23 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

23 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

tedrisat * Şehrimizdeki bütün ilk müesseselerinin ilk teşrinin üçünde ted. risata başlamaları hususundaki karar hilâfına olarak bazı Ermeni ve Musevi mekteplerinin eylükün on beşinde ders- | lere başladıkları görülmüş ve bu mek. teplerin mes'ulleri hakkında takibata geçilmiştir. İ * Dahiliye Vekili ve Parti Genel Sek- İ reteri Şükrü Kayanın yeni inşa edilen Halkevi binasının açılma merasiminde | bulunmak üzere bugünlerde Kastamo. nuya giddeeği haber verilmektedir. * Mili Müdafaa Vekili Kâzım Özalp şehrimize gelmiştir. * Beynelmilel Ticaret Odası Reisi Mr. Vatson ile refakatindeki zevat An- karadan şehrimize dönmüşlerdir. * On ay evvel Cibalide nişanlısı Hali. deyi iki yerinden ve araya giren Hü- samettin isminde birini de bir yerinden yaralayan Mehmet dün 5 sene 53 gün ağır hapse mahküm olmuştur. * Kemerburgaz nahiyesinde hayvan sergisi dün Belediye Reisi muavinlerin. den Ruhi tarafından açılmıştır. * Gümlükler Umum Mü Mahmut Nedim teftiş için İzmire gitmiştir. * Etrüsk vapuru Mersine ilk seferini bu ayın 27 sinde yapacaktır. * Türk Tarih Kurumu Asbaşkanı Prof. Afet dün Edebiyat Fakültesinde tarih şubesinin imtihanlarında bulunmuştur. * Standart Oylin Zarli vapuru dün «is yüzünden Kanlıcada Hayri kaptanm yalısının rıbtımına çarpmış, rıhtımı yik. miş ve binada da bazı hasar yapmıştır. * Üsküdar fakirlere yardım kurumu cemiyet manevi şahsiyetinin Partiye bağlanmasına karar vermiş, nizamname bu şekilde tadil olunmuştur. * Sultanahmette Şehit Mehmetpaşa Camiinin tamirine başlanmıştır. * Belediye, menba suları kaplalının ağzımda bulunan kapsüller için yeni bir tip seçmiştir. İnce alminyomdan olan bu yeni tip elle açılabilir şekildedir. Bunlardan iki buçuk milyon adet hazır- lanmaktadır. DIŞARDA * Koburg'da babası Kral Ferdinanda yaptığı ziyaretten dönen Bulgar Kralı Boris dün Stisseden Berline gitmiştir. Kral istasyonda müsteşar Vörman, Pro. tokoldan başkonsolos Şubert, Bulgaris- tan orta elçisi Dragano! ve diğer zevat tarafmdan karşılanmıştır. * İtalyada beynelmilel Bari şark fu. Arı dün akşam kapanmıştır. * Mısır Harbiye Nazırı bugün Lond- radan hareket edecektir. * Arjantinde hükümet bütün muvaz. zaf ve ihtiyat orduyu doğrudan doğ- rüya hükümetin idaresi altma alan ve harp halinde kadınlar için 18 yaşından ve erkekler için de 16 yaşından itiba. ren askerlik hizmeti ihdas eden bir ka- nun lâyilasını Meclise vermiştir. Oyunda kavga 12 Yaşında bir kız 11 yaşındaki arkadaşını taşla yaraladı Fatihte 12 yaşında küçük bir kız 1 yaşındaki bir erkek arkadaşını taşla ba” yından yaralamıştır: Zeyrek caddesinde 8 numarada otu - ran Mustafa oğlu il yaşlarında Haş. met ile ayni sokakta oturan 12 yaşla - rında Vahide (iki mahalle arka- daşıdır. Bu iki küçük daima sokakta beraber oynarlar, Dün gene sokakta bu- Tuşan bu iki yaramaz, oyunları esnasın- da biribirlerine kızmış olacaklar ki kav. gaya başlamışlar ve Haşmet Vahideyi dövmeğe başlamıştır. Fakat gözü kararan Vahide de bit an Haşmetin elinden kurtularak yerden büyük bir taş kapmış ve Haşmetin ka" fasına atarak onu kanlar içinde yere yu” varlamıştır, Haşmetin feryadına ko - şanlar derhal tedavi altına almışlardır. Küçük carih hakkında tahkikat yapıl - maktadır. Bir amele toprak altında kaldı Dün Erenköyünde bir amele toprak altında kalarak ağır surette yaralanmış" tır. Erenköyünde Bağdat caddesinde Kö- seleci sokağında oturan Muş saylavı Şükrünün bahçesinden denize açılmak- ta olan sü yolunda çalışan usta Koço | Poyraz. GEMİSİNDE İ HER KES 8a LUNA Avİ-g NIN SAFAHANI İLE MEŞ- #* GvLDU HABER —— Akşar postası MIKI İİ çi bir cilvesi İstanbul - Edirne yolundaki otobüs kaza- sında ölen dişçi, bir hafta evvel bize ayni yolda vukua gelen bir otomobil kazasını haber vermiş ve süratten acı acı şikâyet etmişti Kazaya sebebiyet verdiği iddia edilen hususiotemeobilin sahibi tevkif olundu İki gün evvel, İstanbul * Edirne yo- lunda çok feci bir kaza olmuş, devrilen bir otobüste bulunan 22 yolcudan biri İmüş, diğerleri de yaralanmışlardı. Kazada ölen, Edirnekapıda diş dok- torluğu yapan Übeyddir. Hâdiseden sonra ilk gelen haberde ölünün ismi Ke- mal diye bildirilmiş, fakat sonradan bu isim yanlışlığı düzeltilmiştir. Bu feci kazaya kurban giden doktor, gazetemizin dajmi karilerindendi. Ve bu acıklı ölümü bize garip bir tesadüfü hatırlatmıştır: Doktor Übeyd, sıksık bazı işleri için Edirneye gidip gelmektedir. Evvelki hafta salı günü de Edirneden İstanbula dönerken yolda bir kazanm şahidi ol. muştur. Bu hâdise, gazetemizde 0 za man yazdığımız gibi, peynir yüklü bir kamyonun bir virajda yolun kenarında" ki hendeğe düşezek devrilmesidir. Bu- nu gören ve yaralı şoförü bizzat kendi otomobiline alarak Silivriye kadat geti. ren doktor, o gün hemen bize telefon etmiş, ve karşılaştığı bu vak'ayı bildi - rerek, otomobil ve otobüslerin bu yol- daki sür'atlerinden de acı acı şikâyet etmişti, Garip ve acıklı tesadüfe bakın ki, dokter bu büdisenin cereyan ettiği sa- lu gününden tam bir hafta sonra » ve gene sak günü - hemen hemen ayni mevkie yakın bir yerde sür'at yüzüm den ileri gelen feci otobüs kazasına kurban gitmiş bulunuyor. Buna ancak, kaderin garip bir cilvesi demekten ken- dimizi alamıyoruz. Diğer taraftan otobüs kazası etrafın. namındaki amele toprak ve duvârm çökmesiyle 2,5 metre derinliğindeki çukurda gömülü kalmıştır. Etraftan yetişenler Koçoyu baygın bir halde di- ri diri gömüldüğü bu mezardan çıkar * mışlar vederhal Haydarpaşa nümune hastehanesinç göndermişlerdir. Bir kumarhane basıldı Dün gece saat 23,30 da Beyoğlunda Koloğlu sokağında bir kumarhane bas Slmuştır. Kumarhane olarak işletilen yer, bu sokakta Sabit isminde birinin evidir Burada en meşhur sabıkalı kumarbaz * larm her gece toplanarak oyun oyna - dıklarını haber alan ikinci şube üçüncü kısım msınurları bir müddettenberi ta» rassuda başlamışlardır. Nihayet dün gece evin kumarbazlarla dolduğu bir zanmanda âni bir baskın yapılmış ve 0" yun oynanan salona giren memurlar or talığın kumar levazımı ve paralarla do Ka olduğunu görmüşlerdir. Oyun masası altında iki büyük ta * banca bulunmuştur. Suç üzeri yakala * nan kumarbazlar Hasanaki, Boğos, Ha- mid, Abdurrahman, Hüsnü, Osman, Mansk ve Mehmet isimlerinde sekiz kişidir. Ortada 200 liraya yakın para bulunmuş, ayrıca kumarbazların üze“ rinde de mühim para ve kumar âletleri zübur etmiştir. iBir zehir satıcısı yakalandı Kâçakçılık bürosu memurları dün Kazlıçeşmede bir seyyar zehir satıcısı da Edirne müddeiumumiliği ehemmi * yetli tetkikat yapmaktadır. 21 yaralı dan altının ağır yarak olduğu anlaşıl- mığtar. Müddeikmumilik kazaya sebep olari busuşi otomobilin sahibi Mecdi Seleni tevkif etmiştir. Yarak olan otobüs $0. förü de isticvap edilmektedir. Kaza he“ men bütün Trakya havalisinde heyecan uyandırmıştır. Hâdise sırasında, otobüsün arka te kerleğine çarparak kazaya sebebiyet verdiği iddia edilen hususi otomobilde bulunan Kâzım Ürgüplü şunları söyle. mektedir. “. Besim bulunduğum hususü oto - mobili Selen Şirketi müdürü Mecdi Se” len idare ediyordu. Yanımızda bir de müfettiş vardı, Otobüs bize Çekmece - de yetişti. Biz Silivride bir zaüddet durduk, O yoluna devam etti. Bir müd- det sonra biz tekrar ona yetişerek geç- tik. Fakat ikinci defa gene Çorluda durduğumuz zaman otobüs gene bizi geşti.. Biz hareket ettikten sonra yolda tekrar karşılaştık. We onu geçerek iler- İedik, Lüleburgaza yaklaşırken su ak mak için gene durmuştuk ki otobüs biz bir daha geçti.. Arkadan yetiştiğimiz zaman yol istedik, verdi, Fakat biz ge. gerken otobüsün ön tekerleği bizim ar“ ka tekerleğe çarptı. Yüz metre ileride yoldan çıkmak suretiyle durduk. Bu garpışma neticesinde otobüs devrik mişti.., Dün Kültür Direktörlü- ğünde bir toplantı yapıldı Dün kültür direktörlüğünde İlise ve Orta okul direktörleri bir toplantı yap- mışlar ve bu senenin sınıf ve talebe va. ziyetleri etrafında görüşmüşlerdir. Bu sene lise ve orta okul sınıflarının norma! bir şekilde olmasına bilhassa ehemmiyet verilmektedir. yakalamışlardır, Bu kaçakçı, Mustaf3 kolundaki esans şişeleri ile bilhassa a melelerin çok bulunduğu mubitlerde dolaşmakta ve bunlara gizlice esrar ve €roin satmaktadır. Dün de memurlar, Mustafayı bu civardaki bir fabrika ame- İelerine esrar satarken yakalamişlar * dır. Yapılan araştırmada Mustafanın pantalon, ceket ve yelek ceplerinde 20 paket esrar ve eroin bulunmuştur Kamyonla tramvay şarpıştı Bu sabah Fatihten gelmekte olan 144 numaralı Harbiye » Fatih tramvayına Beyazıt elektrik idaresi önlnde 4106 numürak kum taşıyan bir kamyon çarp miş, tramvayın kapı demirleri kopmuş tur, Mahküm olan hırsız! Şehrin muhtelif semtlerinde ve bil. hassa Beyoğlu civarında bir çok hırsız- ik yapan ve son defa Sabrinin apartı- manından fincan zarfları ile terzi Fran. çeskonun dükkârımdan ütülemek baha” nesiyle bir iki pantalon çalan Akif is minde bir hırsız, dördüncü asliye ceza mahkemesi tarafından 3 ay hapse, iki ay emniyeti umumiye nezareti altında bulundurulmağa mahküm edilesiştir, BALINA AVINDA MEREDEJARKANDIN PİG A BUDATN «Barsan, Ze N oturanlar belediyece evlerinden çıkarılıyor Böylece yağmur ve fırtınalardâ kazaların önüne geçilmiş olacak Son yağmurlar ve fırtına osnasında gehrin muhtelif yerlerinde bazı harab binalar yıkılmış ve işin fenası İnsanca da zayiat verilmiştir. Tecssüfe şayan olan bu bal sz çok yağan bir yağmur ve kuv- vetlice bir fırtınadan sonra birçok defa, lar görülmektedir. Belediye teşkilâtı bu gibi maili inhi - dam veya muhtelif sebeblerle tehlikeli binalara dalmi şekilde dikkat etmek #a- zifesiyle mükellef bulunmakta ve bu gi- bi yerler yıktırılmaktaysa da son hâdi - #elerden sonra şehirde sıkı bir tarama yapılması ve en ufak bir tehlike görülen yerlerin tahliyesi için tebligat yapılması» »! v6 #onra da tahliyesi cihetine gidil. mesi belediye şubelerine bildirilmiştir. Bunun Üzerine şehirde yeniden sikı bir kontrol yapılmağa buşlanmış ve birçok Film yıldızı a e Ga NN gamma HER AKŞAM em Taksim Belediye Bahçesi Alaturka kısmında FLİFLA Muvaffakiyetle devam ediyor. teblikeli binalar için bir hafta mühlft verilmiştir. Teblikeli görülen binaların derhal 88” liye edilmesi sayesinde son fırtme W yağmurlarda Beyazıdda yıkılan eski konakta büyük bir faclanm önline gefi” miştir, Oda oda kiraya verilen bu Konak” ta tahliye edilinceye kadar elli nü/y vardı. Memur ve müstahdem $ aranıyor Bir muhasib, bir daktilo, bir depo © muru, bir telefoncu ve bir bilro ger” nuna ihtiyaç vardır. İstiyenlerin swf" tasar tercümeiballeri, tahsil derecel€” ri, ve bir adet fotoğraflarile İştar 743 posta kutusuna müracaatlar!. samara TE KEM vi Tel. 43776 İSTANBUL HARİCİ: ASKERİ GUY EY YANİ Hepsine 15,780 Jira fiyat tahmin edi. len 90 adet kablo arka tezkeresi 800 kab- lo dolabı 100 adet çevirecek kolu ve 50 çift kablo askı tertibatından ibaret dört kalem muhabere malzemesi kapalı zarfla eksiltmeye o konulmuştur. o Eksiltmesi 30-9-938 cuma günü saat 11 dedir. Şart” name ve nümuneler komisyonda görülebi lir. İlk teminat 1185 buçuk liradır. Eksilt, meye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektupla” tını eksiltme saatinden behemehal bir sa” at evveline kadar Ankarada M.M. Vekâ- leti satınalma komisyonuna vermeleri, (305) (6343) ... | Eskişehir Tayyare meydanında yaptı- rüacak uçuş yolu kapalı zarfla eksiltme. ye konmuştur. Tahmin edilen bedeli 283,870 lira olup ilk teminat parası 21200 lira 25 kuruştur. Eksiltmesi 12 ilkteşrin 948 çarşamba günü saat 15 ed yapılacaktır. Şartnamesi 21 Ilra 30 kuruş mukabilinde b. M. V. satmalma komis- yonundan alınır. Eksiltmeye girecekle - rin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü madde- lerinde istenilen vetaikle teminat ve teklif mektuplermı ihale gününden en geç bir sast evveline kudat Ankarada M, M. V. Satmalma komisyonuna vermele- ri (440) (6673) Si Şz . 5 kuruş 29 santim fiat pahair görülen Pinarbisarın 770 ton yulafı yeniden ek- ailtmeve konulmuştur. Eksiltmesi 18-10- 98 sant 17 de kapalı zarfla yapılacak- tr. Muhammen bedeli 40,425 lira, ilk te- minatı 3032 liradır. Zarflar sast 16 ya kağar alınir. Tsliplerin bildiriler gün ve saatte Visede Satınılma komisyonunda * hazır bulunmaları (451) (6758) | 111,000 kilo fabrika ununa teklif GÖ” len fiat gali görüldüğünden tekrar K8” palı zarf usulile 10-10-9938 Pazartesi nü sant 10 da Beytüşşebap Satınalma #7 misyonunda yapılacaktır. Muhammen “ deli 20.900 lira, ilk teminatı 1,551 Hr” dir, İsteklilerin belli gün ve saatten #ast evvel teklif mektuplarıyla tabur *“ tmalma komisyonunda bulunmaları. (s0) (GTS) Hepsine tabirin ediler fiat 20.000 li“ olan Ankarada Umum sıhhiye dej yaptırılacak harp paketi tmaldtasnifi makina ve tesisatı işi kapalı zarfla » siltmeye konulmuştur. Eksiltme g0 çarşamba günü saat 15 de Ankarsd” Li M. V. satmalma komisyonunda caktır. İlk teminat 1600 lira olüp #8” namesi M, M. V. satınalma komi da görülebilir. Eksiltmeye kanımt teminat vo 2490 sayılı kanuni 2, 3 üncü maddelerinde yazı belgele"” birlikte teklif mektuplarını eksiltre *” atinden en ez bir saat evreline sö Ankarada M. M. V. Satmalma kom! nuna vermeleri, (o (443) © (6706) Bs a 2000 ağet battaniye kapalı sar #iltmeye konulmuştur. Hepsinin tü 18000 lira olup ilk teminat 1380 vird” Eksiltmesi 12-10-08 çarşamba günü “ at 16 da yapılacaklır. Şartname gi hümünesi her gün komisyonda görül” Tir. İsteklilerin ihale günü ihale saa” den behemehal bir saat evvel ken 2, 3 maddelerinde yazıl vesaikle birl”? Ankarada M, M. V. satmalma kom nuna teklif mektuplarını vermeleri. (aa) (6)