21 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

21 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Telefan: 23872 — Sene: 7T - Sayı: 2113 1938 Pazartaıı Bugünkü sayımız 16 Sayfadır ——— ee Tlân işleri Tel; 20335 Avusturvada intihar : salgını 1.700 kişi Son bir hafta içinde Intihar etti Eski dahiliye nazırı, maruf bir tarihçi eve blr gan-tecl de kendilerini öldürdüler aBa 'Naziler Şuşniği ine yapacaklarını »| bilemiyorlarmış | Viyanada tevkif edildiği söylenen meşhur Yahudi Zengin Baron Li Roçilâ Viyana, 20 ÇA A.) diriyort Royter bil. Dün haber verilen intiharlar ara- sında, eski dahiliye ve emniyet nazı- rı Sturmen ile meşhur Noyo Frayo gazetesinin baş muharriri Kurt Donnenfeld ve maruf tarihşi- naslardan Fridelin isimleri de var- dır. Paris, 21 — İntihar. — salgını de vam etmektedir. Yeniden 60 Intihar olmuş ve bir hafta içinde, muhtelif sebeblerden dolayı İntihar edenlerin BEr Devami 4 üncüde Prosso Ingiltere, prağa Alman taleplerini kabul etmesi için tavsiyede bulunacak Çekoslovakya yüzünden harp çıkarsa Çemberlâyn hükümeti Fransaya Yardım edilmemesi fiktindedir Paris 20 — Çek hükümeti, Alman ekal. İlyetinin mukadderatını tanzim — etmeğe Calışırken, askeri makamlar da müdafea dbirlerihi alıyorlar. Kabine Çek Alman. Ttha muhtariyet vermeği ve Almanları ükümete davet etmeği düşünüyor. Bu noktalar 18 şubat 1937 anlaşmasının Kİ tatbike konmasından — ibarettir. Bu anlaşma müucibince, Çek hükümeti, Al. TMan ekalliye! Cekoslovakyadaki vazi. İeilerini alâkadar eden bazı prensipleri Ttyordu. thı hükümeti, Alman — ekalliyetinin *harım kanunileşlirmek zamanının gel İği kanzatindedir. Londra, 21 (AA) — Havas ajansı mu- Abirinden Lehistanda litvanyayı Salâhiyettar siyast müşabhiller, Avus. turyanın ilhakı keyfiyetini, Çekoslovakya. ya karşı bir darbe lakip etmediği cihet. le, İgilterede kabine buhraniyle muhafa. zakâr partinin ikiyo ayrılmasının katiyen önüne geçilmiş olduğunu beyan etmekte- dirler, Ayni müşahitler harici siyaset bakımın dan İngiltere hükümetinin vaziyetini şöy. le tesbit etmektedirler: 1 — Çekoslovakya meselesinde, İngil. tere bükümeti, Alman isteklerini tatmin etmek maksadile, Alman « Çek hududu. nun hafifçe tashihini kabul etmiştir. Sü. det Almanlarına muhtariyet vermesi için Ber Dovamı 12 ineldo tazyik siyaseti takbih edildi Litvanya, Vilnanın ilhakını elân tanımadığını bildirdi nfanas Lım..,.. Örmhurreisi A Smetona allesiyle bir arada., İ BEP Yarısı 1 Üncüde Iııgı'llı'ır tİn anavafan ve Akdenis filolarına mensup gemilerden birçoğu bir haftadanberi tralar yapmaktadırlar. Resimde bu gemilerden Nelson, Malaya ve Varspit bu manevrada görülüyo: Atlantikte Dbüyük ma- İsviçre manevraları İtalyayı tahkirmiş ! İtalyan gazeteleri bu manevraların İtalyada hayret ve teessürle karşılandığını yazıyorlar Roma - Berlin mihveri Isviçreyi “ Milletler Cemiyetine yataklık etmekle itham eder ve Milletler Cemiyetini huduatları içinde barındırmamasını isterse,, İngiltere ne yapacak ? Rama, 20 (A.A.) — İsviçre ordusunun yakında İtatyan hududu boyunda manev. ralar yapacağı hakkındaki haberler, bu. rada fena karşılanmıştır. Giornal D'ltalia gazetesi, bu - baberin “derin bir hayretle karşılandığımı,, kaye detmekte ve bu manevraların "İsviçre or. dusunun mutat faaliyetinde emsali geçme. İngiltere ile ı ticari ve mali müzakereler Faal bir safhaya girmiş bulunuyor Londra, 20 (A.A.) — Bir müddet. tenberi cereyan edon Türk - İngiliz ticaret ve finansal müzakereleri faal bir safhaya girmiştir. Başlıca, 'Tür- kiyeden İngiltereye kâfi derecede ihracat mevcut olmaması yüzünden halen — sakat işlemekte — olan Türk — İngiliz — klering sistemi- tetkik edilmektedir. Bundan. baş- ka, Ankaraya beş senelik plânın tat- hıkına imkân verecek ticaret kredi- leri yapilması meselesi de tetkik e- diliyor. Bu müzakerelerde bir istik- raz meselesinin mevzuubahis olma- dığı bildirilmektedir. Nakit işleri umum müdürü Londraya gidiyor Ankara; 20 (AA.) — Haber aldı- | Bimıza göre, maliye vekâleti nakit | işleri umum müdürü B. Halit Nazmi | Keşmir, yarm akşamki trenle Lon- draya haroket edecektir. Bu seyahat bugün verdiğimiz Lon- dra telgramda gösterilmiş olan kle ring müzakeratı esnasında bir müto« hassısın bulunmasına lüzum hasıl | olmasından doöğmüştur. Kiıymetli | maliyeo müteohassısımızın seyahati | takriben üç hafta kadar sürecektir. ı Garsorun cinayeti Zina iddiası varit görülmedi ıî Katil bugün tevkif edildi BEP Yazıtt 12 incide İ olduğunu ve İtalya için bir tahkir mahiyetinde bulunduğunu tasrih etmekte. dir. Bu gazeleye göre, bu teşebbüs İtalyaya karşı İsviçrede rihniyetin değişliğini gös termektedir, İtalya bunü büyük bir tces. sürle karşılıyacaktır. Çünkü bu manevra. lar İsviçre efkârı umuümiyesine bir İtal. yan tehdidi karşısında bulunulduğu zeha. bint verecek ve İtalya nleyhinde cereyan. Tar doğurabilecek mahiyettedir . İsviçreye göre.. Bern, 20 (A.A.) — Askeri manevralar hakkında İsviçre hükümet — mahafilinde söylendiğine göre, diğer devletlerin silâh Janması karşıtında İsviçre, milll müdafa asına modern bir şekil — vermek ve bir müddettenberi bütün hudutlarında talim- ler yapmak mecburiyetinde kalmıştır. Bir Fransız gazetesi yazıyor : Almanların şarka dogru ilerleyişini Türkiye durdurabilir Hitlerin Balkan istilâsına karşı İngiltere ve Fransanın tablî multenkl anklyedlı' BETAĞK TİRADENL d gaü 1 d PARİS.ÖRÜENT Naklettiğimiz şayanı dikkat ma kaleyi yazam gadetenin büaşlığı BEer Yazısı 12 incide Rodopluv(ğüzel Kız SAFO En mahrem, en memnu zevklerin, lezzellerin ve şehvetin düşkünü; en günahkâr aşkların şairi.. Yazan : Nizamettin Nazif Açık denizlerde gemi dolaştıran ve doku © Taşoa gemisinin muha. fasa ettiği bir gemiye uluorta saldıran bir kadın... Çıplak etine ktr. miza Dir enfari geçirmişti. Yakası ve ete ği altın varaklarla süşlü olan bu entari kolsuzdu. Bol tarafında kaşığına doğru yükselen bir yırtmaç vardı. Baçları rüzgârda tel tel uçuşuyor, bu rüzgür yartmaca vurdukça bir bayrak gibi dalg alanan eteği, som mer. merden yapılmışa bensiyen vücudunu bü yük bir öömertlikle göz. lere tavaf ettiriyordu. Bugün 5 inci sayfamızda bulacaksınız