21 Nisan 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

21 Nisan 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

; -———— — Almanyada Nühim boks maçları yapıldı Hamburg, (AA.) — Bütün kategori- lr arasında tertip edilmiş — olan boks maçlarında İtalyan Pyeciso Merlo 8 ra- vuntluk karşılaşmada Alman Jakob Şön ratı sayı hesabile mağlüp etmiştir. Ağır siklette: Valter Noysel ile cenu- bi Afrikalrı Ben Ford — arasındaki karşı- laşma, 8 inci ravuntta müteaddid defa tekrarladığı hatalı vuruşları — dolayısile cenubi Afrikalmın diskalifye ve Noyse- lin galip ilân edilmesile neticelenmiştir. Avrupada Futbol maçları YNGİLTEREDE: Londra, 18 (ALA.) — Lik — maçlarının Bu haftaki neticeleri şunlardır: Arsenal — Birmingham 0-0 Blukpol — Midlesburg 42 Bolton Vanderrs - Porsmut ı Brentford — Stoke Siti 00 Derbi Kunti — Liverpol 41 Everton — Çarlton 8-0 Huddersfild — Çelsea 12 Layçester Sili - Grimsbi L0 Mançester siti » Vestbromyviç 71 Sunderland - Leds United 0-0 Volverhampton — Preston N. 0:0 'AVUSTURYADA: Viyana, 18 (ALA.) — Lik maçlarında Favoritner takımını 4-1 yenen Avustria üçüncülüğü emniyet altma almıştır. ALMANYADA: Berlin 18 (A.A.) — Paskalya yortula- rında yapılan futbol müsabakalarında a- lman neticeler şunlardır: Almanya şampiyonasımda birinci grup maçları: York İnsterburg — Hamburg Sv. 0-76 Ştetiner Sc. - Ayinteraht Frankfurt 5-6 İkinci grup: Desav — Şalke 0:6 Üçüncü grup: B. C. Berta — Fortuna Düsaldorf 1-1 Rasesport — Vib Ştutgart 0-5 ÇEKOSLOVAKYADA: Prag, 18, (ALA.) — İsparta takımı ile dastça bir karşılaşmada bulunmak üze- re buraya gelmiş olan Belçikanın Berşo ekibi ilk maçını yapmıştır. Vatkile Çekoslovakya milli gözbebeği sayrlar ve şi: muanda oynıyan Brainenin oyunu tekrat görmek görmek için sahaya 15 bine ya- kın seyirci gelmişti. Belçikalılar, iki gol çıkarmaya muvaffak olmalarına rağmen, kendilerinden beklenen oyunu göstere. memişler ve mağlüp olmuşlardır. Atina, 18 (ALA.) — Yunanistan şam. piyonası maçlarında Apollon takımıları 2-1 mağlüp etmiştir. Selânik şampiyonasında ikincilik için yapılan karşılaşmada Haok takımı Her- külü 5-1 yenmiştir. Londrada bisiklet yarışı Londra, (A.A.) — Londra — civarında Herne Hil pistinde her sene yapılmakta olan ananevi bisiklet yarışlarını profes» yöneller arasında İtalyan — Servetini ve amatörler arasında da dünya şampiyon- larından Holandalı Vijver kazanmıştır. Viyanalılar da girecek Berlin, (ALA.) — Berlin, Lâypzig, Hamburg ekipleri arasında her yıl yapıl- makta olan artistik jimnastik müsabaka. ları tevsi edilerek Almanyanın ikinci bü- yük şehri olan Viyananın da bu müsaba- kaya iştirakine karar verilmi: Davet edilen klüp murahhasları İstanbul bölgesi Futbol ajan- S liğın Bölgemizde yapılacak kupa maçlarının fikstürünü tanzim etmek üzere Beykoz, Hilâi, İstanbul, Süleymaniye, Topkapı ve Vefa klüplerinin salâhiyetli birer mu- rahaslarını 21-4-938 perşembe günü ak- şamı saat 18 de Bölge merkezine gön- dermeleri tebliğ olunur. Fenerbahçeyi sevenlere açık mektup Fenerbahçenin idare şeklinde senelerdir bozukluk var Klübü bugünkü karmakarışık va- ziyetten kurtarmak lâzımdır Fenerbahçenin eski sol açığı Bedri bize yoıladığı mektubta böyle diyor. Halkın en 2iyade " sevdiği bir İlüp olan Fenerbahçenin son vazi- yeti etrafında, dün, Fenerbahçelile- re yazılmış bir açık mektup aldık. Löalettayin virinden veya Fener. buhçeye mensup olmuyan Dir sat. tan gelmiş olsa neşretmiyeceğimiz veya neşrinde teroddüd gösterece. gimla bu mektubu, Bodri gibi ma- ruf bir Fenerbahçeli yazmış olduğu için dercte mahzur görmemekteyiz. Bedriyi okuyucularımıza tanıtmağa Tümen yok sanırız: Fenerbahçenin ve Millk Takımın eski sol açığı Bed- Ti.. Vaktiyle spor meraklıları ara- sında kendisini, yalma fevkalâde o- yunu yüsünden değil, dürüstlüğü ve terbiyesi sayesinde de sevdirmiş olan Bedri klübünün bugünkü ida. Te şeklinden samimi surette müte. essir görünmekte ve işlerin bir tek adam cline dıralaldığından gikâyet etmektedir. Bu “tek adam” n kim olduğunu bisim de merak ettiğimi. 2i buraya Raydederek mektubu *bazm yerlerini silmek suretile « geçiriyoruz: PENERBAHÇE SPOR KLÜBÜNÜU SEVENLERE AÇIK MEKTUP Fenerbahçenin mücssls azalarma, azalarma, faal sporcularına ve taraf. tarlarına hitap odiyorum, Bu yüzler. ce şahsiyet içinden benim konuşmak için ayırdıklarım, hakiki ve manevi bir klüp aşkıyla sarı lâciverde can. dan bağlı olan kıaımdır. Yoksa şahsi ve maddi birtakım hırslar peşinde ko. gup, klüp âşıkı görünenlerle hiçbir a- Tükam yoktur. Ben Fenerbahçeyi tam bir sevgi ile seven bu samimi ve mert kimselerle konuşmağa susamışımdır. Senclerce emek süarfettiğim, uğrunda canla baz. la müteaddid maçlarında oynadığım, bacağımı kırdığım sevgili klübümün vaziyeti hakkında, yükselmesi yolun- da sizlerle konuşmağa, dertleşmeğe muhtacım. Çoğunuz bir şeycikler bilmezsiniz; klüple uzaktan alâkadar bulunursu- nuz, Fenerbahçe klübü yenilir, üzülür- sünüz, kazanır sevinirsiniz. Fulanca klüble dost olmuşsunuzdur, hikmetini kavrıyamazsınız. Diğer bir klübe düş. man kesilmişsinizdir, manasını seze. mezsiniz. Fudbol maçlarma iştirak et meyiz, sebebini keşfedemezsiniz. F'ud. bol takımımız zayıf düşer, oyuncu ye- tişmez, bir türlü neden ileri geldiğini tayin edemezsiniz. Fenerbahçe klübü ne vaziyettedir? Nasıl idare edilir, hal ve istikbali ne merkezdedir? suallerine kat'iyyen ce- vab veremezsiniz. İşte bütün bu mevzulara dair hakiki ve sevgili klüp arkadaşlarımla, ayrı, ayrı konuşmaklığımın imkânı bulm: madığından, bugün ise bir takım ha. kikatleri süratte bilmekliğiniz elzem olduğundan, bu gekilde sizlerle gazeto sütunlarında konuşmamı mazur görü. nüz. Fenerbahçe spor klübü nasıl idare At yarışları tehir edildi Berlin, (A.A.) — Pragda yapılan en- ternasyonal binicilik turnesinden — sonra sari hayvan hastalıklarına karşı bir ted- bir olmak üzere, 25 ilâ 380 haziran tarih- lerinde yapılması mukarrer olan turnu- vadan sarfınazar edilmiştir. Riga şehri de 27 ağustosta yapılması mukarrer olan turnuvayı listeden sildirmiştir. Bedri geçen seneki Müh küme maçların- dan birinde hakem iken edilmektedir? Evvelâ hunu uzun uza- diya anlatayım: Fenerbahçenin idare geklinde senelerdir. bozukluk vardır. Ben hemen hemen daima her içtimada bunu tek başrma işaret etmiş, tenkid etmişimdir. Bugün artık bu hal herkesin naza. rt dikkatini celbedebilecek bir şekil almıştır. Fençrbahçe Bpor klübünün i- daresi zaman zaman kâh üç, küh beş, kâh yedi kişiden mürekkeptir. Bunla- rım içinden umumi kâlip, muhasel umumi kaptan ve sairo ayrılır. Zama- nına göre bu üç, beş veya yedi kişiden mürekkep olan heyet klübü idare et. mesi lâzımgelirken, bütün bu üç kişi, bütün bu beş kişi, bütün bu yedi' kişi, bütün bu umumi kâtipler, umumi kaptanlar, muhasebeciler bir gölgeden ibaret kalır, Fenerbahçe klübü haki. katte (tek bir kigği) tarafımdan iste. nildiği şekilde sevk ve idare dilir. Di- ğer idare heyeti azaları bu (tek) ki- şinin emri altından muhtelif sebeplerle gıkmazlar. Onun nüfuz ve idaresi al- tena girerler. Ve bu (tek) kişi de dile. diği gibi klübü sürlükler durur. Bu klüp elebaşısı, futbolcü arkadaş. larmım yardımlariyle yapmağa mu. vaffak olduğu oyuncu şöhretinden, te- veccüh, itimat ve alâkadan istifadeyi düşünmüş ve klüpte istediği gibl ha- reket etmeğe başlamıştır. Bu elebaşı, klüpte kendisinin hakiki karakterini bilmiyenlerden, veyahut menfaatleri dolayısiyle boyun eğenlerden müte- şekkil kuvvetli taraftar bulmuştur, Bu kısım Fenerbahçeliler kendisine bon. de gibi sadıktır. O da nankörlük et. memiş, daima bunları düşünmüştür, onların işleriyle alâkadar olmuştur. Klübün yeni idare heyetini intihap eden, klübün bütün mukadderatmı el. lerinde tutan müessis azaların çoğu da kendi yakm taraftarıdır. (Son za- manlarda klübün müeasis azalıklarına getirilen çok kıymetli arkadaşlarla, sporcu ve futbolcü ve Fenerbahçeyi hakiki bir aşkla seven eski muhterem müecssis arkadaşlarım tabii müstes- na). İşte klübün bu (tek diktatörü), (İdare heyeti komprimesi), klüpte ne hükmederse, yapmağa, işine geldiği gekilde klübü idareye başlamıştır. Falanca klüple mi dost olmak lâ- zım, haydi uzat elini o klübe., Falan. ca klübe mi düşman kesilmek icab e. diyor, yapıştır aona darbeyi... Bu Fenerbahçe diktatörü, meselâ kendine boyun eğmemek mizıkçılık çı- karmak ihtimali olan bir şahsiyeti İ- dare heyeti arasında mı sezmeğe baş- lıyor. Hemen içtima.. İdare heyetinin Ama, bu arada, 'bühçe klübü için çalışmış, didinmiş, bu klübün aşkı ile saçmı başını ağart. miş pek muhterem ve münevyver arka. daşları da kendi işlerine sekte çeker kaygusile bir hademe çıkarır gibi çı- kartıvermiş, umrunda bile değil. “Ben bu klübü istediğim gibi idare ederim. Bana kims&e karışamaz!,, diye uluorta bağıra bağıra her yerde konu- şan, tefahur eden bu, Fenerbahçe dik- tatörü, filhakika senelerdir, klübü is- tediği gibi idare etmiştir ve kendi işi. nin icab ettirdiği yola klübü sürükle. miştir ve sürüklemektedir. Oyuncular arasında klüp aşkı yeri. ne para hirsı girmesine, samimiyet yerine kıskançlık hüküm sürmesine, sebebiyet veren bu kimse, hiçbir şey- Ge sarı lâciverdin tealisini gözeterek iş görmemiştir. İşte muhterem, hakiki Fenerbahçeli arkadaşlar, bu işlerin iç yüzünün ka. bataslak çerçevesini çizdim. Şimdi de klübümüzün vaziyeti, hall ve istikba. Hi hakkında konuşayım. Bugün Fenerbahçe spor klübü met- ruk bir haldedir. Bir sakat gözlü ar- kadaşın himmetile hina tamamile ka- panmaktan kurtuluyor. Tdnre heyeti hâlâ bir şeyler yapmıyor. Bu tek idarecinin Fenerbahçe spor klübüne en büyük fenalıklarından bel. H başlısı; Galip gibi senelerdir. bu klübe hizmet eden, klübün her derdi- ,le yakından alâkadar olan, uğraşan, izmir muhteliti Först Viyanayı 3- 2 yendi İzmir 20 (Hususi) — Bu hafta içine biri İstanbulda ikisi de Ankarada olma üzere üç maç yapmış olan Först Viyar futbolcuları dördüncü — müsabakaları: dün İzmir muhteliti ile yaptı. Üçoklu Mustafanın hakemliği ile oy nanan bu müsabakaya İzmir takımı $ kadro ile çıkmıştı. Hilmi — Cemil, Ali> Enver, Adil. Rasim — Salm, Sait. Fua Namık, Hamdi: Oyun karşılıklı fakat İzmirlilerin haf hâkimiyeti altında cereyan etti. 17 (i dakikada misafirler sol içlerinin ayağil ilk sayılarını kazandılar, İzmir muhteliti 23 üncü dakikada bı raberliği temin ettikten sonra 25 inci v 30 uncu dakikalardaki — penaltılarında da iki sayı kaydederek ilk devreyi 3- galip bitirdiler, İkinci haftaym Viyanalıların üstünli Kü altında geçti. 12 inci dakikada ger söliçleri vasrtasile ikinci — göllerini att lar. Bundan sonraki dakikalar, misaftı lerin kaçırdığı müteaddit gol fırsatla ve İzmir kalecisinin güzel kurtarışlaril geçerek müsahaka 2-3 Först Viyananı mağlübiyetile bitti . didinen, tam manasile klübünü seve bir arkadaşı, Fenerbahçe klübünü yarı temeli olan bir kıymeti çekere Moda deniz klübüne almasıdır. Gerek klübün birinci ve küçük t kımlarının zayıflamasında ve gudu klüpte oyuncu miyet kalmamasında yegüne ınu ola bu fenalıktır.,, Bugün Fenerbahçe klübü karmakı nqık bir haldedir. Oyuncular profe: yoönel yemlerile egzersizlere getirili oyuncuların karşılarmda klüp hade mesinden buşka kimse bulunmaz. E mühim maçların arifesinde vo nilıs yetinde onlarla konuşat, münakaç ve tenkid yapan, hakiki klüp samim yetile alâkadar olan kimseler yoktu! Beriki ise kırk yılda bir uğradığı kll bünde pür azamet dolaşır durur. B gekilde klüp sevgisi aşılanacak yerde herkeste maddi menfaatini gözeten bi yöl çizmek hevesi artar durur, Klübün tek idarecisinin böyle şey leri düşünmeğe boş vakti yoktur. * kendi menfaati uğrunda dost yaptış (diğer bir klübün) yükselmesi içi çalışmaktadır. Ve o klüp kendi klübü nü müthiş surette mağlüb eder, b: hakikt Fenerbahçe üşıkları tecesüri müzden inim inim inlerken, o sanki b işi tes'it edermiş gibi, balolar, eğler celer tertip eder, sevinir, güler, eğlk nir. Muhterem Fenerbahçeli kardeşle rim; bu işlerin daha bin bir derdi say makla bitmez. $imdi sorulacak bir st al kalıyor. Peki, ne olacak? Ve Fene bahçe klübü ne zaman kendini kurts racak? Cevabım güdür: bügün için bu: kuvvetler, hakikati mağlüb etmektı dir. Fakat pek yakında hakikat & kuvveti yeneccoktir. O zaman klübi müzde samimi samimi el ele verir çı Daırız kardeşlerim. Fenerbahçeden Milli talamın eski sol açığı BEDRİ Fenerbahçe Hakkındaki Federasyon kararı 'Türkiye Futböl Federasyonu tarafın- dan Fenerbahçe klübünün — Milif küme- den çıkarıldığını dün — okuyucularımıza bildirmiştik; bu hâdise hakkmmda fede- rasyonun karart şudur: küme klüplerinden Fenerbahçe- nin üç defadır Milli kümenin deplasman maçlarına iştirak etmediğinden Türkiye futbol federasyonu mezkür klübün bun- dan sonra Millf küme — müsabakalarına girmemesine karar vermiştir. Ayni zamanda Fenerbahçe — klübü ne resmi ne de hüsust olarak — Milli küme takımalarile temas yapamıyacaktır. Fikstürün bozulmaması için Federas- yon Fenerbahçeyi İstanbulun Millt kü me haricinde kalan diğer altı klübünde alınacak oyuncularla kurulacak olan l& karışık takım istihlâf edecektir., Bu muhteliti İstanbul futbol ajanı te bit edecektir, ancak bu takım — yapaca, maçlarda galibiyet ve mağlübiyet mevz” ubahs olmıyacak kendisi galip dahi ge se Millt küme asıl takımı hükmen gal sayılacaktır. Bu karardan anlaşıldığına — göre, t hafta yapılacak olan Galatasaray - F nerbahçe maçı yerine sarı - kırmızılı! altı klüp muhteliti ile çarpışacaklar v bunda - mağlüp da olsalar - hükmen £ Ep addedileceklerdir. Bu müsabakanın hangi stadda yapılı cağı henüz malüm değildir, d ee a Btadükkmkelli