20 Haziran 1929 Tarihli Hayat Dergisi Sayfa 20

20 Haziran 1929 tarihli Hayat Dergisi Sayfa 20

İlayat İki Büyük Şairimiz Namık Kemal merhum sene ışında tu- ıhtifal bu edildi, ve. Meh- doğalı da alt Adliye veki- için her tan Bolayırda tekrar mezarını ağ yapılan sene de met Emin Bey mış yıl olduğu için, li Esat Bey tarafından verilmiş bir ziyafette, serefine milli sai rin türkün benliğini bulmasında hizmetlerini tepcil eden mr tuklar Namık Kemal (Milletinde umduğu feyzi görme- den, mahzun) Mehmet Eınin ise milletinin bütün dava- söylendi. ölmü larında muzaffer olarak en tam bir hürriyet ve istiklâle mazhar olduğunu idrak etmiştir. Daha pek çok seneler muammer olup bir de candan dilediğimiz Emin Bey hâle lâkin bir şerefimiz ve mizdir. Gönül hatırası, sırt Geliboludakı kadir- şinas genç muallimler tarafından değil, taziz edilsin. Namık Kemal Türk milletini uyandırmak ve Türk edebiyatını büyük cok yeni eserler vermesini ve istikbale alt bir şahsiyet, Namık Kemal bir ister ki, maziye all velinimeti- onun her tarafta garplılaştırmak için pek li hizmetler etmiş ve noksanları da çolsa bize ilk tiyatroyu, mam, ilk tenkik mnümunesini, hatta türk lisanına ilk tabli cüm- pleleri Ankaramızda bir meydan veya caddenin onun rük ismile yakın bir atide heykelile bir İ büyük şehrimizin o süslenmesi, bir borcun edası olacaktır. Misafirlerimiz Tahiatın ilk ro- vermistir. anılması ve onun bir en büyük ve ulvi Allahın bile bulunduğu ta- şsavvur olunan semalardan Istan- bula gelen İtalyan tayyarecileri, , yatanlarile aramızdaki dosluğun bilinerek hamil 1 unsuru v mekânını Hafta İçinde kere daha oldular. ve kudretli birer ten bütün kalbini ver terdiği yolda yürü İtalyan milletleri, nakadar çok çok seveceklerdir. bir vesile yat ve tes'idine Genç, heyecanlı idarenin çelik- ruhunu, r onun Türk ve birbirlerini irâdesine bütün güs- tanırlarsa o kadar Ve Akdeniz deki bu iki komşu milletin dos- lukları kendileri sulhu için de o için de cihan kadar büz ük bir ki, bu son ziyaret bizde bir. memnuniyet bulunuyor. Bi yakın atide İtalyanın mavi mi Türkiyenin kârdır pek uyandırmış samimi tayyarecilerimizin de bir uçarak selâmlarını gölürmesine dua edelim Tiyatro Âleminde Turnesini bitirip İstanbula dönen Darülbedayi, kış tuyarının tanzim edilebilmesi için telif veya terceme yeni piyesle- rın kısa ve muayyen bir müddet içinde tevdi olunmasını mektedir. kendisini reper- ilân et- hafta YÜ d Biş 5 çok kere yarı boş önünde oyun den vaziyetin, mesini bu temenni ettik. ki, Darülbedayi, hafta içindeki günlerde fiatların- da biraz tenzilât yapmalı, ve bu suretle daha çok halkın oyunla- rından istifadesine imkân bırak- Diğer taraftan telif için belki daha az müş- külpesent fakat adapte oyunlar için mutlak daha amaha- kâr olmalıdır. Biz, Avrupada da çok münakaşa edilen piyeslerin Darülbedayide oynanmasına hiç muteriz değil, fakat bunların çok iyi intihap edilmelerine ve konferansla halka oynamağ bu sene ilân münasebetile Biz zannediyoruz hiç olmazsa malıdır, eserler az mü birer takdim 0 Mes'ul Müdür: Sayı : 134 edilmelerine taraftarız. İlâve ede- oynanan biraz da lim ki, sene Fransız o asdler sahnesinde oynandığı sanki ispat Bu sene inti- Fransız şeyler rasgele ve ancak fena hakkındaki iddiayı için seçilmişlerdi. haplarda daha isabet edileceğini ümit ediyoruz. Okutmak İçin İkdamda yeniden fıkralar yazmağa başlıyan Yusuf Ziya Bey-ki çok basit görünen bi: eda ile peksşayam dikkat şeyle söyleyen bir arkaştır - harf in- kılâbı sayesinde tulan halkın verilen mektup adedi icra satışları edene: ümmilikten kur- posta kişelerine üzerinde büyük bir tesir” etmekle beri abe .r de hiç gazete üzerin tesir I milletimizde okumaktan ziya istidat yulunduğunu (Binnaz) i rakkamları Bi nemekle okumak zevkinin ya- salrının isti- beraber, yılmadığını maatteessüf a teyiz. İşte bunun. içindir kı, vale tile büyük ve mizdeki kahve larin gazete, şehirleri oalamelar > göreyeni mecmua ve kitapları almağ: rini yazmıştık. Belediyelerin pek edebilecekleri bu ke iy- kovanı gibi sevkedilmele- fiyet ör yerde arı işleyen kahvelerin müdavimleri. nin de neşriyatı göre göre okuma itiyadını fark bile ettirmedei hasıl eder, diğer taraftan da bü- için ehemmiyetli bir alıcı yekünu kendiliğindeı temin edilmis bulunurdu. Keyfiyeti bir kere daha zuubahs ediyor ve alâkadarlarn bu mesele üzerinde düşünmüp tün matbuat İMLEV- konuşmalarını temenni ediyoruz. ..k Faruk Nafiz Devlet Matbaası İstanbul,