2 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

2 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

kn ilk defa nasıl şarkı söylemiş? Mey Vest, daha onüç yaşındayken, bir gece evlerinin penceresinden kaçmış; bir barda . verilen baloya iştirak etmiş Bir Amerikan mecmuası Mey Vest- in hatıralarını neşrediyor. Artistin ilk defa nasıl garkı söylediğini anlatan kısımlarını hulâsa ediyoruz: yaşındaydım. Kardeşimle beraber, evimizden epeyce uzakta o. lan bir barda verilen baloya gitmeyi kararlaştırdık, Fakat evden nasıl çı, kacaktık?. Bunu kolayca hellettik, İlk çocuğun ve ilk hırsızın müracaat ttiği tarzı kullanacak, pencereden çı- kacaktık. Evde herkes yatmış, uyu « muştu. Biz derhal pencereden fırla dık, otobüse binecek paramız olmadı- Zr için karanlık, fakat kestirme sokak, lardan doğru bara... Bara geldik. Fakat sicim gibi ya . ğun yağmur yüzünden İyice ıslanmış- tık, Bu kıyafetle salona nasil gire - cektik, Işıklr salonun kapı arslığm. dan baktık. Orada herkes süslü, gülü- yor, eğleniyor, dans ediyor. Biz bura. da ne yapacaktık, dans etmek, ne be- nim, ne de kardeşimin elinden gelen bir işti, Kardeşimle biribirimize cesaret ve- re vere içeriye girdik. Birdenbire giy. ri ihtiyari: “öp babanm elini, diye haykırdı. Bizim okulun öğretmeni ba- yan da baloda değil mi? Öğretmen baloda bereket versin s1. nıfta olduğu gibi sert ve çatık suratlı değildi, Bizi iyi karşıladı. Kendisine burada olduğumuzu anneme söyleme- mesini rica ettim. Bir şarkı söylersem bu iyiliği yapacağını vandetti. Belki yirmi defa mendilimi terliyen parmaklarım arasında sıktım. Sonra salonun orta yerinde (Garbdan esen rüzgâr) şarkısını söyledim, Dönüş ayni suretle oldu, O gece hiç kimse evden kaçtığımızm farkina var. madı, Halbuki ertesi gün bar direktörü babamı bulmuş ve gere macerayı an. Jatmış, çok güzel şarkı söylediğimi i- Jâve etmiş. Babamdan haftada üç ge ce bara gelip şarkı söylemem için izin istemiş... Bütün bunları bir hafta sonra ba » bamdan öğrendim. Babam yalnız bir noktayı benden gizlemişti: bu garkı - ları söylememe izin vermek için di . rektörden her hâfta 30 dolar aldığı. nL... İşte ilk muvaffakıyetim.., * Şaşa Gitri hem tanınmış bir aktördür. bem de tiyatrv müelli. i ” Busanatkâr Pariste Bon günlerde çevrilme» Ün başlanan Şanzelize filmine de iştirak ede. Gektir. Bu film hepsi Yıldız derecesine yük- #elmiş 60 artistin oy. Madığı böyük bir film Olacaktır, Üsle, bu İilmde baş kadın ro ünden birisini oyn Yan Lizet Lanven'i gö- Tüyorsunuz. * Önümüzdeki mev- seyredeceğimiz, gü #el Fransız filmelerin- len birisi de “Akdeniz telâş içinde, olsesktır. Alttaki resim bu filme en bir sahnevi ette Yor. Ra sahnede N İlm Vojerin gielerin- okunan korlen ve kü sanatkâr Jan-Klo bilimin tavrmdakl Samimiyet bütün sine Ge münekkitleri dara- lan Beğenitmiştir. Niste “ Bu tilm Artür Döver ve Fernardel'dir. si Ernest,, filminin ilk sahneleri çeçvrilmeğe bir macera filmidir. Fakat seyredenleri kal leri de boldur. Resimde bu sahnelerden birisi görünüyor. Bu sahneyi çevirenler , virdiğiniz filmi gördükçe size karşı dg (Bor ğ kardeşim Hanri Gara, Meg Lömonye ile bu isimde çok eğlenceli bir o film çevirmiştir, Ba filmde Hanri Gara meşhur bir sinema aktörü rolünü oy- müyor. Meg Lömonye (bu aktöre âşıktır, fakat bir türlü yanına yaklaş. mağa, dikkatini çekmeğe muvaffak olamıyor. Meşhur vakit bir köyde bir sütnine tarafından büyütülmüştü, Meg Lömonye çirkin bir köylü kız kıyafetinde ve aktörün sütkardeşi mın iç yüzünden iğreniyor. Ve eve girip cıkan iyi yürekli başka artistle alâkadar oluyor. Konuşuyorlar. Bu delikanlı, Mez Lömonye'ye: “Sen çirkinsin, konuşman kaba, fakat bütün bunlara rağmen iyi bir kız- ii sm,, diyor, Evlenmeğe karar veriyorlar, Bir kır gezintisi esnasında köylü i gün san'atkârin evine çıka gelir. kız, takma örgülü saçlarını, kocaman gözlüklerini atıyor. resimdeki ki Meg Lö Lömonye meydana ana çıkıyor. Lorel ve Bu geliş biç kimseyi memnun etmiyor, Aktörün bir kaplan kadar kıskanç metresi bu çirkin köylü kızmı bile kıs. kanıyor. Aktör, Meg Lömoenyeye aldırış etmiyor. Genç kız sevdiği ada. aktör doğduğu sfatiyle bir bir aszmemsşmtmazı yazamaz Olduğu gibi: Hardi' yol göründü mü? Amerikalılar son filmlerini de beğenmezlerse sinemadan çekilmiye mecbur kalacaklarmış Lorel ve Hardinin çevirecekleri filmle- iki komikle yeni mukaveleler yapmakta tereddüt ediyormuş.. Çünkü bu aktörle- rin muvaffak olması içi ler çevirmek lâzım geliyor ve bu uzun filmler çok masraflı oluyormuş. Lorel ve Hardinin çevirdiği filmler Amerikada muvaffakıyet kazanamıyor; daha ziyade yabancı memleketlerde rağbet görüyor- , MUŞ, Önümüzdeki sinema (mevsiminde bu iki komiğin “İsviçreli kadın,, ismindeki bir filmini göreceğiz. Eğer bu film Lorel ile Hardinin en çok beğenildiği ve alkış- landığı Balkanlarda ve Fransada eski , Seneler gibi rağbet kazanacak olursa bu larla güldürecek saline- iki aktörle yeni mukaveleler yapılacak, aksi takdirde bu iki komiğin sinema hâ- yatından çekilmesi lâzım gelecektir, İstikballerinin mevzuu bahsolduğu bu smalarda Hardi tatil günlerinin zevki ( çerisinde golf oynamakla meşguldür. Lorel ise bir taraftan karısile kavga edi- yor, diğer taraftan kendi stüdyosunun i ile uğraşıyor. O, kovboy filmleri çeviren bir stüdyo ile ortaktır. Yıldızlar hangi spor- ları severler? Ceki Koganm karısı güzelok atar, Fred Aster mükemmel tenis oynar, Karol Lombar Povleng şampiyonu ol. mak ister (bu oyun Amerikada yeni çıkmış ve kısa zamanda çok yayılmış elle oynanan bir top oyunudur.) Nel- son Edi Rugbiye bayılır, Bu yıldız bu oyunu çok sever, fakat hiç muvaffak olamaz, Acemles (ovuruşları herkesi kahkahadan katıltır. iş Vels ilkdefa olarak meşhur komik Lui ile beraber “Susunuz öğ - retmen geliyor!,, filminde rol almış genç bir kızdır. Bu film daha yeni bitti ve önümüzdeki haziranda gösteri lecek. Fakat genç kız Honololodan bir mektup almıştır. Bu mektupta şimdi. ye kadar hiçbir filmi beyaz perdede gösterilmiyen bu yıldıza “her yeni çe- hayranlığım artıyor,, deniyormuş! in Gdüsm 2