16 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

16 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

ik | kayb Galatasaray Yugoslavyadaki ilk maçı nasıl etti ? Takımımız umumiyetitibarile iyi oynamış fakat kaçırdığı birçok fırsatlar yüzünden yenilmiştir. Belgrad, 12 (Kafileye refakat eden arkadaşımızdan) — Burada ilk karşı- lâşmayı (B. Ç. K. Beogradski sport club) takımı ile 45 bin seyirci önünde yaptık. Mutat merasimden sonra ta- kımlar sahada şu şekilde yer aldılar; Galatasaray: Sacit, Salim, Adnan, Halil, Nuri Mu- sa, Necdet, Eşfak, Bedri, Şeref, Bü- İent. Onlar; Puhar Radvonoviç, Duhats, Sehmer Stevoviç, Knejiviç, Glijoviç, Vuyatino- viç, Masiyanoviç, Bojoviç, Patharski, Saat; 3.40 hakemin düdüğü ile top Eşfaktan ara pası ile Şerefe oradan da Necdete geçti, Lâkin sol bek yetişerek ilk akınımız; taçla neticelendirdi. Yugoslav hafı topu solaçığa âşırdı. Salim yetişerek akını kesti, Top Yu- goslov santrforunda. Ondan da uzun pasla (o solaçıkta bakem ofsayt verdi. Bizimkiler sahaya yabancı olduklarından pek anlaşmıyor- Jar, 6 mcı dakika: Yugoslav baskısından kurtulduk, Mukabil akma geçtik. Şeref topu Ezfağa geçirdi. Necdet aldığı pasından istifade ederek kaleye girdi. Bek bu akını ancak topu kornere ât- makla kurtarabildi. Kornerden gelen top Şerefin ayağı ile avut oldu. Musa topu sağ haf mevkiinden kale önüne düşürdü. Bedriden kafa pasr alan Şeref | sıkı bir şüt çekti, Top direğin kenarın- dön avut oldu. Bir dakika sonra gene Şerefin şütü kalecini ellerinde kaldı. Biraz 8- kı çekseydi gol olabilirdi. Tamamen bakim bir vaziyetteyiz, Bedri de bir göl kaçırdı. 12 inci dakika: Yugoslav santrloru töpu sol içe o da açığına geçirdi. Şüt. Direk kurtardı, Nurinin yanlış geri pasını sağaçık kaparak kaleye girdi. Salim tehlikeyi körnerle kurtardı, Korner atışı. Top Sacidin ellerinde, 14 cü dakika Musa Necdete derin bir pas verdi. Haft atlatan Necdet Şe- refe kısa bir pas verdi. Kimseler yok. Şüt avuta gitti. Yugoslav kalecisi çok gansir. Muhakkak; 4 gol kaçırdık. 1$ cı dakika; Top Yugoslav sağ ha- fından santrfora ondan da İçe geçti, Plâse bir şüt gol. Sacit biraz likayıt kaldı, Gollük bir şüt değildi. Bilhassa dünkü mükemmel oyunu ile bu tehli- keyi de önleyebilirdi. Bu gol Yugoslav» ları canlandırdı. Biz de ise durgunluk emareleri gö- züküyor.»Bilhassa Nurinin havadan oynaması bizden çok iri olan Yugos- lavlara tam bic bakimiyet tesisi fırsa- | tını veriyor. 25 ci dakike: Tekrar canlamdık. Şe- ref geriden aldığı pası Bedriye geçirdi. Bek düştüğünden yanında kimse yok. Kaleciye adeta pas verircesine hafif bir şüt. Nadiren kaçırılabilinecek goller | den biri de budur. Yugoslavlar mukabil akındalar, bize korner oldu. Sağiçin şütü Sacidin elle. rinde kaldı. Bizim hatlarda pek ahenk kalmadı. 33 cü dakika: Top bizim kale önün: de. Soliç santrfora güzel bir pas verdi. Santrfor topu göğüs ile önüne aldr. Kimse yok. Yakından çektiği şüt ağ- lara takıldı. .. Yüzme Teşvik müsabakası Bu hafta yapılıyor T.S.K, İstanbul bölgesi su soprları Ajanlığından: Yapılan program mucibince 196 1938 pazar günü yüzme ikinci teşvik müsabakasının sant 14 te Moda havu- zunda yapılacağı tebliğ olunur. Bu gol bizimkileri canlandırdı, Şere- fin uzun pasını Necdet güzel kullana. vak kaleye sokuldu ve topu Bedriye geçirdi. O da pası daha müsait vazi- yette duran Şerefe bıraktı. Kimse yok. Şerefin şütü avut oldu. mütevazin şekilde devam edi- | yor. İki takım da mühim tehlikeler at- lattı, 2 ci devrede Galatasaray haf hattın- da değişiklik oldu. Musa santrhafa Eş. fak sol hafa Mustafa da sağhafa ge- tirildi. Eşfaktan boş kalan yerde de Haşim oynatıldı. Yugoslavlar bizim kale önün de toplandılar. Sacit tehlikeyi kornerle kurtardı. Soldan bir akın yaptık. Necdeti ge- çen top avutla neticelendi. Bu devrede çok daha düzgün oynuyoruz. Bunda bilhassa yerden oyunu ile Musa ve Sa- cit, Salim âmil oluyorlar. Yugoslav kalesi tehlikeli anlar geçirdi. Forvetin isteksiz şütleri gol fırsatını vermedi 8 ci dakika; Haşim sıkışık vaziyette geriye pas-veren Yugoslav bekinin ha- tasmdan istifade &derek takımının şe- ref golünü attı, Bundan 10 dakika son- ra da Yugoslav sağaçığı takımma 3 cü golü kazandırdı, Artık oyun seri fakat mütevazin bir hal aldı. Hakem bitaraftı. Maçı çok dürüst idare etti. Yugoslavlar takım halinde gok güzel oyun oynuyorlar. Bizden bilkassa Sacit ve Salim çok çalıştılar, Takımın arada srradakj dur- gunlukları hariç iyi oynadı. redileceğini biliyor. 1,30 sazt zarfı kulaklarımız alıştığı avaz avaz bağır- malâra yuhalara hasret kaldı. Takımlarını teşyi için yegâne kullan- dıkları vasıta binlerce elin ayni tempo ile çarpmasıdır. . Yugoslavlar misafir takıma haddinden fazla saygı ve sevgi göstermesini bilen kimseler, Hulâsa yapılan maçtan seyirci de, bilhassa sporcu da hoşlanıyor, zevk alıyor, Esasen temiz şeylerden hoşlan- mamak ölmaz ki, Âdil Oğuz Bu haftaki | futbol müsabakaları Şild maçlarır geçen hafta oyna nan Kardöfinal müsabakasmda Pe: taş ve Güneş takımlar üç golle ber- bere kalmışlardı. Vaktin müsaadesizliği! yüzünden yarım saat uzatılan bu karşılaşmanın bu Pazar tekrar edilmesi cap etmek- teydi. Halbuki Güneş klübü geçen Pa | #arki müsabakadan sonra seyircilerin aleyhlerine yaptıkları taşkınlık hare. ketleri yüzünden bu Pazarki maçı oy- namak istememişlerdir. Futbol Ajanlığı bu vaziyet karşi- sında Güneşi hükmen mağlüp addede- rek bu hafta Şildin dömi final maçı- ni oynatmağa karar vermiştir. T.S.K, Istanbul bölgesi futbol Ajan leğından: 19.6-1998 Pazar günü yapılacak maçlar, Şeref stadı: Beşiktaş (B), Kasımpaşa (A), saat 14,30, hakem Tarık Özerengin Süleymaniye (A), İstanbulspor (A) saat 16, hakem Fahrettin Somer, Beşiktaş-Beykoz (Şild), saat 17.30 hakem İ.M. Apak. Yan hakemleri ve Şevki Çanka. Not: Bu maçlar osnasında Beykoz, Hilâl, İstanbulsopr, Sleymaniye, Top- kapı ve Kasımpaşa klüplerinin bu yü kazandıkları kupalar da tevzi edile ceğinden ilgili klüp delegelerinin ha- İ zir bulunmaları tebliğ olunur. Huyri Dericioğlu Halk: Belgrat halkı maçın nasıl sey- Evvelki günkü müshamızın beşinci | sayfasında “Fantezi, başlığı nltında Nizameddin Nazifin çok güzel, bir ya- at çıktı. Bu yazmın ilhamını, arkadaşımız bir Avrupa gazetesmde gördüğü resim- lerden almıştı... Şimdi sütunlarımıza geçirdiğimiz bu resimler, son zamanlarda, Avrupada ve bilhassa Amerikada moda olan, garip bir spora aittir, Çamurlu güreş. Bu hususta fazla izahat vermeğe lüzum görmüyoruz. Evvelki gün Nizamettin Nazifin, ya- zrsmı okuyanlar, bugün de bu resimle. re bir kere bakarlarsa, şu insanların ne garip ve mânasız şeyler icat oetmekte | olduklarmı kolayca anlarlar.. Deniz Sporları Federasyonu ni. Reisliği Atletizm federasyonunun kiymetli reisl Vildan Aşir, varifesinin İstanbul- da olmas: dolayısile deniz sporları fe- derasyonu reişliğinden çekilen Celâlin yerine vekâleten deniz sporları başkan- lığını da yapacaktır. i | Dünya kupası maçlarında Brezilya - Çekoslovakya maçı nasıl oynandı Dünya kupası maçlarının Brezilya 1 Çekoslovakya çarpışması neticesini dün kısaca vermiştik, bu mühim müsabaka. nın tafsilâtim da buğün yazıyoruz: Bordo, ii (A.A.) — Hafta arası ol- masına rağemeri, Brezilya milli takı- mı ile Çekoslovakya milli takımı ara | sındaki ikinci karşilaşma çok büyük bir alâka uyandırdığı için, tribünler 15 bin seyirci'ile hemen hemen tama- men dolmus ve duhüliye hasılat: 278 bin fra varmıştır. Bu hasılat, haf- ta arası maçlarmda bir rekor teşkil etmiştir. Brezilyanın 2-1 galip geldiği bu kar şılaşmada her iki taraf ta takımla rında esaslı değişiklikler yaparak sa- haya çıkmışlardır. Brezilya takımında, evvelki maçta sahaya çıkmış olan ekipten yalnız| kaleci Valter ile merkez muhacimi Leonidas bu karşılaşmada tekrar oy- | namıştir. Çeköslovaklar da ekiplerinde 6 © yuncu değiştirmişler ve hususile ev- velki maçta, uzun müddet oyunu oy- niyamıyacak bir hale sokulmuş olan kaleci Planiçka gibi bir kaleciyi feda etmek mecburiyetinde kalmışlardır. Takımlar şu tertipte sahaya çıkmış- lardır: Bresilya: Kaleci Valter, müdafiler, o Jahu, Narris, muavinler, Britta, Bradao, Argermiro, muhacimler, Roberto, Ind zino, Leonidas, Tim, Patesko. Çekoslovakya: Kaleci Burkeri, mudajiler, Burger, Davçik, muavinler, Koşçalek, Buçek, Ludel, muhacimler, Horak Seneçli Kroyts, Kopeçki, Pulç, Maç gayet sıkı ve sert bir tarzda başlamış, anesk şiddeti evvelki maç- taki devreyi bulamamıştır. Rakiplerinden daha kombine ve tek nik bir oyun oynıyan Çekoslovaklar, birinci haftaymın ilk yarım saati çinde maçın cereyanımı kendi hâkimi” yetleri altıma almışlar ve 20 inci da kikada sol açık Kopeçkinin ayağile ilk sayıyı kaydetmişlerdir. İkinci haftaym başlangıcında, Çek- ler ilk anlarda gehe hâkim oynamış- larsa da, Brezilyalılar birdenbire bas- kıdan kurtularak, İnsiyatifi kendi ta- raflarına almışlar ve 13 üncü dakika” da merkez muhacimi Leonidas'ın aya Zile beraberlik sayılarmı yapmışlar- âır, 25 inci dakikada Brezilya #ağiği 'Lulgino, mukadderatı tayin eden ikin ci sayıyı yapmıştır. Oyunun sonlarma doğru Çeklerin yaptıkları sürekli hü- cumlara rağmen Brezilyalılar kazar miş oldukları galibiyeti müdafaa et- mesini bilmişlerdir. Fransız hakem Kapdövil, her iki tarafa da yolsuz hareket etmek im kânını vermemiştir. Brezilya milli takımı Perşembe gü- nü Marsilyaya dünya kupası şampi" yonu İtalya ile karşılaşacaktır. Sovyet Rusyada Deniz: sporları çok ilerledi. Sovyet yüzme şampiyoüu, Semir Boyçenko, son zamanlarda, 100 ve 200 metre dünya çampiyonluğunu elde et- miştir, Amerikalı Higgins ve Kaslay- ın rekorlarını kıran Boyçenko, 100 metreyi kunçlama ile 1 dakika 6,8 ve 200 metreyi 2 dakia 36,2 de katetmiş. tir. (Higginsin rekoru 1 d. 10 ve Kas. layın rekoru 2 d. 37,2 idi.) Sovyet yüzme sporcularının muvaf- fakıyetleri yalnız bu rekorlara inhi - sar etmemektedir. 1937 senesinde Kuznelsov, Karade . nizde 30 kilometreyi 11 saat 13 daki. ka 39,2 saniyede katetmiştir. Bundan bir sene evvel ayni sporcu, çok gayri- müsait şerait içinde 56 kilmetreyi 28 saatte katetmiştir. Sovyet yüzücülerinin muvaffakıyet- leri, geçen senenin kânunuevvel a da Sovyetler birliğine gelen sabık dün. ya serbest yil: şampiyonu Jan 'Ta- rise karşı Koluhev, Kitaev, Vasiliyev, Özeroy, Kazakov ve Uşakovun kazan dıkları zaferle de teeyyüd eylemekte, dir. Bütün bu sporcular, Jan Tarisi Kiev, Leningrad ve Moskovada 200, 400 ve 500 metrede her türlü stille yüzmede geçmişlerdir. Muhtelif deniz sporları Sovyetler birliğinde çok geniş bir faaliyet saha. sı bulmuştur. Birçok Sovyet vatan - izinlerini, kayıkla gezin- çirmekte ve bu suretle mem. leketin birçok güzel yerlerini gzip gör mktedirler. Geçen sene, Kabardino . Bâlkir:'den 9 sporcu, küçük sandallarla Naiçikten Möoskovaya gelmislerdir. Bunlar, 4.867 kilometreyi 88 günde katetmişlerdir. En uzun kayık seyahatini 6 Ukran- yalı talebe yapmıştır: bunlar, Dnle; petrovsk'dan kalkarak Don . Mosko Kiev yoluyla Rostova varmışlar ve bu suretle 7.000 kilometre katetmişler - dir.) Kronstadt'dan Sivastopola kadar 5.000 kilometre kateden 9 bahriye ku- mandanı ile zevcesinin yaptıkları 88 yahat da şayanı kayıttır. Sovyetler birliğinde yelken sporu, yaz mevsimine kas bir spor olmaktan çıkmıştır. Zira kısım da sporcular, mu azzam buz sahçları üzerinde yelkenli kizakalrla her daim kaymaktadırlar, 4 .— vansızların güzide Meniscisi Jan Tarris Yüzücüler vaterpolo oyuncular? *© atlayıcılar, kışın da kapalı havi da sevdikleri sporla meşgul olabilme tedir, Netekim, bu seen kışm Mi vada kapalı havuzlarda kış şampi” nası İcra edilmiş ve bu müsabaki e 2.000 kadar sporcu iştirak eylemisti Bu sene de gerek yazın gerek K K Sovyetler birliğinde, yüzme, kayık* lık, yelkencilik, vaterpolo ve saire bi birçok müsabakalar yapılacaktı (Tas)