki kupayı kazanacaklardır. 4 — Karşılaşmaların tarihi 26 eylül cumartesi ve 27 eylül pazar günleridir. istiyen mektep ve klüplerin nihayet 23 eylül çarşamba günü akşamına kadar hergün gazetemiz spor servisi- yaptırmaları lâzımdır. 6 — Su sporları İstanbul ajanı tarafından çekilecek kur'a ile baş'anaıcak ve hakemler su sporları federasyonu tarafından seçilecektir. 7 — Küçüklerin ve büyüklerin birincilerine gazetemiz tarafından konan ku- kalliyet klüplerinin bütün amatör $ — Turnuvamıza girmek ne müracaatla kayıtlarını pa verilecektir. murahhâsları, en turnuvamıza Arkadaşımız izzet Muhittin Apak Balkan oyunlarını takip için Atinaya gitti EE N Yedinci Balkan oyunları 27 eylülde büyük merasimle açılıyor Yedinci Balkan oyunlarına iştirak c- decek atletlerimiz bu sabah Romanya va purile Pireye müteveccihen hareket et mişlerdir, Vedat, Mehmet Ali, Melih, Fethi, Ga lip, Recep. Rıza Maksut, Faik, Sedat, Nazım, Cemil; Raif, Pulat, Fethi; Hay- dar; İrfan, Veysi ve Etemden müteşek- kil takıma atletizm (federasyonu reisi Vildan Aşir riyaset etmektedir. 100 metre şampiyonu Semih Avru - paya tahsile gideceği için bu seneki Bal kan oyunlarma iştirak edemiyecektir. 100 metreye Vedatla, girecektir, Şimdi Berlinde bulunan İrfanla, S1” rik atlayıcı Fethi de Londradan Acini” ya geleceklerdir: Yedinci Balkan oyunları 27 eylüli” Atinadaki stadyomda büyük merasin* le ve Yunan kralı tarafından açılaca$ * tur. i Bu defaki Balkan oyunlarma Yunıf Mehmet İ lılar çok ehemmiyet vermekte oldukif” rından bi tizam ile yapılacağı Mi mulmaktadır. Atletlerimize muvaftali” yetler temenni ederiz. gam yy mm in mağ eminim einnkeiymeiiiiİ Dünkü tenis maçları Mısırlı profesyonel! Hasan, Suadi mağlüp etti Dağcılık klübü kortlarında geçen haf- taki (Üst g kupası) ( gelibi ile eski Mısır şampiyonu profesyonel Ü tenisçi Hasan arasında dün bir müsabaka yapıl dı. Saat üç buçukta başlayan müsaba - ki birinci setini 3—6 ile Hasan ka Gelecek hafta içinde Atinada başlı- yakac yedinci Balkan oyunlarında ga- zetemiz namına bulunmak üzere arka-? daşlarımızdan İzzet Muhittin Apak bu sabah Romanya vapuriyle Yunanistana hareket etmiştir. Geçen dünya olimpiyatları hakkında Berlinden yolladığı havadisleri merakla takip ettiğiniz, mektuplarını zevkle o- kuduğunuz arkadaşımız, memleketimizi şok alâkadar “edeceğini ” umduğumuz Balkan oyunları hakkında da muntaza- man telefonla havadisleri bildirecek ve! mektuplar yazacaktır. Yunan disk şampiyonu Sillasın bir muvaffakiyeti Yunan disk şampiyonu Sillâs; yedin- ci Balkan oyunlarına hazırlık Idmanla- rında diski 54 metre yapmıştır. Sillâs, Balkan oyunlarında bü dereteyi 58 veya 60 metreye çıkaracağını söyle- miştir. kanlarda sabakalar yapacak Türk tenisçileri Bu hafta seçiliyor Geçen hafta Türk'Dağcılık klübünde yapılmış olan (Üstündağ kupası) turnu vasının dömifinal ve finali tenisçileri a- rasında 26—27 eylül cumartesi ve pa - zar günleri Güneş klübü kortlarında bir seçme turnuvası daha yapılacaktır. Bu müsabakaları kazananlardan teki erkek ve kadın ile çift erkek takımları Balkanlarda turnuvaya davet edilmiş lerdir. Bu müsabakalara o Suat, Sedat, Şirinyan. Jafe, (Vedat Abut, Bayan Grodetski, Gindor ve ( Kurtelli iştirak stmektedir. Halkevleri sporcuları| Moskovadan xandı. İlk geymleri alan Suat sonlarda mağ lübiyeti kabul eder bir hal almıştı. İkinci set: Evvelâ Hasanın üstünlüğü ile başladı. Fakat Suat güzel plâseleri ve bekhenli sayesinde bu seti aldı. Üçüncü set: Hasan (oçok mükem- bir oyun oynamağa başladı. (o Kendini fazla yormasına rağmen Suadi hâkimi - yeti altına aldı ve geymleri beşe kada: yükseltti, Bundan sonra kendini toplayan Suat Üstüste 3 geym aldıysa da netice 3—46 meğlüp oldu. Dördüncü set: Müsabakanın en he- yecank seti şüphesiz ki bu idi. İlk iki geymi alan Hasan biraz (o yavaşlar gibi oldu. Bundan istifade eden Suat da Üst üste üç geym kazandı. Bunu (o Hasanın kazandığı iki geym takip etti. Çok sıkı Su sporları federasyonu Bu spora dair üç film getirtiyor Kürek, yüzme ve Vaterpolunun teknik idmanlarını en ince noktasına kadar gös- termek ve susporlârının memleketimiz- de daha iyi bir şekilde yapılabilmesi için; sporlara âit üç film getirtmek üzeredir. sporlara ait üç film getritmek üzeredir. Susporları federasyonu kışın yapıla-| cak salon idmanları için de ayrıca ve sait getirmek suretiyle susporları faali- yetine büyük bir ehemmiyet ve yenilik vermiş olacaktır. © Gazetemizin Su topu turnuvası Gazetemizin tertip etmekte su topu turnuvamıza Beykoz kaydolunmuşlardır. Galatasaraylılar iki büyük, ik çük; Beykozlular da iki büyük bir de küçük takımla iştirak etmektedirler. Müsabakımıza iki gün kaldığı için iş- trak etmek istiyen diğer klüp ve mek - teplerin bugünlerde kaydolunmaları lâ- olduğu hareket ettiler | Moskova, 2 2(Hususi muhabirimiz. den telsizle) — Spor kafilemiz bu gece saat 21,30 da buradan Leningrada bare- ket etti. Sporcularımız, Sovye sporcu- ları ve spor teşkilâtı erkânr tarafından! büyük merasimle teşyi edildiler. Spor kafilemiz yarn muvasalat edecektir. maç ağlebi ihtimal 24 eylülde yapılacak- tar. Leningrada| 5 Leningradda il : İ Galatasaray küçük takımlarından A ve B ekipleri bir arada. geçen bir çalışmadan sonra taraflar 5-5 uldular. Bundan sonra cidden mükem * mel bir oyun çıkaran Hasar iki ge) daha alarak 7—y galip geldi. Dabi maçı Hasan — Suat maçından biraz son mbino çifti Hasan — Vedif Abut çiftile karşılaştılar. İlk seti 2/6 Hasan — Vedat çifti sanmış olmasına rağmen, daha kuvvet olan Suat — Bambino çifti diğer iki #© bir hayli çekişmeden sonra 5—7 ve 1 aldılar. Bu suretle de maçı 6—2, $-İ 1—5 kazanmış cidular, Müsabakalardan sonra Mserir teniff Uasana günün hatırası olmak Üzere kupa verildi. Hasan cidden mükemmel bir tenisi olduğunu gösterdi. Plâseleri çok g di. Suat rakibinden aşağı kalmamakla P* raber bir hayli yavaştı, o genç spor Bambino futbole olduğu ( kadar ten i de ehemmiyet verirse istikbalde kenği sinden çok şeyler beklenebil A Gaziantep futbo'cuları Malatyalıları mağlüp cttiler Antep (husus!) — Halkevi, meyfff adlı yerde güzel bir futbol sahasr vöcÜ da getirmiştir. Futbolcularımız sahaya kavuştuktüf sonra daha çok çalışınış ve yetişmişi” dir. Nitekim geçen hafta buraya için gelen Malatya haikevi futbolcu” nı üçe karşı altı sayı ile yenmişlerdif” tertip ettiği Galatasaray ve Galatasaray birinci takım kalecisi Oguzun bir kurtarışı, v