21 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

21 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Mekteplerde Spor — — — — —— <<. Kabataş lisesi Spora Mektebin kuvvetli basketbol takımı Bugün size her hafta bu sütunlarda okutmayı vaadettiğimiz röportajları mızdan 2 ncisini takdhı ediyoruz. Boğazın en güzel yerinde kurulmuş olan bir irfan müessesesindeki Türk gençlerinin spor sahasında nası) çalış- tıklarını görmek ve anlamak, onu oku. yucularımıza anlatmak maksadile Ka- bataş lisesine gittim. muavinliğ: rüşmek imkânını elde elm fak oldum. e MUVaf » denize nazır odasın, 7. Kendisine Haber röportaj yapmağa in ere cevab mı 6sirgeömedi. latıyor: Hamdi Saver “ Mektebimizi meşgul olduğu spor sahası geni . Spor işlerini ta- lebe idare eder, Yalnız direktifleri ben den alırlar, Gençlerimizin meşgul ol. duğu #porlar şunlardır: Futbol, baş- ketbol, Ping . Pong, voleybol ve atle- tizm. Mektebimizdeki en kuvvetli spor ko, lu basketboldur. Basketboldaki mu - vaffakıyetlerimiz kayda şayandır. Mektebimiz basketbol takımı bu güne kâdar yapmış olduğu bütün müsaba. kaların hemen ekserisini kazanmış ve İstanbulda, hattâ Türkiyede hatırı sa- yılır bir kuvvet olduğunu bu suretle ispat etmiştir. Kendileri bu mev- sim İstanbulda tertip edilen ve bi gok mektep ve klüplerin iştirak ettiği iki turnunda 2 nci olmuşlardır. Gençleri . mizin basketbol ve voleyboldaki bu su götürmez muvaffakıyetleri mektebi . mizin mükemmel bir jimnastik alonu na malik bulunması ve kendilerine yaz kış sabah akşam boş zamanlarında ça- lışmak için açık olmasından ileri mektedir, Gençlerimizin bu rnevzim yapmış ol- duğu basketbol temaslarmın bazıla - rında almış oldukları nöticesir gun . lardir; Perayi 44.12; Kurtuluşu 26-8, Mü. hendisi $2.18; Akmsporu 22.15 Gala. Arna tasaray mektep takımını 2: vutköyü 46.9; Perayı 74.12 Koleji 32 21; Mühendisi 26-11; mağlüb etmişler ve Barkahbaya 24-22, Galatasaraya ağlüb olmuşlardır. FUTBOL: fena değildir. Bu sene. tleri daha »iyade sr. plan yegâne dir, Takimim yun oynıyarak kuvvetli rakipleri kar. şısında İyi dayanmışlardır. Diğer ta. raftan mektebimizin muhtelif smıf ta. kımları Boğaziçi lisesi smıf takımla. riyle maçlar yapmışlardır. Futbolen- p larımız İçinde tanınmış hiçbir futbol- cu olmamasına rağmen, iyi bir futbol ) takımıma malikiz. VOLEYBOL . PİNG . PONG: Kabalaşın mükemmel jivanastikhanesinden bir köşe rimiz kendi ar yapmaktadır! akalar a y Kapalı. sahamiz mevcut olduğundan voleybol takımımız kuvvetlidir. Bu sene smıf. lar arasmda tertip edilen voleybol şampiyonluğunu 11 nci sınıf kazan - muştır. nasıl çalışıyor ? l l | ATLETİZM: — Mektebimizde son zamanlarda rağ- bet bulan bir spordur. Genç atletleri - miz haftanın muayyen günlerinde Be. giktaş Şeref stadında çalışmaktadır . lar. Henüz pek yeni olmasına rağmen, bu şubede gençlerimiz büylik muvaf . fakiyetler gösteriyorlar, Bunlar ara - sında genç atlet Fethi, son olarak ya- pılan seçmelerde 800 metre birincisi olmuştur. Bize bu izahatı veren. Bay Hamdi Saver biraz dinlendikten 80n- ra il etti: — Görüyorsunuz ki, mekte- bimizde spor ne geri, ne de ileridir. Bununla beraber gençlerimiz munta - zam bir disiplin altında bedenlerini in kişaf ettirmek için mükemmel ve tam Wesailli bir jimnastikhanede çalışmak fırsatını ellerinde bulunduruyorlar. Mektebimizin jimnastik salonu birçok mekteplerin hasretini çektiği bir mü . kemmeliyettedir. Jimnastik şenlikle - rinde talebelerimizin her zaman mu - vaffak olmasının bir sırrı da işte bie dur. Bir müddet daha konuştuktan son. ra Hamdi Savere teşekkür ederek ay. rıldım ve mektebin umumi kaptanı refakatiyle jimnastikhaneyi ve klübü. nü gezlim. Her gey mükemmel, her şey intizamlı. Klübün bir köşesindeki Kabataşın bu güne kadar yapmış ol- duğu spor müsabakalarından almış ol- duğu kupalarla büstler ve bayraklarla süslenen müzeyi uzun uzun seyrettik- ten sonra spor kaplan! bay Turgutu tebrik ederek kendilerine muvaffakı - yetler gemenni ettim ve çok iyi inti. balarla #nektepten ayrıldım; Hayrettin Bahtoğl Demirspor galip Bakırköy halkevinin tertip ettiği turnuvanın finali 19 Mayıs gençlik ve spor bayrammda Demirsporla Barut. gücü srasında ve hakem Ahmed Ade- min idaresinde Barutgücü sahasında oynanmıştır. Kalabalık bir seyirci kütlesi önünde ilk golü Demirspoı yapmış ve devrenin nihayeti ğ Barutgücü de beraberlik golü mıştır. İkinci devrenin 15 inci dakika- sında Demirspor bir gol daha atmış ve hem gol faikiyeti, hem de oyun fa. ikiyetini ele almıştır. Kendi sahasm - da mağlüb vaziyete düzen güçlüler sert kir oyun oynamaya başlamışlar. dır. Demirspordan iki kişi sakatlan- mış ve fakat hakimiyeti elden bırak- mamışlardır. Oyunun neticesine 18 dakika kala sahanın inzıbatiyle alâkadar güçlüler den bir bay oyunda hiçbir hâdi- 88 yokken uluorta sahayr girerek yan bâkeminin elinden bayrağı kapıp yere atmış ve bu şekilde Bay Ahmed Adem de oyunu tatil ettirmiştir. Maçm gali, bine verilecek kupa Halkevinde mah. fuzdur. Kabataş Tisesi Virinci fı&bol tökemı bir maçtan evvel 9 Uşak, (Hususi muhabirimizlen) — Burada gençlik hareketlerinin iyi bir düzen üzerinde cereyan ettiği görülü. yar, Cevval bir gençlik kütlesi, muhit- te por hareketleriyle beraber fikir hareketlerine de ehemmiyet vermiş tir. Halkevinde mtüsamereler ve kon. ferans serileri fasılasız devam ediyor. Spor hareketleri üzerinde Uşakta mevcut bütün klüpler iyi varlık gös- termişlerdir. Garbi Anadolunun spor âleminde adı sık sık anılan Uşak, bu namı, klüplere verdiği ehemmiyete borçludur. Gençlerbirliği Mevcut klüplerden bir tanesini an- lâtayım: “Uşak gençler birliği,, 1922 yılmda kurulmuş ve o zamandanberi mubitinde istihdaf ettiği gayeyi ba. şarmaya muvaffak olmuştur, Birliğin 194 azası vardır. Bütçesi 725 liradır. Bu bütçeye gelir temin eden kaynak- lar, âza taahhüdatı, teberrü, müsame. re, ayni yardımlar gibi şeylerdir. Gençler birliği muhitinde öğünüle. cek bir varlık halindedir, demek iste- miştim; 934 yılımda orta Anadoluda Uşak sporunun varlığmı ispat eden klübü budur. Söylüyorlar ki, o zaman Uşak muhtelitine 9 oyuncu vermiş, ve İzmir muhteliti ile beraberlik temini- ne muvaffak olmuştur. 938 yılında Türkiye idman cemiyet. leri ittifakının umumi kongresinde kaza mmtakalarının lâğvı kararı üze- rine klüplerde yepyeni bir usul kaim olduğundan mahalli spor bir muvak. kat müddet için eski hızmı kaybetmiş. se de bilâhare daha yeni esaslarla es- ki kuvvetinden pek daha ciddi bir te- şekkiil haline gelmiştir. Diğer klüpler Uşakta üç , klüb vardır ve federe- dir. Takip olunan sporlar atletizm, futbol, voleybol, besketbol ve son günlerde ihya edilen stıcılıktır. Belediye reisi Rıza Topuz, birlik reisi Taşim Helvacıoğlu, Atk klüb başkanı Hakkı Yılancıoğlu, gibi mu. hitinde sözlü geçen zevatı buradaki gençliği idare etmektedirler. Gençler birliği geçen aylardan birinde bir eş. ya piyankosu tertib ederek elde eyle diği 425 lira safi parayı doğrudan doğruya ortamektebin yetim çocukla- rına terketmiştir. Atlı klüp Uşakta bir de atlı klüb vardır ki, gayesinin pek kıymetli esaslara da . .. * » .;. . Burdurda güreş birincilikleri Burdur, 19 (Hususi) — Burdurda Atatürk Altın kupası serbest güreşler için mmtaka birincilerini seçecek olan karşılaşmalar üç haftadanberi yapıl maktadır, Binlerce halkın heyecanla takip ettiği bu müsabakalarda muhtelif sikletler den altmış çift karşılaşmış ve neticede birinciler tayin edilmiştir. Yukardaki fotoğrafta Burdur şampiyonları görülmektedir, Soldan itibarez 8T de Ahmet, 79'da Musâ, 72 de Mustafa Coşkun, 61 de İzzet ve İsmail, 66 4 İHürşid ve İsa, filizde Mehmet, 56 da Hikmet, Uşakta spor Bütün klüpler mühim bir varlık göstermekte, futbol ve atletizm terakki etmektedir yandığı şüphesizdir: Türkün eski spo runu ihya etmek, Gaye üzerinde ciddiyetle duruldu ğunu gördüm, Ve klübü ziyaret et tim, Yetmiş seksen azası vardı. Tıpk bir şehir klübü'halinde bulunan bı milessesöde duvarlar atçılığa aft re simler kaplamış. Bilhassa sayın İsme İnönünün bir manlayı atlarken alm mış olan o meğhur resimleri büyültü lerek en mutena yere asılmış. Kii sık sık tertib ettiği atçılık teli yüzde seksen nispetinde semere ver , mektedir. İzmirliler Bu sabah şehrimize geldiler Bugün Beşiktaş, yarında Galatasa- rayla deplâsman müsabakasını Taksim stadyormunda yapacak olan İzmirin EL Sancak takımı oyuncuları Bandırma Yı İiyle bu sabah şehrimize gelmişler v Kontinantal oteline İnmişlerdir. —. Yağlı güreşler Çenberlitaş Aile bahçesinde bu pazas gününden itibaren her hafta deyam et- mek üzere, büyük yağlı güreş müsabaka- ları yapılacaktır. Bu müsabakalara memleketin birçok tarımmış pehlivanları iştirak etmektedir. amma mm Ingiltere - Yugoslav Tenis karşılaşmaları Belgrad, 20 (A.A.) — Yugoslav ve İngiliz tensi federasyonlarının Omü messilleri Davis kupası için yapılacak maçların programını tesbit etmişler dir. Maçlara gelecek cuma günü baş- lanacaktır, İlk iki Simpiler cuma ve pazar günleri Dubi'de cumartesi günü oynanacaktır. Yugoslavya Mitiç ve Püntek tara « fından temsil edilecektir. Yugoslavya « mın en iyi oyuncusu olan Puncek'in sıl. hi vaziyeti mahsüs derecede iyileşmiş « tir. fim yabme Meç şampiyonluğu Prag, 20 (A.A.) — Dünya meç şampiyonluğunun neticeleri ; İtalyan Guaragna yedi galibiyetle dünya şampiyonu olmuştur, İkinciliği 6 galibiyetle Fransız Gardere kazanmış« tiz