2 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Bir sualin “cevabı Dünyada ölüm olma- saydı ne yapardınız? Abdülhak Hâmit Bey ölümden! Muharebe gayri nefret ederim.. diyor İsmi ve eserleri ebediyyen yaşayacak anlatıyor olan büyük şair; muharririmize Sağ gözüne iliştirdiği monokl küçük bir sarsınti il€ © yerinden kaydı: — Ne dediniz?... Ölüm olma- saydı mı? “Abdülhak Hümit” le bu öğle saatinde tatarz bir ölüm bahsi et- rafmda konuşmak hiç te höşa gi- der şey değil... kendisi bu mevzudân Mevcudu manevi mi - köyün Manen de maddeten de benim maliki vücut Benden terekküp olmede macmuu khk pi Zerrktter vücedüme bigaye beyyinat... Ben şeşmi binişâh ederim, güşu na siner, Make eylemem. fakat veririm sindeğti ..—.. Zulmetlerin işinde benim şahe hayat, Ben olmasam devam elemen sahnei hayatı” belki buna leş No ». bilmiyoruz. Ne ola- çağız? Onu da bilmiyoruz. Bence ölmek, her halde mahv olmak de- ildir. Ölmek bir nevi değişiklik ola- cak. Hafifçe rl — Bari değişince dünyaya tam olarak O da belli değil... Ot gibi olacaksam neye ya- rar.. Kuvvei müfekkiremle yaşa- alıyım! Bu ara bir alâka — Beyefendiyi nasıl buluyorsu nuz.Bir parça zayıfladı, değil mi? — Pek fark edilmiyor HE... Büyük şair başını salladı: — Size öyle geliyor. Şu bir kaç ay içinde isi buçuk kilo kaybet- tim! Lüsyen Hanım derin sordu: Ben, tekrar söze başladım: üç z e tazam taranmış saçlarını elile ka- rıştırarak cevap verdi: — Arzu etmez olur muyum? Ölüm en sevmediğim şeydir! Abdülhak Hâmit Lüsyan H. ve — Beyefendi, bugün ağustosun Temmuzdan kurtulduk! ge korkunç | bir ide - fiks oldu. Temmuz gelince helecan içinde kalıyorum. Beyefendi, bir temmuz gecesi rüyasında Allahı görmüştü: Al lah, kendisini çağırıyor. O da ö- nünü iliklemiş, “tıflı ekber” in hu zuruna çıkıyor. Tam bu sırada ot- rafında gördüğü ne varsa hepsi birer birer büyük gürültüler kopa rarak yıkılmağı başlayor. O gün- den beri temmuzu içimde müthiş bir korku ile beklerim. Derin bir nefes aldı: — Bu sene de temmuzu atlat- bik! Abdülhak Hâmit Bey gülüyor: Rüya... hepsi rüya... hepimiz görüyoruz!. —Bu sene yazlığa niçin çıkma dınız, Beyefendi? “Şairi âzam” elile para işareti yaptı: Şa'rilazam Abdülhak Hâmit BH. göktü... diyecek oldum. Abdülhak Hâmit B. isyan eder #ibi ellerini havaya kaldırdı: — Doğru amma, ben yerde oturamam ki... Konfor lâ- zam... bana konfor lâzım Beyefen dir Yaşı yetmişi aşanlara piri fani adını veririz. Hâmit de bugün y: # itibarile bir pir sayılır. kat ona kim, hangi cesaretli diyebilir?... M. Salâhaddin —— e Faşist kampına iki talebe gidecek Htalyada kurulacak büyük fa- şist kampına iştirak etmek üzere Türk talebe birliğine müracaat e- dilerek iki talebe istenmiştir. Fen, Edebiyat, hukuk ve Tıp fakültele ri talebe cemiyetleri bunun için birer talebe namzet gösterecek- ler, Darülfünun emaneti bunlar- dan iki talebeyi intihap edecektir. Mekteplerde tamirat Dün daimi encümen 15 ilik mek tep binasının tamirini ihale et- miştir, Bea, İsviçreliler bayramı İsviçre ittihadının yıldönümü münasebetile, dün akşam şehri- miz İsviçre sefaret konağında bir resmi kabul yapılmış ve sefir M. Henri Martin tarafından koloni- nin tebrikâtı kabul edilmiştir. "dan avdet eden Dahili- Şükrü Kaya B. in bugün lerde Bursa'ya gideceği haber a- larımuştır. Ahmet Haşim Bey Şair Ahmet Hâşim Bey, son za manlarda biraz rahatsız olduğu için Alman hastahanesinde teda- vi edilmekte idi. Gösterilen ihti- mamlı bir tedavi neticesinde güzi de şair tamamile âfiyet et- miştir. Dün gazetemiz namma zi yarete giden £ arkadaşımıza kendisi ni tedavi eden doktorlar o Hâşim Beyin artık tamamile iyileştiğini Bu yok da onun için gitme- dik... temin etmektedirler. Mumaileyh yakında hastahaneden çıkacaktır. ( İktısadi ve Mali Hafta ) Geçen haftaki icmelimizde > Lau- | sanne konferansının Cemahiri müt tehide efkârı umumiyesi il icra edeceği tesiraltan, bir nebze! de Ottava konferensndan bahset-| miştik, Hafta zarfında her iki mesele bir az daha inkişaf etmiş, ve yakın bir | atide neticelenmelerini ümit ettire- cek bazı yeni vaziyetler tehassul ey lemiş bulunmakla, bunlar hakkında da karilerimize malümat | vermeği munasip görüyoruz. Husüle gelen, en mühim vaziyet, Amerika ayan meclisi hariciye encü- meni reisi Mr Borah'ın, Avrapanım | hakkindaki yeni nektai nazaridir. Mr. Borah, malüm olduğu üzere, reisicümbur Mr Hoover'den sonra en mühim şahsiyettir. Kendi efkâr ve kanaati yalınız siyasi omehafilde fakat, bilhassa mali sahada pek müessirdir. İşte bu zat, şimdiye ka- dar, Fransa ve İngilterenin harp borçlarından habbei vahide tenzilât icrasma şiddetle muarız iken, ge gen haftadan beri bu fikre yalınız mülayim değil, hararetli bir taraftar kesilmiş ve bu meselenin U tetkik ve müzakeresi için Vashington da bü- tün devletlerin iştira! i konferans akdedilmesi lüzumunu i- leri sürmüstür. Mr. Borah borcların — Ucuz sayfiyeler bu sene pek | Harbe Hazırlandılar kabili ictinap görünüyor BUENOS, AİRES, 1. A.A. — bau mis ve özü idareyi temdit eylemiş; Harp hazirliklari NEVYORK, 1. A A. — Cil manlarını La Paz'a repteden demir yolları ile Bolivyaya eslaha ithal e- dilmiştir. Kıtnat mühimmat kafilele. ti, mütemadiyen Gran Chacoya git- Mek üzere payitahtından hareket et mektedir. LONDRA, 1. A.A. —Vashington dan ve Lâtin Amerikadan alman ha ve, Amerika hariciye maztr muavini M. Vhite, Bolivya ile Paraguay'ı inden ayıran ihtilâf! münakaşa işin kendi nezdinde toplanmış bulu- Ban Cenubi Amerika siyasi mümes silleri karşısında, harp tehdidinin ba İki memleket arasında çok vahim ol masına rağmen ihtilâftan içtinap e- dilmesi hususunda Cemahiri Mütte- hide tarafından şimdiye | kadar hiç- bir tedbire müracaat edilmemiş oldu ğunu beyan eylemiştir — ee Niobe kurbanlarının hatırası KIEL,1.A.A — Niobe kaza zedelerinden hayatta olanlarla, hü İ kümet mümessillerinin ve birçok a- | mirallerin huzurile dün Kiel'de maz kür vapur kazası kurbanlarının ha. Urasını tebeil için bir âyin yapılmış tar. Kaybolan 69 kazazedenin isim. İleri birer , birer okunmuş ve bu &£ rada trampeteler çalmıştır | İvana de Galles, Fransa'da | PARIS, 1. A. A— Thicpval'da | vücude getirilmiş olan harp maktul. leri abidesinin o bugünki küşat res- minde İngiltere kralmı temsil ede cek olan prens de Galles, | husüsi tayyaresi ile Berck'a muvasalât miştir, Mümaileyh hemen guet'ye gitmiştir. | Gdyina'da deniz şenlikleri VARŞOVA, LA. A. — da deniz ve müstemlekât rafından tertip edilmiş ola: | şenliği, Almanyanın Pomoranya ü- zerindeki metalebatı aleyhinde bü- yük bir vatanperverane nümayiş ic- rasına vesile teşkil etmiştir. Reisicümhur ile birçok Leh na zarları ve 50.000 kadar tahmin olu nan bir halk lcütlesi, bu merasimde hazır tur Birçok hatipler ve ezcümle şehrin müessislerinden biri olan sabık tica ret nazı M. Kviatkovski, | hiçbir kuvvetin Pomeranyayı Lehistandan ayıramıyacağını söylemişlerdir. Bundan sonra | reisicümbur, Leh harp ve ticaret gemilerini | ziyaret etmiştir. Bugün şenlikler devam ede | cek ve bir at yarışı yapılacaktır. Kablettarihi ilimler beynelmilel kongre LONDRA, 1. A.A. Londrada açılan Kablettari beynelmilel Kongresine iştirak et- mek üzre Asarı Atika mutahassıslar | rından bin kadar kimse Londraya gelmişlerdir Eu Kongreye Almanya, Fransa, Norveç, İtalya, İspanya, a ve İngiliz mümessilleri | iştirak et mektedir, Bu hususta davet edilen et Gdaynia MİLLİYET SALI | HARİCİ HAB | yüksek hamisi o bulunan müteveffi Letow- | yi 2 AĞUSTOS Bir Çin Cenerali öldü Eşyası arasında neler çıktı? TOKTOJ1. A. A, — Moukden'den Rengo ajansma bildiriliyor: Japon askeri memurları, asi jcne- val Chang'ın cuma günü Hailen ya kininde Am-Vu.Chen'de vukua gelen bir müsademe esnasında ve bir eve iltica etmeğe çalıştığı bir sırada bir top ateşinin tesirile telef olmuş ol- duğunu bildirmektedir. Mümsileyhin eşyası arasında 20 çubuk demir, iki sandık Japon bank nolu ve afyon sandıkları bulunmuş tur. Japon müfrezeleri AnVu-Chen'e hareket etmiş olup Hailun'a gitmek te ve müteveffanm cesedini götür- mektedir. CHANGHAİ, 1. A, A. — Nan M. Song, Japon Mançurideki gümrük rusumuna va- zedilmesi dolayisile boksörler tazmi ye” İsmi verilen Çin cemiyetinin u- mümi meclisinin ağustos ayında iç timaa davet edilmesine karar veril. mesi Japon sleyhtarı hareketin art- | maş olduğuna delil addedilmektedir. Esperento kongresi açıldı PARİS, 1. A. A — Dünya Espe İ rento” kongresinin resmi İ sesi dün sabah Sorbonne darülfü İ mununun anfiteatrında ve Franı İ birçok ecnebi memleketlerin ve bil hassa Avusturya, Macaristan, Fe- lemenk, Lehi ve Çekoslovakya bükümetlerinin resmi mürmessilleri- nin huzurile açılmıştır. Bundan başka fikri teşriki mesai enstitüsünün ve ezcümle Paris, İs tanbul, , Sofya, Budapeşte ve Ro- terdam ticaret odalarile diğer 50 ti- | esret odası mümessillleri de bu açılış inde hazır bulunuyorlardı. Bütün nutuklar kâmilen Esperen- to lisanile verilmiştir. Kongre, Esperento kongresinin re tebcilen biz irat olunmuştur. Öğleden sonra Cracovie darü nununun fahri müderrislerinden bi- yi. lisan ile bir Geceleyin, kongre âzası Esperento ile verilen bir tem- silde hazır bulunmuşlardır. —.— | Ayın 31 inde İ yirci gelmiştir. | sından Letterson | ikinci tura ayrılmışlardır. . İ 100 metrelik koşu: Tolan (Ameri- İ ka) Ik, birinci gelmiştir İ Brezilya) ve Ortiz (Meksika) hı i- | Ottava Müzakeratı vi rin yakında inikat edecek cihan ik- tisat konferansı için yol hazırlamak. a mutaleasmı serdeylemek- “ fedakârlıklar olmadıkça im, tuk konferans: murahhaslarının im- peratorluğu teşkil eden memleketler heyeti mecmuası için şayanı naniyei bir netice elde edemi; | leri mutaleasında bulunmaktadır. Sydney gazeteleri, Ottawa kon-fe ransı bidayetinde izhar edilmiş o- lan şevkin bugün bir aksülâmeli hu İ sule gelmiş olduğunu ilâve etmekte imperatorluk mü- messillerinin ittihaz edecekleri oka Olimpiyat'ta | neticeler (Bu serviste münderiç bilü- mum hâvâdislerin — iktibas hakkı mahfuzdur. Ayrıca bu servise abone olmayanlar ta- rafından aynen veya menlen iktibas vukuu takibatı kanu niyeyi müstelzimdir.) LOS ANGELES, 31. A.A Hava güzeldir. Ayak koşusunun © 1 inci turunda hazır bulunmak © üzre yirmi bin se- 100 metrelik birinci tur: Morgan Taylor (Amerika) İı, ve onun arka- (İsveç) ve Cho (daponya)lı gelmişler ve bu suretle LOS ANGELES, 31. A.A — mide | kinci ve üçüncü olmuşlardır. LOS ANGELES, 31. A.A. — 400 metrelik manialı koşi Healy | (Amerika) Ir, rakiplerine galebe çal mış ve kendisini (o takiben Adelhim (Fransa) ve Ares Roug (İsveç) gel miştir. Amerika'lı Hesiy, bu Garp cephesinde ö- len İngilizler için | PARİS, 1. A. A, — Reisicümhur M. Labrun büyüle harpte ölen İngi- lizlerin hatırasını ebedileşti gin dikilen abidenin — açılış resmini Prens de Gales ile birlikte yapmak üzre Somme son eyaletinde Thiep- al's müteveccihen saat 11 de hüsu- renle Paris'ten avdet etmiştir. | Çin yeni gümrük resmi vazediyor NANKIN, 1 A. A. — Çin bükü- meti, Mançuri yeni devleti hüküme. ti tarafından Mançuri gümrüklerine İ vaziyet edilmesi hasebile gümrük va | ridatında vukua gelen açığı kapat- mak vo harici ve dahili istikrazların tesviyesini temin edebilmek maksa- dile âcilen meriyet mevkine girerek ve zannedildiğine göre başlıca şarap | sun'i ipek ve mualecatı istihdaf ey- | liyecek olan yeni gümrük rüsumu nün tatbik olunacağını bugün ilân © decektir. Bazı ahvalde, bu yeni rüsum “kıy met üzerinden” yüzde 80 kadar yük selecektir. Pr. Piccard Zürih'e gitti ilk Kongre bundan toplanmış olmak itibari; İma ikinci Kongre mahiy: İ unmaktadır. tenzili için yalnız bir şart koymak- ta, o da teslihatın tahdididir. Kendi kanaatine göre bu teslihat yüzde el- İli nisbetinde indirilmelidir. (91. Mr. News Chronicle i gönderdiği bir “message” da tetkik edilecek meselelerin | ehemmiyetine binaen bu konferansın, reisicümhar İntihabatndan evvel, acilen toplan- İ ması lâzem geldiği mütalâasında bu- | lanmuştur. İ İ Bu “volteface” ve onu takiben| ticalin sebepleri meya- | intihabatm hu-| sule. getirebileceği İyasi te- havvülleri de nazarı itibara almak i (97 Akıllarda kaldığı Hoover Cenevre konferansına te: BRÜKSEL, 1. A. A. — Profesör Piccard Zürih'e gitmek üzre bü sa bah Brükselden hareket etmiştir. cap ettiğini zannedenler vardır. | Ottawa konferansına gelince, mü- zakcrat pek bati devam etmekle be- raber, heyeti o murahhasalar planla- rını yavaş yavaş ortaya atmağa baş- lamışlardır. Bu cümleden olmak ü- 2cre İngiltere kendi ihracatma karşı 10 sene müddetle bir “preference” istemekte ve buna il Domi- nioh'lara rekabet eden ecnebi müva Tedatına karşı rüsum vaz'ını teklif et mektedir. Bu sistemin üç fidesi görülecek. miş: İ — Dominionlar acilen bir yardım görmüş olacak; 2 — dün- ya ücareti ani bir sarsıntıdan masun kalacak; 3 — bütün memleketlerde yavaş yavaş gümrük ( manialarınn kaldırılmasına imkân hâsıl olacak. Bu plandan anlaşıldığına göre İn- Batın üçte bir nis İ BE etmişti, giltere, Canada'nın istediği şekilde, | 400 metrelik koşu: Facelli (İtalyan yi 82 1/2 saniyede (O katetmiştir ki bu bir iyat rekordur. LOS ANGELES, 31. A.A. — birinci gelmiş ve onun arkasından | Burghley (İngiltere) (o ve Golding | (Avusturalya) gelmiştir. İ LOS ANGELES, 31. A.A 400 metrelik koşu: Tisdali (İrlan- da), Alman Nethbrink ve (Ameri- | ka) ir Hardin | LOS ANGELES, 34 A.A —| 100 metrelik koşu: Sinpson (Ameri ka) lı, Page (İngiliz), Engel (Çe- koslovakya) zaman: 10 /10 saniye. LOS ANGELES, 31. A.A 100 metrelik koşu: Janath — Alman-| ya), Elit, (Yeni Zellanda), Anno (Japonya), 10 3/5 saniye; Olimpi- yat rekoruna müsavidir; LOS ANGELES, 31. A.A 100 metre : Zuti (Argentin), Koer- nirg (Almanya), Williams © (Cama- da) ; zaman: 10 saniye, 8/10. LOS ANGELES, 31. A.A. — 100 metre: Wetcalfe (Amerika),Pear son (Canada), Lombron (Yunanis- tan), İİ saniye Altıncı manialı koşu: Joubert (Ce nabi Afrika), Wright (Canada), Geerling (Almanya), 11 saniye, le atma Finali için Sexton (Amerika), ERLER | İ 100 metre maninlı koşu, İtalya; Mil Cihan iktisat kon- y etinden çekiliyor m delik addediliyor SYDNEY, 1. A. A. — Avütüiül- ya matbunti , Otta Jtalga Hava nazırı diyor e Fransa, İngiltere, Amerika Bu gazetede biss mitlaki| firmasının markasını" taşımaktadır, ROMA, (A.A.)— Havas Ajarisı bildiriye det öden Hava nazırı M. Balbo, Popolo d'İtalia gazetesine mem» | yanın vaziyetini izah ederek bugünkü usuller devam ettiği dirde İtalyanın milletler cemiy. Cevat Bey ifa edecektir, muşlardır. BUENOS AYRES, 1 duğunu söylemiştir. LONDRA,I (A.A.) — müthiş bir iştial olmuş ve dört vardır.. Mümaileyhten sonra Rotbert (A- fel gin ), Sievert d ( ya), (Almanya, Sü Denk Konkcalerikyay sllmaLla dir, LOS ANGELES, 31. A.A, — 100 metre: Yochioka (Japonya), Beuger (Felemenk), Berra (Argen- tin). Zaman: 10 9/10 saniye, LOS ANGELES, 31. A.A, — Gülle atma Finali: Sexton, 15/96, Olempiyat rekoru. LOS ANGELE! BE ALA Gülle atma Rotbert, ikinci, Donda, ü Hirsehfeld, dördün. cü, Gray, beşinci, Siviert, altmcı. LOS ANGELES, 31. A.A. 800 metrelik koşu: Birinci ravunt, Hornbostel (Amerika), Wilson (Ca | mada), Peltzer (Almanya). Zaman; 1 52 4/10. Koşuyu kazanan, rakip- | lerine 5 metre 50. santimetro farkin gelip gelmiştir. Hepsi de seçilmiş. Üçüncü manialı koşu: Hampson (ingiltere), Martin (Fransa), Tur. ner (Amerikm). Zaman: 1/35. Kazanan, rakipleri» ni 2 metro 60 santimetro geçmiştir. LOS ANGELES, 31. A.A. — 800 metrelik manialı koşuların ilk neticeleri, bazı protestolardan dola- yı henüz ilân edilmemiştir. LOS ANGELES, 31. AA — ikinci tur: Tolan, Duti, Willisme. 10/4: O- lempiyat rekoru. LOS ANGELES, 31. A.A. Gülle atma Finali: İngiliz kadem ve. parmağı hesabiyle - mesafe: 51/8, kilât ihdas etmek niyetinde değil- dir. Bundan bilhassa Rusya istifa. de edecektir, çünkü İngilterden al- | dığı kredileri mal ile ödemek subu- leti kendisinden nezedildiği takdir. de, Rusyanın (hattâ diğer bütün memleketlerin de) başka türlü borç eda etmek ihtimali yoktur. Esham ve Tahvilât İstanbul menkul kıymetler ve kam Böyle ani tereffülerden sonra nksü- İsmel beklemek bir ihtiyat kaidesi. dir. li yü il istifade eden vin irer sayalım. İlk ön- ce Ünifiye geliyor. Bu tahvilleri ge- çen pazartesi alışamı 53 1/2 kuruşta bırakamıştık. Dün bütün gün, Alman yada Hitler partisi intihabatı kaza. nacak olursa, Avrupa | piyasalarma fena tesir ; halbuki Paristen gene yüksek fiat- biyo borsasında, kâğıtlar bu hafta zarfında gene aldı yürüdü. Piyasa- mn teknik vaziyeti böyle ani teref- fülere müsait ve mütehammil olma- diğ ufak tasarruf sahiplerinin tsenni ile hareket etmeleri ve her nevi kâğıt üzerine atılmayarak an- cak istitaatı maliyeleri nisbetinde i- *e gerişmeleri şayani tavsiyedir. ler tebliğ olundu, Ove akşam üstü Ünifiye 56 kuruşta kapandı. Hararetli muamelelere (sebebiyet veren Anadoluların fiati şunlardır: Aksiyonlar 19,— lira 3170 , Mümessil senet 3250 , reddüt etmeyeceğini açıkça söylemiş ve demitşir ki: karar sureti milletlerin gözünü boyayarak kat'i hiç bir şey i etmeyen ve halk ensiklopedilerine has olan tuhaflıklar cüml dendir. Milletler cemiyetinin bütün kararları Fransa, İngilti Amerika firmamın markasını taşımaktadır. Bu üç devlet i -İ cemiyette gerek doğrudan doğruya, gerek bilvasıta hisüe sen rinin ekseriyetine sahip bulunuyorlar, Binaenaleyh menfaat! ne muhalif her türlü mesai boşa gitmeğe mahkümdur.” Moskova sefirimiz geliyor iyeye hareket etmişitir. Gaybubeti masında maslahatgüzarlık vazifesini sefaret müsteşarı Mel 44 Komünist idam edildi LİMA, 1 (A.A.) — Resmi tebliğde geçen ay Trujde kol nit isyanma iştirak eden 44 komünist çarşamba günü idam o Paraguay-Bolivya harbı.. (A.A.) — Paragua; r tarafından Para; apılan taarruz neticesinde harbin bili Otelde infilâk 4 kişi öldü “La Bir boya mağazasında çıkan yan neticesinde bu mağazaya bitişik olan Ritz otelinin bodrumun (Amerika), Hirseh-| 0, letler cem inin bütün karari Cenevreden etinden çekilmekte kı kişi ölmüştür. 20 kadar ya 51/2, 21. 50/9, 49/5. LOS ANGELES, 31. A.A çüneüi mamialı koşu: Met Yochiska, Elliot, zaman: 10/7. 9 simetre ile kazanılmıştır. 100 metrelik ikinci Simpson, W. 1/10, 30 metre ile müsabakaları LOS ANGELES, 31. A.A. Hafif siklet şampiyonları yapılan siklet kaldırma mü: da Fransız Duvergen 715. libre dırarak birinci olmuştur. kine Yarım ağır siklet LOS ANGELES, 31. A.A. Fransız Hostin, 813 libre kaldıran! yarım ağır siklet şampiyonları mü sabakasını kozanmıştır. Karadeniz havuz cumaya açılıyor ANKARA, 1.— Orman çiftliği! 'de inşa edilen 300 metro uzunluğu! daki Karadeniz havuzu cuma açılacaktır. Havuz yüzme yeri plâj olarak kullanılacaktır. Bu mak sala tertibat alınmıştır. | ler obligime yon iatlerini iti İstikrazı Dahili munmelesiz 96 İ 158 Bira 3 , 8, ıı , Lİ right, Koerning. 10/7 hi ing. < İri Yapı 1 Ye — | günl Youbert, Pearson. Zaman: 1/10, 15 metre ile z > LOS ANGELES, 31 AA İ müş e. Hafif siklet şampiyonlar" tn N ban | Yapı / o Alın var