4 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

4 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

“Fantoma Ben imi,, Diyen ve esrarengiz hâdiseler çıkaran adam, hakikaten bir delimlidir ? Yeni bir Imparatorluk kurmak sevdasındaymış Fransa ile İngiltere arasında aylarca süren temastan sonra, adam hakkında verilen müebbet kürek evzası geri “Fog incü yaban leri işiti. incü yabancıla; âhında değil de A inci sipa nda... Silâh hiç bir netice vermi- sakal imde Or duaa n janda lelâde bi eri alelusul isticvap rin söyledikler kalıyor. aren işelr, inamılmı erini birer arıyor. Onun ka şürlerde bulunduk unu israrla an bir se anlatıyor. hitlerin tarif et- uymadığını e son söz olarak ta tiği eşkâlin Reji'ye ara rağmen Fasta- bırakıldı | Fevtoma olduğumu iddia elen adam ki askeri mahkeme heferi müebbet kü- rek ceğasına mahküm ediyor. İşte burada meselenin ikinçi safhası Fantoma yok, itirafin- bir delil olmadığı halde ezasma mahküm edilen ndan Reji var: konsolosu vakayı Rabat” taki İngiliz baş konsolosuna bildiriyor. Mesele İngiltereye aissiyor İngiliz dillerine a umumi yesin- de Rejinin âkibetine dair şiddetli bir a- lâka uyandırıyorlar. lar geçiyor. Bu sefer de Reji hapis hanede suçs haykırmağa başlıyor. İtirallarını bir şaka yapmak i- 1, maksadının gevezelik ol- ne müracaat ediyor. Diğer taraftan da Parisle Londra ara sında muhabere devam ediyor. Bu mü- hastalıklar >esine gönderiliyor. kümu muayene eden asabiyeci, önnet hastanın muhayvilesine hâkim- dir, diyor, ona yapmadığı şeyleri yap miş farzettirebi luğundanberi İ bir imparatorluk kurmak bulyasile ya- şadığı tesbit ediliyor. Onu memleketin- İz gazeteleri meseleyi ısrarla ta; p ediyorlar. En ciddi gazetelerde bile Rejinin lehinde sütun sütun yazılar çı ? İngiliz gaze telerinin ve İn, teren İbi adamın âki- | betile sıkı sıkı alâkadar olmasını İsi mler mi var? Yoksa sadece bir İngi' olduğu için mi bu neşriyat yapılıyor? Fransız gazetecileri bu eri İngiliz selarethanesine sormuşlar, fakat hiç bir cevap alamamışlar üzerine alan avu- söylememiş, yalnız infazının Fran- bırakıldığını bildirmiştir. Ni tarihte misli olmıyan bu hâdise. r. Fazla olarak Rejinin | mütemadiyen yeni Körletilen bir para kaynağı Çeşmede ton balığı dalyancı- larına müşkülât göslerilince Ihracat durdu en ağan biri, bu?” Çeşme, (Hususi) — Kazanın mühim viridat membala: gün kurumuş, daha doğrusu kurutuk muştur. Bu, bütün dünyaca meşhur Ton balığı avcılığıdır. Eskiden Çeşmede 300.600 tonluk Ton balığı çıkar ve âdeta kapışılırcasına satılır, adalara İtalyaya ihraç edilirdi. Ton balığının av mevsimi Nisanda başlar ve Ağustosta nihayet bulurdu. Nisan ayında 500.600, Mayısta 80.100 kiloluk Tonlar çıkar bunu takip eden aylarda ise balık kilo itibarile düşer ve Ağustosta son olarak 15. 20 kiloluk yanaşmalar tutulurdu. Bir av mevsimin de yakalanan balığın yekünu da 150 bin geçerdi. kiloya Kazamızda avlanan Ton balığı, civar adaların hemen hemen yeğ: gıdası idi Buralardan İtalyaya da ihraç eilir, kon serve yapılırdı. Son üç senedenberi İse mevsim avı 30.40 bin kilodan yukarı çıkmamış, ih- racâat hemen hemen durmuş, kâza halkı bu servetten istifade edemez olmuştur. Bunun sebe mahalli idarenin dak yancılara gösterdiği müşkülâttır. Dal - yan mültezimi bu vaziyet karşısında av- dan vazgeçmiş, dalyan: kurmamış ve yüzlerce kiloluk balıklar kıyı sularından geçip gitmiştir. Senelerdenberi bu iş üzerinde çalışan- lar, busene dalyan kurulursa mevsimin geçmekte olmâsma rağmen yüz bin ki- İo balık alınabilceğini söylemektedirler, Her gün İstanbuldan, adalardan ve İ- talyadan ton balığı için teklifler gelmek” te, fakat bunlara cevap bile verilme - mektedir. Alâkâdarların bu mesele ile alâkadar olmaları gerek Çeşmelilere ve gerekse memlekete döviz. girmesi bakımından faydagetirecektir. — — Sandıklıda Köy çocukları talebe pansiyonu - açıldı a, is Sandıkir, (Hususi) — Kaymakam Arif Dündarın köycülük hareketlerine verdiği ehemmiyetin mahsullerinden biri de burada açılan “köy çocukları pansiyonu,, dur. Yirmi bir fakir ve kimsesiz yavruyu barındırıp okutan bu müessese : önümüzdeki yıl imkân nispetinde genişletilecektir. Yukarda. ki resimde veli Durmuş Evrendilek ile kaymakamı ve halkevi reisini yav- rularla bir arada görüyoruz. nin akisleri Fransada çınlayıp duruyor. Fransa Cumhuriyeti, meseleye bir ni" hayet vermiş, ve ayni zamanda İngiliz dostlarını da memnun etmiş oluyor. Ne olursa olsun bugün Reji dosyası kapan- mıştır. Fakat Fantoma, Fantoma kimdir? Karanlık perde, halâ (o açılmamıştır. Esrar devam ediyor. Seyahat Notları 4 HEZİRAN — 1938 Bandırma kurduğu 'hastahaneyi yaşatamıyor Varidatının yarısını teşkil eden iskele resminden mahrum kalan Bandırma belediyesi ne yapacağını şaşırdı Iskele resmine güvenerek bir çok işlere girişen Belediye bu kaynağı kaybedince yarı yolda kalan puslusız gemiye döndü ! Bandırma, (Anadolu muhabirimiz « den) — Marmara kıyılarının en gü. zel şehirlerinden biri eski haystıyeti- ni kaybetmeye başladı. 140 bin Jira bütçeli bir belediye yaşatan Bandırma şehri, bu paranın yarısını iskele res. Ç minden temin ederdi. Bu gelirin ikti. sat vekâletine geçmiş olması Bandır- mayı zayıf bir hale düşürmüştür. İyi bir belediye relsi olan Kâşif A- carm idaresinde ileri hareketler kay. detmiş olsn belediye, iskele resminin bütçeye kattığı kuvvete dayanarak bir çok işler yapmaya girişmişken yarı yolda kalmıştır. Geçen yıllarda yapıls mış olan işler arasında bir hastane. ye vücut verilmiş olması Bandırmalı. ları pek sevindirmiş olmakis beraber, şimdi teessüre sevketmiştir. Bunun sebebi de, bu 18 bin lira bütçeli hasta- neye belediyenin halihazır geliri ile bakabilmek imkânından mahrum bu - lunmasıdir. getirin su, efkktrmeenddeler, mest.” ha ve bü benzer ibtiyaçları geçen yıllar muvaffı hallolunmuştur. Lâkin Bandırma gibi her bakımdan hususi “bir ehemmiyet taşıyan bir ka- zanın ihtiyaçları bu saydıklarımdan ibâret değildir. Sebze hali, soğuk hava deposu başta olmak ilzere buna mü . masil zaruri işler vardır ki, halle muhtaçtır. Ancak bu işler için de pa. raya ihtiyaç olduğuna şüphe edilemez. MM | , Bandırma belediye reisi Kâşif Acar Mevcut bütçe bunları intaca kAfI ge“ lemiyeceğine göre Bandırma şehri ne yapmalıdır? İşte bu endişeyle başbaşa bulunan Bandırma halkı, hiç olmazsa mevcut nin hususi bir surette himaye görme. eserler meyanımda bulunan hastane « sini beklemektedirler. Kazanın İzmir . İstanbul arasında bulunması Bandırmanın hususiyetini komşu kazalardan ayırmıştır. Çanak. kalenin bazı kazalariyle Bursa ve Ba- © lıkesir kazalarından. bir kısma, Bana dirme ile daimi sebet halinde'buzis lunduklarından Bandırmatım iktisadi hareketi göze çarpacak kadar ileri yü- rümüştür. Hububat, sebze, hayvan (koyun) sevkiyatmı fazla yapan Ban. iü dırma ve bilhassa köyleri, iyi yaşama- ğa imkân bulmuşlardır. Bütün bunlara rağmen Bandırmsğ& dünkil kadar cevval bir iş hayatı mev“ cut bulunduğu söylenemez, Burdurda tatli başladı Burdurda mektepler tatil olmuş, sonsmıfların mektebi bitmiştir. Yukardaki resimde Burdur merkez Gazi okulu talebelerini leriyle beraber görüyorsunuz. Aşağıdaki resimdeyse pek kısa bir yetişerek halkevi salonunda verdikleri konserlerde çok muvaffak olan orta okulu müzik kolu talebesi öğretmenleri bayan Fahriye ile berabe” mektedir, bitirme fitilini öğre! 21