15 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MILLIYET CUMA 15 HARIÇTEN ALDIGIMIZ TELGRAFLAR Tahdiditeslihatkonfe- ransı ve Türkiye Heyetimizin tahdidi teslihat komisyo- nuna gönderdiği muhtıranın metni CENEVRE, 14 (A.A.) — nadolu Ajansınm hususi muh bildiriyorı” — Tahdidi tibet konferansı umumi Hariciye veki Tevfiz Küpü Bep silâhların tahdidi ve müsavatı bak teklifimiz etrafında irat eylediği nutukta müsavat siyaseti nin ancak Kelloğ - Briand misakı- nın ruhuna sıkı sıkıya riayet olun makla tam semeresini verebilece- ğini ve bütün devletlerce samima ne takip edilecek bir sulh ve bi- taraflık siyasetiyle ezmniyetin ve binnetice hakiki refi teslihatn maddi şeraitinden ayrılmayan ma atın tahakkuk ede fini yen fi teşlihat için İn tam bir muvafakat halinde olan bir sulh ve uzlaşma siyaseti takip etmekte olduğunu tebarüz ettir. “ Tevfik Rüştü Bey cümhuri etin akdetmiş olduğu bitaraflık ve sulh itilâflarını hatırlatarak se rek bunların, gerek coğrafi yetinin i beynelmilel sulh ve itilâf mesaisinde çok mü- him bir unsur haline koyduğunu ve gizli taahhüt altma girmemiş bu Türkiye Heri ve kili sıfatile resmen beyan edebil, seğini söylemiştir. Tevfik Rürtü Bey umumi sulh ve uzlaşma mef- küresine en iyi bir makes olan si- yasetimizin — bututu umumiyesini bu suretle izah ettikten sonra, “Eğer maksadını iyi izah etti C mefküresi düşünd mn sizlere temin edebilirim ki Türl tihakta hiç bir mâni görmeyec: tir” demiştir. Boğazlar CENEVRE, 14 (A. A.) — Ha- vas bildiriyor: Terki teslihat kon feransı — umumi komisyonunda Tevfik Rüştü Bey Türkiyenin bo- ğazlardan bütün milletler için mü- rur serbestisini ve bazı hudut mın takalarile diğer bazı arazi krsım- larının m sikeri bir hale ifra- ğını temin eden Lozan munhedesi ni imzalamış olduğunu hatırlata- rak demistir ki: “Türkiye coğrafi vaziyeti iti- ret sarfedenler arasında möhim | bir âmil ve unsurdur. Mahsus ki Türkiye ekser memleektlerle bir çok ademi tecavüz , hakem ve te- lifi beyin mukaveleleri akit ve im za eylemiştir. Bundan başka Tür Mili Müdafaa bütçesi ay evvel bildirdiğim tekihattan maada üçte bir radde sine tenzil olunmuştur.” Heyetimizin karalayana veri. ği mühtten Mu ana metni siyasi iktsadi ve içtimai sebeple- ri umumi izahnamesinde bildir miş olan Türk heyeti murahhasa » beşeriyetçe elde edilmesi bir i- deal olan tam terki teslihata vu- sal için en emin ve en müessir sitamın bütün devletlere ait ten: edilmiş kuvvetlerin tesavisi oldu- ğu mütalcasındadır. Türk heyeti murahhasası esasen bu neticenin ancak Kelloğ - Briand misakını imza edenler tarafından terviç o lanan bitaraflık ve salh prensibi: terebi ilâve etmek ister. Derhal seferber edilebilecek bü- tün kuvvetler için levazım ve ih- tiyat mvcudu ile beraber, meselâ yüz bin, yüz elli bin, iki yüz bin gibi müşterek bir seviyenin tesbi- ti ki, en küçük rakam bittabi en ziyade şayanı temennidir. Konfe- yansa ait k ve bu seviye bir kere tayin edilince mezkür ra kamadan yüksek mevcudu olan ordular konferanıca derpiş olu- nan Y kişilik mevcuda sene zar- fında inmek üzere bu fazlayı her sene yüzde N nisbetinde azalta- caklardır. Mevcudu tesbit olunan Hafta siyasi faaliyet nokta- sından hayli kalabalık olmuş. tur, Londra'da Dörtler konfe- ransı içtima etti ve dağıldı. Ak wanya'da Reisicümhur intiha-! batı yapıldı. Cenevre'de tahdi- di teslihat konferansı açıldı. Cemiyeti akvam meclisi içtima larma başladı. Hariciye nazır. ları muhtelif payitahtlar arasın da mekik dokumaktadırlar, Cemiyeti akvam meclisinin en ehemmiyetli işi, mali komis- yon tu lan Macaristan, A. vusturya, Bulgaristan ve Yu- nanistan'ın mali © vaziyetleri hakkında verilen raporun tet- kikidir. Verilen habere göre, meclis 2. nisanda, açılır açıl. “A-| hususunda itilâf ettikleri bir ra da bu devletlerin tesbit olunan se viyeye çıkmak kuyvetlerini arttırmayı düşümmeyecekleri bedi hidir. Teslihat yar devrinde mevcut kuvvetlerile belki de nis- bi olan emniyetleri müşterek 30- viyenin dununda kalan devletler etrafındaki diğer kuvvetler de ve dolayısile melhuz tehlikelerde bü yük bir tenezgülü intaç edecek o- İan tesavi sisteminde hemen he- men mutlak olacaktır. Türk heyeti marahhasaamca il tizam olunan bu tesavi in börün orduların teras ettikleri kuvvet itibarile tedricen azaltıl- masını istihdaf eylcmekte olduğu mu ve bu günkü kuvvet nisbet arasında statükonun i tihdaf eden diğer sistemlerin mamen zıddı bulunduğunu bey; ederek Türk moktai nazarma esa: Ordularının mevcudu konfe- rans tarafından tesbit olunan (Y) rakamından yüksek devletler 931 senesi zarfında Cemiyeti Akvuma verilen kuvvet beyannamesi esas tutularak aşağıdaki formül daire teves sül edecektir. e bildirilen mevcut; Y — Teslibatın tenzil ve tahdidi için konferanaça tespit olunan sevi- ye; Veya diğer suretle N©&—Y) 100 $ — Her devletin yapacağı sene- lik tenzilâtın hakiki miktarı, Bu sistemin neticesi tedrici, gayri muhrip ve az mahsüs bir tenzil ola- cak ve bu sayede kökün dünya kav. vetleri muayyen bir müddetin hita- munda müşterek bir seviyeye incek- tir, Bu sureti hallin daha az mühim olmayan diğer bir faydası da kü- gük orduların müdafa imkânlarını çok müteessir etmeden büyüklerin | tecavüz kuvvetlerini hor sene daha ziyade azaltmak olacaktır. Muhtırada Deniz kuvvetleri. zikrolunduktan sonra bu tahdidat ve iliak için ciddi teminat der piş olunması beyan edilmiştir. Levazım: © Askeri fabrikalar | Piğjenin trazimine ünik olan | dan bir coğunun tamamen kaldı. rılmasını ve diğer imalât merkezle. rinin de mantıki ve müemmen bir surette taksimini düşünmek icap Kimyevi vasıtalar: o Muhtra da, hemen hemen her devletin muhasımı devletin meçhulü bulu nan bir takım silâhlar aramakta kt ahedelerle tahakkuk ettirilmesi lâzım geldiği beyan olunmakta- dır. Kara Mustafa Pş. (Başı birinci sahifede| | ”. ilere çadır Veziriazamın halvet çadırı, yani yatak odasıdır. Çadırlar kurulmuş, mankenler yerleştirilmiştir. Veziriazam Mer- zifonlu Kara Mustafa Paşanın mankeni de yaptırılmıştır. Bu kı. sım bayramın ikinci günü açıla cak ve halka teşhir edilecektir. Sabah akşam vezir baş kapıcısı gülbank okuyacak, mehter takı- öbet vuracaktır. cak raporun tetkiki için mesele | sonraya tehir edilmiştir. Mese- ! le, dolayısile Tuna projesini de! alâkadar ettiği için Tardicu bu proje etrafındaki vaziyetin tebellür etmesini 1931 de Cemiyeti Akvama | Volkanlara Ne oluyor? Bakü civarında da bir indifa oldu, diri diri yananlar var ki Svinoi adasında bulunan bir volkan indifaa başlamıştır. Mez kür ada civarında bulunan Ya- kov vapuru, ada sakinlerini kur tarmak için acilen tedbir ittihaz etmiştir. Vahim surette yanan 18 kişi tayfalar tarafından kur- | tarılmış SI kişi de alevler ara sında mahvolmuştur. Şilideki indifa SANTİAGO DE CHİLİ, İ4 A.A. — Ouipazo volkanı ü- zerinde uçuş yapan Cemabhiri müttehide ataşemiliteri Andes dağlarının Chili kısmındaki en tehlikeli yanardaşı olan bu vol- kanın yeniden indifan başladı- ği bildirmektedir. | Lüv dalgaları kroterlerden fırlamakta ve mücavir mntaka ları tehdit etmektedir. Tinguririsima, Overo ve Pete ron volkanları halen gayri faal. dirler, Diğer sekiz volkan VALPAREZO, 14 A.A: —! Kesif bir dumanın yakındaki| şehirler üzerine yayılması de- vam etmekle beraber 8 volka. nn indifaı nisbi bir sükün gös- termektedir. Maamafih, muhak | kak bir tehlike vukuu bertaraf / edilmiştir. | Şiliden gelen haberler cüruf | ka ve kül yağmurlarının cenubi A- | merikanın (Patagonya Juan| 8 İ Fernandez ve Robenson adası | dahil olmak üzere bütün aşağı | kısmma düşmüş olduğunu iş'ar etmektedir. Kül yağmuru bitti BUENOS AİRES, 14 A.A. — Bütün Arjantinde kül yağ- muru nihayet bulmuştur. 2 milyon kilometrelik bir se ha üzerinde vukua gelen bu Hitlerin orduları dar- ma dağın edildi Almanyada adeta dahili bir harp alâmetleri belirmiştir BERLİN, 14, A, A.— Reisicüm- hur Hindenburg, dün akşam saat 17,30 da Hitlerin hücum kuvvetleri- İsasını amir bulunan karamna- meyi imza etmiştir. Hükümeti tebrik BERLİN, 14. A. A — Dün bütün Almanyada Hitler ordusunun zabıta tarafımdan feshi O muamelesi sökün içinde icra edilmiştir. Hambourg'da İ pek o kadar vahim olmıyan bir ta- kım hadiseler olmuştur. Orada Na- sisler umumi karargâblarma gözyası döktürücü gazlar sıkmışlardrı. Po- Hisler, maske tahmak mecburiyetin- de almışlardır. i tevkif edilmiştir. Hükümet gazeteleri ile sosyalist lerin gazeteleri Hindenbourg'u bu kararından dolayi tebrik etmektedir. Sağ cenahım mürevviçi efkârı olan İ gazeteler ise bunu şiddetle protesto etmektedir. Vaziet ne şekil almıştı? BERLİN, 14. AA. — s. zeteleri “Hücum kuvvetleri" namı verilen Hitler kıtalarının. ilgası ve acilen dağıdılmaları hakkında Rei- i sicümhur tarafından imza edilen ka | sarnameyi hararetli bir surette mev (zn bahsetmetkedir. Bu karar, bütün Alman devletleri dahiliye nazırlarnnı dün akşam Al manya dahiliye nazırıın riyasetinde yapmış oldukları bir içtima ake- binde ittihaz edilmiştir. . Verilen karar acilen ve bütün Al manya arazisine şamil olmak üzre tatbik edilecek ve Nazilerin himaye ine ait teşekküllerle hücum kuvvot- leri hakknda biliyer tetbikiyeyi acaktır Hitler'in busasi ordusunun ilga- w Nazis bereketine enağır İ vurmaktadır. Bu tedbir 1930 senesinde tatbik İ edilmiş olsaydı, Hitlercilik şimdiki olduğu kadar şumül peyda etmiyo. | tir. cekti. Zira © zaman kanunu esasi. ye sadık fırkaların icraatını işkâl ©- iyi bir tethis rejimini köylerde ve fevkalâde hadisei tabiiyeye rağ | sele men insanca hiç bir zayiat maddi hiçbir zarar olmadığı ar olunmaktadır. Santa Victoria zelzelesi RİO DE JANEİRO, 14 A. A. — Porto Alegreden bildiril | 5, diğine göre, Rio Grande de Sul eyaletinin cenubunda madeni kül yağmuru o düşmeğe başla. mış ve Santa Victoria de Pal- mar da yer altında Itüler ve sademeler hissedilmiştir. Buenos Aires'te BUENOS AİRES, 14 A. A. — Pazar gününden beri ilk de- fa olarak şehir üzerindeki kül bulutları sıyrılmış ve sema gö- rülebilmiştir. Bürkâni hâdisele- rin tevlit etmiş olduğu endişe- ler şimdi tamamen zail olmuş. tar, —— —e..— Gazi Mustafa Kemal mektabinde müsamere Dün gece Kadıköyünde Ga- zi Mustafa Kemal mektebinde bir müsamere verilmiştir. Mek tebin himaye heyeti reisi Safi- ye H. tarafından tertip edilen müsamerede Kadıköyünün yük sek tabakasına mensup bir çok | paz zevat hazır bulunmuştur. İlk pu bütün murab | haslar ancak bir ay içinde birer i defa söz alabilmişler. Her biri uzun bir nutuk söylemiş ve mevzun ancak afaki bir şekilde İtemas etmişti. Bu defaki mü- zakere bir parlamento münaka- şasmı andırıyor. İki gün içinde Rus, Amerika, Fransiz, İtal beklemekte. ! yan, Türk, İngiliz, İran, Yugos dir, Gerçi raporun Yunanistan | İavya ve daha bir çok murab- ve Bulgaristana sı Tuna projesi kadar miyor. Fakat Macaristan ve Avusturya'nın Tuna birliğine girmeleri teklif edildiğine gö- İre Londra'daki Dörtler konfe- ransından sonra vaziyetin ta- vazzuh etmesi bekleniyor. *»»» Tahdidi teslihat konferansı- nın ikinci içtima devresi birin. i devreden daha çabuk ilerli- it olan safha- | baslar noktai nazarlarını izah et- |etmişlerdir. üzakerelerin sik. let merkezini, bir taraftan Ame rika, diğer taraftan Fransa ve| üçüncü bir taraf olarak ta Sov- yet Rusya teşkil (o etmektedir. Fikirlerin bu üç noktai nazar et rafında toplanacağı anlaşılmak- tadır. Fakat henüz müzakerat kâfi derecede ilerlemiş değil dir. Hafta içinde tahdidi tesli- hat konferansı müzakeratınm m akezekkzin bk, Save icme | rek birli ve harici siyaseti büyük bir ekem- miyeti haiz bul ve Prusya ve Bavyera hükümetlerinin kazan dıkları şanlı bir muvaffaiyet gibi ad dilme ktedi Bu karar, hali hazırda Almanyada müştere bir cephe mevcut olduğunu da isik ME cephe Hitlercilerin gayri kanuni tah rikâtna ve dabi ba kelmesine | karşı vücude g Bütün Alman lar reisi. cümhura bu kararı ittihaz etmek tav siyesinde bulunmuş olmaları ve pe tün hükümetlerin, bilhassa en himlerinin büyük selâbetle Hile taatının ortadan kaldırılması lerinde rey vevpeleri dikkate | şayan esaslı | bir hadisedir. Bu hadise Almanyanın ekseriyeti. nin Hitler teşkilâtının bir tehlike ol duğunu anlamış ve adeta rezilâne bir mahiyet alan bu vaziyete bir ni- hayet vermeğe karar vermiş olduğu- na gayri kanuni olarak teşekkül etmek isteyen bir devletin vücudünü kabul etmekteki imkânsızlıktır. Memleket böyle bir vaziyet kar- şisında gayet büyük tehlikelere ma. kalabilir “itler, ordusunun ba suretle in- Londra'da toplanan Dört- ler konferansı hiç bir neticeye varmadan dağıldı. İngiltere, Fransa, Almanya ve İtalya mu. rahhaslarmın iştirakile topla- nan bu konferansta Tuna birli- ği'projesi tetkik edilecekti. Bu projeye karşı bir taraftan Al- manya diğer taraftan da Fran. sa'nm yekdiğerine zıt iki nök- tsi nazar aldıkları malâmdur. Fransa, birliğin beş küçük dev. lete —Avusturya, Macaristan, Çekoslovakya, Yugoslavya Romanya— inhisar etmesini istiyor.Almanya ise, kendisinin de girmesini ve hattâ Bulgaris- tan'ın da dahil olmasını ilti- zam ediyor. İtalya da parçala nan Avusturya imparatorluğu- nun i olduğunu ileri süre. billli karşısında şiddet ve asabiyet- e ie etmekten hâli kalmıya- “lakayt, daha şimdiden kendi hakimiyet ve nufuzundan çıkarılmış olan 400.000 kişinin ahval ve hare- kütmdan mesuliyet kabul etmiyece dini beyan etmiştir. Bu 400,000 rakamı şüphesiz çok mubalağalıdr. Almanyayi teşkil eden muhtelif hükümetlerin polisleri müfrit milli yelpetverlerin tahrikâtma karşı son derece ve şiddetle mücadele etmeğe kâfi silâhlara malik olduklarından Hitler'in protestoları boşa gidecek- muştır. Mütenddit tevkifat yagalmığ- tr. Hitler; bir beyanname neşretti BERLİN, M.A.A. — Hitler, es- ki arkadaşlarına bir beyanname neş- rederek bunlardan mensup bulun- tihabatınm tecdidi için hazırlanmak maksadile yabelerinin ve şeflerinin emri altma gitmelerini talep etmiş dir, Müfrit fikirli Brünsvik'te BERLİN, 14. A. A.— Dahiliye İ Cemiyeti e | tekliflerini kabul etmekle | nazırı M. Klapges'in bizzat müfrit ler meyanında bulunduğu Brüns- vick muhtar devleti müstesna ol mak şartile Hitler'in hususü ordusu hakkında tatbik edilen geniş mikvas taki temizleine hareketi bütün gece tekmil Almanyada devam etmiştir. , Eğer Brünsvick hüleümeti, lunan tedbirleri bilihtiyar tatbik ot- miyecek olursa Almanya hükümeti © mezkür hülcümet uhdesinde bulunan zabıta vazifesini mezedeçek ve doğ- vudan doğruya harekete & geçecek: Italya ve Cemiyeti akvam İtalyanın vaziyetini manidar görenler var ROMA, 14 A.A. — İtalya?- İşist büyük meclisinin ittihaz et İtiği karara ait müphem beya- İ nat, bu devletin iktisap edeceği tavra müteallik olarak müsbet büşbir hakikati ihtiva etmemek lanma, Tevere gazetesi, İ İtalya'nın filhakika Cemiyeti Akvamı terketmek niyetinde olup olmadığını sor. manın müz'iç birşey olacağını yazmaktadır. İtalya, hali hazırda Cenevre de temsil edilmiş bulunmakta ve kendisini pek rahat telâkki İ etmektedir. Bundan başka, ter İki teslihata müteallik olarak yegüne müsbet ve kabule şayan teklifleri serdetmiş olan devlet | te İtalya'dır. Napoli'de münteşir Mattino i | şöyle yazıyor: Cemiyeti Akva- mın yegâne hikmeti vücudu sul hün muhafazası münde- miçtir. Cemiyeti Akvam İtalya bü- yük menafi temin edecektir. Bu teklifler, Cenevre müessesesini kurtarabilecek (o mahiyettedir. Fransa'nın İtalya telkinatına neden mukavemet ve muhalefet Vasati Avrupaya para ikraz ederek takviye ettikten sonra Almanya'ya teslim etmek de- mek olacak böyle bir teklifi Fransa kabul etmiyor. Avus- turya ve Macaristanı kendisi; den ayırıp ta Çekoslovakya'yı kendi yerine ikame edecek © lan Fransız teklifini de Alman- ya kabul etmiyor. Bi bir anlaşmak zemii dı. Dörtler konferai mazdan evvel, mutavassıtlık rolü zannedilmişti. ranstan birkaç gün evvel, Tar- dicu ile Mac Donald arasında yapılan hususi bir mükâleme. den sonra İngiltere'nin muta- vassıtlık rolü kalmadı. Acaba İngiltere ile Fransa bu mükâlemede anlaştılar mı? Tuna birliği projesine yardım Bedeli makin 250 liraya tenzili Lâyiha Meclise verildi ANKARA, 14 (Telefonl — Hükümet bugün bedeli nakdi nin iki yüz elli liraya tenzili hakkında Millet Meclisine bir lâyiha tevdi etmiştir. Lâyihanın bir de muvakkat maddesi vardır. Bu madde aynen söyledir: “1932 senesi isan celbinde bedel vereceklerin bedelleri 1 Mayıs932tarihine kadar kabul olunur ve bunlardan mürettebata sevkedilmiş olanlar da bu haktan istifade ederler. 1932 £ Nisan celbi diyatr iade olunur.” bedeli nakdi olarak 600 lira vermiş olanların fazla te- Bu lâyiha bayram ertesi Encümenlerde müzakere edilecek ve kısa bir zamanda kanuniyet keshedecektir, Adliye vekili ve inhisarlar müsteşarı bugün geliyorlar ANKARA, 14 (Telefonla) Adliye Vekili Yusuf Kemal güm- rük ve inisarlar müsteaşrıAdil,Emniyeti umumiye müdürüTevfik Hadi, Ankara vali muavini Abdulhak Beyler bayram tadilini ge- girmek üzere İstanbula hareket ettiler, Ziraat vekilinin tetkik seyahati ANKARA, 14 (Telefonla) — Bayram tatilinden bilistifade Ziraat vekili civar Vilöyetlerimizin bir kısmından kısa bir tetkik seyahatı yapacaktır. Muhlis Bey cuma günü otomobil ile Hay- mana üzerinden geçerek Çifteler çifliği, Eskişehir tohum ıslah istasyonlarını teftiş ettikten sonra Karacabey harasma uğraya- rak bayram ertesi avdet edecektir. Kastamonu Muallim mektebi izcilerinin seyahatı KASTAMONU 14 (A.A.) — Muallim mektebi izcilerin- den 50 ki: bir kafile müdür ve izci muallimlerinin idaresinde olarak bugün Küre ve İneboluya gitmişlerdir. Changhai Konferansı Girilen çıkmazda bir yol bulunacak mı? IGHAY, 14. A. A.— Bugün alemci eden Amerika, Frene, İngi- a ve İtalya mümessilleri Şang hay tile hemahenk olduğunu beyan eyle mesini ve bu metni Şanghayda mor- mal şeraitin avdeti için tesbit edilen kuvvetlerini geri çekilmesine ait bir teahhut gibi tefsir o etmesini talep etmektedir. Dost devletler elçileri, Çin kus- terinin | Soache üzerine dilen tekliflerin kabul edilmesini tav | siye eylermektedir. giltereye bahri tahdidi teslihat meselesinde (o müsaadekârlıkta bulunmağa razı oldular mı? Böyle bir anlaşma oldu diyen- ler var, olmadı diyenler de var, Resmi tebliğe göre, değil an- laşmak, anlaşmağa teşebbüs bile edilmemiştir. Diğer taraf- tan anlaşıldı diyenler de çok- tur. Bu noktayı ancak hâdisat| tenvir edecektir. Tuna projesine gelince; bu, şimdilik suya düşmüş telâkki ilebilir. Müşkülüt şu nokta- proje Fransa ve Al manya için birinci « hemmiyeti haiz siyasi bir me- seledir. Vasati Avrupada hâ- kimiyet meselesidir. Halbuki devletler bunu iktısadi bir me. sele telâkki ediyorlar. Sanki beş Tuna devletinin vaziyeti Sadakat Yemini meselesi Avam kamarasına bir proje verildi LONDRA, 14. A, A — Glaskov zere saltanat lehinde olan sodakat yemininin ilgasına dair bir projeyi . | Avam kamarasına tevdi etmeğe ka- rar vermiştir. LONDRA; M.A A— Ülser ti ima ii olduğu halde Londraya va- sil olmuştur. Ulster başvekili bu ziyaret kara- rmı büyük Britanya muhtar İrlanda devletine verdiği cevabın dördüncü birliği ancak saltanata karşı ola sedakatinin tahakkuku ile mümkün olabilir.” Cümlesi üzerine ittihat ey lemiştir. Ulster hükümeti, serbest İrlanda hükümetile ber türlü mukarenetin aleyhinde bulunmakta ve İngiltere” nin Ulster kıt'asnı İrlanda ile mü- zakeratmı teshile yardımcı olarak - | kullanmnale istemesinden endişe et mektedir. Dominyonlar nezareti böyle bir tarz tefsirinin “Fevkalâde garip” ol duğunu beyan etmiştir. yeni bir in vakuundan endirenik olduğu aşı- Gülhaneye hediye edilen otomobil Doktor Abut B. tarafından bundan iki buçuk ay evv:! Gül. hane hastanesine iki ot/mobil hediye edilmişti. Bu otomobil lerden biri hastanede piyango- ya konmuş ve otomobil göz şu- besindeki doktorlara çıkmıştı sele hiç te öyle değildir. Vasa- ti Avrupada Almanya mı, yok: sa Fransa mı hâkim olacaktır? Asıl ihtilâf budur. 3. Alman intihabatmda Him denburg kazandı. Fakat Hit ler de kaybetti denemez. Prut ya, Wurtenberg, Baviyera ve Anhalt intihabatının arifesin- de yapılan bu reisicümhur in- tihabatmda Hitler o kadar çok rey almıştır ki, adeta galip ge len bir mağlüp vaziyetindedir. Bir defa artık münakaşa kal- dıramaz ki, Hitler fırkası Al- manya'nın en kuvvetli siyasi fırkasıdır. Hindenburg bayr#” ğı altnda toplanan gayri mü- tecanis vasat ve sol cenah fır” heyeti o mecmunsi 18 milyon rey aldığı halde Hit Br yali başına 13 yilo