27 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İş bankası umum müdü rünün mühim beyanatı) Cemiyeti akvamı da tehdit edecekler mi? rette fazla olmuştur. 1930 se- nesinin 280 bin liralık ihraca- tma mukabil bu sene 3,5 mil- yon liralık arpa ihracatı yapıl. miştir. Buğday meselesine gelince; son iki sene azrfında baricten buğday celbine mahalkalmadan ihtiyacımızı temin ettikten ma* aada bir mikdar da ihracat ya. pılabilmiştir. Buğday üzerine kredi muamelesi olmamış deni lecek kadar azdır. Tahminler hilâfma 1930 senesinden 1931 senesine fazla stok devroluna- mamıştır. Eldeki umum mev- cut nedir, Yeni zeriyatın haki. İ kate yakın tahminleri ne olabi- ur/ İiredi noktasından veya ondan daha mühim olan Mil Ni ve umumi noktai nazardan esaslı bir karara varabilmek i- çin evvel emirde (aradığımız donelerin elde bulunması lâzım dır. Başı birinci sahifede)| mize en muvafık şeraitle bu çi ğırda hizmet etmeğe gayret et- tik, Diyebiliriz ki döviz tehlike sini ve bilhassa İngiliz lirası nın sukutunu vukuundan evvel gördü Kontenjantman ve faideleri Bidayetten beri Milli para. ya olan sarsılmaz itimadımız, faaliyetimizin (her sahasında düsturu hareketimiz olmuştur. Milli para hükümetimizin te- diye müvazenemizi göz önünde bulundurarak almış olduğu ted birlerle kıymetini 1931 senesin de de ayni selâbetle muhafaza etmişir. Bu tedbirler meyanında bilhassa kontenjantman usulü her ne kadar iktısadi buhranm tabii bir neticesi olarak daral. mış olan iş hacmini bir az daha küçültmüş ise de paramızın kıy metinin muhafazasında büyük Tiftik ib dörgün- » esaslar dahilinde organize et- yardımı olmuştur, İş hacminin kabil bu usulün piyasalarımızda halen mühim faideleri görül mektedir. Mevzuu Bankamız yani kredi cephesinden tetkik ettiğimiz zaman malöl olmuş bir kısım ticaret © branşlarının bu sayede canlandığını görü- rüz. Spekülasyon maksadile ya pılan ve bilâhara satılamıyarak elde kalan stokların sebebiyet verdiği teşevvüş ve sarsıntılar | zail olmağa yüz tutmuştur. Ve | dolayısile ithalât ticaretine ya" pılan kredi muamelât: daha €- min bir şekil iktisap etmiştir. Milli sai tı üzerinde ki kuvvetli tesiri ise çok bariz- dir, Kontenjantman usulünün ihracat mahsullerimizin satışı- na menfi tesirleri olabileceğini düşünenler vardır. Bunun hak kında riyazi bir hüküm verebil mek için önümüzdeki ihracat mevsimini beklemek lâzımdır. Görüşüme nazaran bütün dün- yada herkes kendisinden başka- | sının koyduğu kontenjantman usulünden şikâyet etmekte fa- kat yine her devlet kendi Milli müvazenesini ve varlığını koru mak için ayni usule tehalükle müracaat etmektedir. Bankacı görüşile piyasa ve mahsulât vaziyetimizden kısa. ca bahsedelim. Mahsullerimiz Kiatların umumiyetle suku. tuna rağmen üzüm, incir, fın- dık, zeytinyağı, kuru bakla gi- | bi bazı mahsullerimizin fiatla- | rındaki tensevvüç (binnisbe az olmuş ve ihracatı da tabü bir şekilue ceseyan etmiştir. Satış! fiatları maliyeti koruyup koru- madığı noktasında tevakkuf &- dilmeksizin pamuk, yapağı, gi- bi mahsullerimizin suhuletle sa tiş ve ihraçları mümkün olmuş- tur, Memlekette stok denilecek ehexmiyetli mikdar kalmamış. ur, Umumiyetle mahsulâtımı. #in mikdarlarını kat'i olarak bilmek mümkün olamıyor. Ma- amafıh umumi bir görüşle deni lebilir ki geçen seneye nazaran bu seneki mahsulâtımızın mik- tarında mübalâğalı ne bir fazla lık ve ne de bir eksiklik vardır. Fiatları sukut eden Aa müşkül&t görülen mahsulle rimiz meyanmda bilhassa tütün buğday, ve afyonu zikretmek “mümkündür, Tütün tcaretimiz., Tütün ticaretimiz, tahsisen iki seneden beri zedelenmiş bu lanmaktadır. 1931 o senesinde tehlike zirai sahada da kendini göstermiştir. Bu vaziyet kar. şısında tütün üzerine emniyetle © kredi muamelesi yapmak cesa- © eetini kendimizde bulamıyoruz. Tütün ihracat mahsulâtımızın en mühimlerinden biridir. Her sene memleketimize takriben (40) milyon lira servet getir- mekte idi, Ticaret ve ziraati Rasyonal mek zarureti vardır. o Tütün müstahsili olan Balkanlı kom- şularımızla anlaşmak müşterek merfaatlerimiz icabatmdandır . Şayanı memnuniyettir ki bu vâ İ hesapları ancak bir iş mevsimi dur. hıatlar çok (o düşmüştür. Mevcut stok yekünu da kabar- mıştır. Bu mahsulümüz dahilde kısmen olsun istihlâk imkânları tahassül etmedikçe bugün için salih ümit etmek müşküldür, 1931 senesi zarfında Banka mız emtia üzerine avans mu. amelâtmı azaltmıştır. Malümu- | nuzdur ki emtia üzerine avans için açılır. Ve hesap ayni mev- Gi içinde kapanır, Halbuki bu &sasa riayet edilemeyince faiz, komisyon, sigorta, mağaza üc- reti gibi masraflar mütemadi- yen maliyet fiatı üzerine bin- mekte ve her iki taraf içinde altından kalkılmıyacak bir va- ziyet ihdas etmektedir. Ticaret ahlâkı Buhranın tevlit ettiği ıztırapların maneviyat üzerinde de tesirleri görülmektedir. Hüs nü niyet sahibi borçluya karşı unlarm (o bahşettiği aye ve sahabete güvenerek yapılan gayritabii konkurdato talepleri iflâslar, tabii zamanlara naza- ran fazlalaşmaktadır. Buna mu kabil, tek bir banka ile çalışmış olan, iş hacminin icap ettirdiği makul kredi ile iktifa eden ted- birli tacirler arasından iflâs e denler sarsılanlar yoktur diye- bilirim. Bu da bize gösterir ki, ouhran zamanında olsun, tal ticaret zamanında olsun teknik esaslardan ayrılmamak mec- buriyeti vardır. Teknik (esası bilgi, ve ticari ahlâk kaideleri- le tarif edebiliriz, Türkiyede ti- caret minelkadim ahlâka isti iştir. Bu temiz an'aneyi kuvvetlendirerek idame | İş Limitet 1931 senesi zarfında İş Li.| mitet namı altında — bir şirket! teşkil ettiğimiz e hatırlardadır. Şirketin harici ticaretimiz üze- rinde emniyet bahş olması alıcı | lara karşı ıtımat a telkin etme si esas gayemiz olduğunu o za man anlatmıştık. Yine hatırlar dadir. ki şirket bazı kimseler tarafından muayyen maksatlar İn tahrik edilen itiraz ve hücum lara uğramıştı. Bugün “İş Li- mitet” temiz gayesinin birinci merhallesine vâsıl © olmuştur.| Beynelmilel piyasalarda marka 81 aranmaktadır, Harici şubeler Milli mahsullerimizin satış merkezlerinde, Türk Bankacılı- ğını hariçte ilk defa temsil et mek şerefi Bankamıza ait ola. caktır. İlk defa olarak İskende- riye ve Hamburg'da yerleşiyo- | ruz. Hedef ve gayemiz münha. sıran ticari ve iktmadi olduğu- na şü yoktur. Buralarda Sl devam ettiği müddetçe | istikbale hazırlanacağız. Gayet mütevazi teşkilât ve asgari mas rafla çalışacağız, Memleketimizde tasarruf fi- kir ve hareketini ilk defa kuv- vetle ortaya atan Bankamız ol. duğu . Bu çığırdaki mesaimizin da- ima iyi neticeler verdiğini mem | nuniyetle ifade ederim. Hususi mevduatrmız ve bil- | senesinde umumi omasrafları- HARICİ HABERLER l I Japonlar istedikleri olmazsa Ce- miyeti akvamı terkedeceklermiş.. TOKIO, 26 A.A. — Japon ga- zetelerinde görülen haberlere gö- re Cemiyeti Akvam misakın inci maddesini Mançuri | iht hakkında tatbik hususunda isra, gösterdiği takdirde Japon hükü i, Cemiyeti Akvamdan çekile- Cemiyeti Akvama © resmi surette bildirmek niyetindedir. Bu haberi teyit edecek malümat alma ğa imkân bulunmamakla beraber bu şayianın bazı esaslara istinat ettiğini zannetürecek kuvvetli se- ler vardır. Filhakika, son günlerde alman bazı malümata göre £ Cemiyeti Akvam kâtibi umumisi sir o Eric Drumond, Cemiyeti Akvamm mev zuu bahis 15 inci maddeyi Japon- yanm mükerrer ret cevaplarma rağmen Mançuri ihtilâfma tatbik etmek istediğini M. Sato'ya bildir miştir. Şanghay'da sulh müzakereleri ŞANGHAY, 26 A.A. — Çin ve Japon askeri ve sivil hükümet er- kânı, bir mütareke'nin takaddüm edeceği sulh ve uzlaşma'ya izale- den hal suretini bulmak maksadi- le, dün Büyük Britanya konsolos- hanesinde toplanmıştır. Bu içtima osnasmda o Çinde'ki Büyük Britanya elçisi, süküna ka- vuşmak için mukaddematı sulhiye müzakerelerinin ne kadar âli bir ehemmiyeti olduğunu izah ve taf- sil eylemiştir. Cemiyeti Akvam'ın Mançuri tetkik komisyonu bu sabah Şang- tir, Müzakerat terakki ediyor LONDRA, 28 A.A, — Chang. i'dan Times gazetesine bildiri. liyor: Sulh müzakereleri bir haf- tadan beri devam etmektedir.Her geçen gün memnuniyeti mucip te- rakkiler vücude £ getirmektedir. Esaslı meselelere yavaş yavaş te- mas edilmeğe başlanmıştır. Japonlar kuvvetlerini çekiyorlar 'TOKTO, 26 A.A. — İmperatör Şanghay'daki Japon kuvvetlerine mensup müfrezelerden birinin da- ha geri almmasına müsaade etmiş tir, Changhai'da bir bomba CHANGHAIJ, 26 A.A. — Japon sefirinin ikametgâhmda bir bom- ba infilâk etmiştir. Çin - Japon m Mevduat hesaplarımızın umu. mi yekünu “39.306.277” lira. dır. Küçük tasarruf sandığı he plarımız geçen sene nihayo. inde 3,000,000 liralık bir ba. kiyye ai en sene nihaye- tinde 5.422.000 liraya erişmiş- tir, Hususi müessesat ve halk İarımızın, buhranm tesi. ratma rağmen, 5 mütemadiyen artması halkımızm tasarruf fik rine atfeylediği ehemmiyeti ve Bankamıza karşı olan samimi itimat ve rabıtasını gösterir, Umümü mevduat yekünu. muzda geçen seneye nazaran görünen 3.600.000 liralık tena kus ise; münhasıran resmi mev bu sene nihayetinden evvel faa- Hiyete geçmiş olan Cümhuriyet Merkez Bankasına devreyledi- ğimiz mebaliğden mütevellittir. Yeni şubeler Büyük piyasa merkezlerinde mevcut kredi iptizalinden ge- çen sene bahsetmiştim. Banka” mizin riskini dağıtmak ve vatan İşümul bir hale getirmek kâra- rında olduğunu da ilâve etmi tim, Memleketimizin 15 yerin- de yeniden açtığımız 15 şube ile umum şubelerimizin | adedi! kırk üçü bulmuş oluyor. Bu suretle 1931 senesinde! tımızr— ve doleyısile İrisklerimizi daha geniş saha ü- zerinde bulundurmak ayni za. | manda da muzmelâtımızın hac mini geçen seneninkine yakın! bir seviyede tutmak © imkânını | elde ettik. Bu şubeleri açarken fazla masraf ihtiyar etmek za- rureti var. Buna rağmen 1931 mızdan231,000 lira gibi mühim bir mikdar tasarruf yaptık. Yeni şubelerimizi hariçten hay'dan Nankine hareket edecek- İ duat hesaplarmdaki tenezzül ile | itibara alarak hissedarlarımıza Janlayoruz ki temettü nisbetleri | | mettü tevziine omüsait ise an- İcak onu bilâ tereddüt vermek İ vaffakıyetle Barkmızda tatbik sulh müzakeratma aleyhtar | ol dukları zannedilen suikast faille- | i sefirin daima mezkür bina da- ilinde olduğunu erek bu suikasti yapmıştır. netice- sinde genç bir hizmetçi kız, hafif | surette yaralanmıştır. Mançurideki Japon ileri hareketi HARBİN, 26 A.A, A.A. — Ja- pon kuvvetlerinin Feng Tchang, istikametindeki ileri hareketleri Kirni'deki muhasım kuvvetler ü- zerinde o kadar müessir olmuştur ki bu kuvvetlerin kumandanları mezkür vilâyet hükümet erkânı na teslim olacağı teklif etmişler | ve Japon kumandanlarından sulh | için tavassut etmelerini talep ©y- lemişlerdir. Kirin'de kıtaat Tapin'i İşgal etmişler ve orada mevcut muha- | sm kıtaatı silâhtan tecride başla- | Japon kabinesinde kısmi tebeddülât TOK!O, 26 A.A. — Adli; e | nezaretine tayin edilmiştir. Sabık Formose valii umumisi M. Takeji Kawamura, adliye mezaretini de | ruhte etmektedir. Hatılardadır ki | M. Suzuka, 15 martta M. Naka- hachinin sı üzerine dahiliye nezaetine tayin olunmuş Seiyoukai partisi rücsası arasın- tilâf dolayısile bu vazifeyi | terketmi Çin'de Japon aleyhtarlığı PEKİN, 26 A.A. — Japon aley hindeki boykotaj hareketi Çin'in şimal kısımlarında tekrar başla mıştır. Kailan madenleri civarm- da ve bilhassa Tanchang'dı detli hâdisele olmruştur. Talebeler şehiri istilâ ederek bir çok Japon emteasını ihtiva eden Çin mağazalarını yağma etmiş ve bersberletinde © görürmüşlerdir. Polis müdahele etmiş ve birçok kişi yaralakıştr. Bit. Japon tekzihi LONDRA, 26 A.A. — Tekin dan Times © gazetesine bildirili- yor: Japonya'nın Mançuri güm- rükleri varidatmı müsadere etmiş olduğuna dair olarak Cenevre”de M. Yen tarafından serdedilmiş 0- lan isnadat resmi surette tekzip edilmektedir. | | yeni memur almadan © açtık. | Memleketimizde ilk defa mu- edilen makine usul ve sistemi tasarruf temininde faideli ol. muştur, Bu sistem müşterileri, | mizi bekletmeden seri ve mun- tazam iş çıkarmak imkânmi da! bahşetmiştir. Bilhassa küçük cari hesap- larımız için Ankara ve İstanbul da kullandığımız makinelerden şayanı memnuniyet neticeler al dık. Sözlerime nihayet vermeden bir noktaya tekrar avdet etmek isterim. 1931 senesinde elde et tiğimiz müsbet neticeyi nazarı “e 10 hissei temettü ( tevziini teklif eylediğimizi söylemiş. tim, Bu nisbette temettü tevzi. ini fazla bulanlar olabilir. Bü. yük ve muteber İrgiliz ve A.! merikan bankalarının - elyevm | elimizde bulunan 1931 senesi bilânçolari bizden yüksek olan | temettü nisbetlerini bu sene — yukarıda tahlil ve izah ettiği- miz vaziyete rağmen— “4 16 ve 13 1/3 raddesindedir. Ayni bilânçolardan © ve eli- mizdeki diğer dökümarlardan ni tütabilmek için ihtiyat akça larma da gl uzatmışlardır. Bi-| zim öteden beri bu mevzuda ta kip eylediğimiz prensip te hat. tı hareket açıktır, Umumi ve hususi ihtiyatla- rımızı ayırdıktan sonra her se- ne elde ettiğimiz sâfi kâr hisse | darlarımıza ne nisbette bir te-| | Çoc muşlardır. ip | ta olan bir tetkik dahi için Umumi hey'ete teklif van- maktır. Lindberg'in uğu içki denizde dbir 59 miye mi kaçırılmış? İma 8 Lindperg'in merikayâ tamim edilen fotoğraf serilerinden VAŞİNGTON, 26 A.A, — Po- Tis, bir mücrimler çetesisinin teh- likeli reisi olduğu söylenen Fles- her ismindeki şahsı faaliyetle ara maktadır. Bir kaçakçının ifadesine (göre merkum, Lindbergh'in çocuğunu kaçırmış olan şahıstır. Flesher'in fotografı, bu kaçakçı tarafmdan-derhal tanınmış ve merkumun çocuğu kaçırılmasın- dan bir gün sonra bir kaçakçı ge- misi üzerinde refakatinde 3 kişi- le birlikte görmüş bulunduğu şa- hıs olduğunu ve bu esnada vapur da bulunan küçük bir çocuğun ağ ladığını işittiğini söylemiştir. Bu beyanat, daha çocuğun ka- gırılmış olduğu zaman polise tek- rar edilmişse de poli", dakikadan ig çocuğunun bütün A dakikaya çocuğun iade edileceği | kanaatinde olduğundan buna pek ehemmiyet vermemişti. Fleaher'in refakatinde arkadaş- ları, zevcesi bir de küçük çocuk bulunduğu halde © Vağington'da görülmüş olduğu söylenmektedir. NEVYORK, 26 A.A. — N York News gazetesinin verdiği bir habere göre £ Papaslardan biri Lindbergh'in -Noruol açığında bir gemide bulunduğu söylenen - ç0- cuğunu kaçıran adamlarla müna- sebette bulunduğunu söylemişti Bizden mal alan Devletten Mal alacağız. (Başr birinci sahifede)| tamayacaklardır. Bu sayede öte- den beri arzu edilen iktadi mu- vazene İeessüs etmiş olacaktır. Kompansasyon usulü, şimdilik Avusturya, Bulgaristan ve Yuna- nistanda tatbik edilmektedir. Bu usulün diğer memleketlerde — de tedricen tatbik edileceğine şüphe yoktur. Buğday zeriyat Atıf Bey, buğda' zeriyata dair demiştir ki “ —Bu sene memlekette hülcümi süren fazla kış dolayısile kaş zeri- yatı hakikaten ax olmuştur. Bu. mun bir tek sebebi vardır: kış... Yoksa iddia edildiği gibi köylü. nün fistler düşkün olmasından do layı zeriyattan kaçındığı o doğru değildi Köylünün tarlası da vardır, to- humu da, hayvanı da... O halde niçin ekmesin? Maamafih, baharda havaların itmesile bu noksanı telâfi e- «ı etrafında hülümetçe ittihaz €- dilmiş bir karar, hattâ yapılmak- yoktur. Yalnız benim fikrimce,meselâ bir konsorsiyom teşkil edilerek arz ve talep arasında bir tevazün hu- sule getirmek ve alışla satışı kar- şılaştırarak bu suretle fiatı vük- seltmek kabildir.” İ ANKARA, 26 (Telefonla) — Teknüt kanununun bazı maddele inin tefsiri hakkındaki £ tezkere Meclis Maliye encümeninde tet- kik alunmuştur. Maaş kanununun neşrinden er- vel bir mahalden diğer mahalle nakil ve tahvil edilen memurların eski memuriyetlerinden infikâk- larından yeni vazifelerine başla- ymncaya kadar bir güna maaş ve- rilmemek hasebile bu müddet es- ki tekaüt kanununa tevfikan tah olunan maaşlarda dahili hesap edilmemekle beraber uhdelerinde memuriyet bulunmak gibi bir mü lâhazaya istinaden bu müddetin k maaş kanununun neç- rinden sonra 15 gün zarfında 6s- ki memuriyet mevkiinden ayrıl- mamak veya tehiri hareket için mezuniyet almak suretile maaş al a Tekaüt kanunu Maliye encümeninde kanunun bazı maddeleri tefsir edildi yacağı hakkınd küm © olmadığında: maaş tahsis ve hesabında ber ha gi bir tereddüt ve yanlışlığa ma hal kalmamak üzere bu. ciheti tefsiren bal ve tayini hülümetç istenmiştir. Hizmeti fili ve hükmi olara ikiye tefrik etmek ve bilfill biz met etmedikleri halde whdelerir de vazife bulunmakla beraber b vazifelerinden dolayı maaş alımı: olanların hükmen fili hizmet el miş addedilerek bu müddetlerin tokaüt maaşı tahsisinde bilfiil hi met gibi nazarı itibare almak ve fakat ohdelerinde velev memur yet sıfatı bulunsun maaşasz geç miş müddetleri fili hizmetten ad. detmemek icap ettiğine | Maliyi encümenince karar verilmiştir. Bu bususta bir de tefsir fıkra maksızın geçen müddetin fili hiz- İzmir Esnaf Ahali bankasının yeni heyeti idaresi İZMİR, 26 (Milliyet) — Esnaf Ahali Bankası heyeti umumiyesi bugün toplanmıştır. İçtima hararetli olmuş ve müzakerat sabahtan akşama kadar devam etini hazırlanmıştır. imal Kâmil, Nari Remzi, Çolak zade Ömer Lâtfi, Cevahirci zade Şükrü, sabık belediye reis intihap edilmişlerdir. Banka bu sene 96 bin lira ter Rüstemiye vapurunun Çeşme açıklarında kazanı bozuldu İZMİR, 26 (Milliyet) — Rüstemiye vapuru Mersine giderken yol da kazanı bozulmus ve Çeşme açıklarında demirlemeğe mecbur kal. muştar. izmir'de şiddetli zelzele İZMİR, 26 (Milliyet) — Bugün sabah dokuzda biri şiddetli ve sürekli olmak üzere, yarın saat fasıla ile iki dofa zelzele olmuştur. Yunanistanda milli ittihat hükü meti teşekkül edecek mi? muşlardır. Bu hususta müzakerelere pazarv: tir, si günü devam edilecek Soğuklar bağlarda mühim tahribat yapmıştır Hava raporu ANKARA, 26 A.A. — Bugün bütün Türkiyede sühunet mühins bir surette düşmüştü. İstanbul ve Trakya mmtakasında nakıs 4 dere- ceye ve Ege mıntakasında nakıs 5 dereceye ve orta Anadoluda keza nakıs 5 dereceye kadar düşmüştür. Vaziyettteki fevkalâdelik soğuk merkezinin Trakya ile Ezo ve orta Anadolu üzerinde bulunmasıdır. Zira en soğuk olması mutat olan şarki Anadoluda bile bugün suhunet ancak nakıs 4 dereceye kadar düşebilmiştir. Ankaranın bu sabahki suhüneti nakıs 4 derece idi. Üç gün evvel düşmeğe başlıyan hava taz- yili kar düşmesini intaç etmiş ve Trakya ve Ege mıntakasında toprak üzerinde 5 santimetre irtifa teşkil edecek dereceyi bulmuştu. Dünkü karışık hava vaziyeti dün akşam ve bu sabah kar yağışının devammı mucip olmuştur. Dün akşamki yağış daha ziyade orta Anadolunun Ankara, Mi ve Yozgat havalisine isabet etmiştir, Hattâ Yozgatta kar irtifa 11 santimetreyi bulmuştur. Karın devam etmesi ve hava tazyikının bir ilci gün evveline nisbetle seri bir surette yüksel mesi suhunetin bugünkü şiddetli düşüşünü mucip olmuştur. Bu vaziyet orta Anadoluda bugün için mezruata ve ağaçlara za- rar verecek mahiyette değilse de Ege mıntakasnda soğuk tahribatı yapması endişesi vardır. Hattâ Çanakkalede suhünetin nakıs 5 dere- ceye düşmesi baklaarda ve çiçeklenmiş ağaçlarda oldukça (mühim takciksz yapıma ; Manisada suhunetin sıfırdan aşağı 1 dereceye düşmesi ları kabarmış olan bağlarda tahribat yapmıştır. Yalnız. ienkslğ pi sün'i bulut usulünün tatbik olunduğu yerlerde tahribat az olmuştu. Karadenizde şimali garbi fırtınası Samsunda tesirini göstermiştir. Ge- €e ve bu sabah Türkiyede kar yağmıyan yerlere yağmur düşmüştür. Dün Ankarada 10,20 geçe küçük leblebi cesametinde düşon dolu man tahribatı oletamıştır. KAYSERİ, 26 A.A. — Yağmurları müteakip dün gece kar yeği- (pit ve har tarafı yeniden boyazlara bürümüstür. Şiddetli soğuk var- ler. i | Türk - Yunan dostluğu ATİNA, 25 A.A. — Athinaikn gazetesi meçhul Yunan askerinin âbidesine Türk ordusu namına çelenk konulmasını mevzuu bahis ede rek diyor ki: Bu iki ordu biribirleriyle harp meydanlarında döğüştüler. Fakat bu iki millet mezarlarının üstünden elele verdiler. Türklerle Yunan: kılar bugün dostturlar ve bunlarm azmi artık askerlerinin harp mey- danlarında karşılaşmamasıdır. İki millet için yeni ve geniş dostluk ve teşriki mesai inkılâbı açılmaktadır. ATİNA, 26 A.A. — Yunam istiklâlinin yıldönümü münasebetiyle meçhul askerin abidesi bugün fevkalâde merasimle küşat olünmuş” tur. Merasimde hükümet azası, meb'uslar ve âyan azaları, sefirler heyeti ve bütün Atina halki hazır bulunmuştur. Abideye konulan çe- lenkler meyanmda bilhassa Türk ordusu namına Türkiye sefareki ta rafından vazolunan çelenkler nazarı dikkati celpediyordu. r Otobüs imtiyazı Dahiliye vekili bu ANKARA, 26. A. A —, İstanbul | hafta geliyor Göl işletmekten ziyade bu imtiyaz. | ANKARA, 26. — Dahiliye Veki dan istifade ederek işi tanzim edece | li, beyeti vekile bütçe hazırularını ği, vesaiti iye şirketlerine oto-| bitirdikten ağlebi ihtimal Se- büslerin yaptıkları rekabetin önüne |; günü İstanbula hareket edecek soçecaği, ensiti çakliyesie vemtlere | er. Vekil oy Jotamblda is gn kan ie. yar N lacaktır.