22 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Beşiktaş Alsancağı 2-0 yendi Altı klüp muhteliti Ankarada 1 - 3 galip geldi Beşiktaş ve Galatasarayla karşılaş mak “zere gehrimize gelen İzmirin Alsancak takımı dün ilk maçını Be- şiktaşla yaptı. Tarık Özetenginin ida» resinde oynanan bu maçta Beşiktaş- Ular sayı farkınm da gösterdiği gibi kati ve münakaşa kabul etmez bir ga- libiyet kazandılar, Şurada derhal şunu kâydedelim ki eğer dünkü maçta hakem Tarık İz- Mmirli meslektaşlarına güzel bir nü- mune olacak bir misafirperverlik göstermese idi İzmir takımı sahadan çok daha ağır bir sayı farkile mağlüp olarak ayrılabilir ve hatta milli kü- mede gol rekoru bile kırılabilirdi. Bunu burada tebarüz ettirdikten sonra maçın tafsilâtınan geçelim. Ta- kımlar: Beşiktaş: Mehmet Ali - Hüsnü, Nı Hi « Rifat, Feysi, Fuad » Hayati, Mus sajfer, Hakkı, Şeref, Eşref. Alsancak: Hilmi - Cemil, Ali - Neo- mi, Büver, Fethi - Doğan, Saim, İlyas, Basri, Hakkı, İLK AKIN VE İLK GOL Oyuna rüzgâr altıma düşen Beşik- taşın akınile başlandı. Sağdan inen siyah beyazlılar Muzafferin vole bir şütile oyunun 30 uncu saniyesinde ilk gollerini kazandılar. Alsancaklılar ilk dakikada, yedik » leri bu golle bozuldukları için bir müd det Beşiktaş sahada tek takım olarak oynadı. Yalnız Muzafferin fena bir gününde olmaşı ve Şerefin çekingen davranması ve buna haf hattım bo- zik oyunumun inzimam etmesi yüzün- den sayı çikaramıyorlardı, Buna mu- kabil yavaş yavaş kendini toplamağı muvaffak olan Alsancaklılar da Be- şiktaş kalesini ziyarete başladılar. Bir kaç hücumları Beşiktaş müdafaası tarafından kolayca defedildikten son- Ta oyun gene İzmir takımının nisıf sahasma intikal etti. 21 inci dakikada Beşiktaşm Hakkı vasıtasile sürüklediği güzel bir akın esnasında Şerefin mükemmel bir şütü İzmir kalesine girdi İse de hakem bu- nu ofsayd addederek saymadı. Bir dakika sonra İzmirliler soldan ileri. | yen Şerefi hatalı bir şekilde durdur dular. Verilen penaltıyı Şeref iyi çe- kemedi, Hilmi de güzel bir plonjonla | kalesini kurtardı. Beşiktaşın bariz hakimiyeti ancak 38 inci dakikada semeresini verdi. Hakkının mükemmel bir pasını kapan Şeref Zehir Aliyi atlattıktan sonra yakından srkr bir vuruşla Beşiktaşm ikinci golünü yaptı, 42 inci dakikada Hayatinin ortala- dığı topu kapan Şeref bir yeni bir gol daha yaptı ise de hakem bu golü de ofsayd addetti. Bir dakika sonra Hak kımın sikt bir şütü direğe çarparak âvuta çıktı ve birinci devre bu suret- 16 Beşiktaşın 2-0 galibiyeti ile bitti, İKİNCİ DEVRE İkinci devrede Beşiktaşlılar rüzgü- TI da lehlerine alarak hakimiyetlerini büsbütün arttırarak tek kale şeklin de oynadılar. Alsancağm bu devrede tektük yaptığı akınlar Beşiktaş mü- dafaası için hiç tehlike teşkil etmedi. ÜÇÜNCÜ, DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ GOLLER 14 üncü dakikada Ali ile Cemilin Paylaşamadıkları topu kapan Şeref sıkı bir gütle Beşiktaşın üçüncü go- ünü yapmağa muvaffak oldu. , Bundan sonra oyun oldukça sert bir cereyan almağa başladı. Her za- Manki oyunlarını tutturamadıkları muhakkak olmakla beraber kiğs bir futbol oynamaktan çok uzak olan Al. sancaklılar sayı farkının artmasile Asabileğerek zaten sert olan oyunları. DI gittikçe mertleştirdiler, İzmir takımının binezonunun çok güzel bir inişi Şere- fin cidden mükemmel bir şütlle gol oldu. 27 inci dakikada 18 üzerinde verilen bir frikiki Hakkı kaleye çekmiyerek demarke bir vaziyette olan Şerefe ver di, Şerefin milkemmel bir şütile top beşinci defa Alsancak ağlarına takıl- dı, Birkaç dakika sonra gene 18 üze- rinde verilen bir serbest vuruşu bu sefer Hakkı kaleye çekti ise de Hilmi güzel bir atılışla topu kornere attı. Oyunda kayde değer başka bir ha- dise olmadan bir müddet sonra 5-0 Beşiktaşın galibiyetile bitti, NASIL OYNADILAR? Beşiktaş: Kalede Mehmet Aliye hiç bir iş düşmedi, Müdafaada Hüsnü bir hafta evvelkinden iyi olup uzun vuruş larile nazarı dikkati celbediyoglu. Nuri kendisine çok iş düşmemekle beraber muvaffak olamadı. Dün Be- şiktaşm her zamanki gibi en aksayan tarafı haf hattı oldu. Rifat ve Feyzi gerek müdafaaya yardım hususunda, gerek forvedi beslemek hususunda za- yıf idiler, Funda gelince, futbol oyu- nunu tekme atmak, favul yapmaktan İbaret farzeden bi oyuncu bermutat > EE 4 Aimanlar İngi- lizleri yendi: Anşlustan sonra Alman futbolu bir- denbire kuvvetlendi. İçine 5 tane Avuş- turyak oyuncu alan Alman futbol teki. m: evvelki gün Rhin'de 60.000 seyirci önünde İngilterenin meşhur Aston Vil- 10 takımiyle bir maç yapmış «xw neticeyi 2-1 kazanmıştır. İngilizler, bilhassa ikinci devrede mağlübiyetten kurtulmak için çek çır- pınmışlar, fakat, Almanyanın yeni fut- bol diktatörü doktor Nerzin hazırladığı ve Avusturyenın Oeşki profesyonel oyunculariyle kuvvetlendirdiği Alman takımı karşısında sahayı mağlüp ter- ketmek mecburiyetinde kalmışlardır. Çek takımı İrlanda ile 2-2 berabere kaldı Dünya kupası için sapacağı maça ha- zırlık olmak üzere iki gün evvel, Prag. de Sparta klübünün sahasında 26.000 seyirci önüne İrlanda tâkımiyle bir maç yapan Çek milli futbol takımı, ra- kibiyle 2 » 2 berabere kalmıştır. Çekler çidden güzel bir oyun çıkar - muşlar, bilhassa mildafi ve muavin hat- 20 inci dakikada Şeref, Eşref kom: tı fevkalâde oynamıştır. | de büyük bir heta-işlediler. a yediği göllerden biri muvaffak olamadı. Forvet hattında en iyi çalışan Hakkı oldu. Bu sütunlarda kasti sertliğinden, kabadayılığmdan şikâyet ettiğimiz Hakkı dün sahanm «n temiz, en centilmen oyuncusu idi, Mili takımımızın kıymetli Hakkısın- dan her zaman böyle temiz oyun bek- leriz. Dört gol atmasına rağmen Şe tef çekingen oynadı. Uzun müddetten beri sahada gözükmiyen Eşref vasat- tı. Beşiktaş forvedinin sağ tarafı muvaffak olamadı. Umumiyet itiba- rile Beşiktaş takımı dün mevsimin en bozuk oyununu çıkardı, Eğer karşısın da Alsancak gibi milli kümenin en zâ- yı bir takımı bulunmasa (di sahadan fena bir netice ile ayrılabilirlerdi, Alsancak: Kaleci Hilminin beş gol- de de hatası yoktu. Penaltıyı iyi bir atılışla kurtardı. Müdafiler Zehir Ali ve Cemil çök sert bir oyun tarzı tut- turdular. Alsancak beklerinin rakip sahada oynadıkları dünkü oyunu gör dükten #onra İstanbul takımlarının İzmirde aldıkları fena neticelere hayret etmiyoruz veyahut daha doğrusu bu neticeleri nasıl alabildiklerine hayret ediyoruz. İzmir takımın haf hattı ve forvedi de iyi bir oyun tutturamadı. Yalnız &oliç Basri sahönin Beşiktaş- lı Hakkı ile beraber en iyi oyuncusu İdi. Bundan başka İzmirliler Vehabm kardeşi Sajmi sağaçık oynatmamakla Sağaçık mevkiinde çok muvaffak olan Saim ortada bir iş göremedi. Hakeme gelin ce Tarık dünkü maçı fazla misafir. pervarane idare etti. Sertliğe müsa- maha etmesi ve kasti hareket ya- panları cezalandırması sayesinde oyu- nun çığrından çıkmasına mani oldu. Dünkü maçtan sonra görüştüğümüz İzmir idarecileri “hakemden memnun kaldıklarını mağı kaybetmelerine sebep kuvvetlerini harcumayarak Galatasa- raya sakladıkları ve bugün İzmirin Galatasaraya karşı aldıkları neticenin normal olduğunu göstereceklerini söy lediler. Galatasarayın İzmirdeki mağ- lübiyetini çok tabii bulan İzmirliler Ayni zamanda Galatasaray kaptanı Vahyinin beyanatmı da tekzip ede. rek Galatasaray takımına karşı çok misafirperverane davrandıklarını da ileri sürmektedirler. Son olarak bugün İzmirlilerden te. miz ve favulsuz bir oyun oynamalarını temenni eder ve sporda mağlübiyeti soğuk kanlılıkla kabul etmenin çok büyük bir meziyet olduğunu da hatır. latırız. Harbiye - Altılar muhteliti Ankara 21 (Telefonla) — İstanbul altı klüp muhtelitile Harbiye takımı arasın- daki milli küme maçı yapıldı. İstanbul- lular iyi bir oyunla Tarbiyeyi bir karşı üç sayt Te yendiler. Bisiklet yarışının galipleri m na a . . “i3isikletçilerimiz Istanbul - Edirne yarışım Büyük bir muvaffakiyetle bitirdiler Bisiklet federasyonu tarafından bu se- ne yapılması takarrür eden Şehirler ara- sındaki 6 büyük yarışm ilki olan İstan- bul - Edirne, Edirme - İstanbul yarışı dün nihayet bulmuştur. Bir çok mın. Robert Kolej- deki atletizm bayramı Dün Robert Kolejde mektebin senelik atletizm bayramı yapılmıştır. Bu müsa- bakalardan evvel kız kelojeinden günün kraliçesi seçilmiş ve kendisi için kurulan tahta oturan kraliçe müsabakalarda dere ce alanların mükâfatlarını kendisi dağıt- muştır. Robert kolejdeki atletizm bayramında alınan teknik dereceler şunlardır: 100 metrede Ziya 12 saniye ile birinci, Münci ikinci, Ahmet üçüncü, 200 metrede Madencidis 24, 1/5 ile birinci, Vefik ikinci, Ziya üçüncü. 400 metrede Münci 56, 4/5'ile bitinci, Madencidis ikinci, Vefik üçündü, 800 metrede Vladmir 2.25, 3/5 ile bi- rinci, Çaço ikinci, Yazaridis üçüncü, 110 metre manlalıda o Mâdencidis 17, 1/10 ile birinci, Hrisafopulos ikinci, Ri 2opulos üçüncü, Uzun atlamada Münci 6, 11 metre ile birinci, Hrisafopulos ikinci, Dündar ü- çüncü, Sırıkla yüksek atlamada Cihat 275 metre irinci, Tokaryan ikinci, Jor- Jiadis üçüncü. Güllede Sabahaddin 11.64 metre ile bi- rinci, Çuhukçiyan ikinci, Vefik üçüncü. Disk atmada Jorjiadis 36.42 metre ile birinci, Sabahaddin ikinci, OPavlidis ü- güncü. Ciridde Tokaryan 45 metre ile birinci, Sabahaddin ikinci, Tarık üçüncü. am Alman takımlarının maçı Dün Taksim stadında limanımızda bu- lunan Generâl von Ştuben ve © Milveke seyyah vapurlarının mürettebatı arasın- da bir futbol müsabakası yapıldı. Birin- ci devre golsüz ve beraberlikle bitti, İ- kinci devrede iki taraf birer gol yaptılar. Oyun devam ederken General von Ştu- ben muhacimleri, hakemin — avta çıkan bir topu görmemesinden istifade ederek bir gol daha yaptılar, maçı 2-1 küzan- mış oldular. Davis kupası Yugoslavya Ingiltereyi yendi Belgrad, 22 — İngiltere ile Yugos- lavya arasında Davis kupası tenis ma- çı Zagrepte saat 16 da başlamıştır. Maç burada büyük bir alâka ile karşı. lanmıştır, Miliç ile Butler tenis saha. sma çıktıkları vakit stadyomda otu- racak yer kalmamıştı. Hakemliği Zag. reb'deki Fransanm general konsolosu ifa ediyordu. Pek heyecanlı ve Yugoslavyah Mi- liçin tefevvukunu gösteren bir maç neticesinde Miliç Bütlere 6-3, 6-1, 6.4 gelip gelmiştir. İkinci maçta Puncek ile Söhaxes karşılaşacaklardır, mükâfatlarını aldıktan sonra taka sporcularnın iştirak ettiği yarış cid den mükemmel bir netice vermiş ve büş- tan sonuna kadar muvaffakiyetle yapıl- mıştır. Bu yarışın son safhası hakkında Anadolu ajansının verdiği tafsilât şudur; Istanbul, 21 (A.A.) — Yarışı takip e- den muhabirimiz bildiriyor: Çorludan telefonla (yarışın 185 inci kilometredeki vaziyetini bildirmiş ve 10 koşucunun diğerlerinden 4 dakika evvel geçerek İstanbula doğru süratlerine de- vam ettiklerini söylemiştim, Bunlardan ikisini az sonra, ve Cahitle Nâzmide Küçükçekmecede baş Plotondan âyrıldı- lar. Bu suretle yarışın en canlı 6 koğucu- su kalmış oluyordu. Bunlar bütün gay- retlerine rağmen biribirini oaçamıyarak muvasalat yeri olan Topkapıya kadar yanyana geldiler, 'Topkapıda yapılan son sprintde Kir- kor “İstanbul, az farkla (birinci geldi. Bu ikinci merhalenin tasnifi şudur; 1— Kirkor 19 Sa. 20D. 2 — Faruk, Tekerlek farkile, 3 — Eyüp 4 — Lümbö 5 — Selâhaddin, 6 — Bayram, (hepsi de ay'ni müddette) Fakat asıl yarış iki etabda (yapılmış olduğuna göre birinci etabı kazanmış ve ikincide ise ayni müddet zarfında 3 üncü gelmiş olan Eyüp İstanbul - Edime « İstanbul yarışının büyük ( galibidir. İki etap üzerine klasman şudur. 1 — Eyüp (Ankara) 17 saat d4 da. 15 saniye, 2 — Halil (Eskişehir) 18 sa- at 8 dakika, 3— Lambo (İstanbul) 18 saat 10 dakika, 4 — Bayram (İzmir), 18 saat 17 dakika, 5 — Cahit (Edirne) 18 saat 49 dakika, 6 — Kirkor (İstanbul) 18 saat 54 dakika, 7 — Faruk (Ankara), 18 saat 56 dakika, 8 — İbrahim (İzmit) 19 saat 9 dakika, 9— Talât (Ankara), 19 saat 14 dakika; 10 — Yakup (Arika- ra) 19 saat 49 dakika, 11— Alâeddin Ankara) 20 saat 8 dakika, 12 — Zeke riya (Eskişehir), 20 saat 32 dakika, 13 — Kadri (İzmit) 20 saat 40 dakika. Bölge takımlarının klâsmanı şu suret. ledir: 1 — Ankara, 2 — Kocaeli, 3 — İstan- bul, Istanbul Edirneyi . Kazandığın dan bir bisiklet ve saat hesabile yarışın heyeti umumiyesinde birinci geldiğinden dolayı da bir kupa almış, Kirkor Edirne « İstanbulu kazandığından keza bir bi- siklet aldığı gibi ikinciye ve üçüncülere- de bölgelere kupalar ve münasip hediye- ler dağıtılmıştır. Umumiyetle büyük muvaflakiyet teş- kil eden bu yarışdan dolayı bisiklet fe- derasyontunu ve onun Kıymeti! başkanı Hüsnü Nailiyi tebrik etmek İcap eder, Istanbul bölgesinin ziyafeti Bisiklet yarışma iştirak eden sporcular şereline, dün akşam İstanbul bölgesi ta- rafından bir ziyafet verilmiştir. Şehrimiz deki İzmirli futbolcular da bu ziyafete davet edilmişlerse de gelmemişlerdir. Ziyafette İstanbul bölgesi namına ikin- ci reis Muhtar, güreş ajanı Hikmet ve bölge memuru Halit misafirleri ağırla- mışlar, Muhtar kısa bir nutukla misa- firleri selâmlamış ve bisiklet federasyonu ikinci baskanı Cavit de buna cevap ver- miştir,