21 Mart 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

21 Mart 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

SağBeA Galatasaray kalesi $ inci — gölü böyle vmü Güneş vasat bir oyun çıkarmasına rağ- men rakibini ağır mağlübiyete uğrattı ——— — —— —— — — —T — — — Galibiyotten ziyade - aradaki reka. bet dolayısiyle - sureti coreyanı mo . Tak edilen Galatasaray - Güneş maçı, dün, görülmemiş bir kalabalık önünde oynandı ve T-0 gibi büyük bir farkla Galatasarayın mağlübiyeti. le neticelenerek, Güneşin, memleketi- Mnizde . tabli şartlar içinde - namağ. İüb bir takım olduğunu bir defa daha etti. Teşekkülü hakkında, günlerdenberi Ntwk dedikodularla karişık şayislar Yolaşan Galatasaray takımı: Bacid - Reşad, Adnan - Musa, Eşfak, Buapi - Neodet; Süleyman, Bülend, Mehmed Haşim. Beklinde sahaya çıktı. Güneş ise, her Bamanki kadrosuna, Paristen sureti Baharısada celbedilen Rasihi de alarak Maça gu oyuncularla başladı: » Cihad . Faruk, Reşad - Yusuf, Rı . 2, Ömer - Salâhaddin, Rasih, Melik, Niyasi Rebit. Federasyonun baş antresörü Alman Vei Barutgücü sahasındaki müuüçlar Dün Bakırköyündeki Barutgücü sa. birçok Mmaçlar yapılmıştır. Maçlar sabahleyin Bakırköy Rum ta. la Sparta Rum takrmı arasın . daki maç 3-2 Bakırköyü - Rumlarıın lehinde-bitti. İkinci oyunda Barutgü- tü gençleri Davutpaşa gençlerini 12-2 Bibi büyük bir farkla mağlüb ettiler. Ayni klüplerin (B) takımları ara - #tndaki maç 3-0 Barbıtgücünün gali . Biyetiyle gitti. (A) takımlarına gelince, Barutgüç . Davutpaşalıları 4.2 yenmeye mu- Vaffak oldular. M Türkiye kır koşusu ampiyonluğunu tanbul kazandı Ankara, 20 ÇA, A.) — 6000 metre tesbit edilmiş olan Türkiye Kit kogusu şampiyonasında 46 atlet iş- Tirak etti. “Atletler yarışa başladıktan sonra bir buçuk turu stadyumda koşarak Stadı terkettiler. Değişik ve arızalı a- Tazide 2400 mere koştuktan sonra tek- Tar gtada girdiler ve bir tur. yaparak RYni gaha ve mesafeyi bu defa aksi is- fikametta koştular. Yarış stadyomda Varım tur ile bitti. Bu surele 1200 Tero pist üstünde, 1800 metre arazi. de koştular, Kocaelinden Galip, çok güzel bir İzar yarışı yaptı, rakiplerinin peş . ini bırakmıyarak birinciliği aldı. Bölgelerin takım halinde neticeleri #unlardır: 1 -. İstanbul, 14 puvanla, 2 — Eskişehir, 27 puvanla. 38 — Ankara, 27 puvanla. Ferdi neticeler şunlardır: 1 — Kocaelinden Galip. *2 — Eekişehirden Behzad: 3 — ?İstanbuldan Hüseyin 1 — Ankaradan Mustafa. 5 — İstanbuldan İbrahim. 6 — İstanbuldan Artin. (sabık Avusturyalı) Hirlander'in ha . kemliğiyle başlıyan, zaman zaman he- yecanlı safhalar arzeden, fakat her an sıkı bir disiplin ve idmanla çalışmış elddi bir takımla, gelişigüzel bir ge- kilde, pazardan pazara bir araya geti- rilen on bir arasındaki bariz klâs far. kmı gösteren bu maçın tahlile değer tarafı temaşa kısmı değil, fakat tek- nik cihetidir. Dün Taksim stadında yapılan maçla Binaenaleyh, Galatasarayın, 33 se. * nelik hayatında ilk defadır yediği bu yedi golün sırayla (yedinci dakikada) Melih, (ilk devrenin ortasında) Salâ - haddin, (ikinci devrede) Melih, Rasih, * Salâhaddin Melih ve yine Melih tara. fından atıldığını zikrettikten Ssonra, bu cidden parlak galibiyetin ve bu tiddön hazin hezimetin sebeblerini tahlil edelim. İki klüp arasındaki mübalâğalı re- kabet dolayısiyle, dünkü maçm neti- cesi hakkında birçok lüzumsuz tefsir- Ter yapıldı ve yapılacaktır, Buğünkü Galatasaraym bugünkü Alâ idrak ettiği için bu nokta Üzerin. de durmayı lüzumsuz görüyoruz. Bu hususta Galatasaray takımı için mevzubatıs olabilecek yegâne şey ga- libiyet veya mağlübiyet değil, iyi bir netice almaktır. Maçtan evvel yazdığımız bir yazıda Galatasarayın tabiatiyle mağlüb ola. cağını söylemiş ve muhacim hattının esaslı bir şekilde değiştirilmesi lüzu - mundan bahsettikten sonra aynen göyle demiştik: “Aksi takdirde, Galatasaray takı- minen galibiyot kazanmak şöyle dur. sun, bir tek şeref sayısı dahi atamı. yacağı muhakkaktır. Bu kat'i iddiamın gülünç veya boş bulanlar, maçtan sonra, bu yazı- maesı biso gülünç oluşumuzun vesi. kası şeklinde ibras etmek haklana maliktirler. Diğer tavaftan öğrendiğimize gö- ve, Ankarada sakatlanmış olan Sa. lüm, takımdaki yerini alamıyacak - tır, Eğer bu doğruuyusa, Galatasara. yvın Suavi ve Reşaddan müteşekkil müdafaasının, Güneşin çok seri or- ta muhacimini tutmakta bir hayli müşkülât çekeceklerini tahmin edi- yoruz.,, Kâhin değiliz ama.. »« Bu satırlar, hiç de yanılmadığımı- zı pok âlâ gösteriyor.. Galatasarayın | bozuk muhacim hattı hiçbir iş göre . | medi, şeref sayısı olabilecek iken dire- | L Güneşi . en gayritabil şartlar içinde dahi - yenemiyeceğini aklıselim pek Günün kahramamı Melih gol peşinde reğe çarpan yegâne şütü de bu kötü muhacimler değil, fakat panikten son. ra ileriye çıkınm müdafi Reşad . att. Sülimin yokluğu ise, Melihin her top kapışında kendisini hissettirdi. “Salim olsaydı.. , *Salimi olsaydır?,, diyeceksiniz. Sa - lim olsaydı gol adedi belki beşe, bel. ki dörde - biraz daha gayret göstere- lim - belki üçe Inecekti. Fakat bu kötü muhacim hattı yine de hiçbir gey ya. pararyacak ve Galatasaray mukadder venakabili içtinap mağlübiyetten kur« tulamıyacaktı. Galatararayın yaptığı her maçtan Kasımpaşa güreşçileri galip Kasımpaşa güreş takımı ile Barut- gücü güreş takımı arasında dün Ba - kırköy bez fabrikası salonunda yapı- lan müsabaka, Kasımpaşa takmmıının 5.2 galibiyetiyle neticelendi. Kızlar arasında Kros koşusu Dün Şişlide yapıldı Beyoğlu Halkevi tarafından tertip edilen son kır koşusu kızlar arasımda idi. Hürriyet tepesi - Mecidiyeköyü a. rasında yapılan bu müsabakaya elli atlet iştirak etmiştir. Volilerile yarı- şa gelen bu genç kızlarımız, 1500 met. rolük bu yarışt çok güğel yapmışlar - dır.. Hiçbir müsabık, müsabakayı ter- ketmemiştir. Neticode Loman 7,45 da- kika ile birinci, Kadriye ikinci; Nemi. ka üçüncü olmuşlardır. Iki takım arasındaki klâs farkı, bütün maç esnasında kendini güsteriyordu evvel ve sonra yazdık ve anlaşılar da, ha bin bir defa yazacağız: Muhacim hattı değişmeli Galatasarayın muhacim hattı değiş- meli. Çünkü bu mühacim hattı, bir . gok maçlarda, (meselâ Beşiktaş ma - çında) geri hatların gayret ve yardı- mı sayesinde, bir saat müddetle rakip kale önünden ayrılmadığı halde gol gçıkaramamış ve takrmın mağlübiye - tine sebebiyet vermiştir. Hiçbir klüp, alman derslere bu ka . dar lâkayt kalmamıştır. Ve yine hiç- bir klüp . hattâ ikinci küme klüpleri bile » Bülendi orta muhacim oynat . mak “meharetini” gösteremez. Olsa olsa - o da çalışmak şartiyle - nihayot sol açık oynıyabilecek Bülendi orta muhacim oynatmak, kaleci oynatmak- tan farksızdır. Ş Sol açıktan başka hiçbir şey oynı. yamıyacak Bülendin orta muhacim, 801 açıktan başka her şey oynıyabile- ce Haşimin sol aşıksoynatılmaları gi. bi bariz bir teknik cebalet meydanda ve oyuncuların kat'iyyen çalışmadık . Tart besbelliyken, hezimetin sebebleri- ni mevhum talihsizlikte, Salimin oy - namamasında, direğe çarpan topta a- ramak züğürt tesellisinden başka bir şey değildir. Takımda ahenk İki üç oyuncusunun “klâs” 1 ve Sa- limin de dahil bulunduğu müdafaası . Tün enerjisi sayesinde, milli kümenin başlıca taktmlarından madud bulunan Galatasaray takımında, sistem ve a - henk namımna bir şey yoktur. Hele dünkü maçta, takım kaptanı Necdetin, takip kale önünde, Haşimin sürdüğü bir topu zorla onun ayağından kapması, cidden hazin bir manayı ifa. de etmese bile, takımım karmakarışık bir oyun oynadığını gösterir. Dünkü maçta, her zamanki gibi iyi oynıyan Necdetle Adnanı ve bilhâssa ilk devrede çok iyi olan Eşfağı ve Musa'yı yadettikten sonra tekrarlıya- km: Muhacim hattında esaslı bir 1ısla - hat yapılmadıkça ve oyuncular ciddi bir şekilde çalıştırılmadıkça, Galatasa- ray için, yalnız Güneş, Beşiktaş ve nisbeten zayıf olan Fenerbahçeye de- ğil, - en küçük bir talihsizlikle . milit kümenin berhangi bir takımına yenil- mek mukadderdir. Güneş 'Türk futbolünün şimdiye kadar gör. düğü en kuvvetli ve en teknik takım N f ” gn A Galatasaray Raleolsinin Dir kurtarığı — ve tribünleri - dolduran soyürcilerden — bir grup.. olan Güneş hakkında fazla şey söyle meye lüzüum var mı? Bilâtereddüd denebilir ki, Güneş ta- kımı, yerli takımlarımızın hepsini ko- laylıkla yenebileceği gibi, Avrupa ta« kımlarından bazılarına. (İzmirin Al- sancak takmı müstesna)! kargı da i. yi neticeler alabilir. Güneşin bu sene milli küme şampis yonasını kolaylıkla kazanacağı mu « hakkaktır, ki bu da onun hakkıdır; Dün, sırf klâs farkı ve fırsatları kaf, iyyen heba etmemesi dolayısiyle, yedi gol atan, fakat daha iyi oynıyahilece« ği muhakkak olan Güneş takımımda, - belli etmediği —halde - “majis « tral” bir oyunla muhacim hattmı ida. re eden Rasih başta olmak Üzere, Sak Hhaddin, Rıza, Ömer ve Melih mu. vaffak oldular. , Güneşlileri bu çok parlak muvaffa. kryetlerinden dolayı tebrik ederiz. A, F. Beşiktaş klübü- nün kongresi Eski idare heyeti çekildi Gelecek hafta yeni idare heyeti seçilecek | — Beşiktaş klübünde çıkan son ihti . lâflardan sonra, dün toplanacak olan müessisan köngresi, bütün spor mah- felinde merakla bekleniyordu. Sabahle. yin 70 den fazla azanm iştirakile top. lanan ve vilâyet namma Beşiktaş kaya makamı, teşkilât namıma da futbol a« janı Abdullahım bulunduğu kongre, tahminlerin hilâfina oldukça sakim bir hava içinde yapilmış ve tam 5 sax at devam etmiştir. Idare heyeti raporları okunduktam sonra, azalardan birçoğu itirazlardık bulunmuşlar, ve bilhassa muhalif par, ti namına, eski futbolcü ve hakem Rüşdü, idare heyetine şiddetle hülcum etmiştir. | Muhaliflerin, idare heyetine — istifa teklifi idare heyetince kabul edilme. yince, köngrede bulunanlardan (40)| kişinin imzasımı taşıyan bir takrirle köngre riyasetine ayni istek bildiril « miş ve bu vaziyet kâarşisında idare he« yeti müstafi vaziyette kalmıştır. Yeni idare heyeti seçimi, dünkü kongre ruznamesinde bulunmadığın . | dan gelecek hafta tekrar - toplanacak koöngrede yapılacaktır. Feki idarce heyetinin istenmemesine sebeb, isminin Beçiktaş Jimnastik olmasına rağmen, futbolden | başka bütün «por branşlarının öldü « rülmüş olmasidır. Siyah beyazlılar; güreş, atletizm ve denizcilik gibi eski gubelerini tekrar kurmak istemekte. dir, Dünkü köngrede umumi! heyetin bu husustaki suallerine müstafi adde dilen idare heyeti cevab verememiştir. Buğünkü bir haftalık muvakkat & dare heyeti şu üç kişiden teşkil odil. miş bulunmaktadır: Reis: İsmail Zü- ya, azalar da Abdullah ve - futholeü Şevkettir.