15 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Poliste Bir kahve parası için adam öldürülür mü? Cerrahi Kongresinden Avdet Madritten avdet eden Bürhanettin Bir kavğa, arkasından sustalı çakı Bey izahat veriyor gi çadde üzerinde her çarşamba gün leri pazar kurulmaktadır. Ve bu zrada peynir, past ırma ve sal tatmakla mefgul sabıkalılarıdan Yamalı denmekle maruf 35 yaşla rmda Hamdi vardır. 22 yaşlarım. da ve iki buçuk seneden beri evli Hayri isminde birisi de o civarda inin o kahvesinde çırak olarak çalışmaktadır. Yama İk Hamdiye sergide iken iki misa- firi geliyor. O da kahveci Hayriye üç kahve üni söylüyor. mak üzere tekrar geldiği zaman üç fincan yerine iki fincan bulu- yor. Fincanın birini sorduğu za- — Senin fincan yoktur, çekil, git, başıma belâ mi geldin ? diz . Ve Hayri de gidiyor. İkinci deli öelerek rk ustasının darılacağından bahsedi- yor. Ve fincanı inde etmesini isti- yor. Hamdi bu sefer fincanı çıkar rıp veriyor. Saat on sekiz raddele rinde Yamalı Hamdi sergiyi kapa tıp evine gitmek üzere iken, su iç him Efendinin dük- Bir cinayet dahal.. Bu da yumurta yüzün- den oldu Beynelmilel cerrahi kongresi- ne iştirak eden Operatör Bürha- İ meddin Bey şehrimize gelmiştir. Bürhaneddin Bey diyor kit «—EBeynalmilel cerrahi kong- resi 3 senede bir toplanmaktadır. Bu cemiyetin azası 42 millete men sup cerrahlar teşkil etmektedir. Her toplanışta evvelâ komite ta- rafından mevzular ve sonra da w- mumi içtima tesbit edilir. Büyük milletler için azanm adedi 50, di- Zerleri için ise 20-30 cerrahtan i- barettir. Daha az azası olan mil letler de vardır. Biz de, aza olmak için 20 cerrah tesbit edilmiştir ki, bunlar, pek yakında cerrahlar ce- miyetinin bir toplanışmda halledi lecektir, İsteyen operatörler 20 yi merkezi umumiye bildirecekler- dir. Bugün beynelmilel cerrahi kongre kâtibi umumiliğinden bir İstemiş, | mektup aldım. Türk cerrahlarının fakat bu yüzden aralarında bir kavga çıkmıştır. O sırada Aki oğlu Hamdi isminde biri de kav; bir hale gelen Osman ecrahaneye kaldırılmış ise de orada vet et- miştir. Müddetumumilik keyfiyet- ten haberdar edilmiş ve tahkika- ta muavinlerden Cemal B. vaz'ı. yet etmiştir. Katil yakalanmıştır. Anasının koynunda ölen çocuk Eyipte feci bir kaza olmuştur. Eyipte Vezirköprüsünde oturan Sabri Efendinin zevcesi, İlhami is- mindeki kırk günlük çocuğunu koynuna alıp yatmıştır. Gere uy- ku arasında nasılsa yavracağın başı annesinin omuzunun altında | kalmış ve zavallı çocuk boğulup ölmüştür. Bir müddet sonra ka- damağın facianın farkına varmış ve polis haberdar edilmiştir. Kadının yaptığı devrilmiş ve bir çilteilebir yor. San yandığı halde ateş söndürül- müş ve tahkikata başlanmıştır. Ampul hırsızları Kadri ve Ahmet Rofik isminde iki ampul hırsızı yakalanmıştır. Bunların üzerinde nereden çalm- dığı belli olmayan elli elektrik lâmbaar çıkmıştır. Kaza kurşunu Silivrikapıda oturan koltukçu Nizameddin Ef. Bahçekapıda İs- mail Edip B. ticarethanesinden dün saçma alırken, İsmail Edip Beyin bir başka müşteriye göster- mekte olduğu tabanca nasılsa muştır. Tahkikat yapılıyor. Kalp sektesinden Haydarpaşaya gelen Ankara treni yolcularından İsmsi! Hakkı EK. olduğu anlaşılan bir boca iş tasyon dahilinde birden bire dü. şerek vefat etmiştir. Belediye dok © Serbest güreş müsabakaları Memleketimizin tanınmış güreş- çileri çarpışacaktır <emiyei« &za olmaları rica edil mektedir. Cerrahi cemiyet Mad- XX | ritte 15 martta toplandı. Yeni İs- bu kongrenin panya çümburiyeti muvafakati için maddi ve mâne- vi yardımda bulunmuştur. Reisi- cümhur Alkala Zamura'nın nut- kundan sonra ilmi münakaşalara başlanıldı. Kongrede akciğerdeki ilihaplarm cerrahi tedavisi, ye- mek borularındaki bazı hastalık- ların gene ameliyatla tedavisi, murdar iliğinde hâsıl olan bir ta- kım urların ameliyatla ihracı ve nihayet ameliyatlarda iptal hissi hususunda son zamanlarda mev- Mısırda toplanacaktır. Kongre MILLİYET CUMA 15 NİSAN 1YIZ Maarifte Tıbbiye son sınıf talebesi Dün müderrisleri şere- fine bir ziyafet verdiler Dün Tıp fakültesi son senıf ta lecbai tarafından müderrisler şere fine Perapalas otelinde bir veda çayı verilmiştir. Ziyafette talebe- den Sadullah Bey mutkunda hoca larına teşekkür ederek tahsil ha- yatmda kendilerinden aldıkları i- İlm ve feyiz ile memlekete müfit olmağa çalışacaklarını söylemiş tör. Tp fakültesi ikinci smıf tale- besi de dün Tokatliyan otelinde | müderrisler ve arkadaşları şerefi ne bir çay ziyafeti vermişlerdir. Ticaret mektebinde steno imtihanları tır. Mümeyyizler, Mektep müdü- rü ile davet edilecek gazeteciler. den mürekkep olacaktır. Kursa, bir kısmı mektep talebösinden ©- lan hanım ve efendilerle hariçten arzu edenlerden 15 kişi devam et miştir. Bunlardan başka Edirne Vilâyeti namma kursa iki ay müd detle gönderilen bir memur da bu lanmaktadır. Seminer mesaisi Darülfümunda seminer mesaisi hazırladıkları meseleleri hocaları na arzedeceklerdir. Çocuk bayramına Hazırlık Anneler birliği dün de toplandı Himaysietfal Cemiyeti Anne. | d. ler birliği dün Beyazıttaki Hima- yeketfal cemiyet merkezinde içti- ma etmiş 23 Nisanda (yapılacak merasim programının ihzarile meş gul olmuştur. 23 Nisanda Hima- yeletfal Cemiyeti Aksaray şubesi tarafından saat 13 te Aksarayda Pertevniyal lisesi önünde mey- erken İstanbula muhakkak uğ | dablığında 45, 25, 23 üncü mek. rayacaklarını söylediler.» tepleriş © ve Hâl O mek 7 — — İ tebisin talebelerinin iştireleile ço- Çocuk haftasına cuklar ârasmda resmi bayram teb hmsırklar İm emir 23 nisan çocuk haftası için edilmekte. kazırlıklara devam İdir. Himayei Etfal nahiye mer | kezleri ilk mektep başmarllia lerile bu hususta temaslara baş lamışlardır. Seyzisefain tüccar ma- lını ucuz nakledecek Seyrisefain idaresi, bir çok , ticaretanelerle bütün ile diğer vapur- det rin ayni suretle hususi vapurcu larla aktedilmiş omukaveleleri ir, Seyrisefain de, o bususi İ vapurcuların gösterdiği her tür lü kolaylığı tüccara ibraz ede cektir, Ikinci ve üçüncü nevi pipo tütünleri Tütün İnhisar idaresi, yakın | ta: da piyasaya ikinci ve - üçüncü nevi pipo tütünleri de çıkarmi. ya karar vermiştir. İkinci ne- vin kilosu 10(£, üçüncü nevin kilosu da 500 kuruşa satılacak tır. Az zamanda yerli pipo tü- tünleri rağbet bulmuştur. Bir malinin teammüm ettiği görül. mektedir. cuklar eğlenecektir. Ayni zaman- 'da mekteplerde sabahleyin mera sim yapılacak, muallimler mektep lerde 23 Nisan hakkında malümat mektepleri gezerek (çocukların bayramlarını tebrik edeceklerdir. 25 kuruşa Telefon kalemil Otomatik telefon kadrolarında kullanılmak için şirket namına ev lere kalem şeklinde birer âlet br. rakılmaktadır. Telefon şirketinin veyahut ta onun namına evleri do laşanlar bu âletler için 25 er ku- ruş almakla ve telefon sahiplerini bu parayı tediyeye mecbur etmek tedirler. Eğer makinelerin bu âlet le daha iyi kullanılacağı mevzuu bahis ise parmakla kadranın çe- virmenin daha mükemmel ve tabii bu icbar ve tevzi işi yapılıyorsa besin da men'i yoluna gitmelidir. Son zamanlarda şehrimize gelen otomobili seyyahlar çoğal- mıştır. Seyyah otomobillerinden gümrük resmi alırmaması te. larrür ettiğinden, seyyahlar müşkilâtsız. geç Sim Talebe Birliği Mülkiye talebesi de birlikten çekildi Talebe birliği teşekkülü etra- fındaki ve hâdiseler devam ediyor. Mülkiye talebesi de bir- ikten çekilmiştir. e Dün Mülkiye Talebe cemiyetinden şu mektubu aldık. Aynen dercediyoruz: Geçen sene idare heyeti mer- cut olmakla beraber hiç bir iş ya- pamayan Milli Türk Talebe birli- ğinin yeni esaslarla çalışmasını te min için on bir talebe cemiyeti mu rahhaslarının iştirakile toplanan ğını ve evvelce kabul ettikleri e- sastan külliyen ayrı ve mütezat bir yoldan yürüyerek ilk nizamna ienin bir iki maddesini tedil et- tiklerini gazetelerde okuduk. lll kongrede kendisine mevdu vazi- feyi ifa ve yüksek tahsil talebesi- nin bünyesine muvafık (bir şekil üzerinde birliği tecssüsü yolunda hasrı mesai eden Mülkiye Talebe cemiyeti, sonra vaziyet ile huku ki mahiyetini tamamen kaybeden ve filen de bir yolda yürümesi olmayan bu teşekkül ile hiç lâkası olmadığını ve faaliye- k edemeyeceğini beyan ve to iş , aşağıdaki hunusatı Talebe cemi- yetlerinin nazarı dikkatine arze- bu ay sonunda bitecektir. Talebe | de”; İ — Son kongreye iştirak eden murahhasların evvelce kabul et- tikleri nizamnamenin esas pren- #iplerini feda ederek yeniden tes kil, hukuki esaslar. | düşen ğ i sebep olmuştur. Şimdiye kadar mütevazi faaliyetlerile birlik tesa müdünün takviyesinde kendisine vuslfayı aym çalı ül. kiye Talebe cemiyeti faaliyetinde hiç bir istikrar bulunmayan ve birlik gürültülerine iştirakte ge- Tebe arkadaşları için hiç bir fayda e ; b i ederiz, ir İtahsis ve e tevziine dair olan je. İlanlara aittir” hükmünü tasrih murahhas | eden bir kayıttır. Yani sene i- Y* İ weresesine tevzi yapılamaz. Ya Vilâyette İhtira Kanunu Yapılan tadilât dün vilâyete bildirildi 10 mart 1296 tarihli İktira Beratı kanununa bir madde ilâ vesi hakkındaki kanun vilâyete tebliğ edilmiştir. Kanuna göre, ik resim taksitleri dördün cü madde ile tayin olunan tarih lerde tediye edilmediğinden do layı bükümden düşen ihtira be ratlarının, vadesi geçmiş sene. ler taksitleri iki misli ceza ile birlikte verildiği takdirde hü. kümleri iade olunur, Ancak bu suretle bükümleri inde olunan beratlarm muay. yen olan müddetleri hiç bir su retle değiştirilemez. Bu kanu- nun hükmünden istifade berat müddetinin bitmemiş ol- ması ve kanunun neşri tarihin- den itibaren bir sene zarfında | müracaat edilmiş bulunulması lâzm gelir. İnbisarlar bey'iyesi İnhisar bey'iyeleri üçte birle rinin harp malöllerine ve şehit yetimlerine tahsis ve tevziine dair olan kanunun 4 üncü mad- İdesinin tefsiri vilâyete bildiril. mi Tefsire nazaran, İnhisar bey'i | yeleri üçte birlerinin barp ma-| İdllerine ve şehit (yetimlerine | 1485 numaralı kanunun dör. düncü maddesindeki “dağıtıl. malar hayat kaydiledir” kaydı bundan evvelki “her sene top- lanan paralar o sene mevcut © çinde yaşamamış bulunanların şamış olanların o seneye ait o- İan hakları varislerine intikal edecektir. vazıma karar verilmiş ve tahkikat 16 mayıs 932 pazartesi günü saat on buçuğa ve bu bapta yazılan gıyap kararda mahkeme divanhanesine ta lik edilmiş olduğundan yevmi mez- kürda muddaaleyha Halet hanıma yine mahkemeye gelmediği surette mafaka ilâmi ve çocuk askeri mek- tebde ise bu cihet dahi tetkik edile- rek ona göre ittihazi karar edileceği ilân olunur. Adana asliye hukuk mabkemecin- den: Adanada ticaretle meşgul iken vefat eden Selânikli Osman Nazlı Beyin terekesi hakkında defter tu- tulması talep edildiğinden mütevef- fayı mümsileyhin — alacaklıları ile İ- | borçluların ilin tarihinin ferdasın dan itibaren bir buçuk ay zarfında Adana asliye hukuk mahkemesine SEYRİSEFAİN Zümrüt Yalo- va kaplıcaları Gösterilen arzuya binaen Bayram münasebetile Züm- rüt Yalova kaplıcaların bir kısım otel ve lokantaları 15 Nisan 932 cuma sabahın dan itibaren açılacaktır. Faz la tafsilât için, Beyoğlu : 1760 a müracaat, Sarıyer Kazası malmüdürlüğünden: 8000 sekiz hammeneli Bi dere caddesinde Mercan sokağm- da eski 1 numaralı harap tuğla i- malâthanesi ile tahminen 36 dö- nüm ara; mülkiyeti 24 nisan 932 pazar günü saat 14 te ihale edilmek üzere müzayedeye konul için | muştur. Taliplerin teminat #kçe- lerile birlikte memuriyetimize mü racaarları. (1500) Türkiye Milk ITHALAT ve İHRACAT Anonim Şirketinden: 25 Mart 932 tarihinde içtiman da- vet edilen şirketimiz hissedarlar he yeti umumiyesinde ekseriyet hasıl olmadığından içtima 25 Nisan 952 Pazartesi gününe talik edilmiştir. Hissedarların sahip oldukları hisse lerile yevmi mezkürda saat 15 te Ankarada Kimacı Hanımdaki şirket merkezinde hazır o bulunmaları ilân olunur. Ruznamei müzakerat: 1 — Meclisi İdare ve murakıp 2 — 1931 senesi bilânço ve kâru- zarar hesabının tetkik ve tasdiki ile Meclisi idarenin ibrası, 3 — Meclisi İdare azalarına veri- lecek hakkı huzurun tespiti. 4 — Murakıp intihabı ve ücreti- Al ODE 5 —Ticeret kanununa mazaren Mec isi idare haddi asgaride olduğundan lüzum görüldüğü takdirde arttırıl- ması, 6 — Şirket işlerini tedvir ve ta kip eden mürahhas azaya verilmek” te olan maktu ücretle müstehtemi ne verilmetke olan aylıkların yeni den tetkik ve tespitinden ibarettir. Hissedarın heyeti Umumiyesi 22 Mayıs 1932 pazar. günü saat 14,30 da Şirketin Galata Ömer Abit Han 1 ci kat 8-10 numerolu yazhanele- rinde fevkalâde surette akdi içtima edecektir. Ruznamei müzakerat: 1 — Meclisi İdare raporunun kı. rant ve kabülü, 2 — Murakıp raporunun kıraat ve kabolü, 3 — 28 Şubat 932 tarihli nlelâde beyeti umumiye içtimanda kabul & dilmemiş olan 931 senesine ait mu- sahhah bilânço ve kür ve zarar he- sabının tasdiki, 4 — İstifa eden murakıp yerine yeni bir murakıp intibabe En az 30 hisseye asaleten veya vekâleten sahip olupta mezkâr içti- maa dahil olmak isteyen hissedar nm hisse senetlerini veyn bunların