15 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET PAZAR İST İRİNISANI 1831 Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Istanbulun işgal olunduğu ve meb'usların tevkif edildiği günlerde... Kara Vâsıf, Rauf, Adnan, Bekir Sami Beyler milli hareketin başında görünmek istiyorlar.. Cihan cengi Osmanlı Dev- İeti için bir “Monduros,, mü- tarekesile bitti. Bu mütareke İstanbul meb” usan kürsüsünde o zaman re- is olan zi görüşünden, ri- yaset kürsüsünde Türk mille- tine anlatışından daha başka, daha elim Meb'usan Rei asla bir mes'uliyet hissesi ka- bul etmiyordu. Şu yenilişi yal nız, yalnız “Talih, denilen,yan İış yürümüş insanları teselli i- çin uydurulmuş £ görünmiyen bir manevi kudrete bağlıyordu. Talih te olsa meb'usan reisi sorgusuz, o korkusuz dört yıl bile bile ölüme sürükledikleri taş yaslanıp toprak & döşenen Türk milletine vereceği cevap “Talih” mücerret sözü değildi. Artık tütmiyen ocağının ba şina çömelmiş aksaçlı ninenin, elinin kınasile bir köşede bü- sın damar donduran buzlu çu kurlarında bir tümsecik bile bırakmadan gitmiş birdaha dön meyecek olan haşretli için döktükleri göz yaşlarına Meb'- usan reisinin “Tali tam ye rinde bir cevap olamazdı. Bu talih Monduros'ta artık (Osmanlı) saltanat ve devleti ölüm cezasına çarpıldığı vakit belki çok yakışıksız bir iş olsa da arada hâlâ hâlâ anlaşılmı. yan bir haklı davaya cevap ve- yememişti, Bu haklı davayı an- hıyan kimdi?.. “Osmanlı, va- ki milleti çürük nazariyesile, kafası kalbi dolmuş gafiller sürüsünün derinden derine gürlüyen bir sesi duymasma ihtimal var mıydı? Ve nihayet “Monduros,, ta (Fermanı kaza cereyan) Os- manlı devletinin (Kellei bi dev letini) kopardı, Yedi asrın vaki milleti olür ken yetmiş asrın iradi milleti, Türk diriliyordu. s.- Bundan sonra neler oldu ve tarih neler kaydetti? Hepimiz biliyoruz ve... dünü, dünün acı tatl: bütün intibaları içinde ya- şamış bulunuyoruz. Yürüye- lim, ... İngilizler Meclisi meb'usanı basarken 16 - Mart - 336 sabahı bü- tün İstanbula asker çıkarılıyor du. Britanyanın alayları İstan- bul sokaklarında — haykırarak nümayişler yapıyorlar ve.. Ge- milerin toplarr İstanbul ne çevrilmiş bulunuyordu. San ki Türkleri korkuttular. Buna Kütülemmare'de, Ariş'te Me- dine'de, Şam'da, Halep'te, I- rak'te bir avaç Türkün karşı. sında titriye titriye kaçacak de lik aradıklarını hatırlıyarak on lar bile inarimadılar.. Çanak- kale cevap veriyordu... Türkün tarih ve dil kitabın da (Korku) yazılı değildir. O gün İstanbul meclisi basılmış, millici sayılan beş on meb'us İngiliz kuvvetleri / tarafından hapis edilmiş İstanbul Meb'usan meclisi söz dinlememenin cezasını çeki yordu. Meb'usan intihabı ya- pıldıktan sonra Mustafa Ke- mal kuvvayi milliye meb'usla- rını Ankarada bir müşavereye davet etmişti. Hep gittik, O- rada, şimdiki Büyük Erkânı harbiyenin oturduğu Ziraat çiftliği binasında meclisin ner- de toplanması da görüşüldü. Birçok meb'us ve temsil heyeti âzasile Paşalar da vardı. Hemen hemen ittifak ile İstanbulu bin bir mütalea ser- dile tercih ettiler, Trakya meb usu buna muhalif kalmıştı. Mütalsa şu idi: — İstanbul emin değildir Bekir Sami Bey Orada bizimle muarız bir sa- ray ve bir Osmanlı hükümeti var, Yanlarında ise .istilâcı düşmanlar mevcut şu halde Anadolunun bir (köşesinde toplanıp davamızı yürütmek daha salim, daha emin, daha doğru olur. İstanbul cazibeli, | yumuşatıcı br yerdir. Burada| felâketi görerek koşan -arka-| daşlar korkarım ki Marmara-| nın mavi kıyısında yumuşama | sınlar. Ekalliyette kaldık, İstanbulda toplandı. İstanbul meclisi kurulduğu gün orada esen havadan ben çok üşümüştüm. Meclis açıl- mazdan önce görünen simalar arasında bir kuvvayı peyda olmuştu. Mecliste Rauf kaptan, Ka- ra Vasıf, Bekir Si doktor Adnan, Hamit Beyler bu işin başında oldukların” her tavır ve hareketlerile göstermek isti yorlardı. Meclisin açılmasından daha evvel baş olmayı kuranlar da peyda olmuştu. Bunların ba şında “kendi kendine rı kurmuş olan Hüseyin Kâzım Bey vardı. Bu zat her meb'u- sa telgraflar çekerek hemen #meclise iltihak etmelerini ade ta emir ediyordu. Bu kuvveti nereden almıştı?. Kimse bu muammayı (o düşünmüyordu. Telgrafı alan meclise koşuyor du. Ben Ankaradan dönerken meclise uğradım ve kendisine bu davetin sebebini sordum. Bizim için mutâ olan bir yer vardı. Ankarada Mustafa Ke- malin riyaset ettiği heyeti tem siliye. Burası ise meclise ilti- bak etmemiz için bize bir işa- rette bulunmamıştı. Hüseyin Kâzım Beyin heyeti temsiliye ile alâkası olmadığını'öğrenin ce aynen kendisine şunları söy ledim: — Bu içtima için zatıâlile- rine salâhiyet veren Omakamı öğrenebilir miyim? Cevap veremedi. adlar gelmişti. Bir iç- tima oldu.Bu Kara Vasıfla Ra- uf kaptanın emir ve tensibiyle meclis açılınca divanı riyaset intihabı görüşülmek üzere bir içtima idi, Ben de gittim. Şimdi ora- ya toplanmış olanlar içinde gö zünde riyaset hırsı ateşi par- lıyanları derhal seçtim. Söyle- nen sözler hep birkaç şahsın riyasete, reis vekilliğine inti- hap edilmesine taallük ediyor, kimse meselenin asıl iç yüzünü kavrayamıyordu. Hemen he men reyler bir iki zat üzerinde toplanmış gibiydi. Ayağa kalk tım, söz istedim ve aynen şun- ları söyledim: — Biz burada tabii günlerin iş görmek, milleti temsil ey- için gelmiş, toplanmış meb'usları değiliz. Bizi bura- da toplıyan kudret sizin demin denberi iddim ettiğiniz veçh ü- zere kanunu esasi değildir. meclis (Devamı var) HARICİ HABERLER Genç Çin imparatoru tahtamı geliyor? Yeniden muharebeler oldu. Japon- lar daha şimale doğru çıkmağa hazırlanıyorlar LONDRA, 14 (AA) — Ti Tsin'den Reuter ajansına bildirili- ınparatorunun hare- teyit ve ne de tekrip edilmektedir; ancak salâhiyetter mehafil, impara torun meçhul bir semte götürülmek in'e nakledilmiş oldu. ğu teyit ediliyor. TİEN-TSİN, 14 (A.A) — Sa- bık Çin imparatorunun — hareketini müeyyet retmi bir haber alınmamak la beraber salâhivottar mehafil mu- meçhul bir semte gitmek -Tsin'den ayrılmış oldu ğu zannında bulunmaktadır. ŞANGHAY, 13 (ALA.) — Tien- Tsin ve Mukdendeki Çin menabiin- den gelen haberlere göre sabık Çin imparatoru Mukdene gitmek üzere Dairen mevküne gelmiştir. İmpara- torluk idaresinin yeniden tesisi için hazırlıklar yapılmakta o olduğu ve ejder resimlerile süslü bayraklar ya- pılmağa başlandığı söylenmektedir. LONDRA 14 A.A. — Tokyo yildi * Sabık Çin imperatorunun bir Japon harp ge- bulunduğu ve bu geminin den hareket et- ekzip edilmekte nerede olduğu bi- Ruslar i ne yapacak? HARBİN, 14 A.A. — Reuter ajansırlın rauhabiri m Çin mn hafilinde Japonların Tokyo", © mir alır almaz taarruza geçecekler tahmin edilmektedir. Bundan başka, bir takım takviye | ataatının gelmiş ve Nonni nehrinin cenubuna sekiz kilometre mesafede tahaşşüt etmiş olduğu Çinliler tara. fmdan haber verilmektedir. ikar'ı işgale te takdirde Rus hükü- bir hattı o hareket ittihaz edeceğini öğrenmek arzusun- du bulundukları zannedilmekte Japonlar, Ruslar hududu tecavüz eyledikleri | takdirde hu hareketi Mongolistan tarikile icra edecekle- rini ve hattâ Khailar'a kadar ileriye ceklerini ve orada 390 kamyon ile 100 vagonun şarka doğru nakledil mek üzere cemedilmiş olduğunu öğ renmiştir, Japon kıtaatı; şimali garbiden Tsitsikar'ı ihate hareketlerine de- vam etmektedi atının da Rus Tehan - Chan'a gönderilen harp ra teveccüh etmiş olduğu söyleni- yor. Çinliler Japonların Tsitsikar gal ettikten sonra tebanlarının can ve mallarını ehalinin ve ric'at ©de- cek Çin askerlerinin tecavüzlerine karşı himaye etmek maksadile Har. bin'e bir kıt'a göndereceklerini be- yan etmektedirler. Vaziyet yeniden vehamet kesbediyor TOKYO, 14 A.A. — Kabinenin içtimaıda harbiye nazırı, © Nonni nehri üzerindeki 3 köprüden ikisi- Bin tamir edilmiş olduğunu beyan etmiştir. Mumaileyh, Japonların ü- çüncü köprünün tamiri hitsm bulur ba geri çekileceklerini ve fakat bunün için jsneral o Ma - Tehan Chan'ın Japon askerleri çekildikten i temin etmesi ilâve etmiştir. Şimali Mançuri'den alınan haber ler, vaziyetin vehamet peyda etmiş olduğunu göstermektedir. — Norni nehri üzerindeki Japon kıtaatı ku- mandanının, kuvvetleri Japon kuv- vetlerine faik olan Çinlilerin yapma- ları muhtemel bir taarruzun önüne geçmek için rür'atle harekete geç- mek mecburiyetinde o kalmasından korkulmaktadır. Nonni nehri üzerinde hazırlıklar TOKYO, 14 A.A. — Nonni'de- ki Japon kuvvetlerile kumanda eden jenerelin, erkânı harbiye reisinden zuhur edecek ahvale göre kendi di- lediği veçhile hareket etmek müsa- adesini talep etmiş olduğu rivayet edilmektedir. Bu hal, jeneral Ma-Tehan Chan in tamruzunun önüne geçmek için Nonni nehrinin şimalinde har-kete geçmenin zaruret kesbetmesi ihtima li mevcut olduğunu göstermektedir. Yeni müsademeler LONDRA, 14 A.A. — Harbin'. den Reuter ajansına bildiri) göre jeneral Ma-Tchan-Tchan, Ja- ponların yarı geceden evvel tahliye etmesi için vermiş oldukları ultima tom müddetinin inkizasını beklemek in dün öğleden sonra bir taarruz icra etmiş oldukların beyan eylemiş tir. Çin jeneralı, İnpon süvari ve top- Şu kuvvetlerinin kendi kıtaatma hü- cum eylemiş olduğunu ve fakat ge- ce hulül edinciye kadar devam et .kereye girişmek üzere Tokyo harbi- | aruz etmiş olduklarını da haber ver miş olan taarruza piyade kuvvetle- rinin iştirak etmemiş bulunduğumu ilâve eylemiştir. Tien- Tsin'de yeni hadiseler TİEN -'TSİN, 14 A. menabiinden gelen mal ran, Japonlara ait imtiyazlı mınta- kaya bütün gece ateş | edilmiştir. Çinliler, bu mmtakanın 300 metre kadar içeri”'ne girmişler ve bu su- retle imtiyazlı mntaka ile yerli şe hir arasmdaki irtibatı kesmişlerdir. Isitsikar'daki Japon konsoloshanesi TOKYO, 14 A.A. — Nichi Nichi gazetesinin verdiği bir habere göre Çinliler Tsitsihar'daki Japon konso- loshanesinin etrafını sarmışlar, kom- #olos ile konsoloshane memurlarını tevkif etmişlerdir. Ayni güzetenin göre, Çin süva sigdeki mevzilerine hücum etmişler u haberi teyit edecek şimdiye kadar resmi bir haber almamamış- ter. Ceneraller arasında iğer bir yazısına laponların Tah- TOKYO, 14 A.A. — Mançuride | ki Japon kuvvetleri kumandanının; Çin kuvvetlerinin 25 teşrinisaniden evvel şarki Çin demiryolu mantaka. | / sından çekilmeleri maksadile Çinli cenern| Ma-Tehang-Chan ile müza- ye nezaretinden emir almış olduğu söyleniyor. Bir çin tebliği CENEVRE, 14 A.A. — Bir Çin tebliği aşağıdaki haberleri || bildiri. yor: Mancurideki Japon kumandanı jeneral Ma-Tchan-Chang'ın İstifası nı ve Çin kuvvetlerinin Hei-Loug- Kiang Tsitsikar vilâyetlerinden çe- kilmelerini talep etmiştir. Buradaki Çin mahafiline gelen malâmata zaran Japonların Anganchi demir. yolu istasyonunu işgal etmek üzere oldukları anlaşılıyor. Diğer taraftan jeneralMa-Tehang Chang'ın bildirdi lar Vrkgwkjcod şehri lanmaktadırlar. Dört nokta! TOKYO, 14 A.A. — Müzakerat deki dört woktayi muhtevidir; I — Anganchi ve Tsitsikar mın- takasında toplanmış olan © jezeral Ma-Tchang-Cban kuvvetleri ilk va- | ziyetlerine irca edilecek ve yalniz Tsitniker'daki mutat garnizonu ka- | lacaktır. i Cin demiryolu cenu- bir asker kıtansı kalmiaya- 3 — Anganchi ve Teonan demir. yolları, mutat demiryolu kumpasya- si tarafından idare edilecek ve Çin kuvvetleri hu idareyi lüzumlu gör- dükleri herhangi tedbiri tatbikte ser) best buluracaklardır. 4 — Yukarda vazılı şartların hepsinin 25 Teşrinisani gününe ka- dar itmam edilmesi lâzımdır. Çinlilerin Tashing'e | | taarruzları LONDRA, 14 A.A. — Nichini.| ehi gazetesi, Tsitsika”'daki Jepon| konsoloshanesinin kapatılmış oldu. ğunu yazmaktadır. Ayni gazete, Çin | süvarilerinin Tashing'deki Japon mevzilerine ta- mektedir. Bu haberler resmen teeyyüt ete memiştir, Diğer taraftan, askeri ma- kamlar harap olmuş — tayyarelerin. yerine yeni tayy gönderilmesi emrini vermişlerdir. ş —es0.—— İtalyan petrolu ROMA, 14 (A.A.) — İstatistik. lere nazaran Pontevino kuyusu ay. da 28.000 ila 206.000 litre ve Fren. dane kuyusu da yine | ayda 10.000 ilâ 51,000 litre petrol hâstl etmekte dir, Azemet ve inhitat BERLİN, 14 (A.A) — Sabik Rus imparatorluk muhafız zabitle- rinden kont Alexandre Nelidsff, sah te para ihraç etmiş olmak töhmeti. le tevkif edilmiştir. İtimadını kazanmış olduğu bazı Alman servisler, kendisini malirem bir işe meur etmişler ve, ken mikdarda para avans etmiş. Fakent mumnsileyh bu vazife; yi ifadan imtina etmiş ve bu a sahte İngiliz banknotu olarak inde eylemiştir. Musolini'nin piyesi | PARİS, 14 (A.A.) — Ambigu Gi! yatrosu, M. Forzana'nun Mussoli- ninin senaryosundan «almış olduğu “Yüz gün,, ismindeki 3 perdelik ve 12 tabloluk tarihi dramı temsil et-| Ji tonun önünde top- lanmakta ve ilânları merakla oku- maktadır. İnzibat sevisi alelâde ifa edilmektedir. Temsil sükün içinde icra edilmiştir Ruslar ve Bulgarlar Münasebatın iadesi fikri gittikçe kuvvet bulmaktadır SOFYA, 13 (Milliyet) — Rusya ile münasebatı iade etmek fikri son zamanlarda Bulyar mahafilinde git- tikçe saha kazanmaktadır. B: İ sebatın öteden beri iadesi eden çifçi fırkcasından maada iktısa- di buhran da şimdiye kadar muarız bir vaziyette kalan siyasi ve iktısa- di mahafili © bu fikre imale etmiş. tir. İş âlemi ile rabıtaları © bulunan muhafazakâr “Mir” gazetesi, birkaç gün evvel Rusya ile iktısadi ve siya münasebatın (tesisi (o zarure- imişti. Gazete bu mü- de buhranın tesirle | ek, harici ticareti etmek ve Bulgaristanın beynel- milel vaziyetini tarsin etmek © gibi faydalar görmektedir. Hükümet bu hususta davranmaktadır. Son © za Şarkı karipte yeni bir siyasi korabi- mezona dair çıkan rivayetlerin tevlit ettiği endişelerden dolayı, hüküme- tin böyle bir hattı hareket ihtiyar ettiği tihmin edilmektedir. ihtiyatlir manlarda Kanada komünistleri- nin mahkümiyeti TORONTO, 14 (A.A.) — Fesat hareketine iştirak iri ve gayri eden dahil komümnisi memleket dahilinde mev- cut bütün eşyasına haciz konulması na karar vermiştir. M. Von Bulow Parise geliyor PARİS, MAA. larak yeni ve kısa bir mü- ikatta bulunmuş ve Von Bulow'un yakında Parise yapacağı seyahatten şahsen Fransız baş. görüşmek fırsatma malik olacağını söylemiştir. Bir hava faciası KAP, 14 (A.A) — Bir posta tay yaresi Gordon körfezine düşmüştür. İçinde bulunan 4 kişi ölmüştür. Karakiz başvekilinin seyahati OTTAVA, 14 (A.A.) — Kanada başvekili, Nevyorka o gitmek üzere buradan hareket etmiştir. Orada va pura binerek bir müddet istinahat et mek üzere cenubi Fransaya gidecek- tir. Eguateur'de ihtilâl GUAYAKIL, 14 (A.A) — Ken &re dün zuhur eden ihtilâli | Kk içe hükümez reisi ML Maraz ya fevkalâde salâhiyet vermiştir. İh- tilâlciler Orv eyaletindeki Santa Ro- | sa ve Pasaje Zarum (şehirlerini ele geçirmişlerdir. M. Yorga, Paris'ten döndü BÜKREŞ, 14 A.A — M. Yorga | Bükreşe avdet etmiştir. Sofya'da bir tevkif SOFYA, 14 (AA) > Gapanlar. de Koumaritza'da yapılmış olan ci- nayetlerin faili bulunan Mladenoff tevkif edilmiştir. Solya ci kum, kardeşini de öldürmek için Sof ya pazarında ararken yakalanmıştır. Sivil Tayyareciler Fevzi Pş. Hz. klübün fahri reisliğini kabul buyurdular Dün sivil tayyarecilerimiz- den mürekkep bir hey'et şehri- mizde bulunan B. E. Harbiye reisi Müşir | Fevzi Pş. Hiz. ni ziyaret etmiş ve son zamanlar da teşkil edilen klübün gaye ve faaliyeti etrafında izahat ver- miştir. Fevzi Pş. Hz. vatani ve mil- li gaye ve emellerle teşekkül e den klübe muvaffaki menni etmişler ve ri reisliğini kabul buyurmuş- Müşir Fevzi Pş. Hz, klübün inkişafile yakından kadar olacaklarını ayrıca be- yan, müessis ve müteşebbisleri ni de tebrik etmişlerdir . lisinin senede intihap dairelerine ait tetkik ve bundan Meclis yedi ay içtime halinde bulunacak Meclisin senede iki defa içtim: akdetmesi meselesi Fırkada müzakere ediliyor NKARA, 14 (Telefonla) — Salı günü Fırkada Millet K i defa içtima aktetmesi meselesi müzakere « İecektir. Şimdiden verilmiş karara göre Meclisi her sene eylülde toplanacak teşrinisani nihayetine dar birinci içtima devani edecek, kış tatili addedilecek, şubatta tekrar içtima edilecek mayıs hayetine kadar içtima devam eyliyecek, haziran, temmuz, aj | tos ayları yaz tatili addolunacaktır. Bu sene Meclis yedi ay içtima halinde bulunacak, beş ay tl ile geçecektir. Bu münasebetle Meclisin eylülde | toplanm hakkında teşkilâtı esasiye kanununda tadilât yapılacaktır. bundan sonra B. kânunuevvel, kânunus Meb'usların seyahati Fırka umumi kâtipliği meb'usları raporlarını tetkike başladı ANKARA, 14 (Milliyet) — Halk fırkası umumi idare heyeti meb'alı teftiş ve ziyaretlerinin meticelerini matik rapor in ahvalini ve takip edilecek hattı hareketi tihraç için geceli gündüzlü çalışmaktadır. Fırka nizamnamesi mucibince her meb'us lâakal senede bir defa « rei intihabiyesini gezecek ve tetkikatını fırkaya bildirecektir. Meb'usla bu raporları istifadeli bulunmaktadır. Ankarada bir ticaret. hane soyuldu.. toğraf makin: Alini üzerinden inşa ettiri Çalinan eşyanın mikdarı 6 bin liradır ANKARA, 14 (Telefonla) — Dün gece Anafartalar cadd sinde mühim bir hursızlık vak'ası olmuş Zenit ine ticaret yapan Selfullah ve derler mağazası iki şahıs tarafından soyulmuştur. Tahkikat neticesinde mezkür mağazaya dükkânında çalınan İran tebaasından Hüseyin ile hariç kahvecilik yapan ve diğer Hüseyinin, mezkür cereşini kırarak mağazanın dahiline girdikleri sabit olmuştur. Hırsızlar firar etmişlerdir. Maamafih zabıta tertibatı almıştır. Failler yakında derdest İman eşyanın mikdarı 6 bin lira kadardır, İş ve teşviki sanayi kanunları ANKARA, 14 (Telefonla) — İş kanun lâyihası hey'eti v kileye tevdi edilmiştir, Teşviki sanayi o kanunu tadilâtı ikm edilmek üzeredir. Yeni hazırlanan lâyihada hariçten memlek: mevaddı iptidaiyo ithali ve dahilde imalât icrası sanayi erbabının teşvikine ait yeni hükümler vardır. Balıkesirde bir bina ansızın çökt BALIKESİR, 13 (Milliyet) — Keçeci zade Hafız Mehmet Emin B tarafından Ziraat Bankası şubesi için Kuvayı Mülliye caddesinde iki ekte olan beton bina bu sabah saat dokuz raddeler: de büyük bir gürültü ile apansızın çökmüştür. Bereket versin yapıcılar bu canada kahve içmek üzere hariçte bul makta olduklarından enkaz altında insan kalmamıştır. Binanın inşası bin liraya bir mütaahhite verilmiş idi. Maarif Vekili Esat Bey Bursada BALIKESİR, 14 (A.A.) — Maarif Vekili Esat Bey şehi miz orta ve ilk mekteplerini teftiş ettikten sonra inşaatı hi bulan Necati Bey Bey muallim mektebini gezmiş, dün akşam kahvenin p edileceklerdir. hususlarını trenle refakatlerinde bulunan zevat ile birlikte Bandırmaya h reket etmiştir. Geceyi Bandırmada geçiren (o Vekil Bey, bu 8 bah Bandırma mekteplerini teftiş etmiş ve saat 11 de otomobil Bursaya gitmişlerdir. M.Mouchanoff'un Ankara seyaha SOFYA, M4 A.A, — (Balkan muhabiri mahsusumuzdan). Bir-mük ten beri Karlesruhe'da hemşiresinin nezdinde bulunmakta olan wdet edecektir, Başvekil, M. Mouw kralı iki güne kadar Sofya; müşarünileyhin avdetinden ve günün muallâk meselelerini hallettikten ra Ankaraya hareket edeceği burada kuvvetle söylenmektedir. Almanyanın akdettiği muahedele mer'iyet mevkiine girmiyor BERLİN, 14 A.A, .— Türkiye, Çekosloyakya ve Arjantin hü | rinin vaki olan itirazları üzerine Almanya'nın Romünya ve Macaristan aktetmiş olduğu vüchanlı muahedeler evvelce tayin edilmiş olan 12 teşrif sani tarihinde mer'iyet mevkiine giremiyecektir. Gaziantepte şayanı esef bir hâdise GAZİANTEP, 10 (Milliyet) — Ayımtap harbinde ölen Fransızlarm kemiklerini Suriyeye | naklettirmek üzere birkaç günden beri şehrimiz- de bulunan Adana Fransız konsolo- su şehrimizde çirkin bir hâdise çi karmaştır. Yolda otomobiline elini süren on oniki yaşlarında bir çocuğu © mobilden inerek fena halde dö: tür, Adliyemiz meseleye vaziyet miş ve tahkilnta başlamıştır. Çok şayanı esef olan bu Antepde son derece teessürü #wi olmuştur.