30 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

30 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Dut Veren Annelere Yarış İslâh Encümeni İst. Vilâyeti YAZ YARIŞLARI Veli Ef. Koşu mahalli 31 temmuz ve 7- 14 - 21 - 28 ağuster ve 4 eyiti CUMA GÜNLERİ Yarış 14,30 da başlar Zengin bahsi müşterek Muntazam ve temiz büfe YARIŞ YERİNE KADAR Taksim ve Beyazıt'tan hususi otobüsler Hususi tren 13,55 Sirkeciden hareket edecek ve yarışların bitmesini müteakip yirmi dakika sonra avdet eyliyecektir. 11 - 13,30 - 14,30 Çekmece trenleri dahi yarış mahallinde tevekkuf edeceklerdir. Biletlerde tenzilâtla birinci mevki gidip gelme 33 buçuk, ikinci mevki 25, üçüncü mevki 17 buçuk kuruştur Mevkii mahsus 200, birinci mevki 120, ikinci mevki 55, üçüncü mevki 30 kuruştur. Zabitan birinci mevki 30 kuruştur. Romanya, Mısır ve Atina'dan bu koşalar için 15 yeni İngiliz atı gelmiştir ist. Adliye levazım müdürlüğünden: Adliye sarayı kaloriferi için mübayaa edilecek olan 130 ton kıriple maden kömürü amesinde muharrer evsaf ve şerait dairesinde Ankarada istasyon da muayene ve teslim alınmak ve adliye sarayma kadar nakliyesi ve anbara ko- nulması müteahhidine ait olmak üzre aleni münakasaya ko- nulduğundan taliplerin yevmi ihale olan 15 ağustos 931 cu- martesi günü saat 15'de adliye vekâletinde müteşekkil leva- zı mübayaat komisyonunda hazır bulunmaları ve yahut ve- kil göndermeleri ve bu hususa ait şartnameleride şimdiden İstanbulda adliye levazımından ve Ankarada adliye mübayaat komisyonundan talep etmeleri lüzumu ilân olunur. - Samsun Belediye Ri- yasetinden: Samsun şehri su tesisatına muktezi 28 adet otomatik font çeşme ve harik musluğu olbaptaki şartnamesi mucibince 20-7-931 tarihinden itibaren otuz gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Münakasaya iştirak edecek taliplerin şeraiti anlamak ve ona göre tekliflerini yapmak üzere Samsun Belediyesinde mevcut şartname ör- neklerinden istemeleri ve yevmi ihale olan 19 ağustos 931 çarşamba günü sanat on beşe kadar Belediyelerce yapılacak müzayede ve münakasa nizamnamesi ahkâmı mucibince tek- Mfnamelerini belediye Encümenine tevdi eylemeleri ilân olunur. yasetinden: Samsun şehri su tesisatı tâli kollarına muktezi vana vej Wtsak aksamı gibi şartnamede muharrer malzeme olbaptıki şartnamesi mucibince 20-7-931 tarihinden itibaren otuz gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Münakasaya iştirak edecek taliplerin şeraiti anlamak ve ona göre tekliflerini yapmak üzere Samsun Belediyesinde mev- cut şartname örneklerinden istemeleri ve yevmi ihale olan 19 ağustos 93İ çarşamba günü saat onbeşe kadar Beledi- yelerce yapılacak müzayede ve münakasa nizamnamasi ab- kâmı mücibince teklifnamelerini Belediye Encümenine tevdi €ylemeleri ilân olnnur. Zonguldak Defterdarlığından: Karadeniz Ereğlisinde mağruk va haritasında kısmen mev- kileri işaretli 25 kıt'a sefine ile Amasra limanmdaki Şahin vapurunun ve Kozludaktaki Selânik vapuru enkazının çıka- rılması kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 931 ağustosun 11 inci salı günü saat 16 de Zonguldak Defter darlık dairesinde ihalesi icra kılınacaktır. Taliplerin Ankara, İstanbul İzmir, Zonguldak Defterdar- ıklarına müracaatla şartnamesini görüp matlup vesaik ve (Yedi bin beşyüz) liralık teminatı muvakkate ile teklif zarf- larını ihale gün ve saatinden evvel Zonguldakta münakasa komisyonu riyasetine usulen tevdi etmeleri ilân olunur. Etibba Odası riyasetinden: Oda heyeti umumiyesi senelik birinci içtima 31 temmuz 1931 cuma günü saat 14 te sabık Türk ocahı binasın- de aktedileceğinden üzayı kiramın teşeitleri rica olunur. Fostatlı Sark Malt Hulâsası Kullanınız. Sütünüzü arrttırır. Çi .cukların kemiklerini kuvvetlendi 250 100 gramlık gramlık gramlık i gişesi şişesi şişesi 150 75 30 150 75 30 100 50 00 100 50 00 75 vb 00 75 37,5 00 Hususi fevkalâde rakı 300 Yalova rakısı 300 İstanbul rakısı 200 Nazilli rakısı 200 Aydın rakısı 150 Boğaziçi rakısı 150 Konyak 200 100 50 25 Votka 180 90 50 00 Saf ispirto 400 gramlık 140, 200 gramlık 70, 90 gramlık 32, 75 gramlık 26 kuruş. Halis şarap: Beyaz ve siyah, 700 gramlık şişesi 50 kuruş BUNLARDAN BAŞKA Fransanın en meşhur muhtelif marka şampanyaları, İtalyan köpürür şarapları, orijinal viskiler, muhtelif marka cinler, vermutlar, muhtelif marka Run şarapları iIKKAT! İdare mâmülâtı meşrnbattan 6 kilodan fazla müba- bayaatta bulunanlara yüzde 10 ıskonte yapılır. Satış mahalli: tolu içkiler İnhisarı İdaresinin bulun- duğu Kefeli Hanı altındaki mağaza. Telefon: Beyoğlu 4160 dahili : 27 a vine a m , NE yi Bursa'da Leyli ve nihari Kız Lisesi Türk Maarif Cemiyeti Bursa'da bir kız Lisesi açıyor. Muktedir muallim ve mürek- biyelere malik bulunan bu Lise resmi liselerin programını takip etmekle beraber ayrıca İngilizce, Almanca, Fransızca lisan kursları vardır. Bu İurslar ecnebi mua'limler tara- fından idare edilmektedir. Talebe kadrosu mahdut olacağından şimdiden şeraiti öğren- Galata rıhtım üzerinde İspirto ve İspir- Bi mek ve kayıt olmak işe Bursa'da Talebe Yurdunda Kız Lisesi kayıt ve kabul aomis- yonuna müracaatları. için senelik 3 taksitte 3 taksitte 45 liradır. KRESNI LİNEAR TÜRE LİN leret leyliler 210 nebariler için senelik TED ŞİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Maya © Deniz Levazım Satınalma ko- misyonundan: Kile 50 Sünger 13 ağustos 931 perşembe sant 14 te 300 İki cins gırcnla | o 13 ağustos 931 saat 15 de. 150 İspavlo j Deniz kuvvetleri için yukarda yazılı bir kalem süger ve iki kalem ip açık münakasa ile alınacaktır. Münakasa günü olmak üzre tayin edilen 931 seni ğustos aymın 13 öücü rşembe günü saat İ4've 15 de ayrı ayri yapılacak müna- asalarda teklif edilecek fiyatlar muvafık görüldüğü takdirde ihale edileceklerinden - şartnamesini almak istiyenlerin her gün ve vermek istiyenlerin münakasa gün ve saatinde Ka- sımpâşada deniz müzesindi umum 'kapusu üstündeki deniz levazım satın alma komisyonuna müracaatları. Tayarpaşa Knrazı Miliye Hastanesi Baş tabibliğinden: Müessesemizin bir senelik ihtiyacı olan 173 kalem Eczayı | Tıbbiye aleni münakasa suretile mevkii münakasaya çıka- rılmıştır. Talipler mezkür münakasaya ait şartnameyi her gün mü- | essesemiz idare memurluğundan almaları ve münakasaya iştirak etmek üzre münakasa günü “olarak tesbit edilmiş olan 10 Ağustos 931 tarihine müsadif pazartesi günlü saat 14 te Galata'da Kara Mustafa paşa sokağında kâin İstanbul limanı sahil sıhhiye merkezinde müteşekkil ihale komisyo- nuna müracaatları ilân olunur. HACI FİDAN | gi Beşil | FENNi SÜNNETÇİ — M. EMİN Darül'aceze müdürlü- ğünden: Darül'acezeye tarihi iha- leden itibaren bir senede muktezi on beş bin kilo yerli mahsulü pirinç ile üç bin kile zeytinin kapalı zarf usuliyle münakasaları İl ağustos 931 salı günü saat 14 te icra olunacaktır. Teliplerin © 7 buçuk nisbetindeki teminat akçeleriyle Darül'acezeye mü racaatları. Kapelli CAPPELLİ Film ve Plâkları kullanarak mükemmel ve muvaffak olmuş fotoğraf- lara malik olacaksınız. Her yerde satılır. Daktilo Kursları * Âli Ticaret Mektebinden : Yaz tatil devresine münhasır olmak üzre 2-3 aylık & best daktilo kursları açılacaktır. i — Kursun tedrisatı 1 Ağustos 931 cumartesi başlayacaktır. ? — Kursa devam edeceklerin yeni harflerle iyice yup yazmaları şarttır. 3 — Haftada üç gün ders gösterilecektir. Bu gü ders saatleri saat (14) den (16) buçuğa kadar devam cektir. 4 — Serbest kurslara devam etmek isteyen Hanı ve Efendilerin kayıt ve sair şartları öğrenmek için- b İ den itibaren 1 Ağustos 931 tarihine kadar her gün | fotoğrafla mektep müdürlüğüne müracaat etmeleri lâzı 5 — Kayıt için sabahları saat Jl den 17 ye kadar caat kabul olunacaktır. « ADAPAZARI Türk 'Tlcaret Bankası Merkezi - ADAPAZARI Sermayesi: 1,000,000 Türk lirası Tesis tarihi 1913 Amenime trhvili 1919 İstanbul şubesi: Yeni postane karşısında. Tel. 22047 Müsait şeraitle Senedat İskonto Senedat tahsili abı cari muamelân - Havale kabulü, : , Hesabi cari senevi */, 5 Üç aylık senevi “|, 6 Mevduat: Ae tene «7 Bir senelik senevi , $ Faizle kubul olunur. Bir seneden fazla müddetle ve büyük mikyasta mevduat ayrıca kara, Tasarruf “andığı ve kumbaralar için MM Eziz Adapizan, Biğa, Hendek, Gerede Bardırma, İstanbul, Kürah: 1, Bözüyük, Dü; no, şehir, Gemlik, N <Eğ DANA Jandarma imalâthanesi mi dürlüğünden: Jandarma ihtiyacı için 200-250 adet Eğer takımı satın caktır. Münakasa 9-8-931 pazar günü saat 15 te Gi paşada Jandarma imalâthanesinde icra edilecektir. Şartn imalâthaneden verilir. Taliplerin komisyona müracaatları. , Susama, yazın beşeriyete olan cezasıdır. Tabil havası hazmiyeye malik Eno's “Fruit Salt” gazözlü toza bir mıkdar limon sıkıldıkda susamayı gideren lâtif sihhi ve mükemmel bi müstabzır teşkil eder Mi, gERVIT SALF: e | Pendik Serom Darülistihzanı Müdürlüğünde Arpa, saman, ot münakasası: | arpa Pendik. serom darülistihzar içi | saman ” ” " ot e . ” Kilo 200,000 150,000 100,000 arpa 60,000 saman ” " “ Pendik bakteriyolojihanei baytarisi ve serom darülisti ri için mübayaasına lüzum görülen yukarda cins ve mıktâ! rı gösterilen Arpa, Saman ve ot kapalı zarf usulile mü kasaya konulmuştur. 22 ağustas 931 tarihine müsadif tesi günü saat 14 te ihalesi icra kılınacaktır. Şartname mi ğörmek isteyenlerin her gün fındıklıda güzel san'af akademisinde yüksek mektepler muhasebeciliğine ve P dikte müessese müdüriyetine ve vermeğe talip olani) yevm ve saati mezkürda Fındıklıda yüksek mektepler basebeciliğinde müteşekkil mübayaat komisyonuna mü eylemeleri. N Ankara Nümune hastahane baş tabipliğinden: Hastahanenin 1 Ağustos 931 tarihinden 31 Mayıs tarihine kadar on aylık ihtiyacı olan (250) ton kok kömül kapalı zarf usulile 8 temmuz 931 tarihinden 30 temmuz ” tarihine müsadif perşembe gününe kadar münakasaya kof muştur. Talip olanlar yevmi mezkürda teminatlarile b hastahanede müteşekkil komisyona ve şeraitini öğret için de İstanbul Sıhhat ve İçtimai muavenet müdüri müracaatları ilân olunur. 4# Pendik bakteriyoloği enstitüsü içi” Mes'ul müdür: Bürhan