29 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Sigast Tefrii Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Allah daha fena etsin sesleri arasında ! Mecliste Gazi Hz. meydan muharebesinin neticelerini izah buyuruyorlardı.. Düşman ordusu Mihaliççik ile Sivrihisar arasmda ve dal çok şimendifer üzergâhların- da toplanıyor, ve oradan ric'at etmek istiyor. Ve bizim kıtaa | tımız nehri her noktadan geç- miş Mihaliççik ve — Sivribisar| hattına takarrüp etmekte bulu Buyor. N İhataya memur olan kuvvet lerimizden bir kısmı Hamidi. ye, Mahmudiye, Arapören ci- varındadır. Yani Seyitgazinin şarkı şimalinde ve Elpi köyü- nün cenubundadır. Diğer $i- ha | şa Hazretleri derin bir cephesi kumandanı İsmet Pa- zekâ, yorulmaz bir azim ve iman faa aliyetile gece gündüz (hare | kâtin en ufak noktalarıma verm İcaya kadar nafiz ( olmuş ve fevkalâde bir nazarla ordusunu sevk ve idare ederek bu mu- vaffakıyet muzafferiyetine isal etmiştir. Diğer © gurup ve Kolordu ve fırka alay ve ilh... kuman- danları her biri yekdiğerile mü sabaka edercesine fedakârlık, kahramanlık ve dirayet gös- termişlerdir. (Alkışlar. Zabi- malden gelen ihata kolumuz tanımızın kahramanlıkları hak Kartaltepeyi işgal etmiştir. Ve doğru Elpi istikametinde hare- ket halinde bulunuyor. Tabif bu vaziyete nazaran düşmanın hali pek te şayanı mermnuniyet olmasa gerektir. (Allah daha fena etsin sesleri.) Bu teferruatlı o malümatı hülüsa etmek istersek diyebili- riz ki düşman ordumuzun sol cenahını ihata etmek suretile seri ve imhakâr bir netice al- mak istiyordu. Düşmanın bu sevkilceyiş harekâtını iptal et- tik. Düşmanı taabiye dairesim- de muharebeye mecbur etmek suretile, evvelâ o sevkilceyişçe mağlüp ettik. Muharebeyi cep | he muharebesine kalbettik, O- nu müteakip merkezimizi yar- mak istedi, bunda da muvaf- fak olamadı. Ondan sonra mü dafan ederek kalmağa (karar verdi. Harekâtı taarruziyemiz- le buna da mani olduk. Bu su- retle yirmi bir gün gecesile be raber devam etmek üzere Sa- karya meydan muharebesi kah raman ordumuz tarafından ka- zanıldı. (Alkışlar) Tü karyada kazanmış olduğu mey dan muharebesi pek büyük bir meydan muharebesidir. Tarihi harpte belki bir mis li olmıyan bir meydan muhare besidir. Malümu ilileridir ki büyün meydan muharebelerin- den biri olan Mukden meydan muharebesi dahi yirmi bir gün devam etmemiştir. Binaenaleyh ordumuzun ta- rihi harbe bir nümune bahşe- den hu. zaferi ihraz etmiş olma sı itibarile heyeti celilenizi tebrik ederim (Alkışlar). Bu parlak muzafferiyetin âmili 0- lan zevat — huzuruülinizde ve bu kürsüde hizmet ve takdirat ile yadetmeği bir vecibei vicda niye addederim. Erkânı Harbiyei umumiye reisimiz Fevzi Paşa Hazretleri nin bu meydan muharebesin- de ifa ettiği hidemat pek bü. yük stayişlerle yadedilmeğe se zadır. Pek muhterem faziletli olan bu zatrâli muharebe mey- danlarının hemen her nokta- kam gece ve gündüz hazır bu İunmuş, ve pek musip ve met dilini mali i Iktısadi Kron lie dille övüniye ge di. Birinci devrede fiatler düş- tü. İkinci devrede bankalardan para çekildi. Üçüncü devrede kısa ve uzun vadeli ticaret borç ları verilmiyor , Fiatler düştü nedir? Para çekildi nedir? Borç verilmiyor nedir? 1929 da Amerikadan kopan | bevzemeyen fiat düşüşleri görü | yanm iştira kabiliyeti azaldık- # sür'a'tle Avrupayı ibata e-İlür. Bir fiat takımında fiatler | ça, malı mahrece sürememek| lerin | yüzde şu kadar düşüyor, bir di | arttı. Neticede sanayi ve tica- itler | ğer fiat takımında fiatler baş- | ret erbabı bankalardan aldıkla- den buhran dalgası, düşmesiie başlamıştır. deyince, geniş bir âlem anlama Iıdır. Fiatler arasında bir tas- nif, bu âlemin hakikaten geniş olduğunu meydana çıkarır. Şu | kında söyliyecek söz bulama- dım, yalnız ifadede isabet e debilmek için diyebilirim ki: Bu muharebe zabit muharebe. si olmuştur. (Alkışlar) Bina enaleyh zabit o arkadaşlarımın en ufak rütpelisinden en bü- yük rütpelisine kadar kiymet ve fedakârlıklarını bütün kalp ve vicdanımla ve (takdirlerle yadeylerim. (Alkışlar). Efra- dımızın met ve senedan (o çok yüksek görüyorum. Zaten bu milletin o evlâdı başka türlü tasavvur edilemez. Bu milletin evlâtlarmın feda- kârlıkları, kahramanlıkları İiçin vahidi kıyasi bulunamaz. fradımız hakkında - yeni bir şey ilâve etmek isterim, Kah- raman Türk neferi (O Anadolu muharebelerinin manasmı anla miş yeni bir mefküre ile mu- harebe etmiştir. Tunalı Hilmi Bey — Yasa, yaşa büyük kahraman (Şiddet- Ki alkışlar). Başkumandan Mustafa Ke- mal Paşa Hazretleri (Ankara) — Efendiler, Böyle evlâtlara ve böyle evlâtlardan mürekkep ordulara malik olan bir millet elbette ( hakkını ve istiklâlini bütün manasile muhafaza et- meğe muvaffak olacaktır. (Şid detli ve süretli alkışlar) . Böy le bir milleti istiklâlinden mah rum etmeğe kalkmış £ hayal ile iştigaldir. (Kahrolsun sa- daları) Efendiler Müdafaai mil liye vekilimiz Refet Paşa Haz retleri muharebenin başlangı- cında ve muharebenin (o bütün cereyanı esnasinda (ordunun arzı ibtiyaç ettiği ve etmedi- ği her şeyi muvaffakıyetle ve zamanında yetiştirmiştir, (Al- lah razı olsun). Ve bu muzaffe riyetin istihsali için birinci â- millerdendir. (Alkışlar) Bina- enalyeh kendsine takdimi te- şekkürat ederim. Efendiler le, fedakârlıklarla vücude ge- ve diğer bazı devletle. il büyük muavenetlerile takviye edildikleri (o hakikaten mükemmel ve kuvvetli ordula- rını mağlüp etmek için kendi mizde bulduğumuz kuvvet ve kudret rem iz pa'nn diğer milletlerden esir genmiyen uza © teca- vüz edilmemesini | istiyoruz. (Devamı var) ik fiatler var: Perakende eş; atleri, toptan eşya fiatlı fiatleri, kara nakliyesi fiatleri, sigorta fiatleri; say ve amel fi- atleri, yani amele ücretleri, es- ham fiatleri. Bakılırsa, bütün bu fiat takımlarında biribirine ka nisbette düşüyor. Buhranm doğurduğu birinci karışıklık, fiat takımlarının bepetale birden aynı nisbetler. düşmanın pek büyük gayretler | konto fiatleri, deniz nakliyesi | isti | | lan jeneral Chenmineh, Kinteheou'- MİLLİYET SALI HARiCİ HABERLER iGene mi | Çarpışacaklar?' Amerika Japonyayı | tekrar protesto etti LONDRA, 28 A.A. — Vaşington dan Reuter Ajanıma — bildirildiğine göre Amerika hükümeti, Japon hü- İümetinin Kinteheou üzerindeki ha- rekât devam etmekte olduğuna da- ir olan tebliği biome mütalet be yan etmek istememiş; Diplomasi lal bu tebliğin mek olduğu mütaleasımdadır. Amerika protesto etti Japonya'nın Manç ok tasavvuruna karşı Japon başvekili nezdinde protestoda bulunmuştur. Hediye etseler almozmış TOKİO, 28 A.A. — Başvekil ge: zetecilere beyanatta pon hükümetinin Mançari 2 kendisine hediye bile edilmiş — olsa, hudutlarının vüsatı hasebile mucip olacağı büyük masraflardan dolayı burasını kabul etmiyeceğini söyle miş ve Japonyanın muxhedelerden mütevellit hukukuna himaye elmakken başla birşey isle: mediğini bildirmiştir. Kinteheoâ müdafaa edilecek CHANGHAİJ, 28 A.A. — Sanfo, refakatinde birkaç Kanton murahha sı olduğu halde Pekin'den buraya gelmiştir. Murmileyh, kendisine kar şı askeri aknder mide yapılmış olan yitahtta son derece münakaşalar devam (etmektedi Chansi valisi, Kintehecu'yu kurtar. | mak için 100,000 kişilik bir kuvvet| sevki talebini mutazammın bir teklif tevdi etmiştir. İcra yusn'ınm muvakkat reisi 0- daki Çin kuvvetlerine © mukavemet emri vermiş olduğunu beyan etmiş- tir Muharebe devam ediyor M. Laval, Mac Donald tekrar görüşecekler Tamirat konferansından evvel tezleri tesbit etmek istiyorlar PARIS, 28 A.A. — Havas a Pariste M. Flandin ile icra edeceği sanan dipi ma M. bir mülâkat esnasında atideki © tezi Donald'ın önümüzdeki e teklif etmiş olduğunu hatırlatmakta nin ikinci İS inde La beder top- | dır: lamacak olan Young plânr ile alâke- İ “Almanya'ya 5 senelik bir mora- dar hükümetler, kanferene toplanma | toryor verilmezi ve Fransanın Ame dan evvel Fransa ile İngiltere'nin ta-| rikaya olan borçlarının ilgasına'ma- mirat siyasetleri halkında itilâf te | kabil Almanyadan istemekte olduğu mini maksadile üzere | tamirat bedellerini tamamen terkey- M. Laval'i davet etmiş olduğunu iz- | lemesi.” tihbaratına atfen beyan etmektedi. | o Konferans ne zama M. Laval davet edilmemiş toplanacak? PARİS, 28 A.A. — Başvekil bu | O LONDRA, 28 A.A. — Resmi ma sabah intişar eden haberler hilifima| kafilden almasi malümata yöre tami- olarak M. Mac Donald ile bir mülâ-| yat konferansının toplanacağı yör ve katta bulunmak üzere Londra'ya git | tarih hakkında kat'i olarak | henüz mesi hususunda biç bir davet almadı | hiç bir karar verilmemiştir. kerime tn 0 Amerika iştirak etmeyor tamirat meselesinin o müzekeresile meşgul olmuşlardır. Mutehassıslar mesailerini ikmal etmeden evvel iki | devlet reisinin böyle bir telâkide faide yoktur. M. Mac Danald ile M. Laval Manşın hangi yakasında buluşacaklar PARIS, ir A.A. — Echo de Pa Fis gazetesi, M. Mac Dorald'ın M.| Laval'e şahsi ve mektup gönderere" | kendisine yakın bir zamanda müla- ki olmağa davet . etmiş olduğunu tasrih etmektedir. Bu © gazete, iki! memleketin tamirat konferansında yekdiğerinden pekaz farklı tezlerle | isbalı vücut etmelerinin, temenniye şayan olmasına binaen M. Laval'in, İngiliz başvekilinin bu davetine ka- bul edeceğini ilâve eylemektedir. Yalnız bu gazete, mülâkatın Mam-| ine — imkân ve | kor | Fransız ve İngiliz matehassısları NEVYORK, 28 A.A, — Ameri ka hükümetinin Amerika'nın önü müzdeki tamirat ve tahdidi teslihat Gel etmemesi . için su sebepleri ileri sürmektedir: 1 —— Amerilen hülcümeti orkün, es ki müttefiklerin Almanya'dan mua- dil miktarda para almadıkça Ameri- ka'ya olan borçlarını tediye odebile- ceklerini zanmetmemektedirler ynelinilel tediyatın meticesi olduğuna da inanmamaktadırlar. 3 — M. Hosver, teslis yükünün Avrupa'daki şimdiki vaziyı eden boşlıca amillerden biri olduğu ütalonsında: 4 — Amerika'nın bir tarife siyase ti kabul etmiş olmasına rağmen Va- şington hükümeti, Avrupa'da vücu- de getirilen gümrük ialarının vaziyeti vahimleştirmiş — olduğu ve “Kaçakçılık İâyihasi Muhtelit encümen lâyihada dün yeniden tadilât yapmıştır ANKARA, 23 (Telefonla) — Kaçakçılık lâyihasını tetkik &- den inubtelit encümenin bugünkü içtimaıda geç vakte kadar de vam eden tetkikat lâyikanın 47 inci maddesine kadar ileriledi. Muhtelit encümen bugün tadiller yapmıştır. Bu tadilâta göre bü seneden fazla hapse mahküm olan kaçakçı sürgün cezasına da ıhküm edilmesi lâyihada kat'i bir şekilde tesbit edilirken muh 2cümen sürgün cezasını hâkimin kanaatine bırakmıştır. tur. Diğer taraftan askerlerin evlerinde arama şekli formül tesbit olunmuştur. Bu formül yarınki içtimada kat'iyyel kesbedecektir, Vekiller gece Ismet Pş. nın evinde toplandılar ANKARA, 28 (Telefonla) — Vekiller bu gece Başvekil İsmet Paşanın köşkünde bir içtima akdetmişlerdir. Bu içtimada kabine ye dahil olacak yeni vekillerin tesbit edilmiş olduğuna kuvvetle ihtimal verilmektedir. Yeni Adliye müsteşarı iş başında.. ANKARA, 28 £Telefonla) — Yeni Adliye müsteşarı Tevfik Nazif Bey bu sabahtan itibaren vazifesine başlamıştır. Irak başvekili, Tevfik Rüştü Beyi ziyaret etti ANKARA, 28 (Telefonla) — İrak Başvekili Nuri Paşa bı gün Hariciye Vekilini makamında ziyaret etmiştir. Barut inhisarı hükümet tarafından İSTANBUL, 28 (A.A.) sarından tebliğ edilmiştir işletilecek - Barut ve mevaddı infilâkiye inhi TOKİO, 28 A.A. — Chinchow mıntakasımda dün vukun gelen mu- | harebe esnasında 100 kadar Japon | aşlerinin telef olduğuna dair olan ha | berler henüz teyit edilmemiştir. Fa-| kat, Yinköu kattı üzerinde Tin Cha was Tai'in 6 kilometre | şimali garbisinde bu sabahtan beri Japon | kuvvetlerile haydutlar arasmda şid detli bir muharebenin vuku bulmak- | ta olduğu haber alınmıştır. Japon tayyareleri 3 muhtelif ko- ln ayrılarak harekâta devam eden cc | | meral Amanos lvasile teşriki hareket | a etmişlerdir. Bu kıtalar, önleri sadüf eden herşeyi geriye püskürt mekte ve düşmanı fena halde sıkış- rmaktadırlar. Çinliler, İngiliz gemilerini müsadere ettiler LONDRA, 25 A.A. — Changhai” dan Times gazetesine bildirildiğine , İngiliz memurları bir © önlem ngilir gemilerinin ellerinde bu su- retle hareket edeceklerine dair bir emir olmadığı zanmolunan Çin asker leri tarafından zaptedilmiş olmasın- dan dolayı heyecana düşmüşlerdir. Ganbotlar, meseleyi tahkik için Yang - Tehe mehri boyunca ilerle. mektedirler. Yeni milli Nankin hükümeti 'NANKİN, 28 A.A. — Yeni hü kmet teşri meclisi sabık reisi Lim sen tarafından teşkil edilmiştir. M. Linsen Fransız reisicümhuru- nun salâhiyetlerine bilkuvve müma- sil hak ve salâhiyetleri haiz olmak üzere milli hükümet reisliğine tayin Tera heyeti reisliğie M. Sun - Fo intihap edilmiştir. Bu tayin M. Sun-Fo'nun başvekil sfatile hareket edeceğine | billvve delâlet eylemektedir. Yeni milli hükümet beş meclis. ten terkip etmektedir. Bunlarda sıra ila reis vekili bulunacaktır. de'değil, başka başka nisbetler | de düşmüş olmasından ileri gel miştir, İkinci “karışıklık, bankalaı - “Eşya fiatlerinin şmesi istihsal durdurduğu , çünkü düşen fiatli eşyanın i kimse istemez, ban. kalar, sanayi ve ticaret erbabı- na para ikraz etmemeğe başla- dılar. Sanayi ve ticaret erbabı dar vaziyete düştü. İstihsalleri ni mahreçlere süremediler. Dün rm bankalara iade edemedi-| şin hangi yakasında vuku bulacağı. | bunlar; kaldırmak için icap eden ted nı tayin edememektedir. birleri ittihaz etmenin lâzım geldiği Echo de Paris, Sir Leith Ross'un ! mütaleasında balunmaktadır. Gandhi “Ümit kalmaz- sa harbedeceğiz,,diyor iMenfi'mukavemet başlamak üze- Barut ve mevaddı infilâkiye ve av ve revolver fişekleri inhisar larını işletmek imtiyazını haiz olan hazinei maliye ile Oriental İndustrial Monopolies Ltd Şirketinin müsavi hisselerle alâkadar bulunduğu şirketlerin, imtiyaz mukavelenameleri ve riüzeyyelâ tu ahkâmını halen ifa edemiyeceklerini beyan eylemiş olmaları ha sebile olbaptaki mukavelenameler ahkâmmm tatbikr ve inhisar- ların işletilmesini yeniden hükümetin uhdesine alması taakarrür eylemiştir. Bu münasebetle inbisarlar işletme şirketleri heyeti u- mumiyelerini fevkalâde içtiman davet ederek şirketlerin vaktin- den evvel tasfiyesine mübaşeret edeceklerdir. Tasfiye, eshabı matlübun ve başlıca hissedar olan hazine ile Oriental İndustrial Monopolies Ltd şirketinin hukuk ve menafiinin azami derecede muhafazasına gayret edeceklerdir. | daralttılar. ler, Bu suretledir ki, bankalar redir. İngilizler tedbir alıyorlar BOMBAY, 28 A.A mer vâsil olmuş ve karaya Gandhi, Şık "BOMBAY, 28 A.A. — Gandhi, buraya muvasalâtında M. Vallâbhai böler i ndan istikbal edil miş kamnileyh, hemen Hindis- tan'daki şimdiki vaziyet | hakkında muavinleri tarafından, verilmiş, e yevmi raporlardan malümat BOMBAY, 28 A.A. — Gandhi dün akşam balka hitaben söylediği bir mutukta bilhassa demiştir ki: diğer azan M Menfi mukavemet başlıyor tekrar başlanılmasının önüne geçme- anki hakkımda şüphe izhar et: Askerlere taarruz ediyorlar PEŞAVER, 28 A.A. — Kohat'ta geçenlerde tehcir edilmiş olan Gaf. fur Hanın taraftarları ile askerler a- rasında vukun gelen ve hakiki bir muharebeyi andıran bir müsademe esnasında 11 komünist telef olmuş, kırk elli kadarı da yaralanmıştır. Hükümet memurları, şiddetli ted.) Kendilerine para tevdi eden , sermayedar, para- nın iadesi ihtimalinin azaldığı- nı, görünce, bankadaki parasını istirdat etti. Ve tekrar banka- ya para tevdi etmemeğe başla- dı. Bankalar boşaldılar. Şimdi buhranın üçün-ü dev resi başlayor. Bu devrede, ge- çen devrelerden intikal eden borçlar vardır. Borçları borçlu- lar veremiyorlar. Borçlu ister anayi, (müessesesi (olsun, ster ticaret müessesesi olsun, ister olsun, bu Ogün borç © vereme mek, umumi bir feliket halin- de mevcut bir hâdise olarak or tada duruyor. Önüne geçmek imkân: olmuyor. Öyle ki bugün, sermayedar dizler ittihaz etmişlerdir. “Kızıl Gömlekliler” arasında tev- kifat devam etmektedir. Hali hazır- da hükümet, tamamile vaziyete ha- kim bulunmaktadır. Müslümanlar ne isteyor? YENİ DEELHİ, 28 A.A. — Hint müslümanları birliği reisi Zaferullâh Han'a karşı müslüman ekalliyeti ta- rafından gösterilen muhalefet dola. yısile birlikte mühim tebedüller ya- pılmıştır. mücadelesi- #den ve fakat müstakil ka- aglama mam Paria'lar bir erbede çıkardılar BOMBAY, 28 A.A. — Sabahle- yin birkaç bin Parin ile kongre taraf tarları arasında bir arbede zuhur et- miştir, Sopalarla mücehhez olan Pa rin'lar, Gandhi'nin muvasalâtı anın. da mumaileyh aleyhinde bir nüma- yiş yapmışlardır. Gandhiniş” taraf- tarları da mürseyişçiler üzerine atıl. muşlar ve merhamet müşlerdir. Poli ren, kımıldatan, bu nizama ha yat usaresi veren para, vazifesi ni ifa edemez hale gelmiştir. Para zinciri ortadan kopmuş- tur. Kredi imkânları kalmamış tır. Nasıl kalsın ki, kredi) diye yeni ad takılan son kredi felâketi, bertaraf edile- mez hale gelmiştir. Krediler verildikleri yerlerde donmuş- lar, kalmışlardır. Bu krediler canlanmadan, yani, borç alacak Irya dönmeden, cari iktısat ni- zamının şirazesi âbenk haline rücu edemeyecektir. Onun içindir ki buhranın ö- inde nazarlar, do- nan kredileri çö: büyük kuvvetlere al kl Bu kav vetler nelerdir, kimlezİi? —Bu kuvvetleri ör, memleketlerin. | mi geniş para tavassutu varifesini | iktısat nizam: harekete geti- | de-gizmak beyhudedir. Borç yaralı vardır. Müslümanlarla Mecusiler Lahore'da çarpışıyorlar LAHORE, 28 A.A. — Telef edil miş bir müslüman delikanlırını def- “— esnasında vukua gelen hâdiseler yüzünden yaralanmış olan 4 Mecusi ile 4 müslimanın hastaneye kaldırıl- masına mecburiyet hâsıl olmuştur. 'Nümayişçilerden daha bazı yara. lananlar vardır. Hükümet memurları, muvakka- ten alâylar yapılmasını menetmiştir. 45 kişi tevkif olunmuştur. Sokaklar- da asker ve polisler devriye gezmek Le Journal ne diyer? — İngiliz Hin- kuvvet, ve giddet riyetinde kalmış alimi kayi mektedir. Bu gazete, son zamanlar- da müteaddit suikastler vuku bul. muş olması hasebile bu hareketin ö- üne geçmenin yeyâne çaresi şiddet- Hi ve acil icraat olduğu mütaleasın- dadır. Le Journal, ilâve ediyor: Va- anarşi içinde mahvolmamak çin bir. m Le Journal, netice olarak Fransa” memleketlerinde bu ün ne kuv vet, ne mecal kalmamıştır. Bu kuvvetleri ancak alacak memle ketlerinde aramalıdır. Alacak memleketler, yani Fransa ve (donmuş | Amerika, Diyebiliriz ki, çıkmaz yolun içine giren, ve orada tıkanıp ka lan beynelmilel iktisat, ancak bu iki memleketin rızasile kur- tulabilecektir. Dünyayı felâket ten kurtarmak, dünyaya nefes aldırmak onların elindedir. 2—İktısat ve Ma- liye vekâletleri Titsit ve Maliye vekâletleri nin ikiye ayrılmaları, iş ve prensibinin gittikçe daha lenen tatbik edilmesi ne- en be hidlkahı pek yakından takin etmesi için birçok sebepler mevcul olduğunu beyan ve bilhassa şu sebe. bi zikretmektedir. İngilterenin kalkınmasına Hint buhranı yüzünden bir taam müşki- Iât inzimam etmektedir. Halbuki İm- gilterenin kalkınması, umur kale manın zaruri Gazi Hz. Selânik'le Konuştular Belediye peer Selâniğe selâmlarını bildirdiler ATİNA, 27 — Selânikten len haberlere göre Selânik - İs telefon muha- beresi başlamak üzeredir. Yapı lan ilk tecrübede Gazi Hz., Se- lânik belediye reisi M. Vamva- kas ile konuşmuş ve maskatı resi olan Selâniğe selâmlarının iblâğını belediye reisinden rica eylemiştir. Ceza kanununun tevhidi PARIS, 28 A.A. — Ceza kanu nunun tevhidi hakkında riyaseti altında küşat edilmiştir. Bu içtimada sefirler de hazır bu- icesidi Filhakika, Iktısat Vekâleti bugün, bir çok sahaları ihtiva eden geniş bir vekâlettir. İktı- sadi hayatın her sahası ayrı ay- rı şubeler haline geldiğinden, İktisat vekâletinin sahası da Vekâletin en basit şekilde te cezzisi, ticaret, #ânayi, mesai gruplarının bir tarafta; ziraat, orman, baytar gruplarının di- yapabilirdi. Olan da, budur.Bu surette, bir vekâletten iki vekâ let vücude gelecek, birine tica” ret, diğerine ziraat vekâleti de- necektir. Bir diğer mülâhazaya göre İktısat vekâleti istihsal ve mü“ badele noktasından ayrılabilir” di. Bu balde, ziraat, sanayi, of