28 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

28 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Su topu turnuvamızı Galatasaray A takımı kazandı Müsabakalar çok heyecanlı oldu Sarıkırmızılılar büyük şanssızlıkla- rına rağmen muvaffakiyetli bir oyun oynadılar Gazetemiz tar: başlanmış olan su topu müsabak; dan tertip © Cumartesi günkü müsabakalar Galatasaray küçükler A — İL S.K. yın hücumile ekten geri gelen topu Maç Galat ladr. İlk and baş 1 paslaşma golü Bunu Galatasarayın gü neticesinde sıkı bir şütle il i takip etti. &emizin Su Topu biiscisi ay takımı kaptanı kupayı kazandıktan sonra Galatası Oyun L S, K, kalesi önünde cereyan gol oldu ve haftaym (3-0) Galatasarayın lehine bitti, İkinci haftaym tamamile Galatasa- rayın hakimiyeti altında geçerek (7-0) neticelendi Galatasaray (B) — Beykoz büyükler (A) Tarafeyn kuvvetlerinin bü maçm son derece çetin tevazunu aynı Za- manda heyecanlı olmasına sebep oldu Beykoz takımının yüzücüleri nisbe ten daha seri olduğundan topu ekse-| © riyetle onlar kapıyordu. Buna muka LBl de Galatasarayın müdafaası son| derece kuvvetli idi: Galatasarayın se- Ti bir muhacime malik bulunmaması gol çıkartmamalarının yegâne sebebi idi, Birinci devre (2-0) Beykozun lehine bitti. İkinci haftaymda gunluk ali bir şütile Galatasaray ilk golünü kay- etti, Beykozlular derhal mukabele ederek vaziyet (3-1) oldu. Biraz sonra Galatasaraylılar bir gol daha attılar ve oyunun sonlarına doğru oyunu Bey koz kalesinin önüne intikal ettiren Galatasaray yine Fıtrat vasıtasile üçüncü golü kaydetti ve maçı 3-3 be- rabere bitti, Bu oyunda Galatasaray kalecisi Celâl bilha du. Galatasaray (A) — Modaspor Kuvvetli Galatasaray #ak:mına kar. şı Rumlar son derece zayıftı. Maç kalesi Beykozda yor- mi göründü. Fıtratın sıkı a muvaffak ol- baştan sona kadar Rumların önünde cereyan etti ve ilk haftaymı (4-40) bitiren Galatasaraylılar. ikinci kanımda da (6) gol daha atarak (10-0) maçı kazandılar. İ Galatızaray küçükler (8) — Bsykoz küç'ikisr (A) Birinel devre (2.2) berabere bitti. oda yüzme kavuzunda iyetle bitirilmiştir. İkinci haftaymda Beykoz iki gol da ha ütarak (4-2) kazandı Galatasaray küçükler (A) — Beykoz küçükıer (A) (Final) İlk dakikada Beykozlular bir gol yaptılar, Biraz sonra Galatasaray be- raberliği temin etti, Oyun çok asabi ve heyecanlı devam ediyordu. Nisbeten daha şuurlu oyna-| yan Galatasaray küçükleri $ üncü da kikada Ferdinin elile ikinci golü de dılar. inde bir tehlike geçiren Gala- 1 , kalesi Efdalın muhakkak bir gole sani olmasile kurtuldu, ki sonra Beykoz beraberlik gol naltrdan kazandı. Şefik uzaktan bir sıkı şütle vaziyeti Galatasaray lehine çevirdi. Vedat Galatasarayın sayısını 4 e çıkardı. Güzel bir kombinezondan sonra bir gol daha yapan sarı kırmı-| zıllar oyunu ( kazanarak küçük- ler kupasını hak etmiş oldular, Pazar günkü müsabakalar B:yköz (A) — Modaspor Beykozun yüzmedeki tefevyukuna rağmen Rumlar çok güzel paslarla oynuyorlardı, Bir dakika sonra Rum-| lar ilk golü atıyorlar. Beykoz biraz! rr gibi ölüyor ve müsavâtı temin etmeğe de muvaffak oldu. Maç aynı suretle devam ediyor, Ve haftaym bitiyor. İkinci devrede Bey-| koz Fuat vasıtasile iki gol attı, Rum-! larm seri bir muhacimi olsa pek İyi oynayacaklar. Kusurları pek (geri kaçmalarında Rum kalecinin hatasın dan üçüncü gol oldu. Biraz sonra| Küçükler arasında Su yonluğunu Kk gampi- man Galatasaray takımı Beykozlular dördüncü golü oyunu (4-2) kazandılar. Galatasaray (A) — Beykoz Turnuvanın en mühim maçı Gala- tasarayla Beykoz takımları arasında i. Galatasaray: Oğuz, Kemal, Or- han, Halil, Mahmut, Suat, Vehap, Beykoz da: Vedat — Büleni, Bah- ri — Saffan, İskender, Mekin ve Ad- nandan mürekkepti. Müsabaka Galatasaraym hücumile başladı ve otuzuncu saniyede Halil Mahmuttan aldığı bir pasla ilk golü kaydetti Akabinde Vehabın şütü de kalenin direğine çarparak geri geldi. Oyun oldukça sert oynanmakta idi, dördün- cü dakikada seri bir akın yapan Gala. tasaraylılar Vehap ikinci gollerini de attılar atarak vasıtasile Bu golden biraz sonra Suat üçüncü defa topu Beykoz kalesine soktu , Oyun sarı kırmızılıların ka 5 ğü ile devam ederken hakenı Ga- latasaray kaptanı Kemali meçhul bir sebepten dolayı dışarı çıkardı. Bu yürden Beykozlular bir gol kazanarak birinei kısmı 3-1 mağlüp bitirdiler, İkinci haftaymın başında Galata- “saraylı Orhan: hakem lüzumsuz yere BP Sİ) 6 Güneş kortlarındaki Dünkü tenis maçları Güneş klübü tarafından tertip edilen tenis maçlarının yarım ve son müsabs- kaları bugün Güneş kortlarında yapıl- mıştır. Neticeler şunlardır. : Tek erkek yarım son müsabakaların- da Baldini Sedadı 6—1, 6-8 yenmintir. Gene son müsabakslarmda Jafe Vedat Abudu 1—6, iş ve Baldini ile Jafe finale kalmışlardır. 1—6, #—6 mağlüp et Son karşılaşmada ilk seti Jafe 6—A4 al mış, ğundan ba nun üzerine Baldininin yoruld rek müsabakayı terket-| mesi dolayısile tek erkekler | kazanmıştır. kupasını sakalarmın dömi fi- dat —| Baldini, Jafe — Bambino mışlardı. Bunlardan Sedat — Baldini çifti, tb-| çiftini 5—1,6—1, çiftleri kak rahim — Armited 6—2 yenmiş, Jafe — Bambino çifti de Vedat Abut — çiftini 8—6, 4—6, 7-5 yenerek finale kalmıştır. o Finalde Sedat —Baldini çifti, Jafe — Bambino çiftini 6—4, 7—5, 6—3 yenerek çift er- kekler kupasını kazanmıştır. Tek bayanlar müsabakasının finalinde bayan Grodeteki, bayan o Hümeyrayı 2-6, 6—5 yenerek bu seriyi kazatımış- ter. Kupalar merasimle galiplere verilmiş Tekirdağlı Hüseyin Manisalı Rifata 10 dakikada pes dedirtti Bandrmada mühim ölaturka gü reşler yapılmaktadır. Dün meğhur "Tekirdağlı Hüseyinle Manisalı Rifat pehlivanlar karşılaşmışlar ve oyunun onuncu dakikasında Tekirdağlı raki- bine pes dedirtmeye muvafafk olmuş- tur, Rusya mektu arı 1-3 mağlüp olduğumuz Ikinci maçının futbol tafsilâtı Fikret ile Hüsnü muvaffakiyetli bir oyun çıkardılar. Takımımız umumiyetle bozuk oynadı Bugün Dinamo stadında ikinçi ma çımızı İspartak takımı ile yaptık. Sa at dördü yirmi beş geçe evvelâ bizim- kiler çıkarak halkı seldmladılar, Ar- kasından Mosk ikincisi İspartak takımı göründü. Her iki t nı biribirine günün hi bayrak ve buket verdiler, ti Reşat, Necdet, Sait, Fuat, Şeref, Dan. yal. Hakem Suphi Batur idi. İlk akmımız müdafaa batlarında kesildi. Sağ haflarının uzun bir vuru- gu ile sol tarafa giden topu seri bir o- yuncu olan sol açıkları kalemize ka- dar sürerek ortaladı. Merkez muhâ- cimlerinin kafasiyle kaleye giden to- pu Hüsnü kurtardı. Ortadan seri ve teknik bir hücum yapıyoruz. Fuat, Sait ve Seref, ara larında güzel bir kombinez« Cih; iler. Fuat 10 metre mesafeden! ciy karşı karşıya kalmasına rağ- men bu fırsatı kaçırdı. Soldan seri bir akma kalemize jmen Soveytler topu ani bir surette sağ İç- lerine geçirdiler. Fikret üstüne koş- masma rağmen sağ içleri sıkı bir şüt le topu ağlara taktı. Bu gol dokuzun- cu dakikada olmuştu. Bizimkiler ümit etmedikleri bir an- da yedikleri golden fazla müteessir o- larak adeta bir şaşkmiık devresi ge giriyorlar. Sovyetler kalemizi üst üste yaptıkları akmlarla tehdit ediyorlar oyun harici etti. Bir dakika sonra Vehap da aynı akibete uğradı. Beş kişi kalan Galatasaraylılar canla baş- la çalışarak galibiyeti kaçırmamağa uğraştılar. Hatta bazı bazı tam fakımlı rakip- lerine tehlikeli anlar da geçirtmeğe muvaffak oldularsa da son dakikalar da üst üste İki gol yiyerek maçı 3-3 beraberlikle bitirdiler, Hakem oyunu çok fena idare etti, Beykozdan Bülent, Saffan, İsken- der; Galatasaraydan da Suat, Halil, Orhan bilhassa Kemal çok muvaffak oldular, Galatasaray (8) — Modaspor Rum takımının güzel pasları fakat devamsız hücumlarına mukabil Gala- tasarayın müessir hücumlarile devam eden bu müsabakada Galatasaraylılar bire karşı beş golle galip geldiler. Son maç Galatasaray A ve B takım- ları arasında idi. Galatasaray R takı. mr ortaya gelmediğinden A takım hükmen galip addedildi. Bu suretle, Galatasaray A takımı sekiz puvanla turnuvamız şampiyon luğunu kazandı, ikinciliği yedi puvan- la Beykoz, üçüncülüğü altı puvanla Galatasaray B takımı, dördüneülüğü de Moda spor klübü aldı. Müsabakalardan - sonra küçükler arasındaki maçların galibi Galatasa- ray küçük takımına ve büyükler ara- sında müsabakaların birincisi Galata ray A ekibine gazetemiz “tarafından konmuş olan kupalar verildi, Gazetemiz Su Topu ikincişi Beykoz ekipi Çok fazla bir sürate malik olan sol a çıkları ortalarda yakaladığı topla üs tüne çıkanları atlatarak kalemize doj ru akıyor. 20 me'vo mesafeden şü çekti, Burada en muvaffakıyetli oyun ları oynıyarak bundan çok teblikel şütleri kurtaran Cihat, topu bloke edemiyerek gi T tırdı ve top üstünden aşarak kaleyi girdi Bu golden sonra çocuklarda mah sus derecede bir canlılık görülüyor Hücum hattının bozuk oyunu neti almaktan bizi her an uzaklaştırıyor. Günün en muvafafkıyetli oyuncusu gene Hüsnü. Yaptığı müteaddit kur. tarışları 100 bin kişi çilgınesf alkışlı. yor. Sol açık oynıyan Danyal hiç pas a- lamıyor, Bütün akmlarımız bazan sağ dan bazan merkezden ve en fazla münferit oluyor. Fikret bir aralık ge riden kaptığı topla hasım müdafaası. pe o nı biribirine katan ince çalımlariyle geçtikten sonra avut çizgisine kadar giderek nefis bir orta yaptı, Ve geri- den ani bir çıkış yapan Sait temiz hir halay ia Hu 19pu AZİĞTE TAKTI. ÇOK gu” zel ve o nispette temiz bir pozisyon- da olan bu gol dakikalarca alkışlandı. Bu gol 35 inci dakikada yapılmıştı. Bizimkiler golün hızıyle 35 inci da- kikadan 42 nei dakikaya kadar çök tehlikeli akinlar yaptılarsa da üç or- tada anlaşma olmadığından bir netice alamadık. Ve ilk devre 1:2 mağlübiye- timizle bitti. İkindi devreye takımda ufak bir tadilât pilarak çikridi Danyal çıkmış, Fikret sol açığa İbra- him sol.hafa slmmış. Saat 5,30 da Sovyetlerin akımı ile başlandı. İlk s- kımlarını büyük bir tehlike atlatarak savuşturduk. Sağ içlerinin şütünü göğ süne çarptıran Cihat kâlesini büyük bir tehlikeye soktuysa da Esat kaleye girmek üzere olan gole mâni oldü. Haf hattından aldığı pasla miüdafa- amızın ilerde olmasından İstifade e - den sağ İçleri kaleye kadar girerek sıkı bir gütle Cihadm plonlonuna r mer takımımın ücüncü golünü kaydet. #1. Sovyet 3 Türk 1. Fikretin açığa (ogelmesiyle kuvvet gazanan Bö) taraftan mütemadi suret. te karşi kaleyi tehdit ediyoruz. Fa kat üç ortanm biribiriyle anla*sma- ması nefis ortalayışları heba ett yor. Müdafaada Hüsnü “harik'âde | kurtarısair yaparak bireok pollere mâni oldu, Ve vaziyet oyun da 3 - yetlendi Yenebileceğimiz takıma mağlüp ol mamız sırf forvetin bozuk oyunu yü- Zünden olmuştur Zişmeden bü 1 mağlübiyetimizle niha- Niyazi Se) itizar sn çokluğundan tefrikamızı (Futbol cu) neşredemediğimizden dolayı okuyucularımızdan özür diler, bugün çıkması Tâzım olan tefrikayı ya" rın aynı sayfada bulacaklarını bildiririz.