4 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

4 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Dünkü Galatasanay - Muhafızgilcli maçından Üç ensta * ça fane: İki faraf müdafaala: rmın kurtarışları ve Galatasaraya poı;a ge Cumartesi günkü karşılaşmada Beşiktaşı yenen Canlı bir oyun oynayan sarıkırmızılılar haklı Milli küme müsâbakaları dolayısi- le iki gündür şehrimizde bulunan Mu- hafızgücü sporcuları dün Taksim sta. dında dör bini aşan bir seyirci kütle- si önünde Galatasarayla karşılaştı. Cumartesi günkü müsabakada Beşik. taşı 3-1 mağlüb eden Muhafızgüçlüle- rin, son haftalarda çok bozuk oyunlar Yapmış olan Galatasarayı daha kolay. €a yeneceği samılırken ve bilhassa bi- rinci kısmın sonu da bir gün evvelki gibi beraberlikle neticelenince bu Ü- Mit daha ziyade kuvvet bülmüuştu. Fa. kat dün çok enerjik bir müsabaka yar Pan ve oldukça iyi tanzim edilmiş o. lufı Galatasaray on biri bütün bu dil- 'almneleri boşa çıkaran bir galibiyet kazandılar, * *.,8 Saat tam dörtte evvelâ Muhafızgüç- lüler, akabinde de Galatasaraylılar Sahaya çıktılar. Hakem Beşiktaşlı Bütün, llıl_hnı merasim ve Galatasaraylıla. rın misafirlere buket vermelerinden sonra takımlar kargılıklı dizildikleri zaman Muhafızlıların bir gün evvelki Beşiktaş maçına çıkan: Fuad - Salih, Hümnü - Tütfi, Cihad, | Ahmed . Atıf, İbrahim, Rıza, İzsel Şahin.. Kadrolariyle Galatasaraylılar — ise babası vefat eden Nocdet, Kolu kırı - | lu; Adnan ve Reşaddan mahrum ola. Tâak: Bacid - Salim, Suavi - Halil, Mus. | Maça başlanmadan evvel arkadaş- 'arı Neodetin matemine iştirak eden ikl takım, hakemin düdüğü ile bir da. kika oldukları yerde durdular. İkinci l düdükle Müuhafızlılar seri bir hücumla OYuna başladılar. Musa bu akını kes. ti ve Galatasaray Danyal vasıtasiyle | Mükabelede bulundu. Sol açığın şan - deli, gözüne güneş giren Mebmedin fena bir kafa vuruşuyla avuta gitti. , Bundan sonra iki takım da karşılık- İ hüğumlara başladılar. Beşinci daki- kadan sonra Galatasarayın daha ağır bastığı belli oluyardu. Netekim altın- €t dakikada ilk mühim fırsat onlara geldi. Fuadın ceza sahası konarımdan Yaptığı hafif bir degajmandan topu Yakalıyan Haşim sırf acelesi yüzünden boş kaleye sokamadı. Bir dakika sonra Halilin tskasından Galatasaray kalegi bir tehlike geçir . di, Galalasarayın golü 15 inci dakikadan sonra Güalatasa - ray akınları daha tehlikell olmaya başlamıştı. Netekim bu hücumlardan birinde Mehmedin ileri fırlattığı topu kapan Bülend sıkı bir gütle Calatasa. rayın ilk göolünü attı. Bu göolden sonra Galatasaray bas- kısı - bir müddet için - daha ziyade- leşti. Bu gırada yine Mehmedin güzel bir pası ile Muhafız kalesine akan Sü- leymanı hakem ofsaydla durdurdu. Mühafızın beraberlik golü 25 inci dakikada oyun iki tarafın seri ve kombine oyunuyla cidden zevkli bir şekil almıştı. 30 uncu dakikada Muhafız aleyhine olan bir karnerden kurtulan topu Ha- Li 80 metreden çok sıkı bir şütle tek. rar kaleye gönderdi. Kaleci Fuat, ka. le çizgisi üzerinde yaptığı plonjanla bunu yakaladı. Fakat şütün şiddetin. dön kalenin içinde döndü, fakat ça - buk toplandı. Bir an cvvelki körner atışr dolayısiyle kalenin tam yanında bulunan hakem bu bariz golü kabul et- medi ve Üç dakika sonra da yine Ha- lilin kendi ceza Sahası içindeki sert bir hareketini penaltıyla tecziye etti. Hüsnü güzel bir vuruşla takımı bera- berliğe yükseltti. Bu beraberlik Muha. fız takımımın daha iyi çalışmasına se. bab . dik. devzemin . bundan sonraki kısmı Ankaralı sporcuların Beynelmilel futbol maçları bir galibiyet Rkazandılar hâkimiyeti altında ve fakat netice de- İ ğişmeden 1-1 beraberlikle geçti. Ikinci hattaym İkinci devreye başlıyan sart kırmı- zılılar, Bülendin avuta giden şütü ile tamamlanan bir hücum yaptılarsa da bu ilk süratlerini devyam ettiremedik- leri için akın sırası tekrar Muhafızlı- lara geçti. Bunlardan birinde sağ açık Atıf yere düşen Salimin başını tek . meledi, hakem buna bir ihtar dahi vermedi, Bu gibi sertliklere müsama- ha edildiği görülünce müsabaka bir - den artan favullarla oynanmaya baş- landı. Galatasarayın ikinci golü 9 uncu dakikada sağdan bir akım yapan sarı kırmızılılar, topu sol içe geçirdiler. Haşim hafif fakat köşeyi bulan bir vuruşla takıma ikinci gölü- nü kazandırdı. Üçüncü gol 16 mer dakikada yine sağdan yapı. lan bir Galatasaray hücumunda topu kapan Haşim yedi dakika evvelki po- zisyonla takımına üçüncü kolü de ka- zandırdı. — eee - (Devamr'12 incide) Holanda ve Belçika berabere kaldı İsviçre Çekleri, Yuyoslavya da Polonyayı mağlüp etti Anvers, 3 (A. A.) — Bugün, büyük bir- kalabalık huzurunda yapılan Hob landa Belçika milli futbol temasını, müsavi bir oyundan sonza Jer iki ta> kım 1 - 1 beraberlikle bitirmiştir. Birinci devre Hollandalılar 1 » O galip vaziyette idiler. * Belgrad, 3 (A, A.) — Polanya milli le olarak » * takımiyle revanş mahiy bugün oynanan oyun pek büyük bir â- lâka uyandırmış olduğu için saha kala- balık bir seyirci kitlesi İle doluydu. Birinci devre O tikten sonra yugoslav takımı vaziyete bâkim olmuş ve attığı tek gölla maçı 1 -0 kendi İehine bititmiştir. Ka FU Bal, 3 (A. A.) — Çekoslavakya ve İsviçre milli takımları arasıvlaki kar- sılaşmayı, bütün tahminleri altüst eden İsviçre takımı 4 - O gibi kahir bir farkla kazanmıştır. İlk devre neticcesi 3 - O idi. Galatasaray ve Muhafız oyuncuları maçtan evvel 0 bezaberlikle geç | l"_“.” : y A Ma he güzel Dir kurtfarışı Mtıdan atılan gol Gayri federeler arasında Şişli - Pera | Ikişer golle berabere kaldılar | Her iki yaralanarak Gayrifedere — klüpler — arasındaki Taksim stadı liki şanıplyonluğunun i- ki kuvvetli ve rakip takımı Şişli.Pe- ra dün sabah büyük bir seyirci kala . balığı önünde kargılaştılar. Sabahle . yin saat 8 de ayni klüplerin genç ta- kımları beynindeki maç 2.0 Şişli lehi- ne, dokuz buçukta oynanan B timleri müsabakası da ayni klübün 2-0 aley- hine bittikten sonra sıra günün en e- hemmiyetli karşılaşmalarından olan birinci takımlar müsabakasma gel . mişti, Suphi Batur'un hakemliği ile oyna. nan bu maça her iki takım da şu kad- rolariyle çıktılar: Pera: Miço, - Vlâstardi, Hristo . Çaçi, Etyen, Çiçoviç - Bambino, Bo- duri, Mesinesi, Çolafi, Filipa. Şişli: Armenak - Çakır Alber . Ar. şön Nubar, Martayan - Nurayir, Suldur, Vahab, Miktop, Diran. İlk devrede Şişli hem rüzgür hem ed rüzgâra kargı oynuyor, İlk hücumlar karşılıklı, 4 üncü dakika Pera aleyhi. ne ilk tehlike, Şişlililerin kale yanın- dan attıkları frikik, müdafiler tara - fından kurtarıldıktan sonra her iki ta- kımı da en kuvvetli cenahları olan s0l. lariyle akınlara başladılar, 14 üncü dakikada Şişli ilk fırsatı kaçırdı: Vi habın kale ağzında Suldura geçirdi; topu Şişli sağ içi kalecinin kucağına bıraktı. 20 dakikadan sonra on beş | dakika kadar cidden güzel ve seri bir futbol seyrediyoruz. 32 inci dakikada Çolafinin rakip kalenin boş köşesine savurduğu gütü Armenak yaptığı plonjonla ancak par- maklarının ucuyla tutabildi ve top di- Atletizm müsabakaları T. S. K. İstanbul bölgesi atletizm a. janlığından : Yıllık dekatlon müsabakası 6 ve T Nisan 1938 Çarşamba ve perşembe günü saat 15.,30 da Fenerbahçe sta- dında yapılacaktır- Kayıt müsabaka sahasına kadar açıktır. Program: Çarşamba: 100 m. tek adım. Gülle atma, Yüksek atlama, 400 metre, Perşembe: 110 mania, disk, sırık, cirid, 1500 metre. Ankara, 3 (Hususit muhabirimiz- | den) — Bugün Ankaragücü sahasın . | da Galatasırayla Ankarağgücü l'u'.'naî[ takıroları karşılaştılar, Geçen hafta bu iki maç yapmış ve iki nuşlardı. Buçünk kım hususi bir 'e berabere kal. n bu bakımdan çok enteresen bir yet almış olu - yordü. Galat gücü (Bi ta- | kımları w lan sonra (A) takımla et sahays çıktılar: Birinci devreyi. | tehlerine alı sar kırmızılılar 1-0 | | galip bitird İkinci devredi penaltıdan 91 mak Üzere 5 gol n garı kirmizili- lar attıkları bir goölle maçtan 2.5 | mağlüb çıktılar. biri | Ankara mıntakası _kupa macında Galatasaray Amnkara- gücüne mağlüp oldu K f f l | takımdan da birer oyuncu hastahaneye kaldırıldılar Muhafızgücü Galatasaraya 1 - 3 mağlüp oldu reğe çarparak durdu. Bu sırada bü . | tün süratiyle koşan Mesinezi boş kale önünde bekliyen topu 1ska geçerek yüzde yüz bir gol kaçırmış oldu. 83 üncü dakikada topa sıçrıyan Pe- ; ralı Çolafi ile Şişliden Nubar havada fona halde çarpıştılar ve her ikisinil de başları yarıldığı için çağrılan &h- hi imdad otomobili ile hastaneye kal- dırıldılar. Bu vakadan sonra biraz durgunlaşan oyun 40 mc: dakikadan ftibaren yine hızlandı. Bu sırada Pe. ralılar uzun paslı ve güzel bir oyun çıkararak hâkimiyeti ellerine aldılar. 42 Inci dakikada da Şişli kalecisi ile müdaflin topu paylaşamamaları yü . zünden Bambino maçm Jlk gölünü pe- naltıdan attı. Biraz sonra ilk devre bitti. Ikinci haftayım İkinci kısımı başlar başlamaz cera çizgisi Üzerinde Vlastardinin attığı frikikten top ikinci Mn,şulı ağları. na talıldı. 2.0 mağlüb vaziyete düşen Şiş'lili « ler şayanı hayret bir gayretle ileri fırladılar ve Pera kalesini sardılar. Bu sırada rakibine tekme atan Pora müdafii aleyhine hakem penaltı ver- di; Suldurun çektiği penaltıyı kaleci tuttuğu halde elinden kaçırdı. Tekrar yetişen Suldür ikinci bir vuruşla topu kaleye soktu. Bu sırada Pera kalecisi sakatlandı. bir müddet oyun harici kaldı. Bundan sonra iki taarf da sert bir oyum tatturdular, Bu favullü hare - ketlerde rekör kıran — Şişli müdafli Çakır da hakem tarafından sahadan çıkarıldı. Bu sırada sol muavin Arşe. virin de çenesi yarıldı, fakat oyuna devam etti. Şişli, biri yaralı olmak üzere dokuz kişi kalmış olmasına rağ. meti fevkalâde gayretli bir oyun çı- kararak 10 kişilik rakiplerine fırsat vermedikleri gibi oyunu da idareleri altına aldılar. 22 inci dakikada Vahabın kale ağ- zıma yolladığı topu Pera kalesi önünü karıştırdı. Bu sırada topu iyi takip e- den Diran da ikinci golü kaydederek takımları beraber — vaziyete soktu. Bundan sonraki zamanda Peranm da. ha ağır bastığı görüldüyse de gok — canlı oynuyan Şişli müdafaası vaziye- ti bozdurmadı; iki taraftan da ikişer oyuncunun sakatlandığı bu maç da böylece 2-2 beraberlikle nihayete er. di. Bu beraberlikten sonra bir tek maçı kalan Şişli, ezeli Trakibi olan Peradan biraz ilerde bulunmaktadır. En, Er. Peraya hkarşı muvaffakıyetli bir maç yapan Şişli ön Birie'