2 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

2 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

Fenerbahçe klübün- | den niçin çıkarıldım? Milli takımın ve Fenerbahçenin eski solaçığı Bedri vaziyeti izah ediyor Bundan bir müddet evvel, Fe. nerbahçenin ve mili takımın eski sol açığı, diştabibi Bedri Haikıdan, bu gün klübün büşin»- da buluman bazı idarecileri acı bir lisanla tenkid eden, fakat her * satırında samimi bir klüb aşka tebarüz ettiren bir mektup al . miş ve bu mektubu gazetemizde neşretmiştik. Gerek faal, gerek gayrifaal, bütün spor hayatında çok temiz, çok dürüst ve açık bir insan, iyi ve ha çü olarak tanınan Bedri, teessi öğreniyoruz ki Fenerbahçeyi is- tedilderi gibi idare etmek . nu tutan bazı kimselerin teşviki. le klübden tardedilmek gibi çok ağır bir cozaya çarplırılmıştır.. Bedrinin Fenerbahçeye o ka. dar çok ve samimi hislerle yapıl- mış hizmetleri vardır ki, bası şahıslar aleyhinde bir mek. olması, velevki bir I: bile telâkki edile- vaziyet kat'i Onun hat olar bilse - ki bis yen böyle değildir * samimiy tinden kat'iyyen şüphe edilemi- yecek bir sporcu ve klübcü olan Bedri için böyle bir ceza, yani spor hayatında bir nevi idam mahkümiyeti vermek hem insaf. sıslık, hem de manasızlık olur. Bu mevzu üzerinde söylenceek söz dah N In n berd- “yaban biz sözü Bedriye bırakıyoruz. Kendisinden aldığımız mektup &ynen şöyledir: FENERBAHÇE SPOR. KLÜBÜN- DEN NİÇİN ÇIKARILDIM: Bay Şükrü Saracoğlunun dikkat nazarına: Fenerbahçeden kaydımm silindiği etrafa adamakıllı yayıldı. Kı işin ma. nası yolunda, beni iyice tanıyamıyan. lar, vakanın iç yüzünü bilemiyenler arasında, haysiyetimi bozacak, meç- hul ve çirkin bir şüphenin bir an ol. Sun uyanmasını istemem, Bundan do- layı on beş senedir büyük bir titizlik ile muhafaza ettiğim sporculuk ahlâk v6 gerefimi korumak lüzumüile - bu. gün için Fenerbahçenin mukuüderatı. hı ellerinde tutan bir zümrenin reyi - İle . neden dolayı kllibden çıkarıldığı- mı izaha mecburum: Ben Fenerbahçe spor klübünde na- mussuzluk yapmağım!... Para çalma- dım!... Dolandırıcılık, hırsızlık etme. dim!.. Klübü tutuşturup yakmadım!.. Onun bunun ailesine taarruz etme- dim!,. Dalkavukluk peşinde koşma- drm!,. Zira ancak bu şekilde iğrenç Yüz karası olanlar klüpten çıkartıla. bilir. Benim çok şükür böyle hiç bir Wlistekreh halim yoktur. Benim #a . dece, yalnız kabahatlerim şunlardır: Küçücük yaşımdan itibaren sarı lâ- tiverde canını feda edercesine, hiçbir Yüaddt istifade gözetmeksizin coşkun sevgiyle bağlı olmaklığım. Yüzler. © maçlarında bütün gayretimle, can- İK başla didinip kan ter içinde Salışmaklığım... Fenerbahçe uğrunda ağımı kırmaklığım ve nihayet bu m klüp muhabbetimle kendimden #tçerek bozuk gördüğüm, Fenerbah - Senin selâmeti için tehlikeli bulduğum Yolları, hareketleri, İdare tarzlarını “<timalarda mertçe, açıkça tenkid et. Mekliğim, En son suçum ise, (sırf) içtima - gra mahut zümre tarafından söyle- “Mediğimden, susturulduğumdan do. b Şarnaçar kendilerine ait bir ten- Yâzımm Haber sütunlarında çık- olmasıdır. Zümre beni klüpten bu şekilde haksiz : iri ki Yere, nizamsız bir şekilde çi- İengilmek cesaret ve salâhiyetini erinde bulduklarından ve bun - © Bedrinin son resimlerinden Diri da da muvaffak olduklarından dolayı bilmiyerek benim bu işlerde yerden göke kadar haklı olduğumu kendileri ispat etmiş oldular: Bu zümre (yani Fenerbahçe heyeti idaresi ve bir kısım müessis azalar) bütün bunlar bence (tek bir kişi) dir. Ve ancak muhtelif sebeblerle bu (tek kişi) nin nüfuzu altına girmiş bulu. nan pek yakmları ve taraftarlarıdır. - Kendi hesaplarınna beni Fenerbah- çeli addetmiyebilirler, Lâkin bu işle. rin pek yakında düzeleceğini ve hak- kımın teslim edilece; kuvvetle bili- yorum. O zaman sevgili klübüme tek. rar kavuşacağım.. Yoksa kalbimde sevgili klübüm Fe. nerbahçeye karşı beslemekte olduğum riyasız, menfaatsiz, samimi hakiki ve manevi tertemiz bağlılığı hiçbir kuv- vet benim elimden alamaz. Fenerbahçenin ve milli 6ski solaçığı takımın BEDRİ Tamşvar Yarın Beşiktaşla karşılaşıyor Pazar günü Fenerbahçeye, salı da Perâya yenilen Romanyanın Tımşıvar futbolcularının Galatasaray karşılaşa. caklarını evvelce haber vermiştik. Mi- safir futbol takımının şehrimizdeki iki mağlâbiyeti dolayısiyle Galötasaraylı- lar Tımşıvarla maç yapmaktan vaz geçmişlerdir. Bu vaziyet karşısında bu “meşhur,, Rümen takımının yarın Şe rel storlında Beşiktaşın on biriyle karşı. laşması tekarrur etmiştir. âlman - Macar Hokey maçı beraberlikle bitti Almanya ve Macaristan milli hokey takımları arasındaki müsabaka Pazar günü Budapeştede büyük bir seyirci kalabalığı önünde yapılmış ve çok he- yecaniı geçen bu karşılaşma golsüz © larak berabere bitmiştir. — Beynelmilel tenis maçları İtalya - Fransa arasındaki Davis Te Barutgücü bütün itham- ları reddediyor Ve gazetemize yolladığı mektup bir yılan hikâyesi gibi uzayıp giden hâdisenin son cevabını teşkil etmektedir 19 Mayıs günü, Barutgücü sa- hasmda, Barutgücü ile Demir. spor arasında yapılan ve yarıda kalan maçtan sonra, hâdisenin dedikodusu ne kadar uzayıp gitti, malümdür. Mektuplar, tavzihler, cevaplar, ve gene mektuplar biribirini takip edip gidiyor. Geçen gün neşrettiğimiz bir mektuptan sonra, yılan hikâyesi gibi uzayan bu mevzua tekrar te- mâs etmemeye niyet etmiştik. kat Barutgücünden aldığımız bir mektup, bir nevi müdafaaname ol- duğuna göre, yalnız bu defaya mahsus olmak üzere kararımızı değiştirdik.. Ve Barutgücünün moktubunu neşrediyoruz. Evvelce de yazdığımız gibi bü- yük bir enerji ve klüp azmiyle galıştığını sevinerek, iftihar ede. rek gördüğümüz Güçlülerin mek- tuplarında yazdıkları noktaların mühim bir kısmını baklı buldu- ğumuzu da burada ilâve etmek isteriz., Haber gazetesi yazı işleri müdürlüğüne: Gücümüz, gazete sütunlarında müna- kaşayı hiç sevmiyen bir (o teşekkülken, wecbüren bazı reva görülen muamele ve “ layısile cevap vermek zarure- Bakırköyde, henüz ikinci senesini id- rik etmek üzere teşekkül etmiş olan gü- cümüz, her nedense bazı kimseler tara fından bir radyonun paraziti gibi telâkki edilmektedir. Nitekim, bitarat olduğunu söyliyen Muzaller, Z. de bu kabil kim- slerdendir. o Bakırköylülerden birçok kimseler vardır ki, Yedikuledeki Devlet demiryollarına ait fabrikada çalışmakta ve dolayısile köyünün eski klüplerinden ay Demirspora girmektedirler. Bu yazıları yazan şahısta bu gibi bir Bakır- köylü oyuncu veyahut bizi radyo parazi ti gören bir şahsiyettir. Her iki klübün, maksadı teşekkülünü Bildiğini idda eden bu arkadaş, maalesef Barıtgücünün maksadı teeşkkülünü bil- mediğini yazılarile itiraf etmektedir. Demirspor nizamnamesi iktızası, haki- katen inhisar halinde olan ve kendi men- suplarından başka hiçbir kimseyi teşek- külü içine sokmuyan bir birliktir. Barıtgücü ise, hükümetçe omusaddak nizamnamesi mucibince sporu (o yükselt- mek gayesile her Türke açık bir teşekkül olarak kurulmuştur. Nizannamemizden bihaber bu arkadaşm bu birinci bilgisiz- liğidir. Ve Barutgücü inhisarda değildir. 'Tekmil köy gençliği ve ker Türk için a- çık bir spor yuvasıdır. Klübümüzün futbol kolunu teşkil eden oyuncularm bir kismnm teşkilât klüplerinden olduğu bazı esami zikredile- rek yazılmıştır, Evet, bu (arkadaşların nis maçlarının ilk günü Fransa 2/0 ge | « i Tp gelmiştir. Petrag, Fareni 6 yi 6,2, 6,3, Destremo, kanepeli 3,6. 6,0, 6,2, 1,5, yenmiştir. hepsi de bugün güçlüdür. Ve bu arkadaş- lara ilâveten daha pek çok kimseler ken- di esas klüplerile alâkalarını kesmişler- ve tekmil İstanbul gazeteleri ve spor mec mualarile ilân edilerek Barutgüdü olduk. larını ve istifalarının da spor kurumuna gönderildiklerini bildirmişlerdir. Bunla - rın yekünu 22 ye baliğ olmuştur. Ve bu arkadaşlardan pek çoğunun eski klüple- rinden beraeti zimmetleri alınmış ve muh terem spor bölgesi başkanlığına da veril- miştir. Ve bu keyfiyet sayın gazetenizle de ilân edilmiş bir vaziyettir. Herhalde gücümüz sevilen bir teşekküldür ki gü- zide bir kısım oyuncular eski klüplerin- den alâkalarımı resmen keserek güce gir- mişler ve güclü olmakla mültehirdirler ve dajma oyunlarına devam ederler. Bu Bakırköylü arkadaş dosyada mah- fuz resmi muamelelerimizi bilmediği için burada da yanlış görmüş ve düşünmüş ve maksadı teeşkkülümüze bihaber olduğlu- nu itiraf etmiştir. Bu yazıları yazan âr- kadaşın artık bitaraf değil tam manasi- le taraftar olduğunu isbat eden ikinci bir mesele de, hâkimiyetin diğer tarafta ol- duğunu zikretmesidir. Velev ki öyle ol- sun daha oyun bitmeden bu tarzda gali- biyeti bir tarafa göstermek tefetil etmek O gün sahamız tamamile halkevi em- rine verilmiş ve hiçbir güçlü hiçbir vazi- fe ile tavzil edilmemiştir. O gün oyun oynıyan onbir güçlüden (omaada herkes seyirciden başka bir şey değildi. Çünkü $aha tamamile balkevi memurlarına ter- İ kedilmişti. Bayrak alma meselesinin de re tarzda cereyan ettiği evvelce muhte- rem gâzetenize yazılmıştı. İkinci gol ofsaytten verilince pek tabii olarak oyun sertleşmişti. Ve bu bayrak vakası Demirspordan kıvrandığını mü- balâğa ile yazdığı Demirsporlu ve hake- min kayınbiraderi Edipden sonra olmuş bir vaziyeti. Ve bu arkadaş kıvranma- mış oyun iktizası hafif bir sarsıntı geçir- miştir, Bugün sert oyun dahi futbol kaideleri dahilinde bir sistemdir, Nitekim İtalyan sistemi de böyledir. Futbol hiçbir zaman (müsaade eder misiniz topa ben de vu- rayım?) diye danışıklı görüşüklü oynan- AZ. 'Haleti ruhiyemizi dürbinin ters tarafı ile görmüş olar bu arkadaşa soruyorum, sahamıza gelen bir çok muhterem klüp- lerden aşağıda bir kısmının ismini yaz- dığım bu güzel teşekküllerin hangisi ufak e tefektir. Şu vaziyete bu (arkadaş sade güce değil, güce gelip giden misafirlere de dil uzatmıştır, Gücümüz, iki sene için- de öyle klüplerle çarpışmıştır ki bu klüp lerin pek çoğu bize ağabey mumbelesi yapmış ve nadiren yenildiğimiz zaman- larda spor centilmerliğinin bir timsali ol. mak üzere beraberce sohbetler edilmiş ve ölenler verilmiştir. Meselâ: Yedek Su- bay okulu, Akmspor Kadıköy ve Şişli halkevleri, Galatasaray lisesi, Pera, Kur- tuluş, Davutpaşa, ve daha buna mümasil pek çok klüplerle oynanmış ve her birile centilmence ayrınılmıştır. Mağlüp oldu- müş ve sinirlenilmemiştir. Bilâkis misafir, lerimize Türke has olan misafirperverlik ler gösterilmiştir. Muzaffer Z. gücümüzün Demirsporla üç defa karşılaştığından (bahsetmiştir. Doğrudur. Birinci karşılaşmada B takım ip edilmiş ve-A takımları maçın sinin İtiraf ettiği gibi dehşetli ve fırtmalı havada rüzgürı lehlerine alan Demirsporlular ancak birinci haftaymın sonuna kadar iki bir ile vaziyeti kurtar. mışlardır. İkinci haftaymda, rüzgâr güç» lüler lehine dönünce oyun fırtına behans. şile hakem tarafından tatil edilmiştir. İkinci maç, beş bir gücün galibiyetile | hitam bulmuş üçüncü karşılaşma ise ma- tümunuz Olduğu vaziyette kalmıştır. “Maç devam etseydi Demirspor mubalgs kak galip gelecekti, diyen bu kerametfun ruş arkadaşa soruyorum: (Böyle bir va- ad mi almıştı? yoksa rüyasında bir şeyler mi görmüş veya tefeül mü etmişti?) Bu arkadaş birtaraf olmadığını kendi ağzile o kadar açık olarak itiraf ediyor ki: oyunun bitmesine 3$ dakika kaldığın dan bahsettiğimizi ve oyunun 53 dakika» oynanamıyacağını bilmiyecek kadar biz. leri cahil demiyeceğim beşikte süt emen çocuk addediyor. En ufak bir çocuk da- hi bilir ki haftaymlar 45 dakikadır. Doş« yalarımızda mevcut ve gazetenize yazdi Zımız mektupta, 28 dakikadan bahsedil. mişken mürettip hatası olârak sehven 38 rakamında gücün ne sunutaksiri vardır, Ve bunu bir nimet telâkki eden bu arka- daşın mal bulmuş mağribi gibi bunu bâ“ Zira bağıra yazması bitaraf olmadığına ve gücü parazit görenlerden olduğuna bizlerde ve efkirı umumiyede şüpbe bi“ rakmamıştır. Hiçbir kiüple alâkası olmadığını söyli. yen bu arkadaş köyündeki otoriter bir teşekkül için bu kadar uluorta ve bilir bilmez yazı yazması şunu anlatıyor ki kendisi bitaraf değil kurulmuş bir saat zenbereği gibi işlemiş ve işletilmi: Aziz ve pek muhterem gazetenizin bu arkadaşım şu mektubundan sonra altma ilâve ettiği (o teveccühkâr cümlelerinden bütün güçlüler çok haklı olarak kıvanç Borut gürü idare heyeti Dep Devamı 14 üncüde Ya ri e