17 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

17 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Asrın umdesi «Milliyet» tir. 17 TEŞRİNİSANİ 1931 IDAREHANE — Ankara cadde- si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İstanbul, Telefon numaraları: 24310 — 24319 — 24318 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye için Hariç için 3 aylığı ire 70 2, 140 Gelen evrak geri M0 70 » verilmez Müddeti geçen mushalar 10 kuruş dam gösterdi: işler tur, Gazete ve matbaaya Gazetemiz ilânların mes'ul kabul etmez. Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkö- zinden alınan malümata göre bugün hava kismen bulutlu olacak ve razgâr garptan mutedil esecek- tir. Dün tözyiki nesimi 761 milimetredir. Azami suhunet 17 asgari 9 san- tiyrattır. ELE Ağız kokması! Bayılırım © pastırmaya... (Va - Nu) dünkü Akşam'da (Pastırma yazı) tabirini gayrı şairane bulmasına rağmen ben pastırmaya bayılırım. o Hattâ (Va - Nu) nun da bayılacağı na eminim.. Sucuğa da öyle. İlle terator için deli olurum.. Ya cacık? Allahım o ne lezzet, ? İmam bayıldı- 400 kuruş 800 kuruş Karı koca, artık hayattan çok şey beklemiyorlar ve çok şey istemiyorlar. İratları da ol duğu için refah ve sökün için- de, uzak bir yerde köy hayatı yaşıyorlar Ara sıra gidip kendilerini zi yaret ederdim. Bir gün gitti- ğim zaman, dostumun zevcesi bana yaşlı ve kısa boylu bir a — Büyük babam, dedi, Halbuki ihtiyar adam hiç İ bu kadar © görünmiyordu. İyi konuşan bir adamdı. Dinçi Hiç sıhhatinden şikâyet etmi- yordu. Bize birçok şeyler an- Tatı Sonra dostumun zevcesi ba na dedi kit — Büyük babamı (buraya getirdik. Artık bizimle otur. cak. Kendisine © bakmak için böyle lâzım geldi. Hasta veya kötürüm olduğu değil, gö rüyorsunuz ya ne | sağlam a- dam, Fakat bulunduğu yerde İ yanlızdı. Bir gün bir kaza ola- İ bilirdi. Buraya gelirken birçok İ eşya getirdi. Bizim bu eşya! rı alacak yerimiz bile yok. Ken disine bir oda ayırdık. Şimdi bu odadan dışarıya çıkmıyor. İhtiyarın torunu olan kadın daha birçok şeyler anlattı, Fa- kat bunları niçin | söylüyordu. Ben ihtiyarın aleyhine bir hü- küm almak (için mi? Belki. Çünkü ihtiyar söylenen eşya- dan ayrılmak istemiyor. Bu da pek tabii değil midir? Bu eski eşyada hep adamım mazisi var. | rü kalmıştı. MİLLİYET zcadan — Ihtiyar olduğu için kendisinin yaşlı bir kedi gibi bir köşeye atıldığını kendisi de anlamış- tı. Diğer ziyaretlerimde kendi İ sini görmez oldum. İhtiyar bir âdam kimse ile görüşmek iste miyordu. Bu evde (bir tarafa atılmış gibiydi. Lâkin ben mutlaka onunla görüşüp dost olmağa kararver dim. Bir gün bilhassa bu mak satla oraya gittim, Orada ge- rek dostuma, gerek zevcesine maksadımı söyledim. Benimle ihtiyarm samimi olacağını pek Zannetmiyorlardı. Hakikaten odasma ğim zaman aramızda bir müd- det soğuk bir hava esmedi de- | gil, Sonra git gide ihtiyar ba- du. Sözlerinden © anlıyordum ki, artık ölümü bekliyor ve tiyordu. Bir müddet | sonra çok; dost olmuştuk. Bir sabah hasta lığını haber aldım ve gittim, Yatağında ağır bir hasta halin de yatıyordu. Hekimin de ne göre artık birkaç sı öm Dikkat ettim. Has tabenim gelişimden çok mem Bun oldu. Başı ucunda duran torununa karşı hiç sevimli ve minnettar görünmiyordu. Va- kit vakit genç torununa tebes- süm ediyor, fakat onu kendine doğru çekerek, bir büyük baba nın son dakikasında torununa göstereceği şefkati gösteremi- yordu. Kendi kendime düşündüm: girdi- | SALI Askeri fabrika- lar ilânları As. Sn. Mp. için bilmür #a alınacak aşağıda 11 kalem sebzenin evvelce ii lân edildiği veçhile 11 - muhar sani tai nakasada mütcahhitler tara- | Ondan teklif edilen fiatlar mü- İ tedil görülmediğinden 21 Teş. sani 931 T; de tekrar münaka- saya vaz” makla talip kürda saat 14 ter As, Sn, Mp. inde müteşekkil SA. AL. KO. nuna müracaat eylemeleri ilân olunur. (3850). İ Kilo o Cinsi 360 Semizotu 1995 ( İspanak 1555 - Pırasa 980 Lâhna 2840 Patates Kuru sova | Maydanoz Taze bakla | Taze sovan Dereotu Sakız kabağı a karar verilmiş ol- in yevmi mez 16 ya kadar Kilosu 2000 ğı 2000 “Çiğ Bezir 700 100 170 2115 2730 Yukarıda müfredatıyazılı boya malzemesinin pazarlı- Kuruşun üstübeci Çinko üstübeci Kaba üstübeç Toz sülüğen Neft yağı hinde icra edilen mü- İki kaynamış bezir ya- | Eleonor Parter ta gilizceden Vedide Ba fından tercüme edilen bu roman in- tişar etmiştir. Tavsiye ederiz. Le Chacheur d'Ondes | Noelle Roger'in bu güzel romanı çıkmıştır. Karilerimize tavsiye ede- Ademi iktidar ve bel gevşekliğine ssir deva SERVOİN Deposu, İstanbulda Sir- kecide Ali Rıza Merkez dir. Taşraya 150 kurüş posta ile gönderilir. İzmirde İrgat pazarın. i daki, Trabzonda Yeni Ferah nelerinde bulunur. eczanesi- ec. DEVREN SATILIK DÜKKÂN Aksarayda Ahmediye caddesinde dokuma imalâthaneleri yanında 46 olu tütüncü ve aktar dükkâ Brpa müracaat: İstanbul üçüncü” icra “memiürlu- Zundüri: Sakıt hanedandan clyevm ikametğâhr meçhül Şehzade Aptür- | rahim efendiye İstanbulda Galatada $ında vaki Mehmet köprü ba Alipaşa hanı 1€ marüf handaki hissenizin ev kaf nama tashihi kaydı hususuna | | beşinci hukuk mahkemeyi asliyesin | den hüküm verilmiş olmakla © icra ve iflâs kanununun maddei mahsü- sasına tevfikan ödeme eme? tebliği İstanbul Makkemei asliye ikinci hukuk © dairesinden: Pertevniyal vakfı mütevelli. kaymakamı Osman bey tarafmdan Köprübaşında Val. İ de hanı tahtında 3 no. mağzada ye- mişgi Haralambo, aleyhine ikame| eylediği alacak davasından dolayı HAYATINI KAZAN En güzel Fransiz filminde VICTOR BOUCHER ve DOLLY DAVİS iki saatlik ak vakit e erdir. k yakında ARTISTİIK ili DOLORES DEL RİO Yarın akşam OPERA SİNEMASINDA ilk sözlü ve şarkılı FAHIŞE filminde © güzel oyunu 'ile te- maşakiranı çıldırtacaktır. Her akşam sahnede: EDUARDO BİANCO (40 kişilik) yeni heyetile bir daha icrayı #rehaüm Mühürü kür mühürün zatimi ve mez bana aidiyeti kâtibi adilden müsaddak vesikamı kaybet- tim. Mezkür mühürle kimseye dey- nim yoktur. Yeni mühür kazı cağımdan zayiin hükmü yoktı Tophancde . Nusretiye - camiinde Hüseyin, | © Istanbul Belediyesi Darülbedayi temsi'lari BUGÜN yy | Saat?2i,s0da İ Mukaddes Alev pi | Facia 3 Perde Fi | Yazan: 5. Moug. ği ham, il İ Tercüme E.: A. Gazanler. | Talehe gecesi | İstanbula “cihetine hususi Tramvay, YANARDAĞ? A e A Kadıköy - SÜREYYA Sineması Teşrinisani — Perşembe gününden itibaren 5 | Çılgın Macera Mari Bel - Can Mürat Fransızca sözlü şarkılı film azm muma rma. | 3 üncü Kolordu ilânia | K. O. ve birinci Fırka hayvanatı ihtiyacı için arpa ve yulaf ayrı ayrı şartnamelerile aşağıda gösterilen tarih ve saatlerde kapalı zarfla münakasaları icra kılmacaktır. Taliplerin şartna- Her biri o maziden bir parça. — Hakkı var. Bu evde ona | Zında teklif edilen fiatlar par | ikametgâhmm meçhuliyeti hasebile .... EYER ———. a yaza hiç dayanamam.. gel gelelim âdabı muaşeret in- sanın kokmasını meneder.. o Ben de bu güzelim şeylerden mahrum kalırım... İyi amma. insanın © burnu keskin olursa her yemeğin ko- kusunu yiyenin sğzından alır.. Sonra ne yiyebiliriz. Ağzı kok madan yenen. İki şey va dır. Dayak ve rüşvet.. Onda da atan ile verenin ağız kokusu çekilmez... Kürk meselesi — Kürk ucuzlamış diyorlar dı.. İnanmamıştım.. Doğru i- miş.. Ya tavşanın kepazeliğ Aşçı dükkânlarına kadar düş- müş!.. Ne hikmet bilmem? — Evet!.. Ben de dikkat e- diyorum. Mahallede kedi kal madı.. Ne hikmet bilmem? Meyhanede Senelerden beri — kaç sene olduğunu söyleyemem — gaze te okurum.. Zabıta vak'alarını okurum.. Haberler hep meyha nede Kavga çıktığına dairdir. Ne olur, şu mübarek yerde de dargın barıştırma, itilâf edi iş gibi sulh ve salâha ait ha- | reket olsa ya!.. Hayır. Bir ka deh atan kediler, arslan kesilir ler.. Dünya gözüne kan kirmı- zi gö .. Önüne gelene çi maya başlar.. Ve nihayet da- yak yiyip at (eder. Ertesi Milliyet'in Edebi Romanı: 81 BAŞI DÖNÜKLER Refik Cemal, mütemadiyen Muhteşem Nihat Hanıma kur yapıyordu : — Aman, Hanrmefendici- im, ne hefis dansmız var! — Öle mi buluyorsunuz? — Vallahi hayran © oldum: Bu enfes vücut, bu şedövr oy- — Çok naziksiniz. — Billahi nezaket değil: i Aynı hakikat., — Ahmet Nebil Beyle eski den mi dostsunuz? — Gazetede tanıştık. — Bu beraber oynadığı ha- Bımı tanıyor musunuz? — Hayir, — İşte 'asıl kur yapılacak 3 hanım... — Ama yaptınız: şaşkın bir V piliç; — Öylemi buluyorsunuz? — Değilmi va? — inal zının sarmısak soğan | Şimdi kendisine — verilmiş bir odetlan' biç çıkmamınsı.; da Dep 6 müziyi düşününek, 0.18 yaşamak içindi gün bu hâdisenin asarını yü- zünde; gözünde gördüğünüz za. man: — Allah cezasını versin, Gö zümü gece kapıya (o çarptım..| İ der.. Bu kadarcık o tevili hoş görmeli;. Ben bu şekilde kapı- dan dayi yimiş me sashoşler bilirim! Fiat Histeleri Yarabbi sen bilirsin! Sen bi- ze acı!.. Etrafa bakınız!, Bele- diyede bir telâştir gidiyor: at listesi tenzim edilecek, listesi tasdik © edilmiş | “Yeni müesseseler fiat listesi "yapacaklar, yapmışlar, | yapmamışlar,, velhâsıl bir fiat | iy listesi lokanta ve bi | listesidir. Ya efen- tı hem de âr yü zünden almış yürümü: öbürgün koyun eti yi isimleri gazetelere geçe | nun listesi yok mu?.. Karileri- | me soruyorum. Etral sy bu | İ kadar gürültü sinden ne anladılar, ne İ de ettiler ve hiç bir yerde te- sadüf edip mündericatından feyz aldılar mı?.. FELEK İbrahim NECMİ — Evet, amma pek taze. — O kadır tazesi de toy 0- lur, — Varsın olsun. Öylesini baştan çıkarmakta da başka bir zevk vardır. — Benim zevkime uymı- yor. — Benim hatırım için çalı- şın... Refik Cemal şaşırdı: Nasıl? Sizin hatırınız i- çin mi? Neye çalışayım? — Bu hanımı baştan çıkar- mağa... — Neden ? — Sinirlerime dokunuyor. — Evet. Bu kadar sersem- | lik beni kızdırıyor. Refik Cemal, maksadı an- lar gibi olmuştu. ME Baş üstüne, emrede menfa hayatı geçirttiler. Ken. disini odaya kapıyarak torunun dan ve kocasından uzak yaşa- İdi, Şimdi. ölürken de onlardan uzak kalmak is $ bir iradesi var, Torunu büyük babasindan son dakikada derin bir memnu niyet hissi izhar etmesini bek- liyordu. o Kadının bu intizarı beyhude oldu. Nihayet akşam olmuştu. Bir aralık odada hasta ile yal- nız ben kaldım. Onun daha bir müddet yaşıyacağını tahmin e denler dışarı çıkmışlardı. İhtiyar, odada benden baş- ka kimse kalmadığını anlayın- ca derin bir “Oh!,, Çekti. Son ra gözlerini kapadı. Ölmüştü.. Ah, bir tarafa atılan ihti- yarların bu gizli ve af etmek bilmiyen kinleri yok mu! Bu, İ müthiş bir şeydir. halı görüldüğünden “pazarlığı 18 İkinci teşrin 931 saat 14 e tehir ( €dilm T. şartnameyi gör ik için Talan. bulda Tophanede A natlar Mektebine, merkezde Satın Alma Komisyonuna mü | racaatları, (5538) (3889) 3.» Askeri fabrikalar Umum Mü tle istihdam üzere Türkçeden Al- mancaya ve Almancadan Türk çeye mükemmelen tercümeye muktedir (Almanca ile bera- ber Fransızça bilenler tercih olunur) bir tercümana ihtiyaç vardır. Şeraiti haiz olan talipler vesikaları ile biz- zat veya bilvasıta umum mü dürlük Zat. İşleri Şubesinemü racaatları. (3849) (5518) lâzimeyi Ittümadilı Milli TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muameles icra eyleriz. Sigortaları halk için müsait şeraiti havidir Merkezi idaresi: Galatada Ünyon Hanında Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranmaktadır. Tel Gibi sözlerle o mükâlemeyi kapadı, başka şeylerden bah- se başladı. Ferit Necdet, Semiha Naz- miye soruyordu: — Muhteşem Hanımla Sür ! heylâ Hanımın var? Kıskançlik mücadeleleri. Kimin hakkında?... — Anlamıyor musun? — Ahmet Nebil Bey için mi? — Evet. — Bu delikanlıda ne var ki herkes bayılıyor? — Herkes değil. — Hep kadınlar, Hep değil. — Sahi mi, Semiha? — Öyle ya, ben müstesna yam. — Inanayım mı? arasında ne Mebruke Numan Hanım mütemadiyen aşkından bahsediyordu. Her aşka kolaylıkla kendini kaptı- | ran genç kız, nedense bu ince , zayif, sivri yüzlü gençten | haşere Beyoğlu 2043 — Şimdi onları bırakın da söyleyin bana bakalım: Ahmet Nebil Beyle dans © eden genç | hanım kimdir? — Vallahi ben de bilmem. Bu akşam tanıdım. Öyledir de nasıl onu her kese takdim ettiniz? | — Misafirimiz des ! Sizin mi ? 3 Menim Hanımın a. ma., —Aması ne? — Onun misafiri bizim sayı hr di — (Nebahat) mış öy le mi? — Evet. — Babasının adını mısınız? — Durun bakayım: Neba- hat.. Nebahat Hüseyin.. Hah! Buldum: Nebahat Hüseyin Ha nım dediler, Demek babasının ismi Hüseyin olacak. — Hüseyin, ha? İ o — Evet, Neden sordunuz? Hiç, hi Ki Hiç, canım, plerin | Sa-| biliyor | İ nen Ahmet Nebil gözüne iliş- um söyleyin: Ne o-| : bu hanımı * vukubulan tebliğata rağmen | eti kanuniy diğinden muamelesiz tahk gıyabi ve bu baptaki gıyap kararı ahikeme divanhanesi * talik kılın- meş olduğundan yewmi tahkik ola- rak tayin kılman 8 K, evvel 631 salı at 1330 da tahkikat ha- kimi huzurunda isbatı vücut etme- ksi takdirde gıyabıtda tah- icra kılınacağı malümu olmak üzere ilânen tebliğ olundu. ZAYİ — Derununda bir takım ev- rak ile İran pasaportumu havi cüz- danımı kaybettim. Yenisini alaca Zımdan hükmü yoktur, Yusuf Tafti oğlu. Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğ- leden sonra'saat (2,30 dan Se) kadar İstanbulda Divanyolun da 118 numaralı bususi daire- sinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder, Telefon: İstanbul 22398 Sıra numarasını beklememek isteyenler, kabineye müracaat la veya telelonla randevu al- İ malıdırlar. tanıyacak gibi oldum d Mukbil Nedim Bey. Bütün farfaralığına rağmen, Nemika | Sırrı Hanımın sim siyah kesil miş kapalı yüzünü açtırtamı- yordu. Şeyda Kâmil Bey, bir sürpriz olsun diye Nimet Ha- nim dansa kaldırdıktan birkaç | dakika sonra plâk bitti, Gramo fonun başımda © duran Kemal Reha Bey bir Vals plâğı koy- di lu. Vals nameleri akseder et- mez Süheylâ, Nihat İlhami- den ayrıldı. Reşit Beye baktı. Genç adam, Neriman Cemşit Hanıma gözlerile bir kavalye arıyordu. Yorulmuş olan Ne- bahatı yerine götürmekten dö tiz — Nebil Bey. — Buyurun, Beyefendi. — Lütfen bu Valste N man Cemşit Hanımla oynar mı sınız? — Başüstüne, efen: Ahmet Nebil, Neriman Cem şit Hanıma yaklaştı: Lütfeder misiniz, Ha- nımefendi? leri- meleri almak üzere her gün ve ti muayyende teminat ve Cinsi K. O, nun arpas K. O. nun yulafı Linci. E, anpası 1. inci F. yulafı * TII. K. O. ve 1. inci Fırka ve Topçu Alayı hayvanatmın ot ihtiyacı ayrı İlerle pazarlıkla almacaktır. İ İ balesi 19-11-931 Perşembe gü- nü saat 16 da Komisyonumuz da yapılacaktır. Taliplerin şartnamelerini almak üzere her gün Ve pazarlığa iştirâk etmek isteyenlerin de vakti muayyeninde Komisyonumu - za müracaatları, (553) (3852) konulmuştur. Münakasa 30-11 komisyonu Riy odalarında müka; şartnâmelerini iki lira mükabil İnşaat dairesinden, İstanbulda ünden tedarik edebilir! Neriman Cemşit Hanım gözleri her zamandan fazla sü- züldü: —A!Siz misiniz, Bey? Nasıl oldu bu? — İsterseniz hem oynar, hem konuşuruz. — Hadi bakalım. Muhteşem © Nihat Hanrm kendisini tekrar kaldırmak is- Nebil Nebahatı gösterdi: — Çok yorgunum. Küçük hanımı oynatın, daha iyi, Sonra yavaşça fısıldadı: — Hem de dediğimi unut- mayın. Refik Cemal, Nebahata doğ ru yürüdü: — Lütfeder misiniz, Hanım efendi! — Teşekkür ederim. Oynı- yamıyacağım efendim. Nebahat, uzunca beyaz yü- zü gerilmiş, derinden bakan iri elâ gözleri ürkek bir ceylân ba kışı almış olduğu halde her ta lebe bu cevabı veriyordu. Geri i ye dönen Refi | Sur Hanımla, o Yazıcı Zade i Nazmi Bey Mebruke Numanla teklifnamelerile KOM. nuna müracaatları, (494). ayrı şartnâme- | t bulunmaları şartt tiyen Refik Cemale gözlerile Cemal Nemika | ak etmek üzere vak K.O3.SA.AL. (3477) Saat ii 14,5 is 15,5 ihaleye iş İhale tarihi 21-11-9031 21-11-4931 21411931 21-11-931 .. | K. O. ve 1. inci Frka hayva- natının ihtiyaci için saman ayrı ayrı şartnamelerle pazarlıkla alınacaktır. İhalesi 19-11-931 İ perşembe günü saat 15 te ko İmza yapılacaktır Taliplerin şartnamelerini gör | ek üzere her gün ve ihaleye- | iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonumuza İ müracaatları.'(566) O (3899) Nafıa Vekâletinden: 50000 adet meşe yol traversi kapalı -931 tarihinde saat 15 te Ankarada Nafıa Vekâleti Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mı kat teminatlarını ayni günde saat 14 buçuğa kadar setine vermeleri lâzımdır zarfla mür pazarte kasaya binasında tuplarnı ve müvak- Taliplerin Taliplerin mün inde Ankarada Nafia Vek Haydarpaşa Liman - Müdürlü- (672 oynuyorlardı. Semiha Nazmi Hanım, doktor Lütfinin dave- tini kabul etti. Nihat İlhami, Ferit Necdet, Nevzat Süreyya Mukbil Nedim, Nebahattan hep aynı ret cevabını aldılar, Neriman Cemşit Hanım, süzük bakışlarile kendini dön düren Ahmet Nebile bakıvor- du: — Ahmet Nebil, romanım izin gazetede tefrika edilecek. — Gerçek mi? Tebrik ede- rim, Hanımefendi. — Siz beni baştan ama. — Estafurullah, — Yok yok, baştan attı. | nız. Adeta oynattınız beni.. — Vallahi değil, Hanıme- fendi. — İnkâr etme: canım Bu, kör kör parmağım gözüne meydanda bir ş. — Neden böyle söy nuz? attınız (Devsm: varı