18 Kasım 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

18 Kasım 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Siilliyet IBirinci Saniledon geçen yazılar GE AR MR EN Asrın umdesi «Milliyet» tir. 18 TEŞRİNİSANİ 1931 IDAREHANE — Ankara eadde- si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, İstanbul, Telefon numaraları: 24310 — 24319 — 24318 e ÜCRETLERİ Türkiye için Hariç için , 00 eray 800 Karaş 1400 , 78 » gi > in Gelen evrak geri verilmez Müddeti geçen nushalar 10 kuruş sur, Gazete ve matbaaya ait işler için müdiriyete müracaat edilir. Gazetemiz ilünların mes'uliyetini kabul etmez Bugünkü hava Yeşilköy rasat merke- zinden alınan malâmata göre bugün hava kısmen bulutlu olacak ve ruzgâr şark ile şimal arasından muledil esecek, sıcaklık değişmiyecektir. Dün taz- yikı nesimi 768 milimet- reidi. Azami suhunet 72 asgari 10 sentisratlır. Feel Zal Aman yerini Öğrenelim! Gazetelerde okudum. Bele- diyenin tiyatro mektebi tedri- sata başlamış. Lâkin mektebin nerede olduğunu öğrenemedim. Eğer Yenibahçede değilse doğ | rusu hatâ edilmiş. Oralarını | şenlendirmek için bundan daha iyi fırsat bulunabilir miy Ne yazık, ne ya: Eğer bulunan al kiralık ise seneye konturatı feshedip mek- tebi o Yenibahçeye & yapmalı! “Hem efendim! Şehir o tarafa doğru gidiyor!. İdhal edilmeyecek eşya! İdhal edilen eşyanm şöyle bir listesine baktım. İçinde yal nız (para cüzdanı) maddesi nazarı dikkatimi celbetti, Aca- ba bizim memlekete çok mik- darda para cüzdanı gridiği için mi paralarımız taksime uğra- yor ve elimizde az kalıyor, yok $a memlekette boş cüzdan çok ta mi artık para cüzdanı idhali ne lüzum görmüyoruz!.. Bunu bir türlü halledemedim.. Diğer eşyalara gelince; hele sütten ke silmiş manda yavrusu filân gi- bi şeyler gördüm. Pek müte- &ssir oldum. Sütten kesilmiş manda yavrusu girmezse hali- | miz neye varır!.. Bir şey eksik! Şu günlerde, buhran vergisi, iktisadi koruma tedbirleri, idha lâtın tahdidi gibi şeyler mev. zuu bahsolurken gazetelerde bir şey eksik. Ben bu şe yorum, fakat bulamadığım için yadırgayorum.. Nedir bilir sini?.. (Berberlerin cuma tatili meselesi ve cemiyetin tes: bbü- satı) doğrusu şu sırada bunu o kadar düşünen vardır ki; böy le süküt örtüsü altında kalma. san acıyor... Maşşallah sıhhatimize Bizim gazetelerde şikâyet e- decek veya memnun olacak şey leri biribirine karıştırıyorlar. Tıp fakültesinde koğuşlar bom hasta kalmamış!, Şimdi fakülte yi dolduracağız diye hastalana İm mi7... İlâhi çocuklar! İngilizce mektup gön- deren kariimize: Gerek Felek, - gerekse onun yabancısı olmayan Bürhaned- din Bey son mektubunuzdaki güzel sözlerinizden dolayı te- şekkür eder ve ilk fırsatta bu *kariin ismini öğrenmek ümidi. Bi beslerler. FELEK İtizar Kesreti münderecat hâsebile “Başı Dönükler,, £tefrikasını dercedemedik. İtizar ederiz, Gümrüklere yeni tebligat yapıldı (Başı 1 inci sahifede) rük idaresinin gümrüklere gön listelerinde ne maikilarıl idhalâta müsaade edeceği tasrih edilmiştir. Şim- diye kadar alınan tecrübelerle anlaşıldığına göre Türkiyeye idhalât bilhassa İstanbul, İz- mir limanlarile cenup hududun dan yapılmaktadır. Gümrük i- daresi taksimatı yaparken bu hesap üzerinde yürümüştür. 16 Teşri isani tarihine kadar pariş verip te malları limanla- rrmıza henüz gelmemiş olan ve beyannameleri verilmemiş olan mallar kararname ahkâmına ta bi tutulacaktır. Yeni kararna- ! menin tatbikına konulduğu ta- ! rihten itibaren beyannamesi ve rilmiş ve verilecek mallar mani fastolarına işaret ikten sonra gümrük idarelerini bu ; mal sahiplerine birer sıra numa rası verecek ve bu sira nümara ları üzerinden muamele yapıla caktır. Fazla sipariş yapılmış ve kontenjan mikdarından faz- la gümrüğe mal gelirse güm- rük malları gene sıra numarası üzerinden muameleye tabi tu- tulacak ve mal sahibinin yeddi ihtiyarmda olmayan sebepler- den dolayı gümrüklerde beklet tirilen mallardan arzı ücreti alınmayacaktır. İstanbulda vaziyet Dün İstanbul piyasası ö bir halde Heyeti Vekilenin memleket iktısadiyatını koru. mak için ittihaz ettiği kararna- me dün öğleden sonraya kadar | gümrüklere ( bildirilmemiştir. İ Gümrük komisyoncuları işsiz bir halde gümrük koridorların- da dolaşıyor, ambar ve antrepo memurları emre intizar ediyor lardı, Saat tam 14 ü çeyrek ge- çe kontenjan listeyi ihtiva eden Resmi Gazete İstanbul gümrük leri başmüdürü Seyfi Beye gel miştir, Fakat bunun tetkikin. sonra gümrüklerde muame leye gene başlanamıyacağı an- laşılmıştır. Çünkü Resmi Gaze. tede çıkan kontenjan liste umu mi şekilde bulunuyordu. Halbu ki listenin gümrüklerde tatbik sahasma konabilmesi ii gümrük için hazırlanan liste- nin gelmesi icap ediyordu. Bu liste akşama kadar gelmedi. Ankaraya telgraf Diğer taraftan, yeni vaziyet üzerine Gümrük komisyoncu- lar birliğinde bir içtima yapıl- mıştır. Bu içtimad aişlerin da- raldığını gören komisyoncular mesleki bazı takyidata lüzum görmüşler ve bu hususta hükü- İ met merkezinde teşebbüsatta bulunmak üzere Ankarada bu- | lunan bir arkadaşlarına telgraf çekmişlerdir. Paketler serbest a esnada gümrük idaresine eti umumiyeden bir e- mir gelmiştir. Bu emirde paket koli muamelâtmın kontenjana tâbi olmadığı bildiriliyordu. Tüccar mütereddit Gümrük haricine gelince: Ticaret âleminde evvelki gün- den daha ziyade bir durgunluk hüküm sürmekte ii Halbuki liste metnini kimse bilmediğin den ve listenin gazetemizde çı- kan ilk kısmından maada elde bir parçası olmadığından tica- ret erbabı mütereddit bir halde bulunuyordu. İhtikâr. teşobbüsleri Diğer taraftan her hareketi fırsat bilen muhtekirler derhal ihtikâr yoluna sapmışlardı. İh- tikârin bir kaç türlü tecelli et- tiği görülüyordu: 1 — Eşya fintlerine, bilhassa — eşyasın adörhal zammet- 2 — Knotenjan listede han- gi vaziyeti alacağı o malüm ol- mayan eşyayı satıştan kaldır. mak, 3 — Listede az idhaline mü- saade edilen vöya idhaline mü- saade edilmeyen eşyayı ileride yüksek fiatle ( satabilmek için toplamak. Elhasıl piyasada ihtikâr ha- reketi bariz surette görülmek- te idi. Muhakkak olan bir cihet var sa alelüâmum eşya fiatleri yük. selmişti. Ticaret odasının tes- bit ettiğine nazaran evvelki gün akşama kadar bazı eşya fiatleri yüzde on yükselmişti Yeni kararnamenin muhtelif İ damping hareketlerine nihayet vereceği muhakkaktır. Bilhas- İ sa fiatleri yükselen eşyanın ba- şmda Japon emteası gelmekte dir. Bu süretle Japon emteası- nn piyasada husule getirdiği tenezzül bu suretle zail olacak- tır. Yalnız alâkadarlar bu şera it altında Japon emteasının memleketimize idhaline imkân olmadığını temin etmektedir- ler. Ticari mahafilde yeni karar Dame milli iktısadiyatımızı ko- rumak itibarile “çok muvafık | bulunmakta ve memnuniyetle | karşılanmaktadır. Kaçakçılığa meydan verilmiyecek Kararnameye : merbut'kon- j tedeki bazı hataların me bazı muhtekirleri ve kaçak çıları harekete sevkedecektir.. ki bunların da ( faaliyetlerine meydan verilmeyeceği âşikâ Menedilen şeyler Yeni kararnameye merbut kontenjan liste ile memlekete idhali menolunan mevaddın baş hcaları şunlardır: *Nebati yağlar, pamuk, ayçi çeği, fıstık, kozla yağları, ti tün tohumu, şekerli içkiler, tı hin, hazırlanmış kahve, konser ve et, balık, füme ve un İ balık, balık yumurtası, fildişi süslü kemik mamulât, mercan, sünger, yelpaze, kuştüyü, deri çantalar, kalın şark halıları, frenk halıları, kilimler, korse, şemsiye yüzleri, dir, şarap, likör, taze sebze, taze meyve, taze üzüm, incir, tütün, tönbe- ki, enfiye, hazır sigara, afyon, nebati boyalar kereste, muza- ikli mobilyeler, ziynet tüyleri bilârdo, şapka hasırı, litosrafya tül perde, keten elbise, keten ka tin, atropin, Mübadillerin Seyahati ——— Atina gazeteleri Heyeti vekile kararı için ne diyorler? ATİNA, 16 (Hususi) — A tinada çıkan nim resmi Elefte- ron Vima gazetesi, heyeti veki lenin, Rum mubadillerine iki ay müddetle Türkiyeye seya- hat için verdiği musaadeden bahis ederken diyor ki: “Türkiye hükümeti, Rum mubadillerine Türkiyeye seya- hat müsaadesini verdi. Ve bu | seyahatin ne gibi şerait altın- da yapılacağını da tesbit etti. Şunu itiraf etmeliyiz ki, seya- bat şartı pek müsait, ve müba- | dillerle Türkiyeye seyahat için gösterilen kolaylıklar da pek- geniştir. Şimdi bu kolaylıklar, yalnız memleket hi ini teskin için değil, fakat Türkiye ile Yuna- nistan arasındaki iktisadi mi nasebetleri kuvvetlendirmek i- çin de istimal etmek mübadille re düşer. Esasen Türkiye ile Yünanistan arasındaki ticare- tin inkişafi ümitlerini, en ziy: de Türk ve Rum mubadilleri. nin tecrübe ve meharetine isti- | mat ettirmektir.” Üsküdar Hukuk Hâmimliğinden: Kadıköyünde gazhanede — Hüreiyet sokağında (2) numaralı evde : sakin madam Neolininin © Kadıköyünde Msserit oğlunda Süleyman Bey soka- ğında (14) numaralı hanede İlya e- fendi aleyhine açtığı boşanma dava- sından dolayı berai tebliğ irsal kılı- nan dava istidakı suretinin . tebliğ varakasında mumaileyhin sekiz do- kuz sene evvel Yunanistana gittiği ye Yunanistanda nerede olduğu ma- Mim olmadığı şerhile bilâ tebliğ iade kılındığından bittelep yirmi gün zar fında dava istidasına cevap vermek ve tayini olunan 24/12/931 tarihine musadif perşembe günü saat on dört *e mahkemeye gelmek üzere ilânen tebliğat icrasına karar verilerek bu İ de hazır bulunacak memuruna mü- | kanununun 142 inci ZAYİ — Kuleli idadisinden 341 baptaki dava istidası sureti ve dave- tiye varakası mahkeme divanhanesi- | ye fall kılınmış olduğundan key: | fiyet ilân olunur. Maarif vekili (Başı 1 inci sahifede) mubharririmize şu beyanatta bulun muştarı — Tehir etiğim © seyahatlarıma | münasip vakitte devam « edeceğim. | Bu defaki teftiş ve ziyaret ettiğim yerlerde maarifimizin — inkişafında gördüğüm terakki cidden | iftihara sa : Yeni Türk harfleri bu inkisafı te-| min etmektedir. Yeni © harflerimiz | yeni rejimi büyük sür'atle kuvvetlen dirmektedir. İlk o mekteplerimizde gördüğüm inkişaf bunun delilidir. Muallim mektepleri Muallim mekteplerini bilhassa tet kik ettim. Gördüğüm intizam ve ted risattaki muvaffakiyeti memnuniyet. le kaydederim. Bundan sonra yapacağım tetkik seyahatlarımda da bilhassa muallim mektepleri ile meşgul olacağım. Bu | seyahatlarnı Konya, Niğde, Kasta- Sıvas taraflarma vaki olacak- 'eniden yapılacak olan muallim | meikiüylörlâke gikilmdleri öve tur, . Millet. mektepli ri Gezdiğim yerlerde millet mektep- lerine karşı olan rağbet halkımızın okumağa karşı olan büyük meylinin €n büyük bir misali, Spor teşkilâtımiz Spor teşkilâtları ile çok yakın- dan alâkadar oldum. İyi bir şekilde çalışılmaktadır. Umumi spor teşkilâtı gençliği daima gözönünde bulundurmalıdır. Vekâletin lise talebelerini tep haricindeki spor ez me neden talimatnamesi yanlış anlaşıl. mamalıdır. Malümdur ki (o bilhassa fenni ve sıhhi nektai nazardan on sekiz yaşma kadr gençlerin yapacak ları spor hareketleri başkadır. Bu münasebetle Ankara'da iğ sek beden terbiyesi mektebi vü getirdik ve yi 'ya da ihtisas i- çin talebe gönderdik. Runlar gelince muallim olacaklardır. İstanbul stadı Istanbul Valisi Muhiddin Beyle | Taksim Stadyomuna gittik. Muhid- din Beyin izahatını dinledim. Anlaşı iyor ki Stadyomun' inşa o odileceği mahal hakkında henüz bir karar ve- rilmemiştir. Fakat her halde İstan- bulda Stadyom yapılacaktır. Vekâletimiz bütün spor teşkilâtı ile alâkadar olduğu gibi bununla da a- lâkadardır. İstanbul Stadı bu sene yapılmıyacaktır. Ankarada up fakültesi Ankarada bip Tıp fakültesi açıla” cağı haberindeti bihsediyorsumuz. Şüphe yok ki Ankara, Türkiyenin bülcümet merkeği olduğu gibi bir lim merkezi de olacaktır. Fakat dilik Ankarada bir Tıp fakültesi ması hakkmda verilmiş O bir karar yoktur.” l Tatanbal Üçüncü İcrasından: Bir! borcun temini için mahcuz ve para. | ya çevrilmesi mukarrer iki parça ha- İr masa ve sandalye 23/11/931 Pa zartesi günü 8; 12 den itibacen Sirke cide Şahin paşa otelinde açık artır. ma suretile satılacaktır. Taliplerin mahallinde memuruna müracaatleri ilân olunur. İstanbul İkinci İcra Memurluğun dan: Bir alacaktan dolayı haczedilip, paraya çevrilmeşi tekarrur eden Şa: Fap ve Rakının: 24/11/931 tarihine müsadif Salı © günü saat 10—11 de! Kumkâpıda Arap zade sokağında 44 | numaralı dükkân derununda açık art tırma ile satılacağından talip olanla. rm mezkür gün ve saatte mahallin. racaatları ilân olunur. Tstanbul Mahkeme Asliye Birin- ci Ticaret Dairesinden : Bin beş yüz bir İsviçre frangı 53 santimin mas İ #aiz ve masarıfı muhakeme tahsili tazammun olmâk üzere İsviçee Ban- kası vekili Nüretin Bey tarafından Sultanhamamında kezzabet hanında 17 “21 numaralarda mukim © Sam Levi ve şürekâst efendiler aleyhine istihsal eylediği 7 teşrinicvvel 93: tarih ve 3699 numaralı ilâmı giyabi sureti musaddakasr ikametgâhı hazı rı mevcut bulunan Sam Levi ve şi rekâsı efendilere tebliğ olunamad ğından Hukuk usül © muhakemeleri maddesinin İ bahşeylediği salihiyete İsinmen ilâ- nen tebligat icrasma karar verilmiş ve mezi in süreti musaddaka- $ı sairci mezkürenin birinci | fıkrası mucibince mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğundan - kanunu | meskürun 144 incü maddesi muci- bince mahkümünaleybin “lânm. neş- riferdasından müteber olmak üzere iki ay müddet Zarfında kanunu hak. kına istimal eylemesi ve aksi takdir. | de muamelei kanuniyenin ifa kılma. cağı alelâsul evrakı havadisle de ilân olunur. * senesinde aldığım tasdiknamemi kay | bettim. Hükmü yoktur. 715 İsmail oğlu Sadettin. İstanbul 8 İnci İcra Memurluğun | dan: Bir gorcun temini için mahevz ve paraya çevrilmesi mukarrer ma-| sa, kanape, sandalya ve sair 22/11/ 931 * Pazar günü saat 10 dân ll re kadar Üsküdar'da Malta çarşısında açık artırma suretile satılacağından / taliplerin tevmi ve saat ve mezkürd mahallinde hazır bülunacak memu- Tuna müratâatleri ilân olunur. Yeni neşriyat: Turan ve Türkler Turan ve ilk Türklerin, Türk bü- yüklerinin hayat ve menakibi dat- tanlarını gayet heyecanlı bir üslüple tasvir eden bir şiir külliyatıdır. li Ay matbaası Türk lim şirketi tarafından tal TEVELLÜT Ticaret İşleri genç muhasipleri-| mizden Mehmet Rıza Beyin bir oğlu dünyaya gelmiştir. Mini mini (Türk Yılmaza) tul ömürler diler | (Rıza Beyi de) ayrica tebrik ederiz SEYRİSEFAIN 34-35 K 48-52 eb'adında| yehi veya az müstamel sa: atte 1000, 1200 adet tabe- der bir adet pedal matbaa makinesi pazarlıkla satım a2 Ianacaktır. İhalesi 19-11. 931 saat 17 de (3832) SAYELKENCİ EN RA VATAN vapuru 18 T. sani Çarşamba günü akşamı Sirkeciden hareketle (Zonguldak, İne bolu, Samsun, Ordu, Kire- son, Trabzon, Sürmene ve Rizeye gidecektir. Fazla tafsilât çin Sir- keci Yelkerici hanmdaki acenteliğine müracaat. Tel 21515 omre Tam AMME TAVIL ZADE Vapurları AYVALIK POSTASI Selâmet vapuru her Perşembe günü on yedide Sirkeciden ha Gelibolu, Çanâkkale, ve Körfez tarikile Ayvalığa a- zimet ve avdet edecektir. Yolcu bil purda da ve rilir, Adres: Yemişte Tavilza- de biraderler. Telefon: İst. 2210, reketle 3 üncü Kolordu ilânları K.O, natının ihtiyacı için saman ayrı ayrı şartnamelerle pazarlıkla alınacaktır. İhalesi 19-11-931 perşembe günü saat 15 te ko- misyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamelerini gör- mek üzere-her gün ve ihaleye- iştirak edeceklerin de *vakti muayyeninde komisyonumuza müracaatları. (566) (3899) ... Çatalca Müstahkem mevki- in sade yağı pazarlıkla alına- caktır, perşembe günü saat 16 da ko- misyonumuzda yapılacaktır . Taliplerin şartnameyi almak üzere her gün ve pazarlığa iş tirak etmek iizere de vakti mu âyyende komisyonumuza mü- radaatleri, (568) (3915) m S.K.O, ve birinci firka kıta- Atı ihtiyacı için soğan aleni mü nakasa ile satın alacaktır, İ- hlesi 19/11/931 tarih perşembe günü saat 14 te 3 K. O. satın | alma komisyonunda yapılacak İ tir. Taliplerin şartnameyi “al mak üzere her gün ve: ihaleye iştirak etmek üzere de yevmi muayyende İkomisyonumuza müracaatları. o (500) (3499) * *.* 3. K. O. ve birinci fırka ihti- yacı için zeytin yağı âleni mü- nakasa ile satın alınacaktır. iha lesi 19/11/931.tarih perşembe günü 14,5da 3. K.O. satın al- ma komisyonunda yapılacak- tır. Taliplerin şattnameyi al- mak ve ihaleye iştirak etmek üzere yevmi muayyende ko- misyonumuza muracaatları. (498) ve 1, inci Fıka hayva- İhalesi 19-11:931 tarih| | SAHRADA BİR FACİA mü- (3497) ne > Yarın akşam ASRİ SiINEMADA < IRK KURBANLARI HENNY PORTEN tarafından İlâveten: NANDY'S Rövüsü ile halk Çingeneleri ASSO ve JANA Bu akşam ELHAMRA Sineması Talep ve arzuyu umumi üzerine bu senenin en büyük muvaffakıyetini kazanan Küçük Daktilo filmini görmeyenler ile tekrar görmek isteyenler için bir daha gösterecektir. Heyeti temsiliyesi başında: MARY GLORY ve JEAN MURAT İlâveten: Paramount'un 3 No lu mağazini ile sesli varyeteleri Bu akşam bütün İstanbul halkı senenin en gen Fran- sız vodvili e) 8 Yaşasın Hakikat KR filmini görmek için Melek sinemasında bulunacaktır. Paramount: filmidir. İlâveten:. Paramount'un 3 No. lu sesli ve sözlü mağa- zini ile sesli varyeteler. yi Rİ Nİ 5 k 16 T..sani 1931 tarihinde Donanma Cemiyeti tahvilâtının | icra edilen 47 ci keşidesinde İkramiye ve amorti isabet eden tah İ vilât tertip ve sıra rumeları gösterir cetveldir. Tahvilât tertip numeroları , 2629, 3385, 5539, 778, 8286, 8556 ye İsabet eden numerolar Tertip No 1056 1056 3385 8556 3385 320 8286 5539 5539 8286 320 7188 7788 856 1056 1056 3286 3286 8286 z 7188 39 5s 320 & Balâdaki tertiplerin hizalarında gösterilen numerolardan mü | tebaki. sıra numeroları ile 2929 numerolu tertibe kâmilen amor- | ti isabet etmiştir. İkramiye ve amorti bedeli 22 'T. Sani 1931 tarihinden itiba- İren tedive edilmeğe başlanacaktır. Amiofti bedeli beher tahvil için (Bir Türk lirası On kuruş- | tar). 26 İstanbul Belediy. Darülbedayi temei'lari BUGÜN AKŞAM Saat 21,30 da ) fh. Mili Mukaddes Alev |. Facia'3 Perde z Moug- Tercüme E.A. Güzandek; Zabitan Gecesi İstanbula cihetine hususi Tramvay, YANARDAĞ? —aa— Üsküdar Hâle sinemasında | İst, Sekizinci İcra Dairesinde Bir üsyimdin dökuyyumleğe ve pa: ya çevirilmesine karar verilen (1000) adet muhtelif cinste gramo- fon plâkları 22/11/934 tarihinde mat if Pazar günü saat bir buçukta Sanda bedesteninde furuht edilece: ği ilân olunur. Yazan; Beyoğlu Birinci Hukuk Mahke mesinden: İstanbul vilâyeti — idare hususiyesirie izafeten avukat Tahsin Beyin Galatada Halil paşa sokağın- da piyanğöcu hanının beşinci katın ve emraz: zühreriye mucade le teşkilâtı merkez kâtibi sabık Meh met Ali Bey aleyhine ikame eylediği elbise avansının istidadı davası üze rine câri muhakemede müddei aley. hin elyeym ikametgâhı meçhul oldu- Bu davetiye varakasındaki meşruhat tan anlaşılmış ve bittalep ilânen teb- Vigat icrasma karar verilmiş olduğun dan yevmi muhakemenin talik kılın dığı 17/12/931 saat 9,30 da bizzat veya vekili bulunmadığı taktirde gı- yaben muhakemenin ruyet edilece Bi tebliğ makamına kaim olmak üze- re ilân olunur. ———— — ZAYİ — 299 sicil numerolu ara- bacılık ehliyetnamemi kaybetim. Ye nisini alacağımdan hülemü © yokt messilleri Norman Kerri Le- viston ilâve olarak YILDI RIM EKSPRES, İstanbul İkinci Ticaret Mahke- mesinden: İstanbulda Sultanhama- mında Saka sokağında 3,5 numaralı mağazada kumaş ticaretiyle muşta- | Fatih, Sarı Güzel'de Bostan sokağ ğıl Fret Hardaker ve Kirkor Muh- | da 6 No da Rüstem oğlu Mehmet n şirketinin eahabı matlâbuyle | —————€—€— — — aktetmiş olduğu kongordatonun tas- |. ZAYİ — Adana Lisesinden aldı- diki 25-11-931 Çarşamba (saat on| gım 19-8.931 tarih ve 621 numerolu dörde tayin edilmiş olduğu alâkadar | tasdiknamemi kaybettim. Yenisini larca malüm olmak üzere ilân, olu-| alacağımdan hükmü olmadığını ilân ederim. 238 No. Tacettin.