17 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MİLLİYET SALI Gayrımübadiller neye sabırsızlanıyorlar? İ Eonomi Buğday tereffü fiatlerinde başladı Fiat düşüklüğü son zamanlardaki fazla müvaredattan ileri gelmişti Bir haftadanberi İstanbul xsasında muntazaman düş- Mekte olan buğday fiatleri dün ird entereffü meyli göstermiş Dün İstanbul borsasında büğday fiatinde beş para teref- fü kaydedilmiştir. Son fiat sukutunun başlıca #ebebi İstanbulda fiatlerin yük ğini duyan Anadolu sev- kiyatçılarını ihtiyaçtan çok faz ia sevkiyat yapmalarıdır. İstan bula dün 32 vagon buğday gel- miştir, Fransaya yumurta ihracatı Fransa hükümeti resmi ga- tetede neşrettiği bir kararna- me ile Fransa'ya ithalât edile cek yumurta kantenjanını teş- kil etmiştir. Bu kantenjan dahilinde yumur taların kabukları üzerine akına tak şekilde ve iki milimetre bü- * Yüklüğünde mühür bulunması- lâzım gelmektedir. Bu arar yumurtalarımız ara #ında bir karışıklık husule ge- tirmiştir. Mersinin teşrinievvel ihracatı Mersin limanından mev: min ikinci ayı olan teşrinievw de 647.286 liralık 11.201 balya | Bamuk ihraç edilmiştir. Haibu i geçen sene ayni ayda 1.344 bin 886 liralık 18-338 balya pa muk ihraç edilmişti. Bu sene pamuk ihracatı ge- Şen senenin dıttı olarak bati olmuştur. Bunun © sebebi de| mahsulün: geç idraki ve İster. | lin sukutunun husule getirdiği meticelerdir . Bu sene afyon az! İhracat Ofisinin aldığı ma- İ lâmata nazaran, Afyon Karahi | sar mıntakasında bu sene son- bahar afyon zeriyatı yapılma- mıştır. Sulama © suretile pek mahdut yeti lenler de s0- ğuktan bozulmuştur. Ofisin istihbarata © göre, diğer afyon mıntakaları da s0 ğuktan müteessir olduğu gibi, zeriyat ta esasen azdı. Bu sene Yuğoslavya'da ze- | tiyat — sahası 250.000 dönüm | tahmin edilmiştir. Oralarda da afyon zeriyatmım fazla soğuk- lardan müteessir olduğu söy- lenmektedir . İtalyada ihracat fazlalığı | ROMA, 16 (A.A) — Ağus tos ayı zarfında — ihracat 730 milyon İiretlik ithalâta muka- bil 825 milyon lirete baliğ ol. muştur, İhracattaki bu fazla- lık ilk defa olarak müşahede © | dikmektedir. Alman borsaları ne vakit açılacak? BERLİN, 16 (A.A.) — İki aya yakın bir & zamandan beri ettiği muhakkak olan mimari kurtu. her ama resim, bilhası olur. Shakespeare' di nı kurtulur; fakat Othello, Hamlet, ilh., için yer kalmaz. Göethe'yi ne ya- 2? Racine me olur? Mamafi san'atm cemiyete hizmet etmesi lâzemgeldiği fikrinin tarihi bir hakikat olduğu inkâr edilemez; bugünkü hasbi san'at telikkisi nis lr, Bumu, yani san'atn ker türlü hizmet kaydından tamamile hür bir faaliyet sa- , modern cemiyetlerin eski derine karşı bir faikiyeti telâkki ede- m sirf mevzmu- boğuluyor, ancak onun ha- kikatini düşünüyorsa bugün bir san” diyoruz. O kadar ki bügün iki sınıf Vân'atkâra yer veriyoruz: bir kısmı fasılasız surette kapalı bulu- nan Alman esham borsaların nın yeniden açılması için yapı- lan mücadele devam etmekte- dir. Pazar günü Berlin borsası idare komitesi borsa binalarına girilmesi ve orada serbest mu ameleler yapılması için, tazammın bir takri; kabul etmiştir, Bor: şadını teshil edecek (muhtelif tedbirler derpiş edilmiştir. Me- selâ mecburi icraların men'i ve yahut arzları tanzime memur hususi bir sandık ihdası gibi. fakat bu projeler müphem kal- mıştır, Zira Raihebank esham borsalarınm yeniden açılması- na şiddetle muarız bulunmak- tadır, Almanyanın ticaret bilânçosu BERLİN, 16 (A.A) — Al manyanm teşrinievvel 1931 a- yina ait ticaret blânçosu 183 milyon marklık bir matlâp kay detmiştir, hattâ tamirat tama- mile yapılmış olan ayni tesli- mat nazarı itibara alınırsa bu mikdar 396 milyona baliğ ol- maktadır. Mevsimin tesiratına tebai- yet eden ithalât, O eylülde 448 milyon, 2 teşrinievvelde o 483 milyona baliğ olmuştur." Yani 7,8 bin tezayüt, vasati kıymet İ yüzde 3,2 nisbetinde tenakus etmiş olduğundan itbalât tona jimin tözayüdü - daha ziyade mahsus olmuştur. Bilhassa ip- tidai maddelerde kıymet düş- künlüğü ve siklet tezayüdü kay dedilmiştir. İhracat, 812 milyon marka İ sıkmıştır. Buna 13 milyonluk ayni teslimatı ilâve etmek iktı- za eder. Mamul maddeler ihra | catı, 48 milyon mark artmış- tır. İhracat fazlalığı kânunusa- niden teşrinievvel ayına kadar iki milyar 358 milyona baliğ ol muştur, Rusyaya yapılan ihra- cat ayni devrede 592 milyon marka çıkmıştır. Kambiyo Borsası İstertin Dolar 04287 | Şile 1206 | Peren Bari İÜ kayomark 1903 Prank Türel Prank B. 33046) Zel Drahmi © 375) Feng Prank İL 24028 | Ley Kava #0950 | Dinar | Forim © 1,1768) Çervi Borsa harici sid, 7000 2096 Ji 154 Esham ve Tahvilâtın nevi İstlikrazı dabi 40.00 Düyumu muvahhide 3300 kiramiyeti Demiryolları 265 Maliye müsteşarı dün geldi Maliye müsteşarı Ali Rıza | B. Avrupadan avdet etmiştir. Bir kısmı, Alı bi, güzelliği ta sayanlar; şeyin feda edilebileceği yegâne gaye telâkki edenler. Bu iki sınıf arasında daimi bir mücadele; daha döğrüsu bir islihfaf var, Alp Er Bey, san'atın hasbi idin edenlerle san'at içindir., diyenleri de biribirine karıştırıyor; bu hususta e değildir, muharrir erimizin ekserisi bu hataya düşüyor lar. Çünkü Thöophile Gantier'nin sözü türkçeye iyi tercime edilme miştir. “L Art pour Jart,, Bu bü kümdeki san'atlar,, çikincisinde “zanaat, ma. nası kasdolunmuştur. “Güzel san'atlarda asıl. olan, sa Maarifte 3 dershaneli Mektepler Küçük çocuklar için büyük bir kolaylık Şehrin uzak ve sekenesi az bâzı semtlerde üç — dershaneli ilk mektepler açılması takar- rür etmiştir. Çok küçük talebe ler uzaklara gidemediklerinden ve her yerde beş sınıflı ilk mektep açmak fazla © masrafı mucip olduğundan (bu şekil muvafık görülmektedir. Çocuklara açık film- ler yasak! Maarif idaresi mekteplere mühim bir tamim göndermiş- tir. Son zamanlarda bir çok mektep talebesi hattâ muallim leri refakatinde (o olmak üzere açık filimlere gitmektedirler. İlk mektep talebesinin dahi ba yat bilgisi tatbikatı için sine- maya götürüldükleri . ve açık filmler seyrettikleri anlaşılmış tar. Badema 18 yaşından küçük çocuklar kat'iyyen (o sinemaya gidemiyeceklerdir. Bundan baş ka ders saatleri talebenin mek tepten kaçarak sinemaya git- tikleri anlaşılmıştır. Sinemalar mektep saati zamanlarında ta- lebeyi kat'iyyen almayacaklar dır. Bu gibi talebe © hakkmda takibat yapılacaktır. İlk mekteplerde teftişler İlk tedrisat müfettişleri bu- günden itibaren yeni ders sene si umumi teftişatına baslaya- caklardır. Hukuk doktora sını- fında dersler Hukuk fakültesi doktora sı nıfında dünden itibaren ders- lere başlanmıştır . İlâhiyat fakültesinde serbes kurslar Darülfünunun ilâhiyat fa- kültesinde herkesin devam ede bileceği serbes kurslar açılmış tır. Dersler cumartesi, pazarte si ve persembe günleri saat 17 den 18 e kadar © verilecektir. Yalnız dereslere devam edecek lerden senede bir lira, ik- sitte olmak üzere kaydiye reti alınacaktır. İlk mektepler için harf lavhaları İlk mekteplerde talebe okut turmak için tertip edilen harf levhalarınm tab'ı devlet matba asnıda ikmal edilmiş ve mek- teplere tevzi edilmiştir. Eczacı talebesinin senelik hongresi Eczacı mektebi talebe cemi yeti senelik kongresini dün es ki Türk ocağı binasında saat 16 da aktetmiştir. Kongrede bir senelik mesai raporu okun- muş ve yeni idare heye'ti inti habı yapılmıştı Esrarkeşin karısı Samatyada; esrar istimalin. den dolayı mahküm olan zev- cine esrar gölürmekle maznun Zihniye Hanim dün ağır cezi İda muhakeme edilmiş v ay hapis ile 5 hira para cezası- na mahküm edilmişti , mananın bir kıymeti yoktur, ara mılacak yeğâne şey şekildir. Şiirde şekil yapan da kafiyedir, nazım kava idinin hakkile tatbikidir. Şekil ne ka dar zor olursa eser o nisbette güzel Jeşir. Bunun için Gantier ve ri nadir kafiyelero “ballade,, sonnet vw gibi zor şel Banville, Moliâre'i mukayyet değildir. Gantier, Kaça? in bir tek mısramı beğenir: “La fille de Minos et de Pasinhaö... Alfred de Mussct şair değildir, çünkü bir mış- ramı: “Oh folle gue tu es!,, diye bi- il halbuki fransızcanın na- line göre, “tu es, de oldu sesli bir harfle biten bir ke. i | mek değildir. Onlar, san'attan insa- Gayr Ziraatbankasında tevziine şiddetle Gayri mübadiller (| takdiri kiymet komisyonu kıymetleri mahallinde takdir edilen * mü- sakkafatın dos mı ikmal etmiş gibidir. Arazinin kıymet leri evvelce burada tesbit edil- miş olduğundan bugün için kıy ! met takdiri muamelesi ikmal edilemiyen yalnız bazı küçük müsakkafat sahipleri kalmış- tır, Bunlara ait muamelelerin ikmali ise kısa bir zaman me- selesi Esasen bu küçük emlâk iç ayrıca kıymet takdirine de zum görülmemektedir. Küçük emlâk sahiplerinin ellerinde mevcut tapu ve sair vesaiki bu rada yapılacak kıymet takdi- rinde esas olacaktır. Takdiri kıymet muamelesi ikmal edilmiş olan gayri. mü- badillere hükümetin kabul et- ni istihkaka mu arlara bonolar tev zi edildiği malümdur. Bu tev- ziatın bâlâ arkası alınamama- sı; küçük emlâk sahiplerine ait dosyaların henüz - takdiri kıy- met komisyonunun tasdikine iktiran etmemesinden ileri gel mektedir. Bu yüzden . küçük emlâk sahipleri çok sıkışık va- | ziyete düşmüşlerdir. Alâkadar mehafilden aldı- ğımız malüm göre hüküme tin kabul ettiği yüzde © yirmi nisbetinde (istihkak, (İzmir ve havalisinde kıymeti / takdir olunan Yunanlı emvalinin kıy- metine muadil farzedilmekti dir. Yani bütün gayri mübadil Terin alacaklarmın yöküü 25-- 30 milyon lira arasındadır. İzmir ve havalisindeki Yu: narlı emvali de 6 milyon lira tahmin edildiğine nazaran bu altı milyonluk emlâke karşı lık olarak gayri mübadil mat- Tübatının ancak yüzde yirmisi, İ yani beşte biri istihkak haline kalbedilmiş oluyor. Temennileri Gayri mübadillerin temen- nilerini bir kaç noktada hülâ- | sa etmek kabildir: 1 — Mübadillere o İzmirde tahsis ve telfiz edilmiş olan ve | | kanunu mahsus mucibince ken dilerinden istirdat © edilemiye- cek olan Yunanlı (o emvalinin kıymetine muadil mübadil em lâki, hulâsa — Mübadillerin istihkak bakiyyelerine mukabil tasfiye kanunu mucibince kendilerine tahsisi kabul edilmiş olan mü- badil ve firari Rum ve Erme- ni emvali metrukeden ârtacak olan emlâk. 3 — Hazine uhdesinde bulu nan araziden işlenebilecek ve | işletilebilecek olanlar, | Gayrimübadiller, bu emva- Tin, kendilerine tahsisi halinde | matlüplarının tevazün edeceği fikrindedirler. Gayrimübadillerin asıl ta- zallümünü mucip olan . nokta, Yunanistanda bıraktığı emva- Yin tamamını alamaması ve iler Bir kahramnın, bir âsıkın haleti ru- hiyesini tahlile kalkacağına meselâ “bpantoum., şeklini fransızca şiire de tatbik etsin! Bunun, daima tekrar edilen bir izahı vardır: Pırlântanın temizliği, büyüklüğü, kuyumcunun elinde o İan bir şey midir? Altının ayar: ie tediği kadar yüksek olsun; O, çakıl taşı teneke halkaya yer leştirip de güzel gösterebiliyor mu? Asıl kuyumculuk işte budur. Asıl şiir de eskiden beri tekrar zleri güzel, mukayyet kafi. ir manzumeye koymaktır. Vakrk «L'Art pour Mart» diyen- san'ahın hasbi — olduğumu iddin ct.) mek, muhakkak onlara | iltihak'et. bırsızlığı artıyor mu? | bonoları kıymetçe çok düşkün İ dür. İ edilmesi dahi vaziyeti İ mek cesaretini kendilerinde bu İ ran Hanımı ebediyyen malül İ mm” ımübadillerin sa- toplananparanın| intizar ediyorlar de alacağına dair de bir ümidi bulunmamasıdır. İkinci şikâyet noktası bono ların kıymeti hakkında müey- yit bir kuvvet © bulunmam: dır. Bugün için gayrimüba Piyasada bazı sarraflar tara fından yüz lık bonolar 22- 23 liraya kadar mübayaa edil. mektedir , Gayrimübadillerin iddiasına göre, bonoların borsaya kabul kurtar- mayacaktı, Mevcut kanaat şu- dur: Yunan emlâkine (fahiş kıymetler konulmuştur ve kıy- met tekdir edilirken malım a- morti bedeli, getirdiği icar na- zarı dikkate almmamıştır. İzmirde ayda ancak 100 hi- ra icar getiren bazı (o mülklere 30—35 bin kıymet takdir olunmuştur. Halbuki bunlar emlâkçilik noktai nazarından 12—13 bin liradan fazla kıy- metleri yoktur. Bu vaziyet karşısında küçük istihkak sahipleri İzmire gide- rek müzayedelere iştirak et- lamadıklarından © bonoların yüzde yetmiş beş eksiğine, da- ha doğrusu yok pahasına elle- rinden çıkarmağa — mecbur ol. maktadırlar, Gayrimübadiller, bir sene- den beri | Ziraat bankasında toplanan Yunan emlâki icar bedellerinin tevziini sabırsız. lıkla beklemektedirler. Maarif cemiyeti Kongresi Bir ağihk azli tetkik ve yeni-idare heyeti intihap edildi İstanbul maarif o cemiyeti hey'eti umumiyesi dün saat 17 de C. H. fırkası merkezinde se | melik kongresini aktetmişti İ Kongreye cemiyette za bulu- nan darülfünun müderrisleri, li se müdürleri de iştirak etmiş. | tir. Kongreye cemiyetin İstan- | bul mümessili Cevdet Kerim B. riyaset etmiştir. Cemiyetin bir senelik faaliyeti hakkındaki rapor okunmuş ve izahat ve- rilmiştir, Bilhassa önümüzde- ki sene yurda yatırılacak tale- be mikdarı için mühim müzake rat cereyan etmişi Yeni idare hey'eti intihaba tı da yapıldıktan sonra kongre geç vakit nihayet bulmutşur. Nakzen muhakeme Feridiyede ev sahibesi Şük- bırakacak şekilde yaralıyan sa bik jandarma Mehmet, evrakı temyizden nakzen geldiği için dün ağır cezada tekrar muha- keme edilecekti. Mehmet ve- söylediği için görülen, leri anıp fikirle, hisle anlaşılanlarını im- kâr ettiler. Gantier: “Ben, indinde barici âlem mevcut olan bir | ada (2) derken, dahili âleme iti- barı olmadığını da söylemek istiyor du. Biz, san'atın insanları törbiye et-| mekle muvazzaf olduğunu kabul et- | miyenler, onun sek faaliyeti h iyenler, Gautier ile de beraber de- öiliz. İnsanların hislerini, ihtirasla- rını tahlil etmek; bunları ahenktar şekiller içinde ifade etmek ve bunu Sırf tecessüs sevkile yapmak... İşte san'atın gayesif 2 — Edebi zevk *Mahit” mecmuasını bilmem ©- ga le Vilâyette Yalova Yolu —ene— Yeni yolun inşaatı bitmiştir Yalova iskelesi ile Kaplıca- lar arasında ormandan geçmek üzere inşa edilmekte olan yeni yolun ferşiyatı bitmiştir. As- falt kısmı kalmıştır ki, sene ni bayetine kadar burası da ikmal edilecektir. Bu yol, eski yolu iki kile metre kısaltmaktadır. Maama- fih eski yol muhafaza edilecek ve buradan da istifade edile- cektir , Yalova - Karamürsel otobüsü Yalova belediyesi Yalova— Kaplıca — Karamürsel otobüs tiyazmı almağa karar ver- miştir. Bundan maksat suhulettir. Kilise dehlizi Yalovada Pare gazinosu ar kasında çıkan o münhedim bir kilise dehlizi bulunmuştu. Bu- rada hafriyata devam edilmek- tedir. Yalova kaymakamı Yalova kaymakamı şehrimi ze gelmiş ve Vali muavini Faz halka bir Sipahi ocağındaki yarışlar 1 — Sipahi Ocağı tarafından bür yük bir halk kütlesi huzurunda ya. pılan atlı müsabakaların ikincisi cuma günü mezkür ocak könfer mey | danında icra edilecektir. in ve mevkii mahau- ocağın küçük kav — Birinci hafta birinci, ikinci, üçüncü pelen atlara muayyen mâni ler yükseltilmek değiştirmek süreti le handikap tatbik edilecektir. Müni eserleri, şekil ve cesametleri tamami le tebdil edilmiş ve daha heyecani bir şekle sokulmuş ve bir çok yeni şekilde mâniler ilâve edilmiştir. 3 — Müsabakaya iştirak eden at- ların nısfı parkoy döşay usulü üzere icra edilecektir, Bu tarzı tasni far heyetinin atlarının hem mâni at- lamdaki maharetlerini ve hem de süratlerini meydana çıkarmak için İ kabul edilmiş bir usuldür. Hamdi Emin Beyin mektubu Efendim, Gol gazetesinden naklen neşretti ğiniz bazı yazılara karşı cevabıma sü tunlarmızı açmak lütfunda bulundu. ğunuzdan dolayı arzı teşekkür ede- rim Bu memlekette, Gol gazetesi mu- hariri Refik Osman Beyin ni bilmeyen sporcu yok gil itibarla onu bu sütunlarda tahlil et- mem alâkadarlara yeni bir şey öğret miş olmayacaktır. Gol gazetesini alıp okumam. Yal wx bu zat, tarizkür bir yazı yazdı mı adresime lütfen bir nüsha gönde rir, ben de bir göz gezdirir ve sepe- te mtarım, Spor hayatında bin bir kapımın ipi ni çeken ve nezih sporculuk camin- sında itibarı kalmayan bu adamım ya zılarına ciddiyet ve ehemmiyet atfet mek doğrusu elimden gelmiyor. Mahterem gazetenizin sütunlarına intikal etmesi ve sırf insani bir veci beye taalliik eylemesi itibarile bir Boktayı tavzih etmek isterim; Bundan sekiz sene evvel Olimpi- yattan dönerken hastalanan arlında- $ımız Kâmil Beyi trenden indirmeğe mecbur kalmıştık ve kendisine arka daşımız Komal Rıfat Bey terfik edil mişti. Hatırladığıma göre Kâmil B. iyi olup memlekete dönd. gü vakitKe mal Rifat Beyin hizmetinden, arka | kuyor musunuz” i Bız haksızsınız. Güzel, fevkalâde duğunu iddia etmiyorum; bütün magazinler gibi o da sinirime dokum imsiz, modelsiz bir sınıf İcarie değil yal- nz edebiyat ve fikir aşıklarma hi tap edecek, karilerini terbiyeye kal- kışmıyacak bir o mecmuaya, ah! zaman kavaşacaj i | ve eserler var mıdır ve $air ismi öğrenirsiniz. Bilmem hatırlarda mı? altı ay kadar oluyor, bu gazetede “Mukav- va Mabet” i bir yazım çıkmış- tu. Onda bizim bazı güzel şiirleri | miz ve iyi şairlerimiz olmakla ber: ber bir edebiyatımız. olmadığım; günkü sadece enki ve yeni Türk şa-| irlerini okumakla insanda güzeli çir- kinden farkeden hassanın vücut bu- Çocuk nasıl Kundaklanır? Himayeletfal cemiye- tinde anneler içtima Himayei etfal cemiyeti an- lere birliği hey'eti umumiyesi dün merkez binasında etmiştir, İçtimaa birli mia Refik Hanım -riyasel et- ii Doktor Semiramis Ha- nımın teklifi üzerine küçük ço cuklara kundak takımlarını na sıl yapılacağı ve nasıl sarılaca- ğı hakkında mufassal ve fen- ni bir talimatname yapılması takarrür etmiştir. Bu talimat- name daha ziyade annelere bir rehber olacaktır. Talimatname ikmal edilince fazla mikdarda tabedilecek bütün annelere da- gıtılacaktır. Eserde tatbikata ait ameli resimler de buluna- caktır. Belediyede Tiyatro mektebi ted- risata başladı Belediyenin tiyatro mekte- bi dünden itibaren © tedrii başlamıştır. Otobüs imtiyazı Dünkü Cümhuriyet gezete- si şehirdeki bütün otobüs imti yazının tramvay şirketine ve- rileceği hakkında bir haber neş retmişti. Belediye mehafilinde böyle bir şeyden ademi malâ- mat beyan edilmektedir. Fiat listeleri teftiş ediliyor Kaymakamlıklar lokantalar ve sinema gibi müesseseleri tef tişe başlayarak fiat listelerini tanzim ve tasdik ettirmiyenler tesbit edilmişlerdir. Bunlara para cezası kesilecektir. Kaydedilen hizmetçiler Müstahdeminin belediyeye kaydı için verilen müddet dün bitmişti, Fakat son günde mu amelelerine başlanarak ikmal edilmiyenlerin de kaydı yapıl- ması takarrür etmiştir. Terkostan şikâyetler Beyoğlu ve Şişli sakinleri namına belediyeye müracaat € dilerek terkosun son © zâman- larda gündüzleri de kesildiğine ni tetkik edecektir. Ekmek narh: Bu hafta ekmeğe (20 para zamla 7,2 ve francalaya da 11,5 kuruş fiat konmuştur. daşlğından şükranla © bahsetmişti. i hasta bir arkadaşım ce- nebi diyarında yalnız başına terkedi lerek benim Viyanya gitmiş oldu- ğüm şeklinde gösterilmek istenen bu hâdisenin hakikati bundan ibarettir. Bu vesile ile şunu da ilâveye hö- zum görürüm ki an cak umumi merkez ve kongreye kar # mes'uldür ve biz bu mes'uliyeti Hürmetlerimi takdim eylerim efen dim. Futbol federasyonu reisi amed Era Beşiktaştaki eskrim 13 Teşrinisani 1931 cuma günü Harbiye - Beşiktaş kulüpleri kılınç takımları teşriki müsaba- — rae! Harbiye takım; Halim, Cabit, Ke- nan Efendiler. Beşiktaş kulübü: İlbami, Raif, Ni. hat Efendilerden müteşekkildi. Be şiktaş kulübü 3 e karşı 6 galibiyetle ve 34 vuruşa karşı 38 vuruşla galip gelmiştir. bükme sevkeden, Arnold Bennett'in © günlerde okuduğum küçük bir ki- tabı, “The literary taste” 5 olmuştu. Ahmet Cevat Bey de Benmeti'in © kitabını okumuş, onun ana hatla. “ Muhit" im 1/11/1931 tarihli nüshasında hullisa ediyor ve yazısı: nı şöyle bitiriyor: “Bu derin mülâbazalar pek tabii olarak durup ruz: Bizde “Klasik” edebiy: hangileri. düşünüye- çalar. dir?” Ahmet Cevat Bey, zannederim bu suale kendi cevabını — verecek; bil. mem © da benim vardığım neticeye mi varacak, yoksa Türk edebiyatını | kurtarabilecek mi? Her halde “Mu- hit” in kânunuevvel numarasını ben sabırsızlıkla bekliyorum, Burnum? güzel ve biç bir işe yaramaz müna | kaşalar kokusu geliyor!