20 Haziran 1929 Tarihli Hayat Dergisi Sayfa 9

20 Haziran 1929 tarihli Hayat Dergisi Sayfa 9

Vekili sin ve ılarına lerini derin öken, Bu nağ- rinde arlık- ıniler fakat , dinç 1 saf tir. ışınıcı ılmığ, Sayı : 134 leri içinde mağrur olan bu demokrasilerin yakın bir günde tıpkı zamanları yenen ve civar- larından geçen yabancıları aza- metlerine hayran bırakan, fakat içleri yoklanınca bir tutam kül olmus ölü tacdarlar ve mezarlar sükünü an Mısır ehramla- rına benzemeleri beklenebilir. Bence sarbın muasv demok- râsilerinin belli başlı ıztırabını burada görebiliriz. Türk Cümhuriyetinin ve onun tekmil icabatının en diri kuvveti muasır ilmin prensiplerine göre şuuru ve disiplini yerinde milli varlığın, milli sâyin bütün an'a Mf. vekili Cemal Hüsnü Beyef. nelerini faydalı kılan, çalışmanın, çalışanın, milli işin ve işçinin değerine, emeğine göre mutlaka y fikrin o hakkım aranmalıdır. bulu- Yanı ayıran, veren milliyetçilik Zaten bu yolu tutmuş nuyoruz, muvaffak olmamamız için önümüzde hiç bir mâni, bir engel yoktur. Her şey bizi cebren mir vaffak kılacak kadar boldur. Kaldı ki tarihteki rolü hep yarat- mak ve yaşatmak olan ve tarihe daha pek çok söyliyecekleri bulunan Türk soyundanız. Kaldı ki Türk milletinin Gazi Reisi gibi elimizde her an yük —— 9 selmek kendisine a Di yaler duz rdır. Sağ olsun Gazi Mustafa Kömal Haz- retleri ! Milli Şairimiz Mehmet Emin Beyef. Cemal Hüsnü Beyin nutku — Aziz arkadaşlar, muhitinin benliğini Otuz sene evvel lâkaydisi içinde Türk Hamdullah Suphi Beyef. temiz Türk dili le uyandırmağa çalışan Mehmet Emin beyfendinin , ne bahtiyar pü — ee 2 2 liktir ki, altmışıncı yıldönümünü, tamamen milliyetçi ve başa mütecanis, cümhuriyetimizin hür vatandaşı olarak kutluluyoruz.B baştan Türk milliyeteliğini diriltmek, türk dilini halkın anlıyacağı şekle dökmek yolunda o zamana kadar sarfedilen yretler Mehmet Emin Beyfendinin türkçe siirleri ile tamamen tebellür etmiş ve türk milliyetçiliği artık kat'i bir cereyan haline gelmiştir. emekler ve &: Ben bir Türküm, dinim cinsim uludur. Diyen büyük milli şair, lisa- nını yalnız halkın lisam yapmakla © ayni zamanda mevzü- Türkün yıkık kulübe- kalmıyor, larını da Adliye vekili Mahmut Esat Beyef. sinden, çökmüş damından, har- manndaki alın fterinden ve gurbelteki” cefa ve mihnettenli alıyordu. Türk ediplerinin var olmıyan (o hayatlarından, halke yalancı menbalardan ilham alm malarım bağırıyor ve diyordu ki? Biz o şiiri isteriz ki çilte giden babalar, Ekin biçen genç kizlarla odun kesen anal ' Yanık sesi odinlerlerken göz yaşlarını 5 nler| Hi şair, . vatana ve ferağatı de beyecan ile t olan. aşk kuvet ve ediyor ;