2 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

2 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

& & Dünkü ——— Pera Şişli yyor ! AMSARMDE AA maçta ye yenildi Şişlililer, çok enerjik bir oyun çıkararak galebeyi hakettiler Pera ve Şişli... Gayrı federe klüble- Tin bu ik' ezeli rakip klübü dün sabah 'Taksim stadında Apoyematini garetesi nin koyduğu kupa için karşılaştılar. Bu sene mevsim başındanberi yaptıkları Üç maçın birinin Şişlinin'diğerini Peranr kazanmış olması son — karyılaşmaların- da da beabere kalmaları dünkü mü- bakaya hususl! bir ehemmiyet vermiş o! duğu için sahayı altı bine yakm bir ka- Tabalık kaplamış bulunuyordu. İkinci takımlar Feridun Kılıcın hakemliğile ilk ola- rak oynanan Pora ve Şişli müsabaka- sımda Sar>Siyahlılar biritei devrede at tıkları bir göle ikinci halftaymin son- larında penaltıdan bir ikincisini ilâve ederek sahayı 2-0. galip olarak terket- tiler. t Birinci takımlar Sazt on buçukta Peralılar ortaya Çıktılar bir hayli bekledikten sonra Şiş- H takımı da gözüktü ve ssat 10.45 de » Ağdnan Akmın hakemliği ile oyuna baş landığı zaman iki takım şu gekilde diril GEÜYÜĞER e aa sRADANMORA Şişlit Armenak; Alber, Martayan; Ağop, Nubar, Arşevir; Suldur, Şavaş, Vehab, Mikrop, Diran. t Pera: Koço; Vilâstardi, Hıristo; Çi- çeviç, Etiyen, Civeleki; - Mesinezi, Cu- lâfi, Boduri, Bambino, Çacus, Şişlinin yaptığı ilk hücumdan sonra Peralılar daha tehlikeli ve daha temkin Ni akınlara başladılar. İlk on dakikada Siyah-Kırmızılılar rakip muavin hattını aşamazken 15 imci dakikadan sonra müsabaka mütevazin geçmeğe başladı. İki klüb bir hayli tehlikeyi kalecile- rinin yerinde müdahaleleri ile savuştur duktan sonra Peranm sağdan düzgün Bir akımında şandellenen top Diranın başında'nı aşarak kaleye girerken Çaçus elle Kizumsliz bir müdahalede bulundu Bu süretle de yüzde yüz bir gol hend- bolle bitmiş oldu. " 30 uncu dakikada Vehab rakip kale- ye topla girerken tekmelendi fakat yi- ne gölü attı. Hakem daha evvelce favu ü çalmış olduğundan Şişlinin gölü de Sayılmadı. Atılan favul cezası kalenin fsttinden avut oldu. Bu dakikadan sön- Ta Perahlar yavaşladılar. Enerjik Şişli ©n biri ise bu vaziyetten istifade ederek tçık bir hâkimiyet kurdular, 32 inci da- kikada 15 üstünden Pera aleyhine çeki- len frikik kale önünü karıştırdı. Ayal- larda ve başlarda bir 'müddet dolaşan töp nihayet direğe çarparak kurtuldu. Muhakimlerinin gayretsizliği yüzün- den müsabakanm bütün yükü omuzları Na binmiş olan Pera müdafaası sert ha teketlerle hasımlarına göz açtırmama- a çalışıyor. Hâkem Adnan ise bütün bunları ceralandırıyordu. Şişlinin gölü — - işli tazyıkı nihayet 40 ıncı dakikâda uıî::'euîma; Diranın — ortaladığı topu Koço kısa bir degajmanla Şavaşın ayağına brrakmıştı. Ö da, bafif bir plâ- se ile meçin ilk gölünü Pera ağlarını taktı. Biraz sonra da ilk devre nihayet- lendi. ü ikinci haftaym İkinci devreye Pera başladı ve Şişli kalesine kadar dayandı. Müdafaadan kurtulan topla Kırmızı-Siyahlılar der- hal mukabele ettiler. İkinci dakikada- ki Pera hücumunda atılan göl ise Bodu rinin ofsayd oluşu yüzünden sayılmadı Bu kısımda her iki takım da çok sert ve favullu bir oyun tutturdular; zaman zaman bir tarafın kombine diğer tara- fın gayretli oyunu ile güzel bir maç gö tülürken bu sert hareketler maçm zev- kini kaçırıyordu. Bu kısımda kayda de ğer hüdiseler gunlardıt: 11 İmci dakikada Suldur Pera kalesi- ne girerken Hıristo tarafından tekme- dendi, favul neticesir kaldı. Bir dakika sonra Vehabmn anf ve t tulmar bir yütü direği yalayarak ıvut oldu. 20 inci dakikada yine Vehab kale af zında Hıristo tarafından kucaklanarak durduruldu, hakem bu penaltıyı göre- medi. 90 uncu dakikadan sonra Siyah-Sa- rılıdarın çok güzel bir oyun çıkararak mağlübiyetten kurtulmak için çalıştık- ları görüldü. Fakat Muvaffak olamadı. far. Son dakikalarda top yine Pera kale- si önünde döleşirken müsabaka 1-0 Şiş linin galibiyetile bitti. Nasıl oynadılar Enerjik Şişli takımı hakettiği gale- beyi elde etti. Kaleci kusursuzdu. Ken disi galibiyetin âmillerindendir. Müda- faada Martayan faal, Alber ise bir hay H ağırdı. Muavin hattında Nubar günün €en iyi oyuncusu oldu. Ağob kendisin- den beklenen oyunu çıkaramadı. Muha- elm battında her zaman olduğu gibi Vohab, Diran mükemmmel, Mikrop ise çok enerjik. Genç sağ iç Saraş da İyi bir İstikbal vaad ediyor; Suldur 22 ©- yuncunun en fenası idi. Pera, takımının gençleşmesi İâzım- geldiğini bir kere daha isbat etmiş oldu. 'Takımda kaleci vazifesini yaptı. Müda- faada Vilistardi canla başla çalıştı. Hr- ristonun sert hareketleri hiç de güzel değildi. Muavin hattında - Çiçeviç ile Etiyen, muhacimlerden de Bamhino genç uhdqlınhı;luındı :ıîı" çarpa- muvafi siz idiler. ee ye:). M. Kıutnak Galatasaray-Beşiktaş — maçmdan Galatasaray Beşiktaşı 2-1 yendi Takımdaki bu tadilât tesirin derhal ı larda müdafanın ayni klüp oyuncuların- Milit Kümenin en mühim müsaba- kalarından olan — Galatasaray-Beşiktaş karşılaşması, dün Şeref stadını kalaba- lik gösterebilecek bir seyirci kütlesi ö- nünde yapıldı. Ve 2-1 Sar-Kırmızılı- ların galibiyetile neticelendi. Galatasarayın bundan evvelki maçla- rında takımın teşekkül tarzını sık sık tenkid etmiştik. Bu defa galibiyetin tee sirl altırda kalmadan şunu söyliyelim ki -Adnanım sakatlığı nazarı itibare &- lmirsa- SarmKırmız takımın öünkü şekli kusursuzdu, hattâ mükemmeldi. Bilhassa bir mevsimdenberi, israrla santrfor mevktinde oynatılan Bülendin sol açığa geçirilmesi ve ortaya henüz tecrübesir olmakla beraber ilerde çok iyi bir merkez muhacim olacağında ka- tiyen güphe etmediğimiz Mehmedin getirilmesinde büyük bir isabet göste- rilmiştir. Oyun Maç ara sıra parlamakla beraber u- mumiyet itibarile sönük geçti. Bilhassa ilk devrede her iki taraf da son dereçe ağır oynadı. Eğer her iki taraf muhacimlerinin ve bilhassa Beşik taşlıların kaçırdıkları bir kaç fırsatın doğurduğu heyecan olmasaydı, maçın ilk devresi seyirciler Üzerinde an kü- / sük bir tesir dehi icra edemiyecekti. Hülâsa, ilk devrede, çok ağır bir Ga- latasaray takımı ile ayni derecede ağır ve bozuk bir Beşiktaş takımı gördülk. İkiri devreye başlandığı zaman oyu Hun veçhesi birdenbire değişti ve Ga- latasaray muhacimleri seri akınlarla Beşiktaş kalesine inmeğe- başladılar. Bu akınlar biras sonra ilk semeretini verdi ve dördünelü dakikada, Beşiktaş- : Faruğun — sebebiyet verdiği — frikiki Musa çok güzel ve uştaca bir vuruşla rakip kaleye gönderdi ve Haşim dur- durmadan tyni derece güzel bir şüt a- tarak topu sağ köşedenBeşiktaş kalesi- ne daldırd. KN Hiç beklemedikleri bir ande mağlüp variyete düşen Siyah-Beyazlılar birden- bire canlanarak Galatasaray kaleşine in- dilerse de, harikulâde bir oyun çıkaran Lütfi Hle Salim bu akınların hepslli bü- Lütfi ile Selim bu akımmların hepsini bü, nu müteakip Sarı-Kırmızı muhacimler tekrar rakip kaleye indiler. Dokururtu dakikada Musanm güzel bir pasla Necdete geçirdiği topu, Nec> det gayet iyi bit görüşle ileriye dogr 'verdi Haşim de yetişerek çok sıkı bir şütle takımına ikinci golü de kazandır- dı. Bu ikinci galibiyet gölünden sonra Sarı-Kırmızıllar büsbütün canlandılar, Bu sıralarda Suavinin sakatlanması ü- zerine, karandıkları galibiyeti pek hak- ir olarak elden kaçırmak istemiyen ve müdafaaya ehemmiyet vermek mecbu- riyetinde kalan Galatasaraylılar ta- kımlarında küçük bir tadilât yaptılar, Şefik sağ hafa, Suavi sağ açığa ve Nec- det de sağ içe geçtiler. , © evvel gösterdi, Galatasaray akınları seyrek- leşti, hattâ kesildi, Beşiktaşlılar hâki- miyeti ele alarak Galatasaray kalesini sardılar. Eğer Salim, Lütfi ve Musa çok güzel oynamasaydılar, —muhacim — hattının durğunluğu üzerine, bütün ağırlığı yüklenen müdafaz, Beşiktaşın bu taz- yıkından kurtulamaz ve Galatasaray muhakkak ki mağlüp olurdu. Beşiktaş muhacimlerinin bu sıkı tar- yikı #emeresini ancak oyun bitmek Ü- zere iken, yani 44 üncü dakikada ver- di ve bir kargaşalıktan istifade eden Hakkt kuvvetli bir şütle köşeden ve ye- re yatan Sacidin altından takımının yegâne gölünü yaptı. Takımlar ve oyuncular Mehmed Ali; Hüsmü, Nuri; Rifat, Feyx, Faruk; Hayati,, Muzaffer, Hak- kı, Şeref, Eşref geklinde, yani en kuv- vetli kadrosu ile sahaya çıkan Beşik- taş, dün takım halinde, iyi bir oyun | gösteremedi. — Beyaz-Siyah muhacim battının en İyi iş gören iki oyuntusu Hakkı ile Şeref ise, Lütfi ve Salira gi- bi çok seri, çok cessur ve çok enerjik iki müdafiin karşısında her zamanki fa- aliyetlerini gösteremediler; ki Beşikta« Şın mağlübiyetini de belki burda arasrı mak İlrımdır. Mehmed Alinin yediği göollerde ka- bahati yoktu, Hüsnü iyi çalıştı ve İyi oynadı, Nuri kendi oyununu çıkardı. Rifat varattan aşağrya düşmiyen mun- tazam bir oyuncudur: İlk devrede iyi gçalışan Feyzi artık galiba yorulmağa başladı. Faruk vasattı. Hayati varife. sini yaptı, Muzaffer fazla muvaffak o- lamadı ve ilk devrede iki fırsat kaçırdı. Bakkt oyunun başmdan sonuna kadar ker zamanki gibi canla başla çalıştı ve elinden gelen her şeyi yaptı. Şeref çok sıkr bir müdafaa önünde, başlıca mezi- yeti olan güzel şütlerini atamadı, Eş- ref ise karşısında birinci smrf bir haf bek buldu. Galalasaray Orta muavin Adnandan mahrum ©- larak sahaya: Sacid; Salim, Lütfi; Musa, Mustafa, Suavi; Necdet, Şefik, Mehmed, Haşim, Bülend. kadrosile çıkan Galatasaray iyi bir disiplin dahilinde çalıştığı takdirde en kısa bir zamanda çok kuvvetli bir takım helini alacağı hissini verdi. Bil. hassa müdalaa hattr, en kuvvetli mu- hacim hatlarına bile karşı koyacak bir haldedit. Muhbtelitlerde ve Mifi takım, Altılar muhteliti .. . Güneşi 2-0 Dün Beşiktaş stadında Galatasaray- Beşiktaş Millt Küme maçından evvel yapılan Güneş-Altılar Muhteliti maçı Muhtelitin 2-0 galibiyetile bittti. Gü- neşlilerin eksik bir kadro ile çıktığı ma- çı hakem Ahmed Adem idare etti. 'Takunlar: Saim (İs.); Samih (İs,), Bahadır (B.); Kemal (B.), Hayrı (İs.), Saded. din (B.); uhteşem (V.), Hüseyin (V.), Şahab (B.), Haydar (T.), Daniş (8.). Güneş: Canbaz; İlhami, Mustafa; Yusuf, İsmail, İbrahim; Abdurrah- man, Muzaffer, Necdet, Niyazi, İhsan. Oyun çok zevksiz bir şekilde başla- dı. İki tarafın da yaptığı bllcumlar çok zayıf oleyordu. Birinci devre bu minval üzere iki ta- takım — kaptanları ve: hakem : Adnan - * AARRA dan mütrşekkil! bulunması esas itibarile âdet olduğundan, Türkiye Milli Ta- kımile İstanbul Muhteliti Salim ve Lütfi İle en mükemmel bir müdafası hattını bulmuş oluyor. Önürideki müdafilerle uyuşması el- zem olan Sacid, kalede canbazlığı ikin- wi derecede bir iş telâkki ettiği zaman muhak'tak ki iyi bir kaleci olacaktır. Musa fudbolüi çok iyi kavramış çok İyi bir muavindir. Müdafaası olduğu ka- dar, muhacim hattımi oynatması da fevkalâdedir. Enerjik bir oyuncu olan Mustafa henüz teerübesizdir ve topu koöntrole ehemmiyet vermelidir. İkinci devrede sakatlanan Suavi, her zaman- ki muntazam ve enerjik oyununu çı- kardı. Necdet «meselâ dün olduğu gibi- iyi oynamadığı zaman bile, sağ açıkta rakipsiz bir klâs oyuncusudur. Binaen. aleyh kendisine fena oynadı diyemiyo- ruz. Çünkü fena oynadığı zamanlar bi- le, en iyi oyniyanlardan geri kalmı- yor. Şefik fena değildi. Fakat biz her zaman iyi oyniyan Eşfakı görmek işti- yöoruz ki bu ancak antremanlarına e- hemmiyet verdiği takdirde nılimkün o- labilir. Orta muhacimden ziyade belki de iç oyuncusu olan Mehincd, yukarda da söylediğimiz gibi, tecrübesizliğine rağ- men çok iyi bir muhacim namzedidir. Yalnız topu biran evvel başından sav- mak istiyormuş gibi bir hali var, ki bun- da mübalağa göstermek her zaman iyi nethke vermer, İlk devrede berbad, ama çok berbad bir oyun oynryan Haşim, ikinci devre- de canlanımca iki gol attı. Gayet iyi bir genç olduğunda şünhe etmediğimiz Ha- gim, futbolcü olarak iyi mi, fena mı? İşte bir türlü halledemediğimiz bic muamma !... Mubakkak olan bir şey var: Haşim antrenman yapıpta, oyunlarda, enerji sarfetmek *“Slicenahlığını” gös- terdiği tamanlar emsalsiz sol iç olacak vaziyettedir. Santrfordan alınıp sol a- çığa konulması için dilimizde tüy bitin- beye kadar israr ettiğimiz Bülend, dün fazla muvaflak olamadiysa da, kendi yeri olan bti mevkide, yani sol açıkta kaldığı takdirde, en kısa bir zamanda, bu yerin rekipsiz bir oyuncusu olacağı- htsusadaki kanaatimizde musirriz. Yavaş yavaş kuvvetli halin! bulan Galatasaray takrmı, şeklini değiştirme- den, bir kaç oyun oynarda, oyuncularına yekdiğerine alışması imkânıı verirse, yarının en namağlüp takımı haline geler bili Fuad Emircan * a » mağlüp etti raf da bariz birer gol fırsatı ele geçire meden 0-0 berabere bitti. İkinci devreye İki takımda katf neti- teyi almak azmile başladılar. Üçüncü dakikada bir Güneş akınımda 18 pas çirgisi içinde top Bahadirin eline çarp- tı. Hakem bunu penaltı jile cezalandırdı. Fakat Szim güzel bir plonjonla Ne:- detin attığı bu penaltıyı kurtardı. Bun- dan sonra Altılar tedricen hâkimiyeti aldılar. Kaçan bir çok fırsatlardan son- ra nikayet 25 inci dakikada Şahab, O- tuzuncu dakikada Haydar birer gol yap- tılar ve Altılar Muhteliti maçı 2-0 ka- zandı. İki takım da çok fena oynadı. Yalnız Altılardan kaleci Saim, müdafi Samil arkadaşlarına nazaran iyi idilet,