2 Ağustos 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Spor m Atletizm Birincilikleri İSTANBUL, 1. A. A. — İstanbul Mintakası merkez heyetinden tebliğ tari 22, 23, 29 Temmuz 932 tarihinde İcra olunan İstanbul Mıntakası 1932 #enesi Atletizm birincilikleri netice. Bi atletizm heyetinin raporuna naza- tan berveçhi ati arzolunur: iktaş Jimnastik Kulübü 127 pu- Yanı Galatasaray Terbiyei bedeniye 84 24 puvan İstanbul Spor Kulübü © 20 Eyüp İdman yuvası 3 Harbiye İdman yurdu — “5 kazanmışlardır. Davis kupası Fran- sızlarda kaldı PARIS, 1. A. A. — İngiliz Sport Menleri tarafından “The Bounding sgue” unvai verilmiş olan Borot- ra, Davis Kupası Finali maçında 1/6, 3/6, 6/4, 6/2 ve 7/5 Allisson'u yenmiştir Leducg kazandı PARİS, 1 A.A — 21 merhale. lik ve 4520 kilometrelik Fransa ct- rafında bisikletle devir müsabakası, 154 saat 11 dakika, 42 saniyede Fransız Leducu tarafmdan kazamıl mıştır, 2 inci Stoepel, 3 üncü Ca Muss0'dur. Milletler itibariyle tasnif: İtalya, | Belçika, Fransa, Almanya ve İsviç ve —es—— Yeni neşriyat Mülkiye mecmuası Mer ay iktisadi ve hukuki da bir çok kıymettar yazılarlı eden bu mecmuann 15 inci sayısı intişar etmiştir. Karilerimize hara- vetle tavsiye ederiz. Gül bahçesi Geçen aylar i nağında açılan Tavukçuluk ve çiçek gilik sergisinde, gül meraklıları da güllerini teşhir etmişlerdi. Oraya gidenler çu bizim ancak bilebil ğimiz beş on çeşit gülün sergideki ih se sergide ve mütenevvi çeşitlerini güreme- diler. Bahçesi olup ta gül sevmiyen ve bu çiçekler kraliçesine gönül bağlamıyanlar azdır. Çelebi oğlu Lütfi Arif bey “Gül bahçesi” i altında neşrettiği bir kitapta çeşidin en mutena ve padidelerinden, yetişmesi Kizüm top rağımıza İldimimize o müsait olanla. rından bin tanesinden £ bahsediyor. Değil yalnız gül meraklıları, hat- tâ bahçesi olup tn bu bahçeyi gü lerle tezyin etmek isteyen her he- veskârın bu kitabı okumasını tav. siye ederiz. Gülün gönülde yeri büyüktür. Gönül gibi büyük bir âlemde bu kadar yer tutan bir çi- çeği sevmeyen var mıdır? edebiyatımızda lâleden kuvvetli tesiri olmuştur. Lâle edebiyatımız da belki bir devrin müessiri ol- muştur. Halbuki gülün, her devrin edebiyatında kolrusunu duyarız. Gülü yalnız uzaktan değil, yakın- dan da tanrmak için Lütfi Arif Beyin kitabını okuyunuz. Turfanda karan Gene Lütfi Arif Bey “Turf: da karanfil” den bahseden bir kitap daha neşretmiştir. yetiştirmek bahsinde muharririnin geniş salâhiyeti bize karanfili de öğretiyor. Son zamanlara kadar kiz bir çok çiçekleri Fransadan ge tirlir ve avuç dolusu para döker- dik. Fransanm bize çiçek gönde- ven cenup vilâyetleri ile Anadolu muzun pek çok yerlerinin iklimi arasında hemen hemen hiçbir fark yoktur. Fransa bize raofil göndermedi. Halbul ceği it dahilinde memleketimizde yetiş ürebiliriz. Bu zevkli meşgalenin icaplarını öğrenmek isteyenler, bahsettiğimiz kitabı okumalıdır. lar. slanbulda Şehzadebaşında tram vay caddesinde 79 mumarada telefon cu Hasan efendi. İstanbul 3 üncü iç ra memurluğundan: Piyango Müdi- riyetine ba ilâm (701) Tira 60 kuru- şun maa masraf ve ücreti vekâlet ha ciz yolu ile tahsili hakknda (vaki takip talebi üzerine tarafınıza gön- derilen ödeme emrinin zahrına mü- haşir tarafından verilen meşruhatta mezkür mahalde olmadığınız ve el. yevm ikametgâhimızın — moçbal bu- | olmasına hi naen ilânen tebliğat icrasma karar verilmiştir. Tarihi ilândan itibaren ay zarfında 952-2444 dosya marasile daireye müracaatla bir ii lunduğu gösterilmiş Elektrik, otobüs, güzel yol Yalo- vayı çok değiştirdi YALOVA: — Yalovanın son iki sene zarfın- da gösterdiği terakki ve umman hakikaten şayanı hayrettir. Bur: nın mukadderatmda sü: sule gelen bu değişiklik Gazi Hz nin kaplıcaları ihya hususunda ibzal buyurdukları yüksek hima- yenin kıymettar bir eseridir ki bu kaplıcaların şimdiye kadar kurtar. dıkları insanlar bu eserin med-| yunu şükranıdırlar. YENİ MANZARA | Bu sene Yalova büşka bir kis- veye bürünmüş ve her türlü ken- furlar vücude getirilmiştir. Mese- lâ şimdiye kadar pek zahmetli ve âdi bir şoseden ibaret olan kap- hcanın yolu tebdil ve mükemme- len asfalta tahvil olunmuş, elek trik tesisatı yapılmış ve çök mü: | kemmel bir de otobüs şirketi tesis edilmiştir. Asfalt caddeyi temdit eden piyade yolunun kordon tas İ ları sehre öyle bir letafet vermiş- İ tir ki asfalttan © ziyade bunla: i | manzarası insanım hoşuna gitmek | tedir Evvelce petrol lâmbalarile ten İ vir edilmekte olan Yalova kasaba simdi elektrik nurlarile parla” mağa başlamıştır. Akşam postası: le buraya gelenler tâ Adalar ağı ğindan bu mes'ul kasabanın nur- larını görerek © hayretler içinde kalmaktadırlar. Ayni bal dün ak- şam bana da vâki oldu. İskeleye çikt zim zaman pırıl pırıl yanan İ elektrik ampullerile karşılaştım ve meydanda dizilmiş olan oto- büsler içinde de çok mükemmel etobüsler gördüm. Bunla” ger cesamet ve gerekse mana Karile nazarı dikatimi celbeyledi: ler. Bunlar derhal müşterilerle doldular ve Bursaya doğru yollan dılar. İçlerinden bir kısmı da lova kaplıcalarına hareket eyle: ler. Yolcular arasında Seyri in idare meclisi reisi Emin Paşa | le refikası hanımefendi ve Kap- | inr müdürü O Hayri Beyde| var idi. ZÜMRÜT YALOVA OTOBÜS ŞİRKETİ Bahseyleyeceğim bu şirket dört müteşebbis genç tarafından teşkil edilmiştir. Bunlar Yalovalı Hafız Halil, Tahsin, İsmail Hakkı ve Hasan Basri Beylerdir. ye tin dört mükemmel otobüsü var- dır. Bunlar Bursmya ve hem de dı kaplıcalarma mayyen saatlerde servisler yap maktadırlar. Ayni şekilde fabrika ya sipariş edilmiş olan iki etobü: Tün daha bu yakmlarda servise çıkarılacağını işittim. SEYAHAT PEK UCUZDUR Fiatlarma gelince: Yalovadan Orhangaziye 50, Gemliğe 75 ve Bursaya 100 kuruştur. Yalovadan kaplıcalara kadar da adam başı na (25) kuruş alınmaktadır. Ben, tarçini renginde olan bu otobüsleri gördüm ve çok beğen- dim. Bunların içerileri adeta sa- N ikişerr'en dört adam rahat rahat oturabil- mektedir. Ortasında da (| geniş bir gezinti O mahalli berakılmış- ter. Bu otobüslerin irtifaları 1,65 ve uzunlukları 4,12 metredir. Menilektimizde insan nakle: otobüsler meyanında bunun gi ri görülmemiştir. Şimdiye kadar Yalovaya işlemekte olan otobüs- lerde rahatça seyahat etmek ka- bil değildi. Şimdikilerde karşılıklı oturulduğu balde insanın dizleri | biribirlerine dokunmamaktadır. Di- | ğer otobüslerde insan iki kat ol- | madan içinde gezemezdi ve kan, pelere oturuncaya kadar şunun bunun ayaklarına basmadan ve üstlerine düşerek yolcuları rahat- sız etmeden geçmek kabil değildi. TÜRKLERİN KUDRETİ Asil şayanı ifübar olan cihet 'abaların Türk işçileri tara- fından ilk defa olarak İstanbulda yapılmış almalarıdır. Bu Kr ların istirabatle, et oi ve büyük fedakârlıklar ölçüler mahsusada Tepti | rilmıştır. Bu otobüslere istiabın- Tan fazla yolcu katiyyen alm- tanmakta ve halkım istirahatine zami derecelerde dikkat olun- maktadır. Şimdi Yalova Bursa | Heyahati bir nevi tramvay ile se Şahat şeklini alırıştır. Bütün halk İu şirketten memnundurlar. Ge- İ yek mal sahipleri ve gerekse $0- İ #ör ve memurları yolculara pek Dazikâne muamelelerde bulun. İ maktadırlar. Biz mezkür şirketin Mudanya — Bursa yoluna da bu İ otobüslerinden işletmesini temenni eyleriz. Artık halk çürük çarık İ ve daracık pakliye vasıtalarile te. en usanmıştır! Bil- yam ge mevsimlerde balik ihtiyar olunara üzerine sureti Beyoğlunda İstiklâl caddesinde vaki dairci mahsusunda ifayi vazife eden İstanbul ikinci icra memurlu- undan: Bir alacağın için mahcuz olup paraya çevrilmesi te karrür eden ve tamamına (Yediyüz onsekiz) lira kiymet takdir edilen Topkapuda Beyazıt Ağa mahallesin da Topkapı caddesinde eski 45 yeni 63 numara” ile mürakkam bir bap nan birinci açık art- ırması neticesinde (Üçyüz) lira bedelle talibi uhtesinde kalmış ise de bedeli merkür kıymeti muham- meneye nazaren haddi lâyıkında gö- rülmemiş olmakla 27-5-932 tarihine imüsadif cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar duirede ikinci açık art- tırması icra kılınacaktır. Arttırma ya iştirak etmek isteyenlerin mez- kür gayri menkulün esi olan meblâğı yedi bucuk nispetinde akçesi vermeleri lâzımdır. tapu sicillerile sabit olmayan ipotek U alacaklılarla diğer alükadarların irtifak hakları — sahiplerinin ve hu susile faiz ve masrafa dair olan id den itibaren yir rfnda evrâkı müspiteleri le birlikte daireye bildirmeleri lözim dır. Aksi takdirde hakları tapu si cillerile sabit olmayanlar satış bede kalırlar temini kıymeti mu- mezburun teminat linin paylaşmasından hariç Müterakim versi ile belediye rüsüm İsrı ve vakıf icaresi müşteriye ait tr. Daha fazla melümat almak iste yenlerin 3-8-932 tarihinden itiba- ren daire divanhanesine asılı bulun durulacak olan arttırma şartnamesi le 952.1126 numaraya mukayyet dosyasına müracaati - mezlür dosya derununda mevcut ve mahalli mez kürüm evsaf, mesaha vessiresini ha İ si vaziyet ve takdiri kıymet raporu mı: görüp molayabilecekleri ili Bir paraya İlsinci icra memurluğundan: borçtan dolayi mahcuz çevrilmesi mukaror alâtı musikiye B-8932 tarihine müsadif | pazarleri günü saat 11-12 de Galatada Mah madiye caddesinde 22 num ğaza önünde açık arttırma ile lacağından talip olanların 931 dosya numarasını hamilen mahallin. de hazır bulunacak caatları lüzumu ilân olunur memura müra İstanbul ikin narluğun dan: Müflis sobacı Hamparson Za. rukyan eendinin tetkiki duyumu hi tam bulmuş ve Lar kalınan ra defteri alacaklıların tetkikderine İ hazır bulundurutmuştur. Alacaklıla. | rın ikinci toplanması 21 ağustos 932 pazar günü saat 14 de yapılacağın- dan alacaklıların iflâs dairesinde ha zir bulunmaları ilân olunur. Jatanbul üçüncü icra memurluğun dan: Bir alacağın temini için satıl. masına karar verilen zikiymet muh. telif hane eşyası 68-932 tarihine tesadüf eden cumaitesi günü Beyoğ İlanda Tunel civarında posta sokağın | mut türbesi No.189, Telefon:20981 da teresint kilisesi - ekaretlerinde Nesim Danon efendi hanesinde saat 14 te acık artırma ile satılacaktır. Talip olanların mahallinde memuru na müracaatları ilân olunur. DOKTOR FMİN ŞUKRU Camili hastalıklar o mütehassıs (Her gün öğleden sonra İstanbu! Göz Hekimi Profesör Dr. ESAT (Babısli) Ankarı caddesi Na &0 VE e STEİN Kitap, gazete ve İLE EEE e ee Her nevi kırtasiye eşyası ve mektep levâzımı Her türlü Fotoğraf rar AYY İY NAİM VAPUR İDARESİ | ADANA vapuru 2 ağustor SALI günü İsnat 1888 Siriüği rihtemından İğ hareketle (Çanakkale, izmir, Fet hiye, Antalya ve Mersin'e yolcu ve oşyayi ticariye alarak azimet ve avdet edecektir. Tafsilât için: Galata, Gümrük İkarşısmda Site Fransez Han No 12 yazıhanesine müracat, Tel ite Sadıkzade Biraderler Vapurları Karadeniz Postası l | B. O. 1041 | f l | İ Oulu Pınar Vapuru 4 Ağustos PERŞEMBE saat 18 de Sirkeciği rıhtımından hareketle Zonguldak, İğ | İnebolu, Ayancik Samsun, Or-ğ| İ | günü akşam du, Giresun, Trabzon ve Rize'- ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafcilât için Sirkeci Mey menet hanı altında acontalığına ği! müracaat, Tele, 22134. ——— ———— Merker acenta; Galata Köprü bapı B. 2362. Şube A. Sir Mühürdarzade han 2. 3740. İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE POSTASI (EGE) 2 Ağustos salı 11 de Galata rıhtımından. ema TRABZON POSTASI (KARADENİZ) 3 Ağus- tos çarşamba 18 de Ga- lata rıhtımından l SİN POSTASI ( İNEBOLU ) 3 Ağustos çarşamba 10 dı Galata rıbtumından kalkarlar. İ KARTON 6 karton bileti müna' asa ile salın alına- caktır. Teminat 95 10. İhale 4-B-932 s nb 16 | SEYRISEFAİN | milyon BAKTERİYOLOG ! Dr. IHSAN SAMİ Bakteriy: Tiboratuvarı Umum kan tahlilâtı. Frengi nokta nazarından (Wasserman Kahn ton mülleri) kan küreyvatı sayılması, fo ve ısıtma tahılları teşhisi id rar, balgam, carahat, kazurat ve su tahlilâtı, Ultra mikroskopi hususi İ aşılar istihzarı. Kanda üre miktar nın tayini ve kanın O sedimantasion İ sürati, Divanyolunda Sultan Mah- İstanbul dördüncü icra dairesin den: Beyoğlunda — Caddeyi kebirde Heristaki hanının numara 6 dairesin de mükim iken elyevm ikametkühi meçhul Osman Beye: Şayian ve | müştereken mutasarrıf olduğumuz | İvebu kere tadilin © temamına| 420000 bin lira kıymet taktir edi-| len Beyoğlunda caddeyi kebirde Hı- | ristaki han ve pasajınm 10 hisse iti | bariyle Aliye hanımın mutasarrıf ol İ duğu bir hissesinin mümsileyhanın İ borcundan dolayi ikinci açık artır- İ maya vaz ve 25 temuz 932 tarihinde İ şartnamesi talik edilerek 932 senesi tosunun 18 inci perşembe gü- nü saat 14 ten 17 ye kadar dairemiz İ ve (kapalı zarf usulile) bilmüzayede satılacağından taliplerin de açık artırma ile satılacığına ve İ artırma ikinci olup birinci açık ar tarmada 15000 liraya talibi çıkmış olup bu kerre en Şek artıranın üze- | rinde bırakılacağına dair işbu ikin- €i açık artırma ilânı 930-579 dosya numarasiyle tarafınıza ilânen tebliğ olunur ZAYİ — Temuzun 21 inci perşem be günü derununda yirmibeş lira ka | dar bir para ile Mecit fandan verilen 125 ve bakkal Apus | tol tarafından verilen 144 ve manav Feyzi tarafndan verilen — 30 Liralık | senedi muhtevi cüzdanımı kaybet m. Para bulana ait olmak üzre mezkür senedatın Galatnda Büyük Millet Hanmda İ9No yazıhaneye İ bırakılması rica olunur, Edime Ka- pusunda taşçı Sadık. dendi tara; | Kapalı zarfla satılık emlâk Mevki ve Nevi Cağaloğlu 1 Numaralı konak (Mefsuh Türk Ocağı binasi). Fındıklı Molla Çelebi mahallesi Mollabayır sokak İl numara 3950 arşın arsa, Beykoz Tokat Çiftliği Büyükada Dil Mesiresi Heybeliada Çamlimanı 9-11-14No. 17275 m, arsa, 1900.— Büyükadada Kamino mevkii voli Burgazadası Halik volisi. Balda yazılr emlâk bedelleri peşin tesviye edilmek şartile 343 .932 salı günü saat 16 ya kadar şubemize müracaatları. Gedikpaşa'da Jandarma Satınalma komisyonundan: Yapılacak tarifat dairesinde (4) adet Voltej kamçısı ile (4) takım Voltej başlığının imal pazarlığı 4 Ağustos 932 perşembe | günü saat on dörtten on beşe kadar yapılacaktır. Taliplerin şe- raiti anlamak üzere her gün ve pazarlığa iştirak için mezkür gü- nün muayyen saatlerinde komisyonumuza müracaatları. (3755) Mersin Ziraat Bankasından: Mersinde Yeni Mersin gazetesinin 7 Temmuz 932, 14 Tem muz 932, 21 Temmuz 932, 28 Temmuz 932 tarihlerinde ve İstanbulda Milliyet gazetesinde 7 Temmuz 932; 21 Temmuz 932 tarihli nüshalarında evsafı gösterilmek suretile satış | için müzayedeye çıkarılan ve ihaleleri 28-7-932 tarihinde mukar | r bulunan on parça emlâkten 41,106,108,109 sıra No. olanla rına talip çıkmadığından müzayedeleri bir hafta temdit edilmiş- tir. Kat'i ihaleleri 4-8-932 perşembe günü saat onda Mersin Zi. raat Bankası binasında yapılacaktır. Taliplerin muhammen kıy- | metleri üzerinden yüzde 7,5 teminatı muvakkateyi hâmilen mu- ayyen saatte Bankada bulunmeleri ilân olunur. (37ST) Heybeliada Sanatoryomu Baş Tabipliğinden: Müessesemize slmacak karyola, şezlong ve emsali 27 kalem malzeme ile dolap, masa, sandalya gibi 25 kalem ahşap malzeme ve 2550 kilo Adana daş pamuğu 1000 metre amerikan aleni mü- nakasa ile alınacaktır. İhale 24 Ağustos saat ikide Galatada Ka- ra Mustafa Paşa sokağında Liman Sahil Sıhhiye merkezinde ya- pılacaktır. Şartname ve tafsilât için mezkür Merkez Levazım memurluğuna müracaat edilmesi. (3737) İ Evkaf müdiriyeti ilânları | Dördüncü Vakıf han kalorifer dairesine bir kazan vaz'ı ve radyatör musluklarının tecdidi ameliyatı 226 Temmuz 932 salı gününden itibaren aleni münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin şartnameyi görmek ve tafsilât almak üzere her gün saat on dört- ten sonra heyeti fenniyeye ve münakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 20 Ağustos 932 tarihine müsadif cumartesi günü saat on beşte İstanbul Evkaf Müdiriyetinde İdare encümenine müra- (3574), caatları ilân olunur. Muallim Mubahat Beyin tercüme ettiği ve matbaamızda tabedilen erheri X. G4öö04)m İDEAL BURO Bulmak San'atı Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir. | ma komisyonunda | caktır. Taliplerin şartnamesin | suretile ve Daha Elveişli ŞERAİTE Nail olamazsınız.. Beyoğlunda ki BAKER Mağazalarındaki Mevsim Sonu EŞYAİ Mütebakiye ve Fırsatlarını İlk günlerinden İstifade ve mübayaatı- mızı tacil edimiz. Mobilya ve Halı dairelerimizi zi- yaret'ediniz. Sizi fevkalâde alâka- dar edecektir. İst. Mr. Kumandanlığı Satınalma kom. ilânları Merkez Kumananlığına me: but müessesât ihtiyacı için 7€ bin kilo sade yağı ve 500 ton aş pa iki şartnamede kapalı zari usulile satın alınacaktır. Müne kasaları 21 Ağustos 932 pazal günü saat 14,30 da Tophanedi merkez kumandanlığı satın al | icra kılına görmek için komisyona müracı atları ve iştirak için de şartna mesi veçhile hazırlayacaklar teklif mektuplarını ihale günü: nün muayyen- vaktinde komis. yon riyasetine vermeleri. (110) (3509) 250000 çift fermejüp 120000 küçük kopça 60000 adet pantalon tokası Levazım Dikim evi için yu. karıda cins ve tnikdarları yazı: | h malzemeler üç şartnamede pazarlıkla setm alınacaktır. Pa zarlığı 3 ağustos 932 çarşamba günü saat 14 ten 17 ye kadar Tophanede merkez kumandan. lığı satın alma komisyonunda icra kılmacaktır. o Taliplerin şartnamesini görmek için ko- misyona müracaatları ve işti. rak için de muayyen vakitte ka misyonda hazır bulunmaları. (128) (3720) “ax Topçu atış mektebine ait bir reis tay müzayede suretile satı lacaktır. e Müzayedesi 3 ağu” tos 932 çarşamba günü sı da Fatihte Atpa; kı gün ve saatte Atpazarında ha- | zer bulunmaları (127) (3721) | »e $ Ameli Hayat Âlimi | Harbiye mektebi ihtiyacı iş İ çin 16'ton şeker pazarlıklı tın alınacaktır. Pazarlığı 6-8. 932 cumartesi günü saat 14 ten 17 ye kadar Tophanede Merkez | Kumandanlığı Satm Alma ko-? | misyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamesini görü mek için komisyona müracaat” ları ve iştirak için de muayyen lunmaları. (133) (3771) LE 1 f Kumandanlığına * merbut müessesat ihtiyacı içim 41500 kilo ot aleni münakasa | 12000 kilo saman pazarlıkla satın alınacaktır. As İeni münakasa ve pazarlık 6-845 932 cumartesi günü saat 14 ten © 17 ye kadar Tophanede Mer | vaktinde komisyonda hazır bu- * Yeni Müşteri İ İ hassa bu sıcal | kez Kumandanlığı Satın Alma © | komisyonunda icra kılmacak- raz dermeyan eylemez ve onu takip eden sekiz gün zarfında borcu eda | veya borca kâfi miktarda emval ve irae eylemediğiniz takdirde aben munmelât fi seyahat hiç te hosa giden bir yolculuk olamaz. Sermayedarları teşvik ve bu şirketi teşkil eden ka- za kaymakamı Şefik Bey ezheri |- cehti sezavâri takdirdir. Şefik Bey Yalovanın umran ve terakkir 2.1. e hüvük âmil olan Bütün iş adamlarına tavsiye ederiz İri Halal; Milliyet Hilti Taşraya gönderilen kitaplar için posta ücreti alınmaz BN LARA TC Göz Hekimi vr. Süleyman Şükrü Birinci Sımif Mürehasağ Babısli) Ankapa © esi tr. Taliplerin şartnamelerini | görmek için komisyona müra- 1 | cnatları ve iştirak için de muay 1 | yen vaktinde komisyonda la saire e