1 Mart 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

1 Mart 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

bu ihi kudret ansuru üzerindeki tasarruf tarzi- le tayininden ibaret oldukça, veyi © milletlere ki, onun bu zâf ve zillet devresinden istifade ede - memişler, tarihin bu biricik fırsatını kendi davaları namına istismar edememişler ve bir takım teşebbüslere girişmek içir, işaretin gine onun tarafından verilmesini beklemişlerdir! Kandi hâhim mukadderatını gine kendi istediği gibi tayin edin- ceya kadar, kendinden olmayanları bir takım nazariye leşlerinin münakaşasile olyalıyan Garp, işareti gine kendisi verecek vaziye- te gireceği gün, onun yeni efendilik nizamı ve ötekilerin yeni kölelik nizamı doğmuş demektir. Kapitalizm, faşizm yahut sos- yalizm, hep onun için biçilmiş bir takım kaftanlardır. Çünkü hepsinde birinci şart, ileri teknik ve ileri bilginin onun hâkim tasarrufu altında halmasıdır. Türk inkılâbını candan kavrayıp candan duyanlar, iyi bilmeli- dirler ki, Garp daha eski yapısında kalmak yahut yenilerden bi- rine geçmek kararını vermeden, bizler, ileri teknik ile ileri bil- giyi, yangından çocuğunu kurtaran bir ana kahramanlığı ile, ÂA- nadolu'ya almalıyız. Bu bir kolay iş değildir. Bu bir hususi sermaye hesabı yahırt şa- hısça faydalanma denemesi değildir. Bu bir millet ve memleket davasıdır ki, bu dar zamanda başarılabilmesi için, Türk memle- ketinin, Türk milletinin ve Türk devletinin bir tek gövdede bir tek iz'an, bir tek duygu, bir tek şuur ve bir tek irade haline gel- melerini, emreder. Bir gövde ki, ayağını dayadığı platform fe- ragat, başile sarstığı manzume ise, Garbın kendisi için bile uy- durmalaşmıs on doakuzuncu asır kâşanesi olacaktır. Kurtulus Türykiyesi her hangi bir işareti ancak bir istikametten alır: davasının asliyetinden. İşaretir Garp tarafından verilmesini bekliyenler, işaret ile emir arasında bir mesafenin, mevcut ola- mıyacağını acaba biliyorlar mı? bütün bu dava, nn onun içit Ve onun iradesi